Gevoel alsof mijn keel wordt dicht geknepen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Gevoel alsof mijn keel wordt dicht geknepen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-17 11:32

Letterlijk dan, niet figuurlijk. :Y)

Ongeveer 14/15 dagen geleden werd ik 's nachts wakker met het gevoel dat ik moeite had met ademen. Op een andere manier gaan liggen en toen ging het weg. Dit heb ik 3/4 nachten gehad. 10 dagen geleden werd ik met hetzelfde gevoel wakker, alsof iemand zijn/haar handen om mijn keel heeft en deze licht dichtknijpt, niet heel prettig! Naar de wc geweest, even rechtop gezeten maar het ging niet weg. Ben uit bed gegaan en heb even gestoomd om te kijken of er dan wat los zou komen. Veel gehoest maar meer omdat ik het gevoel had dat er iets in m'n keel zat dan dat ik daadwerkelijk iets ophoestte.

Diezelfde dag naar de dokter geweest. Zij voelde een vergrote schildklier en verdacht een ontstoken schildklier dus diezelfde dag bloed laten prikken. De volgende dag de uitslag: Geen afwijkingen te zien in het bloed. Gevoel werd wel minder maar nog steeds aanwezig dus die vrijdag een echo laten maken in het ziekenhuis: geen afwijking van de schildklier te zien, wel wat verdikte lymfeknopen links.

Zaterdag, zondag en maandag is het gevoel hetzelfde gebleven: in veel mindere mate aanwezig maar nog steeds irritant! Dinsdag werd het wel weer erger. Dokter gebeld en die heeft me doorverwezen voor een verder onderzoek waarbij ze met een camera via m'n neus in m'n keel gaan kijken. Dat onderzoek heb ik morgen. Woensdag, donderdag en vrijdag was het gevoel weer minder, gisteren was het weer heel erg. Ik ben dan snel buiten adem, heb moeite met ademhalen en kan eigenlijk alleen ademhalen als ik 'vooruit kijk'. Als ik mijn hoofd helemaal naar links of rechts draai maak ik een snurkend geluid en voelt het alsof mijn luchtpijp een rietje is waaraan gedraaid wordt. Dit snurkende geluid maak ik ook op een dag als ik het gevoel minder heb.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Iemand ervaringen er mee?

Ik ben verder niet ziek. Wel wat moe/snel moe maar heb 5 weken geleden een heftige rugoperatie ondergaan en heb daarom momenteel de conditie van een stoeptegel en misschien nog wat 'moeheid' van de narcose.

Alvast bedankt voor het meedenken. :)


maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Gevoel alsof mijn keel wordt dicht geknepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:34

Restschade van de intubatie tijdens je operatie?

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Gevoel alsof mijn keel wordt dicht geknepen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-17 11:36

Is het niet gek dat ik daar 4 weken later pas last van krijg? := En dat het de ene dag erger is dan de andere dag?

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Gevoel alsof mijn keel wordt dicht geknepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:39

Er kan een ontsteking ontstaan zijn en dat kan zich idd maar na een tijdje uiten. Heb je het operatie verslag? Mss een te grote tube gebuikt of is de tube een keer verschoven, heeft de tube de stembanden te hard geraakt? Is allemaal mogelijk...

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Gevoel alsof mijn keel wordt dicht geknepen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-17 11:43

Heb geen operatieverslag nee. Moet over 2 weken terug voor controle, dan zal ik het allemaal wel horen. :) Als er zoiets zit zullen ze dat hopelijk morgen dan wel zien. :j

Maar als er een ontsteking zit zouden ze dat toch ook in mijn bloed moeten kunnen zien?

purny

Berichten: 27456
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gevoel alsof mijn keel wordt dicht geknepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:50

Heb je je eventueel op astma enzo laten checken. Ik heb namelijk zelf astma en wanneer het hard waait heb ik het gevoel dat m'n keel dichtgeknepen word.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Gevoel alsof mijn keel wordt dicht geknepen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-17 13:47

Niet op getest nee, maar ik heb de klachten als ik lig/zit/sta/loop en of dat nou binnen of buiten is maakt niet uit. Maar wie weet.. Als er morgen niets uit komt zou ik dat wel aan kunnen dragen. :) Komt dat zo spontaan opzetten? Astma zit overigens niet in onze familie.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Gevoel alsof mijn keel wordt dicht geknepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:07

Laat morgen je arts zeker uitkijken voor zwellingen, irritaties of littekenweefsel.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Gevoel alsof mijn keel wordt dicht geknepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:23

Misschien slokdarmkramp ? Dat kan gepaard gaan met een benauwd gevoel, en omdat je aangeeft het gevoel te hebben dat er iets in je keel zit. En inderdaad wat hierboven al gezegd wordt, even vragen of dit van de tube kan komen.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:40

maximuss schreef:
Restschade van de intubatie tijdens je operatie?


Intuberen ze bij elke narcose?

Anoniem

Re: Gevoel alsof mijn keel wordt dicht geknepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:53

Ik heb dit ook gehad!
Bij mij ging het weg na stoppen met roken maar jij rookt niet := (toch?)


purny

Berichten: 27456
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:48

Phoya schreef:
maximuss schreef:
Restschade van de intubatie tijdens je operatie?


Intuberen ze bij elke narcose?

Natuurlijk. Je gaat anders dood

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-17 17:55

purny schreef:
Phoya schreef:


Intuberen ze bij elke narcose?

Natuurlijk. Je gaat anders dood


Nee hoor, bij niet alle operaties wordt ge-intubeerd.

Je gaat ook niet dood, je bent gewoon bewusteloos maar dan adem je nog wel. :+

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Gevoel alsof mijn keel wordt dicht geknepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:57

Intuberen gaat wat moeilijk als je aan je keel/neus amandelen wordt geholpen :')

Je hebt verder geen klachten? Ik had namelijk wel eens iets soortgelijks wanneer mijn amandelen weer ontstoken waren. Begon als dichtgeknepen gevoel, maar daarna was het een kwestie van pijn en koorts.

Ik volg even, ben benieuwd naar de uitslag van het onderzoek morgen!

purny

Berichten: 27456
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gevoel alsof mijn keel wordt dicht geknepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:04

Bij een narcose krijg je toch spierverslappers?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Janinevv

Berichten: 13229
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Gevoel alsof mijn keel wordt dicht geknepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:07

Ik ken het wel, vaak naar dokter gegaan alleen voelde het bij mij als een bal in me keel en met slikken ging ook lastig.

Dokter kon niks raars vinden alleen opgezette lymfklieren en hij zei dat het ook deel "psygisch" kon wezen ik probeer er zo min mogelijk aan te denken, heb nu al twee dagen weer last van en soms hele poos niet.

[o]

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-17 18:09

purny schreef:
Bij een narcose krijg je toch spierverslappers?


Ja maar dan stop je niet met ademen. :) Als je 's nachts slaapt zijn je spieren ook verlamd. Dan ga je toch ook niet dood?

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:10

Hangt af van het narcosemiddel maar ga er maar van uit dat er bij de zwaardere operaties sowieso geintubeerd wordt.

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-17 18:10

Janine1990 schreef:
Intuberen gaat wat moeilijk als je aan je keel/neus amandelen wordt geholpen :')

Je hebt verder geen klachten? Ik had namelijk wel eens iets soortgelijks wanneer mijn amandelen weer ontstoken waren. Begon als dichtgeknepen gevoel, maar daarna was het een kwestie van pijn en koorts.

Ik volg even, ben benieuwd naar de uitslag van het onderzoek morgen!


Ik moet de laatste tijd wel meer niesen dan voorheen maar verder niet ziek oid.

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:13

Captain schreef:
Janine1990 schreef:
Intuberen gaat wat moeilijk als je aan je keel/neus amandelen wordt geholpen :')

Je hebt verder geen klachten? Ik had namelijk wel eens iets soortgelijks wanneer mijn amandelen weer ontstoken waren. Begon als dichtgeknepen gevoel, maar daarna was het een kwestie van pijn en koorts.

Ik volg even, ben benieuwd naar de uitslag van het onderzoek morgen!


Ik moet de laatste tijd wel meer niesen dan voorheen maar verder niet ziek oid.


Je kan altijd vragen om een allergietest, ik gok dat je op de KNO afdeling moet zijn. Volgens mij is het tegenwoordig heel erg standaard dat je die dan krijgt.
Een vriend van mij was er ook nooit echt heel erg ziek van, maar ging met dezelfde klachten naar het ziekenhuis.

Ik was de ene keer een beetje ziek, en dan lag ik 2 รก 3 dagen voor half dood op bed :+

Maar het lijkt me sterk dat dit het bij jou is hoor... Niezen is verder ook niet een symptoom daarvan, eerder van een allergie. En ik heb ook nog maar pas geleerd dat een allergie ook plotseling kan ontstaan. Het zou misschien een (tijdelijk?) gevolg van de narcose kunnen zijn? Ik weet niet hoelang die 15 dagen geleden na de narcose waren...

Janinevv

Berichten: 13229
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Gevoel alsof mijn keel wordt dicht geknepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:14

Nou dan mag ik ook wel voor veel allergisch zijn of iets, ik nies soms meer dan 20 keer op een dag gaat dan maar door.

Ook niet seizoens gebonden.

[o]

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:33

Hier exact hetzelfde. Heb sinds ruim 2 maanden een veel te snelle schildklier en krijg daar nu medicijnen voor. Echter weken lang pijn op de keel en dichtgeknepen gevoel plus dat geluidje. Kreeg uiteindelijk een hartinfarct voor 3 weken terug. Had daarbij ook vreselijke pijn op de kaken en tussen de schouderbladen. Daarna was dat geknepen gevoel op de keel weg. Denk door de vele medicijnen nu. Dat geluidje bij hoofd draaien is er nog. Moet nog gedotterd worden.


ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:46

Is je hart al nagekeken?

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers

cron