Sauna Liefhebbers!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DideH
Berichten: 7018
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 22:56

2 weken terug geweest, het was heerlijk rustig! Ze hadden max. aantal mensen ook per sauna en lieten maar beperkt aantal mensen per dag toe om te voorkomen dat je wachtrijen oid zou krijgen. Deden ook weer opgietingen met max. aantal personen met vooraf reserveren aan de bar.

Vond het eigenlijk allemaal wel dikke prima geregeld +:)+

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 22:59

Ik ben in de tussentijd naar thermen berendonck geweest. Had een bon gekregen als cadeau en heb super erg genoten! Vond het echt oprecht heerlijk en heel mooi daar. Was door de corona ook niet te druk dus je had mooi de ruimte

Ben ook nog bij sauna swoll geweest. Die blijft ook lekker omdat die klein en ontzettend rustig is. We nemen altijd een avond arrangement waardoor het wel een privé sauna lijkt

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 04:38

Ik ga zondag naar Berendonck en in de tussentijd wel naar Bussloo en naar Swoll geweest. Zondag wordt de eerste keer sinds de nieuwe qr code maatregelen, ben benieuwd of dat wat met de drukte (verhoging max aantal gasten?) doet want vond het heerlijk rustig. En ik ga zonder geldige qr code dus mag het restaurant niet in. Ben ook benieuwd hoe dat gaat bevallen!

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:13

O echt, mag je de sauna in zonder 3g? Dat zou voor mij dan weer een reden zijn niet te gaan :+ .
Ik ben afgelopen week weer voor het eerst gegaan sinds zomer 2020. De laatste keer vond ik het heel veilig, met maximaal aantal mensen per sauna, sterk aangepaste opgietingen (heet dat zo?) en strenge regels. Dit keer waren er weer volgepakte sauna's bij de opgietingen en was alles als normaal. Vond ik best even wennen. Wel 3g trouwens, want Duitsland.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:54

Hier houden ze t max aantal bezoekers wat ze hadden t afgelopen half jaar en gaan ze niet omhoog.
Dat vind ik sowieso heel fijn want wij kletsen graag in de sauna en nee niet als er andere in zitten..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 08:39

Dat is voor mij de belangrijkste reden niet te gaan. Als iedereen nu gecontroleerd was ok. Maar je zit bijvoorbeeld in een stoombad zonder echte ventilatie bij de ideale kweektemperstuur van virussen met mensen waarvan je niks weet.

Vorig jaar een keer geweest in een mini sauna met klachtencheck vooraf waar we met 8 mensen waren. Ik heb nu genoeg gehoord over de overvolle saunas hier zonder afstand. Voorheen was ik al een beetje afgeknapt van de drukte en gebrek aan rustruimtes. Samen met de hoge prijs liever niet. De enige die wat rustiger was controleert nu hoe dan ook geen qr code en laat iedereen overal toe, met drukte als gevolg.

Ik vind het echt jammer en hoop dat ik ooit weer erheen kan. Desnoods idd uitwijken naar duitsland.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 08:47

Door de hoge temp is de sauna gewoon veilig. Sla je de stoom over.

Er zijn zat sauna's die nog steeds niet volledig volle bak toe laten.
Op een door de weekse avond hebben wij alle cabines voor onszelf

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 08:52

Gewoon niet gaan is voor mij de beste optie. Ik zou niet kunnen ontspannen. Hier alleen maar vol.

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:08

Ik ben vooral benieuwd hoe ze onderscheid maken tussen mensen met en zonder geldige QR-code in de sauna. Het is niet zo dat je je telefoon de hele tijd bij je hebt natuurlijk, maar daar hebben ze vast een oplossing voor.

De laatste keer dat ik ben geweest (in augustus) was het allemaal prima te doen. Er was toen alleen een groep van 9 personen die overal en nergens gewoon de sauna's binnen kwamen stampen en gingen zitten/liggen zonder zich aan het max. aantal personen te houden en ook nog heel de tijd aan het praten waren, dat vond ik dan wel storend. Maar goed, ik ben dan ook weer niet zo dat ik er iets van ga zeggen, dus ik ben die groep toen maar gaan ontwijken.

Rox87
Berichten: 504
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:35

Paar weken geleden weer voor het eerst geweest.
Heerlijk!!
Bij aankomst werd QR gecontroleerd, en grondig ook. Dit was de eerste keer dat ik ook mijn ID moest laten zien. Inderdaad met het max aantal bezoekers was het heerlijk relax en ruimtelijk.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-21 11:27

Ik ben er tijdje terug geweest. Was toen nog zonder qr check.
Was super rustig in de berendonck!
Probeer in november weer te gaan met een collega/vriendin!

Swah

Berichten: 1862
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:51

Wij gaan binnenkort ook weer 2 dagen met overnachting. *\o/* Naar Bussloo.

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:53

Ik ben ook al weer een paar keer geweest. Heerlijk. Het was goed geregeld met een maximum aantal in elke sauna of bad. QR code moest ik aan de kassa laten zien.

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:55

Ik ga ook weer regelmatig, heerlijk want het is nog steeds niet super druk :D

JitskeJeldau

Berichten: 241
Geregistreerd: 29-06-13

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:03

Wij gaan zondag ook weer een keer. Heb er heel veel zin in. :) Ben heel benieuwd hoe het met de QR code gaat. Neem aan dat er gewoon verschillende kleuren pols bandjes zijn... voor gasten met en zonder QR -code?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:09

JitskeJeldau schreef:
Wij gaan zondag ook weer een keer. Heb er heel veel zin in. :) Ben heel benieuwd hoe het met de QR code gaat. Neem aan dat er gewoon verschillende kleuren pols bandjes zijn... voor gasten met en zonder QR -code?


Zonder qr kom je er gewoon niet in..?

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:17

Relaxed schreef:
JitskeJeldau schreef:
Wij gaan zondag ook weer een keer. Heb er heel veel zin in. :) Ben heel benieuwd hoe het met de QR code gaat. Neem aan dat er gewoon verschillende kleuren pols bandjes zijn... voor gasten met en zonder QR -code?


Zonder qr kom je er gewoon niet in..?


Jawel hoor, op de website van Thermen staat bijvoorbeeld:

"Vanaf 25 september vragen wij elke gast bij incheck om een coronatoegangsbewijs.

Mét een geldig coronatoegangsbewijs heb je toegang tot ons wellnessresort én alle restaurants.
Zonder een geldig coronatoegangsbewijs is wél mogelijk om gebruik te maken van onze sauna- en wellnessfaciliteiten, terrassen en buitenbars, maar heb je geen toegang tot onze restaurants binnen."

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:17

JitskeJeldau schreef:
Wij gaan zondag ook weer een keer. Heb er heel veel zin in. :) Ben heel benieuwd hoe het met de QR code gaat. Neem aan dat er gewoon verschillende kleuren pols bandjes zijn... voor gasten met en zonder QR -code?


Ligt aan de sauna. Sommige sauna's kom je geheel niet in zonder QR-code, en bij anderen kun je kiezen voor wel/geen restaurantbezoek en als je het restaurant niet bezoekt hoef je geen QR-code te laten zien.

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:45

Ah Rebecca, dat verschilt dan blijkbaar per sauna, ik was zaterdag bij SpaWell en dan kom je er dus helemaal niet in.

JitskeJeldau

Berichten: 241
Geregistreerd: 29-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:04

Zonder qr kom je er gewoon niet in..?[/quote]

Jawel hoor, op de website van Thermen staat bijvoorbeeld:

"Vanaf 25 september vragen wij elke gast bij incheck om een coronatoegangsbewijs.

Mét een geldig coronatoegangsbewijs heb je toegang tot ons wellnessresort én alle restaurants.
Zonder een geldig coronatoegangsbewijs is wél mogelijk om gebruik te maken van onze sauna- en wellnessfaciliteiten, terrassen en buitenbars, maar heb je geen toegang tot onze restaurants binnen."[/quote]

Dit inderdaad. Wij gaan naar Berendonck en kreeg dit ook in de mail.

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:25

Verschilt dus per sauna ;)

Eloya

Berichten: 5204
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:11

Ik ben vandaag bij Berendonck geweest. Erg genoten. Prachtige sauna.

Maar vond hem niet veel specialer dan bussloo. Die zit voor mij op 15 min rijden en Berendonck was ruim 1 uur en 20 minuten ivm file.

Ontspanningsmassage viel wel tegen. Heb veel betere gehad. Dat was wel jammer. Maar verder hele fijne dag gehad.

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:17

We kunnen weer naar de sauna én heerlijk eten! *\o/*

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-22 21:30

Ik ga begin maart met mijn vriendinnetje /collega
Nu al zin in!!

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:56

*\o/* Ik mag deze zaterdag alweer