Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 15:28

Ik heb een fijne rubber base van Victoria Vynn en verder gebruik ik ook veel Neonail. Toch is het altijd een beetje zoeken naar wat je fijn vind werken. PG vond ik ook verschrikkelijk, maar er zijn wel mensen die het top vinden.

c_alsemgeest

Berichten: 20696
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 15:46

Ik ben een PG lover :')
Zeker niet alles hoor... een aantal kleuren, zeker de pastels zijn ruk. En ik gebruik alleen de whipe topcoats en rubber bases.
Wel wat lastiger te verwijderen, maar ook dat gaat bij mij prima en blijft er goed op.

Britt

Berichten: 18894
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 16:55

Dat kan lang duren ja, voor je nagels weer stevig en sterk zijn, na een zwangerschap. Ik ken het helaas..

Zelf gebruik ik alleen nog maar hard gel, maar biab kan je ook zeker helpen! Rubberbase is niet geschikt om mee te bouwen, enkel om als dun base laagje te gebruiken (zoals de naam ook zegt), dus die zou ik overslaan als echte verstevigingsmethode.

Maar biab kun je meestal niet afweken, dus dan moet je wel al wat behendig zijn met een frees, zowel links als rechts.

Popstra
Berichten: 13820
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 17:07

De rubberbases van PG zijn echt prima hoor. De topcoats vind ik dan weer niet goed. Die zijn bij mij met 2 dagen dof..
Maar de rubberbase is fijn. Werkt ook fijn want niet te dik dus goed smeerbaar

fierefluiter
Berichten: 200
Geregistreerd: 03-08-17

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 17:30

Ik heb dit nu sinds zaterdag zitten. Ik plak doorzichtige tips op met UV drogende nagellijm, en dat lak ik vervolgens met gellak. Dit is nu de tweede keer dat ik dit zo doe en ik moet nog even oefenen.

Afbeelding

DenieesB

Berichten: 482
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 17:37

Britt schreef:
Dat kan lang duren ja, voor je nagels weer stevig en sterk zijn, na een zwangerschap. Ik ken het helaas..

Zelf gebruik ik alleen nog maar hard gel, maar biab kan je ook zeker helpen! Rubberbase is niet geschikt om mee te bouwen, enkel om als dun base laagje te gebruiken (zoals de naam ook zegt), dus die zou ik overslaan als echte verstevigingsmethode.

Maar biab kun je meestal niet afweken, dus dan moet je wel al wat behendig zijn met een frees, zowel links als rechts.


Kun je mij het verschil uitleggen tussen biab en hard gel? Dat kwam ik ook tegen inderdaad.

En welke merken raad jij aan?

Britt

Berichten: 18894
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:17

Biab is eigenlijk een merk naam van The gel bottle en die is ook gepatenteerd, dus vandaar ook dat je de term mogelijk steeds minder gaat zien en dat er vaker word gesproken over gel overlay/natural overlay/natural nail treatment, whatever. En vanuit merken word er dan een eigen naam op geplakt, zoals T-gel of E-gel (beiden fijne producten ook).

Biab is harder dan rubber base, maar zachter dan hard gel. Hij is stevig genoeg om je natuurlijke nagel te verstevigen, maar niet hard genoeg om een vormcorrectie of verlenging mee te maken.

Hard gel is vaak (niet altijd) dikker van structuur en is uitgehard sterker dan een biab en dus geschikt om wel mee te verlengen, tot extreme lengtes. Het word ook wel vaak builder gel genoemd. Zeker de dikkere varianten vergen wel wat oefening om netjes te modelleren. Ik gebruik zelf heel graag de smart gek van Verin. Deze is relatief dun en lopend, beetje vergelijkbaar met een biab qua verwerking. Maar ook de gel in a bottle van Diva vond ik wel prettig, toen ik die heb geprobeerd.

Waarom rubber base niet geschikt is om mee te bouwen is omdat deze heel veel zuren bevat. Bovendien is gebleken dat deze bij dikker aanbrengen (bouwen) toch niet 100% uithard, zoals eerder wel werd gedacht. En daar merk je zelf niks van; maar het zorgt er wel voor dat je nagelplaat continu blootgesteld word aan niet uitgeharde acrylaten en andere chemicaliën. En dit kan dus allergieën in de hand werken. Daarom word het tegenwoordig afgeraden om het als versteviging te gebruiken en aangeraden om het enkel als base te gebruiken (want je hebt wel zuren nodig voor de hechting, maar dus in kleine hoeveelheden en goed uitgehard).

Je kunt het een beetje zo zien qua stevigheid:
Acryl/polygel: 100%
Hard gel: 90%
Biab: 70-80%
Rubberbase: 40-50%
Gellak: 10%
Zoiets ongeveer. Afhankelijk per merk en soort product natuurlijk ook wel weer.

DenieesB

Berichten: 482
Geregistreerd: 11-05-16

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:42

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Hier kan ik echt wat mee :D

Ik had van een collega de t-lastic aangeraden gekregen, die gebruikt zij. Is deze dan meer met een biab te vergelijken ten opzichte van de t-gel?

Petrichor

Berichten: 10545
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:10

Ik gebruik nu een tijdje de rubberbase van PG, echt dames deze is een aanrader!

Ik heb hem met een klein glittertje erin, dus als ik niet zoveel zin heb is die ook nog een super leuk om te dragen zonder een gellak erover.

Ik was eerst een beetje huiverig omdat de meeste merken het niet zolang volhouden met mijn werk handen, maar deze zit al 3 weken top op mijn nagels! Hij trekt zichzelf ook helemaal strak en glad, dus niks geen bobbeltjes etc.

Helaas heb ik nog steeds geen topcoat gevonden die niet dof word, dus doe nog steeds 2 keer in de week een nieuw laagje topcoat op.

DenieesB

Berichten: 482
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:17

Petrichor schreef:
Ik gebruik nu een tijdje de rubberbase van PG, echt dames deze is een aanrader!

Ik heb hem met een klein glittertje erin, dus als ik niet zoveel zin heb is die ook nog een super leuk om te dragen zonder een gellak erover.

Ik was eerst een beetje huiverig omdat de meeste merken het niet zolang volhouden met mijn werk handen, maar deze zit al 3 weken top op mijn nagels! Hij trekt zichzelf ook helemaal strak en glad, dus niks geen bobbeltjes etc.

Helaas heb ik nog steeds geen topcoat gevonden die niet dof word, dus doe nog steeds 2 keer in de week een nieuw laagje topcoat op.


Ik had dus van de PG topcoat dat hij heel snel dof werd. Ik heb wel vaker gelezen dat de rubber base van hen wel heel goed is.

Welke topcoat gebruik jij? Ik heb met mijn no wipe topcoat van Bluesky nooit last van doffe nagels.

Britt

Berichten: 18894
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:32

T-lastic ben ik zelf ook nog benieuwd naar! T-gel gebruik ik heel graag, maar met T-lastic heb ik nog geen ervaring. Schijnt heel fijn te zijn voor de uber flexibele en dunne nagels waar bijna alles bij lift.

Petrichor

Berichten: 10545
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:33

Ik heb echt heel veel verschillende merken topcoats gehad, de goedkope van bijvoorbeeld alie tot duurdere merken van de nagelgroothandel hier om de hoek. En de topcoat die tot nu toe het beste blijft zitten is de tempered topcoat van Venalisa en dat is dus een goedkope van Alie.

Maar ik ben dus echt nog opzoek naar een topcoat die mega slijtvast is.

Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:23

Hi, ik meld me even als teruglezen. Eerder wel acrylnagels gehad, ok zelf bijgehouden. Maar nu al jaren niet meer. Wil er ook niet naar terug, maar zie wel veel mogelijkheden langskomen qua gellak achtig dingen. Zoals oa biab.

Bedacht eerst eens hier weer wat te gaan teruglezen. Maar mocht ik tzt vragen hebben kans van dat ik me dan hier nog eens kom melden :-)

Momenteel korte Nagels waar lak snel afgaat. Iets versteviging en lak die langer duurzaam op de nagels mooi uit blijft zien zou fijn zijn.

Ik heb waarschijnlijk nog wel een uv lamp van 10 jaar terug. Is die voor gellak/ Bieb etc gewoon ogen bruikbaar?

c_alsemgeest

Berichten: 20696
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 19:42

Als die zo oud is denk ik dat je lampen niet helemaal meer oké zijn, weet niet hoeveel branduren die had?
Maar je kan bv op amazon fijne led/uv lampen kopen voor weinig.

F_Orumster

Berichten: 15337
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 20:27

Gewoon proberen. Ik heb nog steeds mijn eerste lamp en gebruik deze al vanaf 2014.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33849
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:09


Roosch

Berichten: 36687
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:16

MarlindeRooz schreef:
Ik verkoop al mijn Pink Gellac kleurtjes, dacht misschien kan ik er een bokker blij mee maken. :D

https://link.marktplaats.nl/m2086713594

Ik vroeg me af of de Hawaii orange bij jou ook zo stroperig is?

De keren dat de nagelmevrouwen bij mij deze kleur zetten was hij heel stroperig. Ik vind de kleur zelf echt heel mooi wel.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33849
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:18

Ik heb het toch nog naast me staan dus ik heb het even gecontroleerd. Vind hem idd wel wat stroperig. Heb hem zelf nog niet gebruikt. :=

Maar vond met andere stroperige kleurtjes dat je er wel mee leert werken. :j

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 02:27

Afbeelding

KletsKoekje
Berichten: 3304
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 09:47

Afbeelding
Had last van lentekriebels van het weekend dus lekker voor een vrolijk kleurtje gegaan; Hot Pink

BloemBloem

Berichten: 16608
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 09:49

Hier ook fan van PG, baal alleen dat er zo weinig kleuren zijn
van de rubberbase, daar ben ik nog het meeste fan van. Lekker snel klaar!

Zit nu te twijfelen of ik mijn frosty pink er af ga halen voor rood, maar rood is
altijd zo'n gedoe :D, zit altijd helemaal onder, en eraf vijlen is ook altijd de hel :))

Popstra
Berichten: 13820
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:28

Frosted pink is ook mooi met een effect poeder er op.
Ik heb nu ook frosted op maar zonder. Vind dat naturelle juist erg mooi. Uitgroei valt dan ook niet zo op

BloemBloem

Berichten: 16608
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 14:19

Popstra schreef:
Frosted pink is ook mooi met een effect poeder er op.
Ik heb nu ook frosted op maar zonder. Vind dat naturelle juist erg mooi. Uitgroei valt dan ook niet zo op


Ben er ook dol op en het past overal bij, maar toch wil ik die mooie dieprode kleur erop gaan smeren. Nu nog moed verzamelen :+

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:06

Ik breek even in :) .. hebben jullie ervaring met rubber base over biab?
Ik heb een biab onderop (waarmee ik ook een stukje verleng) , en daar nu gewoon gellac (PG) en topcoat overheen (gaat helemaal prima), maar omdat ik snel kleurtjes wil wisselen vraag ik me af of ik dan beter een rubber base over de biab kan doen, en of dat dan makkelijker te verwijderen is?

Britt

Berichten: 18894
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:16

Waarom dan niet gewoon een gellak? Die vijl je er zo af. Rubberbase verwijderen is meer werk dan gellak. Of evt gewone nagellak zelfs nog, die haal je er helemaal zo vanaf zonder je biab te schaden.