Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
231 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
600 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
48 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
67 (7%)

Totaal aantal stemmen: 953


Needje

Berichten: 19211
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:40

Wat fijn Lepeltje!!!

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:25

Ik heb straks ook eindelijk weer een afspraak bij FL. 3e kind, lang borstvoeding, ik kan wel een opfrisbeurt gebruiken :')

Het zal denk ik botox 3 zones worden. Ik zat ook te kijken naar de kaaklijn maar ik denk dat het mooier is als ik eerst eens gewoon afval.

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:59

Succes denice !

Raineri
Berichten: 6285
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:08

Heeft iemand ervaring met slechte “kaakgewoontes” en Botox? Ik heb enorme knopen in mijn kaakspieren omdat ik altijd in mijn wangen en lippen bijt. Ik houd enorm veel spanning vast en ben wel bezig dit eruit te masseren maar ik zou wel graag een extra zetje willen. Ik lees dat het vooral wordt toegepast bij tandenknarsen snachts maar dat doe ik geloof ik niet, het is echt het bijten

Raineri
Berichten: 6285
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:03

Raineri schreef:
Heeft iemand ervaring met slechte “kaakgewoontes” en Botox? Ik heb enorme knopen in mijn kaakspieren omdat ik altijd in mijn wangen en lippen bijt. Ik houd enorm veel spanning vast en ben wel bezig dit eruit te masseren maar ik zou wel graag een extra zetje willen. Ik lees dat het vooral wordt toegepast bij tandenknarsen snachts maar dat doe ik geloof ik niet, het is echt het bijten


Te ongeduldig, al een afspraak ingepland. Moest toch m’n voorhoofd weer bijwerken :')

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:07

Ik heb botox in mn 'kinspier' (?) laten spuiten omdat ik altijd mn mondhoeken omlaag trek als ik gespannen ben. Als ze goed spuiten, scheelt het echt een heel stuk :j

caro29
Berichten: 8053
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:31

Raineri schreef:
Heeft iemand ervaring met slechte “kaakgewoontes” en Botox? Ik heb enorme knopen in mijn kaakspieren omdat ik altijd in mijn wangen en lippen bijt. Ik houd enorm veel spanning vast en ben wel bezig dit eruit te masseren maar ik zou wel graag een extra zetje willen. Ik lees dat het vooral wordt toegepast bij tandenknarsen snachts maar dat doe ik geloof ik niet, het is echt het bijten


Ik! Elke 3 maanden krijg ik sinds oktober 2022 mijn kaak spieren oa ingespoten naast Botox voor hoofdpijn. Ik krijg het wel vergoed op medische gronden. Hier helpt het wel. Ik had verdikte spieren.

Popstra
Berichten: 13844
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:05

Ik elke 3 maanden voor mn kraaien pootjes :D

Fillers zitten eigenlijk al meer dan een jaar goed.
Lipfillers vorig jaar juli voor het laatst laten aanvullen. Dat blijft wel lang zitten. De botox is hier vrij snel uitgewerkt helaas.

Raineri
Berichten: 6285
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:55

caro29 schreef:
Raineri schreef:
Heeft iemand ervaring met slechte “kaakgewoontes” en Botox? Ik heb enorme knopen in mijn kaakspieren omdat ik altijd in mijn wangen en lippen bijt. Ik houd enorm veel spanning vast en ben wel bezig dit eruit te masseren maar ik zou wel graag een extra zetje willen. Ik lees dat het vooral wordt toegepast bij tandenknarsen snachts maar dat doe ik geloof ik niet, het is echt het bijten


Ik! Elke 3 maanden krijg ik sinds oktober 2022 mijn kaak spieren oa ingespoten naast Botox voor hoofdpijn. Ik krijg het wel vergoed op medische gronden. Hier helpt het wel. Ik had verdikte spieren.


Je ziet dan ook esthetisch gezien een verschil dan neem ik aan? Jij hebt het wel echt een stuk erger dan ik. Mijn kaken voelen gewoon stijf en zuur. Fijn dat het vergoed wordt! Voel je nog steeds die verdikte spieren? Doe je aanvullend nog wat om het effect te onderhouden? Masseren van spieren / fascia oid. Ik ben helemaal nieuw zoals je merkt.

Heb wat gegoogled maar merk dat er heel erg 2 kampen zijn: masseer alles los en doe gezichtsyoga en spuit er Botox in. Beide werken (kennelijk). Lijkt me dat deze 2 methoden ook complementair kunnen zijn aan elkaar. Ik zou best benieuwd zijn of je een paar keer kunt inspuiten en daarna het zelf kunt onderhouden met oefeningen. Zal het 28 dec ook nog vragen aan de artsen.

Raineri
Berichten: 6285
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:59

Popstra schreef:
Ik elke 3 maanden voor mn kraaien pootjes :D

Fillers zitten eigenlijk al meer dan een jaar goed.
Lipfillers vorig jaar juli voor het laatst laten aanvullen. Dat blijft wel lang zitten. De botox is hier vrij snel uitgewerkt helaas.


Hier ook! Laatste keer was juli 21. Sterker nog, ik wil een gedeelte laten oplossen en opnieuw opbouwen. Kennelijk raden sommige artsen dit aan periodiek voor het beste effect.

Paradise123
Berichten: 77
Geregistreerd: 14-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:04

Je bent mooi zoals je bent. Vind die hele botox troep echt bullshit :r

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:13

Paradise123 schreef:
Je bent mooi zoals je bent. Vind die hele botox troep echt bullshit :r

Bedankt voor je mening, doen we helemaal niets mee.

Ik moet zeggen dat mijn lipfillers ook echt zo lang mooi blijven. Vorig jaar in november voor het eerst 1ml gedaan maar dit was vrij snel weer veel minder. In maart weer 1 ml laten doen en dat zit nog zo mooi.

Suzanne F.

Berichten: 49407
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:40

Paradise123 schreef:
Je bent mooi zoals je bent. Vind die hele botox troep echt bullshit :r


Thanks voor je nuttige bijdrage in dit topic!

:wave: :wave: :wave:

Raineri
Berichten: 6285
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:07

Paradise123 schreef:
Je bent mooi zoals je bent. Vind die hele botox troep echt bullshit :r


Ergens vind ik het wel lief? Zoals een paar berichtjes hierboven wordt vermeld zijn er ook personen die Botox nodig hebben op medische gronden. Ook ik heb er baat bij. Ik fronste hiervoor vaak en daardoor kreeg ik wat last van hoofdpijn. Dat is nu weg :j
Natuurlijk is er een esthetisch aspect, maar dat is met make-up en haar verven net zo goed. Leven en laten leven. Niet jouw lichaam. Ik denk dat we in het topic niet echt behoefte hebben aan een discussie, we zoeken naar ervaringen. Zou fijn zijn als dat gerespecteerd wordt

Popstra
Berichten: 13844
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:00

Paradise123 schreef:
Je bent mooi zoals je bent. Vind die hele botox troep echt bullshit :r


Dat zij ik ook toen ik jong was....

Raineri
Berichten: 6285
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:02

Popstra schreef:
Paradise123 schreef:
Je bent mooi zoals je bent. Vind die hele botox troep echt bullshit :r


Dat zij ik ook toen ik jong was....



:')

caro29
Berichten: 8053
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:40

@raineri ik heb wel een medisch verhaal.
Deel is tegen hoofdpijn en deel is door dislocatie van mijn kaak. Die stond in maart 2022 helemaal scheef naar rechts. De discus wilt niet meer terug op zijn plek. Eind oktober kaak spoeling gehad en krijg nu ter ondersteuning aan beide zijdes Botox. De kaakspier rechts is verdikt en met Botox is het veel beter te verdragen. Vandaag zijn er 6 flesjes/spuiten ingegaan. Zij noemen het bij mij medische Botox. Mijn wenkbrauwen, frons en kraaienpootjes worden ook meegenomen *\o/* ik knap er wel van op

Paradise123
Berichten: 77
Geregistreerd: 14-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:59

Ik leef en laat leven, maar ik zou persoonlijk nooit voor botox kiezen.

Amber_anne

Berichten: 6952
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 21:04

Dat is prima maar dan hoef je hier niet met kots smileys aan te komen. Beetje respectloos.

Hier laatst ook weer botox gehad in de schouders voor hoofdpijn en ook maar mijn frons gedaan. Ik fiets 3 keer per week 40 minuten naar de paarden op en neer en merk dat ik ontzettend veel frons door het licht en dat dus thuis voortzet als ik tv kijk of op mijn telefoon zit

Suzanne F.

Berichten: 49407
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 22:09

Ik heb veel minder hoofdpijn, bijna nooit meer. Ik krijg nooit meer te horen ‘wat kijk je boos’ of ‘ben je moe?’. Geen fronzen meer waar ik spanningshoofdpijn van kreeg. Ik vind het perfect.

caro29
Berichten: 8053
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 22:32

Ik krijg het nu sinds oktober 2022 en de hoofdpijn was vanaf 2010 bijna dagelijks aanwezig. Het maakt mijn leven een stuk aangenamer.

Needje

Berichten: 19211
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 07:25

Popstra schreef:
Paradise123 schreef:
Je bent mooi zoals je bent. Vind die hele botox troep echt bullshit :r


Dat zei ik ook toen ik jong was....


Ik nog steeds nu ik ouder ben. :')
Medisch zou ik het wel gebruiken als het me kon helpen. :j
Maar ben niet van de prikjes en dingen inspuiten.
Al zag ik ooit hier een dokter die prachtige facelifts deed...
Dan maar meteen extreem. hahahaha

Padoertje
Berichten: 1566
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 08:34

Popstra schreef:
Paradise123 schreef:
Je bent mooi zoals je bent. Vind die hele botox troep echt bullshit :r


Dat zij ik ook toen ik jong was....


Hahaha nou idd. Ik ben nog steeds super blij met mijn ooglidcorrectie en er komt tzt toch echt een fillertje bij de mondhoeken.

Met dit koudere weer krijg ik ook echt weer kleine vochtzakjes onder mijn ogen, maar dat is gelukkig nu nog met goede crème en foundation weg te werken. Met een jaar of 5 niet meer ben ik bang :') Dus dat wegwerken wordt een mooi ‘Sarah’ kadootje aan mezelf.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 09:08

ik heb botox omdat ik dat mooi vind, niks medisch aan :)
En ik hoop ook binnenkort nog iets aan huidverbetering te kunnen doen, maar ik weet nog niet helemaal wat...

Popstra
Berichten: 13844
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 09:57

cer heb je al eens een creme met retinol geprobeerd? ik gebruik dat al een tijd en krijg daar best een glad vel van. je huid moet er wel aan wennen want het is best heftig. ik gebruik die van Drunk Elephant met 1% retinol.
ik gebruik nu minder foundation sinds ik dat gebruik