Psoriasis: wat smeren jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:42

Onder de 22 euro niet :) Vanaf 22 euro heb je kans op bijbetalen van 13 euro inklaring + BTW

Edit: Tenzij je namaak invoert en eruit gepikt wordt :)

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:45

Laurievc schreef:
Raar maar waar, veel mensen zijn gebaat bij een zalfje via AliExpress. De positieve reacties zijn ongelooflijk. Mensen die echt niks konden vinden via huisarts ed die met dit spul geholpen zijn. Als je wilt kan ik wel een linkje opzoeken.


dat spul schijnt super te werken en is nog eens heel goedkoop, dus misschien is het wat voor je?
succes :)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:45

Laurievc schreef:
Onder de 22 euro niet :) Vanaf 22 euro heb je kans op bijbetalen van 13 euro inklaring + BTW

Edit: Tenzij je namaak invoert en eruit gepikt wordt :)


Cool! Super bedankt! Ik ga deze even een paar bestellen!!!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Psoriasis: wat smeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:00

Nog een vraag - will graag een paar andere items kopen van verschillende verkopers.

Zit ik wel over de 22 euro in totaal.....gaan die bestellingen apart worden geleverd?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:00

meisje2000 schreef:
Kijk eeens op eco protecta. Zij hebben er ook zalf voor en tot nu toe zie ik alleen maar positieve reacties. Super spul en puur biologisch.dus het kan ook geen kwaad.

Ondanks dat ik voor mijn eczeempaard echt fan was van de equi protecta, deed het voor mijn man niks....

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:08

FatCat schreef:
Nog een vraag - will graag een paar andere items kopen van verschillende verkopers.

Zit ik wel over de 22 euro in totaal.....gaan die bestellingen apart worden geleverd?

Bij elke verkoper moet je onder de 22 euro zitten

Verkoper 1: 5 euro
Verkoper 2: 10 euro
Verkoper 3: 15 euro

Geen probleem

Verkoper 1: 20 euro
Verkoper 2: 25 euro
Verkoper 3: 15 euro

Dan is verkoper 2 de boosdoener zeg maar :)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:33

Laurievc schreef:
FatCat schreef:
Nog een vraag - will graag een paar andere items kopen van verschillende verkopers.

Zit ik wel over de 22 euro in totaal.....gaan die bestellingen apart worden geleverd?

Bij elke verkoper moet je onder de 22 euro zitten

Verkoper 1: 5 euro
Verkoper 2: 10 euro
Verkoper 3: 15 euro

Geen probleem

Verkoper 1: 20 euro
Verkoper 2: 25 euro
Verkoper 3: 15 euro

Dan is verkoper 2 de boosdoener zeg maar :)


Dikke Merci!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:24

LadyMadonna schreef:
meisje2000 schreef:
Kijk eeens op eco protecta. Zij hebben er ook zalf voor en tot nu toe zie ik alleen maar positieve reacties. Super spul en puur biologisch.dus het kan ook geen kwaad.

Ondanks dat ik voor mijn eczeempaard echt fan was van de equi protecta, deed het voor mijn man niks....



Dan ben je de eerste waarvan ik hoor dat het niet werkt. Maar dat kan natuurlijk altijd, het werkt bij iedereen anders natuurlijk. Mag ik vragen hoelang jullie het gebruikt hebben. Ik weet namelijk dat het de 1ste 2 weken eerst erger kan worden en daarna zie je langzaam aan verbetering. Vandaar mijn vraag

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:30

Weten jullie dan ook wat er in dat zalfje zit uit China ?? Zo maar iets op je huid smeren lijkt me niet helemaal een goed idee ?!

En als je de probleemplekken smeert, smeer je de aandoening dan niet weg en komt het op een andere manier dan niet terug ? Therapeute die ik ken zegt dat je huidproblemen niet weg kan smeren , maar dat je het inwendig op moet lossen ( wel gemakkelijker gezegd als gedaan natuurlijk ). Omdat je het dus anders met die smeersels niet volledig oplost en het probleem zich dan via een andere weg weer laat zien.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:31

meisje2000 schreef:
Dan ben je de eerste waarvan ik hoor dat het niet werkt. Maar dat kan natuurlijk altijd, het werkt bij iedereen anders natuurlijk. Mag ik vragen hoelang jullie het gebruikt hebben. Ik weet namelijk dat het de 1ste 2 weken eerst erger kan worden en daarna zie je langzaam aan verbetering. Vandaar mijn vraag

Ca 1,5 mnd 2x pd

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:32

Maris schreef:
Weten jullie dan ook wat er in dat zalfje zit uit China ?? Zo maar iets op je huid smeren lijkt me niet helemaal een goed idee ?!

En als je de probleemplekken smeert, smeer je de aandoening dan niet weg en komt het op een andere manier dan niet terug ? Therapeute die ik ken zegt dat je huidproblemen niet weg kan smeren , maar dat je het inwendig op moet lossen ( wel gemakkelijker gezegd als gedaan natuurlijk ). Omdat je het dus anders met die smeersels niet volledig oplost en het probleem zich dan via een andere weg weer laat zien.

Ik zit in een Ali groep op facebook en daar heeft iemand het laten vertalen door een vriend in China en het zou gebaseerd zijn op kruiden. Of het waar is, geen idee maar als je alle ervaringen leest dan zijn er heel veel mensen mee geholpen :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:32

Maris schreef:
Weten jullie dan ook wat er in dat zalfje zit uit China ?? Zo maar iets op je huid smeren lijkt me niet helemaal een goed idee ?!

En als je de probleemplekken smeert, smeer je de aandoening dan niet weg en komt het op een andere manier dan niet terug ? Therapeute die ik ken zegt dat je huidproblemen niet weg kan smeren , maar dat je het inwendig op moet lossen ( wel gemakkelijker gezegd als gedaan natuurlijk ). Omdat je het dus anders met die smeersels niet volledig oplost en het probleem zich dan via een andere weg weer laat zien.


Daarom ook mijn eerste post...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Psoriasis: wat smeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:36

Even voor het beeld, hoe het was (plaatje van Google, maar goed vergelijkbaar)
Afbeelding
En nu:
Afbeelding

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:59

Maris schreef:
Weten jullie dan ook wat er in dat zalfje zit uit China ?? Zo maar iets op je huid smeren lijkt me niet helemaal een goed idee ?!

En als je de probleemplekken smeert, smeer je de aandoening dan niet weg en komt het op een andere manier dan niet terug ? Therapeute die ik ken zegt dat je huidproblemen niet weg kan smeren , maar dat je het inwendig op moet lossen ( wel gemakkelijker gezegd als gedaan natuurlijk ). Omdat je het dus anders met die smeersels niet volledig oplost en het probleem zich dan via een andere weg weer laat zien.


Och ja - ik heb zelden goeie ideen :')

Ik krijg exceem van stress (werk) en door mijn allegien. Paard gaat echt niet weg, en stoppen met werken zit er ook niet in.....

Dus dan maar zalfjes vanuit China opsmeren :D

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:20

FatCat schreef:
Och ja - ik heb zelden goeie ideen :')

Ik krijg exceem van stress (werk) en door mijn allegien. Paard gaat echt niet weg, en stoppen met werken zit er ook niet in.....

Dus dan maar zalfjes vanuit China opsmeren :D


Het was geen aanval op je idee hoor. Maar voor hetzelfde geld smeer je een zalfje van afgewerkte olie ofzo op je huid... Vandaar dat ik vroeg of je/jullie wel wisten wat erin zat.
Laatst bijgewerkt door Maris op 18-06-17 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Psoriasis: wat smeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:37

Nivea Soft. Dat helpt bij mij veel beter dan allerlei middeltjes van dokter en apotheker,waar het vaak alleen maar erger van wordt.Maar,elke huid is anders natuurlijk!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:30

Maris schreef:
Het was geen aanval op je idee hoor. Maar voor hetzelfde geld smeer je een zalfje van afgewerkte olie ofzo op je huid... Vandaar dat ik vroeg of je/jullie wel wisten wat erin zat.


nee hoor - niet aanvallend opgenomen en een terechte vraag :) ben een beetje onozel vandaag :+

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:50

Vergeet niet dat China mijlenver voorligt in de kennis van kruidenleer én dat in Amerika en Europa de farmaceutische bedrijven heel veel tegenhouden wat voor hun nadelig kan en zal werken.

Zelf heb ik jarenlang hormoonzalf gebruikt. Mijn huid ging er kapot van en werd knalrood. Van deze zalf niet. Lijkt me dus niet dat er corticosteroïden in zitten.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:47

Storm schreef:
Vergeet niet dat China mijlenver voorligt in de kennis van kruidenleer én dat in Amerika en Europa de farmaceutische bedrijven heel veel tegenhouden wat voor hun nadelig kan en zal werken.

Zelf heb ik jarenlang hormoonzalf gebruikt. Mijn huid ging er kapot van en werd knalrood. Van deze zalf niet. Lijkt me dus niet dat er corticosteroïden in zitten.

Van die hormoonzalven wordt je huid op den duur heel erg dun. Bij mij zo dat zelfs een blad papier er al doorheen sneed en ik op stal voortdurend handschoenen moest dragen omdat elke splinter die er was anders direct in mijn vingers zat.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:50

Aleppozeep schijnt ook te helpen.
Een blok voor 5 euro bij de tuinen. Kan je maanden mee doen!

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Psoriasis: wat smeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:53

Hier een zoon met extreem exceem en al enorm veel gesmeerd tot goedkoop duurkoop en van huisarts

Nu sinds enkele weken paardenmelk lotion en wat een wonderna twee dagen al zoveel verschil.

Me schoonmoeder met psoriases gaat het nu ook proberen.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:38

Wat ik lees in oude info dat in chinese middelen zware cortison zit nl dexamethasonacetaat
info is uit 2007.Weet iemand of dit in de huidige smeersels zit.???
Afbeelding

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Psoriasis: wat smeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:42

Nee, dat zit er niet in. Ik zou dat direct merken op mijn huid.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:51

Vraag dit nl niet zo maar mede omdat cortison je vel tot vloeipapier status brengt.
Kom tegen dat het wel in de 999 cremes zit, rode tubes.

Wendy15

Berichten: 11095
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Psoriasis: wat smeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 00:22

Naar aanleiding van dit topic de Chinese crème voor mijn moeder besteld en is ze aan het proberen eerst op een paar plekjes. Lijkt wel te helpen maar ze gebruikt het nog te kort om echt wat over te zeggen. Geeft vooralsnog geen irritatie oid en lijkt te verbeteren.