Paaldansen / Pole Fitness

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Molfre

Berichten: 2647
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:10

Dott schreef:
BvanhetB schreef:
Hoi Dott,

Welkom!

Het was voor mij in het begin ook meer lachwekkend dan dat het ergens op leek hoor :') . Je moet echt eerst wat kracht opbouwen voordat je het gevoel krijgt dat je ergens naartoe aan het werken bent en dan wordt het alleen maar leuker en leuker. Mijn tweede naam is ook perfectionist en ik vind het dus ook heel lastig als iets niet helemaal wil en dat heb ik nog steeds. Kan super gefrustreerd raken als een oefening gewoon net niet lukt :+ , maar uit ervaring kan ik ook zeggen dat het uiteindelijk wel gaat lukken als je niet opgeeft. En dan krijg je daar toch een adrenaline kick van :D .


Superfijn om dit te lezen.
Ik vind t vooral lastig als ik allerlei anderen supersierlijk die dingen zie doen, en bij mij dan allemaal hoekig en horkerig en t lijkt nergens op hahaha.

Maar goed, ik vind het ook heel erg leuk, dus dat is uiteindelijk het belangrijkste :D

Heb je jezelf al eens gefilmd en dat terug gekeken? Vaak valt het best wel mee (en voor jezelf ben je altijd strenger dan voor een ander).


har166 schreef:
Heeft iemand ervaring met handschoenen voor pole fitness? Ik gebruik nu liquid chalk maar blijf zweethanden houden en daardoor glijden. Nu zag ik op een paar websites van die handschoenen maar ik vraag me af of dat wat is.

Geen handschoenen, wel een broek! Voor mij voor de slippery dagen echt een uitkomst! Deze is van CXIX, super blij mee, is me alleen net een flintertje te groot, waardoor mijn vooral mijn schenen nog wel eens willen branden als ik in de paal klim.
Spoiler:
Afbeelding

har166

Berichten: 2043
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:05

Leuke foto Molfre! Dat lukt me nog niet haha.

Mijn benen willen wel plakken maar mijn handen niet. Ik heb een tube monkey glue gekocht die me hier werd aangeraden en zelfs daarmee ga ik nog glijden door zweethanden -O- ik moet me er maar bij neerleggen denk ik ( figuurlijk dan )

BvanhetB

Berichten: 956
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:09

har166 schreef:
Leuke foto Molfre! Dat lukt me nog niet haha.

Mijn benen willen wel plakken maar mijn handen niet. Ik heb een tube monkey glue gekocht die me hier werd aangeraden en zelfs daarmee ga ik nog glijden door zweethanden -O- ik moet me er maar bij neerleggen denk ik ( figuurlijk dan )


Zweethanden waren bij mij eerder erger dan nu. Ik heb nog wel eens dagen dat het vreselijk is, maar ik merk ook dat het een stuk training is bij mij. Mijn handen worden sterker en heb er steeds meer grip mee.

Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:43

Hier ook een beginner met drie lessen nu. Vind het erg leuk om te doen, maar ben ook nog niet verder dan een pas om de paal vervolgd door een stervende zwaan waarna ik op de grond eindig :+

Kan ook wel paar maand duren voor je sterker wordt/ bent icm het kwartje dat moet vallen qua handigheid begreep ik. Dus dat hou ik mezelf ook maar voor :-)

Molfre

Berichten: 2647
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:02

har166 schreef:
Leuke foto Molfre! Dat lukt me nog niet haha.

Mijn benen willen wel plakken maar mijn handen niet. Ik heb een tube monkey glue gekocht die me hier werd aangeraden en zelfs daarmee ga ik nog glijden door zweethanden -O- ik moet me er maar bij neerleggen denk ik ( figuurlijk dan )

En simpele kalk heb je zeker ook al geprobeerd?

Just checking, dat is voor mij een uitkomst op zulke dagen. Ik heb een tube van Mamut. Het geheim is vooral dat je niet te veel moet gebruiken in mijn ervaring.

Bienotje schreef:
Hier ook een beginner met drie lessen nu. Vind het erg leuk om te doen, maar ben ook nog niet verder dan een pas om de paal vervolgd door een stervende zwaan waarna ik op de grond eindig :+

Kan ook wel paar maand duren voor je sterker wordt/ bent icm het kwartje dat moet vallen qua handigheid begreep ik. Dus dat hou ik mezelf ook maar voor :-)


Stervende zwaan kan ook heel mooi zijn :D

Handigheid zeker overigens. En ook gewoon je spieren die moeten wennen aan een andere manier van bewegen en aanspannen. Als je over de eerste drempel heen bent wat dat betreft gaat het vaak vrij rap en kost het steeds minder moeite om iets nieuws te leren.

Uitzonderingen daargelaten :+ Ik ben nu (8 maanden verder) heel comfortabel in mijn inverts en vanalles dat daaruit komt, maar ik kan GEEN outside leg hang met rechts. Gewoon geen enkele kans -O-

Dat maakt trainen op beide kanten lastig soms.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:41

Molfre schreef:
har166 schreef:
Leuke foto Molfre! Dat lukt me nog niet haha.

Mijn benen willen wel plakken maar mijn handen niet. Ik heb een tube monkey glue gekocht die me hier werd aangeraden en zelfs daarmee ga ik nog glijden door zweethanden -O- ik moet me er maar bij neerleggen denk ik ( figuurlijk dan )

En simpele kalk heb je zeker ook al geprobeerd?

Just checking, dat is voor mij een uitkomst op zulke dagen. Ik heb een tube van Mamut. Het geheim is vooral dat je niet te veel moet gebruiken in mijn ervaring.

Bienotje schreef:
Hier ook een beginner met drie lessen nu. Vind het erg leuk om te doen, maar ben ook nog niet verder dan een pas om de paal vervolgd door een stervende zwaan waarna ik op de grond eindig :+

Kan ook wel paar maand duren voor je sterker wordt/ bent icm het kwartje dat moet vallen qua handigheid begreep ik. Dus dat hou ik mezelf ook maar voor :-)


Stervende zwaan kan ook heel mooi zijn :D

Handigheid zeker overigens. En ook gewoon je spieren die moeten wennen aan een andere manier van bewegen en aanspannen. Als je over de eerste drempel heen bent wat dat betreft gaat het vaak vrij rap en kost het steeds minder moeite om iets nieuws te leren.

Uitzonderingen daargelaten :+ Ik ben nu (8 maanden verder) heel comfortabel in mijn inverts en vanalles dat daaruit komt, maar ik kan GEEN outside leg hang met rechts. Gewoon geen enkele kans -O-

Dat maakt trainen op beide kanten lastig soms.



Ook niet als je vanuit een figurehead erin glijd?
Dan kun je tenminste beide kanten trainen en natuurlijk vanuit de invert blijven oefenen :)

Renee

Berichten: 3125
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:24

Oh hier kan ik me ook weer melden, volgens mij was ik ook een onderdeel van het doodgebloede topic wat er was.
In principe ben ik in 2015 begonnen maar door pech en blessures nooit heel ver gekomen (wel al twee keer op de SEH :') ).
Nu ben ik zwanger (36 weken), staat de thuis paal in opbergmodus en in principe Paaldansschool-loos.
Wel heb ik nog tot week 18 kunnen door sporten en toen nog een cursus aerial hoop gevolgd in Zoetermeer.
Dat was ook wel een leuke toevoeging bij het paaldansen :)

har166

Berichten: 2043
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:23

@Molfre, bij de studio waar ik oefen hebben ze liquid chalk. Dat heb ik een paar keer gebruikt maar ben toen op zoek gegaan naar iets anders. Wellicht dat het door meer te trainen vermindert, dat zou fijn zijn.

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:27

@Molfre, ja toevallig vorige week.. maar als ik dat terug zie wil ik meteen gillend naar huis. Haha.
Maar volgens mijn vriendin verkramp ik ook meteen zodra zij gaat filmen. Herken ik wel want dat heb ik met paardrijden ook _O-

@Bienotje, fijn dat ik niet de enige ben :D


Zweethanden zijn hier ook wel heel herkenbaar..

Renee

Berichten: 3125
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:32

har166 schreef:
Leuke foto Molfre! Dat lukt me nog niet haha.

Mijn benen willen wel plakken maar mijn handen niet. Ik heb een tube monkey glue gekocht die me hier werd aangeraden en zelfs daarmee ga ik nog glijden door zweethanden -O- ik moet me er maar bij neerleggen denk ik ( figuurlijk dan )


Ik heb hier ook heel lang last van gehad. Uiteindelijk met meer spierkracht in de handen wordt het wel beter.
Ben zelf echt zonder magnesium en foefjes gaan door trainen tot het beter werd.
Moet nog steeds vaak de paal poetsen en mijn handen drogen maar het kan echt beter worden :)

Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 00:01

Weten jullie ergens een handig naslagwerk terug te vinden in plaatjes hoe beginners oefeningen heten?

Renee

Berichten: 3125
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 06:43

De pole bible van spin city!
Er staan ook veel variaties in en voor elk niveau passende oefeningen.
Moet wel zeggen dat de oefeningen geen vaste namen hebben :')
Elke studio kan zijn eigen benamingen hebben maar de meeste volgen redelijk de pole bible.

Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:20

Ik ga eens kijken, dankjewel!

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:10

Zijn er eigenlijk dingen die je kunt doen buiten het paaldansen om die je helpen tijdens het leren?
Ik merk dat mijn armen eigenlijk best wel zwak zijn, heb moeite om mezelf op te trekken en omhoog te houden bijvoorbeeld.

Ben sowieso best gefrustreerd over het feit dat dingen me niet goed lukken :o mgoed. Gewoon maar doorgaan op pure eigenwijsheid

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:59

Dott schreef:
Zijn er eigenlijk dingen die je kunt doen buiten het paaldansen om die je helpen tijdens het leren?
Ik merk dat mijn armen eigenlijk best wel zwak zijn, heb moeite om mezelf op te trekken en omhoog te houden bijvoorbeeld.

Ben sowieso best gefrustreerd over het feit dat dingen me niet goed lukken :o mgoed. Gewoon maar doorgaan op pure eigenwijsheid


genoeg dingen om te doen. Voornamelijk in de sportschool met gewichten aan de slag.

Op instagram thepole.physio, dr.emilyrausch en cirque_physio geven goeie tips/oefeningen die je sterker kunnen maken voor bepaalde moves,

https://eu.polejunkie.com/collections/books/products/the-pole-pt-strength-and-conditioning-for-pole-paperback
Dit is ook een hele goeie naslagewerk wel in het engels

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:40

xU_Blinghx schreef:
Dott schreef:
Zijn er eigenlijk dingen die je kunt doen buiten het paaldansen om die je helpen tijdens het leren?
Ik merk dat mijn armen eigenlijk best wel zwak zijn, heb moeite om mezelf op te trekken en omhoog te houden bijvoorbeeld.

Ben sowieso best gefrustreerd over het feit dat dingen me niet goed lukken :o mgoed. Gewoon maar doorgaan op pure eigenwijsheid


genoeg dingen om te doen. Voornamelijk in de sportschool met gewichten aan de slag.

Op instagram thepole.physio, dr.emilyrausch en cirque_physio geven goeie tips/oefeningen die je sterker kunnen maken voor bepaalde moves,

https://eu.polejunkie.com/collections/books/products/the-pole-pt-strength-and-conditioning-for-pole-paperback
Dit is ook een hele goeie naslagewerk wel in het engels


Thanks :) zal ik eens naar kijken.
Sportschool en gewichten wordt hem niet helaas, naast werk, kind, huishouden, paard, paaldansen en hardlopen zou ik echt niet weten hoe ik dat nog in moet plannen.
Maar misschien kan ik thuis wel eea doen :)

har166

Berichten: 2043
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 16:05

Iemand nog tips voor leuke tops?

Ik heb aardig gegoogled en twee websites die een leuk aanbod hebben vind ik Flexmonkey en Polejunkie. Maar ik wil eigenlijk een top die ook wel wat support biedt. Iemand van de groep heeft een flexmonkey top maar zij draagt er wel een bh onder voor de support. Dat vindt ik eigenlijk een beetje zonde van de leuke achterkant -O-

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:40

Ik vind Tatiana active wear heel veel support bieden. Te krijgen op pole Junkie.
Ook luna lae geeft veel support.
Ik hoor ook veel goede dingen over de tops van Rolling maar die heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Molfre

Berichten: 2647
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 11:49

Ik heb hele fijne tops van het merk Endurance. Maar ik weet niet of dat specifiek iets Deens is of dat dat ook in Nederland verkrijgbaar is.

Dit is mijn favoriet, het model heet Macjane.

har166

Berichten: 2043
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:57

Even een oud topic nieuw leven inblazen. Ik heb nu ruim een jaar lessen gehad bij Calipso in Groningen, maar die stoppen vanaf mei met de paaldanslessen. Super jammer, en snap niet waarom aangezien de lessen altijd vol waren. Maar goed, nu moet ik dus op zoek naar een nieuwe studio. Weet iemand iets in Drenthe of Groningen? Google laat vooral zoekresultaten zien van fitnesscentra e.d die al lang geen lessen meer geven -O-

BvanhetB

Berichten: 956
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: In het noorden van het land

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:11

Ik dacht al, een reactie in dit topic en net die mail gehad, zou het daarmee te maken hebben..

Snap je reactie helemaal. Ik dacht vanavond precies hetzelfde. En vond de afwisseling tussen de trainingen en choreo lessen nu ook heel leuk. Super jammer dat het gaat stoppen en voor mij ook een reden het abonnement op te zeggen. Ik ben ook benieuwd naar andere opties.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48558
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:25

The Pole Ground zit in Groningen :)

BvanhetB

Berichten: 956
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 09:11

Banjer schreef:
The Pole Ground zit in Groningen :)


Ah kijk,mogelijkheden!

Jij zat ook bij Calipso toch?

har166

Berichten: 2043
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 09:48

Is er ook een fijne sfeer bij Pole ground? Die lestijden komen me eigenlijk niet goed uit, maar ik moet toch wat haha

BvanhetB

Berichten: 956
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: In het noorden van het land

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:02

De oprichters van de Pole Ground mag ik wel graag, dus ik vind het zeker een optie na mijn zwangerschap.

Abonnement bij Calipso heb ik net opgezegd.