Wie wakeboard er nog meer???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 21:37

Hai,

Ik ben eigenlijk alleen actief op het paarden gedeelte van bokt maar ik wakeboard nu een paar jaar achter de boot samen met wat vrienden. Super leuk echt een geweldig leuke hobby maar ik zou graag veel meer over leren en weten! En hoopte op meer mensen die dit zo'n leuke hobby vinden!!! Ik hoop er tips, advies ed uit te krijgen. Wij doen het achter de boot, sommige doen het aan de kabel of achter een paard!!!

Kort filmpje van toen we net onze nieuwe boot hadden.

Anoniem

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:43

Ik! Oke, niet heel goed, maar dit jaar wil ik het wat meer oppakken. Ik doe bijna alle boardsporten en daarnaast ook nog vanalles, dus dan moet je je tijd verdelen helaas :') Heb toevallig vandaag een zoekertje geplaatst voor een horseboard maatje in Delft, zodat ik achter het paard kan gaan waken. Meestal ga ik naar de kabelbaan en ben ook wel eens achter een boot geweest :D

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 21:50

HAI!! Wat leuk zeg. Horseboard, lijkt me dood eng. Ik wordt in elk filmpje getaged op FB door al mn vrienden omdat ik een paard heb :')
Welke board sporten doe je nog meer? Gokje.. Snowboarden :P

Momenteel zijn wij op zoek naar lange wetsuits, voorheen echt alleen met super mooi weer geboard dit jaar, had ik eigenlijk al begonnen willen zijn maar mooie weer blijft een beetje uit!. Dus zoeken we de warmte op een andere manier O:)

Anoniem

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:00

Het was niet zo moeilijk of fout te gokken :') Snowboarden klopt inderdaad, maar daarnaast ook kiten, surfen, longboarden en skateboarden :D
Alleen een lang wetsuit is zelf nu nog wel fris hoor, surfschoentjes erbij zijn geen overbodige luxe. Over een maandje ongeveer kunnen ook de schoentjes weer de kast in verwacht ik!

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 22:02

Kiten doen kennissen van ons, super gaaf om te zien! Skateboarden, had ik niet eens aan gedacht wat dom! Haha wat leuk dat je zo veel board sporten doet. Heb je al het materiaal zelf?

Ik heb dichte schoenen denk niet dat daar nog wat bij in past. Mijn vriend heeft wel van die neopreen sokken zeg maar. Nog ideeen voor de dikte van het pak?! Dacht zelf aan 4/3 mm of is dat voor de maand mei nog de koud?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:13

Ik heb het ook één keer gedaan toen ik aan zee was en ben van plan het zeker meer te doen! :j Vond het echt leuk en het lukte beste goed voor de eerste keer, al zeg ik het zelf :o . Kan je dus niet echt helpen met weetjes of andere dingen :) . Maar lees wel ff mee.

Anoniem

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:27

Dichte schoenen, als in bindingen? Ik wakeboard meestal op mijn kiteboard namelijk, dus dan heb je van die straps waar je gemakkelijk in en uit stapt. Maar dat scheelt al een hoop ja. Als die sokjes erin passen, is het wel heel lekker!
4/3 is prima hoor, daarmee zit je in het voor- en najaar prima. Ikzelf heb een 3/2 voor in de zomer (zee is kouder dan binnenwater) en een 5/3 voor in het voor en najaar. Ik surf meestal van mei t/m november.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 23:00

Welkom MoppieFilou, altijd leuk om ideeen en ervaringen uit te wisselen toch?! Of je er nu veel of weinig hebt!

@Eefj33, Ja bindingen. 'K heb ze echt net nieuw in januari gekocht dus nog niet gebruikt! Hiervoor had ik open bindingen. Kiteboard kan volgens mij trouwens prima voor wakeboarden, maar kan het ook andersom?
Ik denk dat wij eind mei pas op de boot gaan, zonnetje moet ook een beetje schijnen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:01

Ja je kan een wakeboard voor kiten gebruiken. Het grootste verschil zijn de vinnen (worden bij een wakeboard er vaak af gehaald voor kickers) en de bindingen. Boots met kiten zijn wel gevaarlijk, want als je crasht heb je een anker aan je voeten en dat kan heel gevaarlijk zijn als je de controle over je kite even verliest. Maar er zijn wel mensen die het gebruiken aangezien je makkelijker kan 'poppen' (springen) en tricks daardoor makkelijker zijn. Het is absoluut iets voor ervaren kiters!

Ik krijg maandag mijn neoprene sokken binnen, vanaf dan ga ik weer kiten en waken :D Heb echt een hekel aan schoentjes, maar sokjes bieden wel wat meer bewegingsvrijheid dus ben benieuwd of ik die wel trek.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 21:27

Oh lekker!! Ik wil ook zo graag. Onze boot moet eerst even voor controle 17 mei! Hopelijk daarna heel veel mooi weer :D super veel zin in!!!

Nog geen wetsuit gevonden helaas. Vandaag wel geshopt voor boots voor vriendlief en vriendin.
Ik kan me voorstellen dat met kiten idd gevaarlijk is - helemaal als beginner. Met wakeboarden kun je ook flinke klappen maken, mijn vriend heeft paar jaar geleden er een flinke hersenschudding aan over gehouden!

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 12:26

Mijn nieuwe set! Happy me <3
Afbeelding

Anoniem

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:01

Wauw, mooi setje! Vind vooral je impact vest erg mooi! Waar heb je die vandaan? Moet er ook nog eentje voor met kiten...

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 17:43

Wakeboardonline. Merk is Follow!

Anoniem

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:13

Ik ga zondag weer waken *\%/*

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 19:31

Oh nu al jaloers!!! Ik wil ook!!!
Waar ga je naar toe?

Anoniem

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:32

Project 7 in Rotterdam :D Met m'n studenten(boardsport)vereniging!

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 23:12

Oh cool! Heel veel plezier!!!

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 10:11

En?! Lekker geboard?

Wij hebben dinsdag de boot nr Giessendam gebracht voor onderhoudt hopelijk morgen weer ophalen en dan is het wachten op het zonnetje en dan mag ik ook eindelijk!!!

Nog geen wetsuit gekocht ik weet nog niet zo goed wat ik wil. En juni heb ik hem ook niet meer nodig denk ik.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:29

Ik ben vorig jaar voor het eerst gaan wakeboarden. Ik was in Italië op vakantie en een Italiaanse vriend van mij kan heel goed wakeboarden, toen heeft hij mij tijdens een avondje stappen uitgedaagd de dag erna met hem mee te gaan. Toen durfde ik nog wel, maar de dag erna kwam hij mij echt ophalen om mee te gaan en ik moest en zou dat water in gaan. Was op een heel klein schooltje met één kabel die op en neer ging, waardoor je dus ook maar in je eentje kon wakeboarden. Alle ogen waren dus op mij gericht haha!

Heb toen een kwartier les gehad van een professionele wakeboarder en iedereen was super verbaasd over hoe goed het ging. Wil het zeker vaker gaan doen! Maar vind het zo duur en het weer in Nederland is lang niet zo goed als in Italië!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:37

He tof, mijn man en dochter wakeboarden, zelf niet ivm slechte schouder. Eerst op een kabelbaan en soms met vrienden mee met een boot. Nu onlangs zelf een Maxum gekocht en al 3 x geweest. Hopen op lekker weer nu.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 14:00

Stoer char_elle dat het direct zo goed ging! Wij hebben het ons zelf geleerd en dat heeft echt wel wat tijd nodig gehad. Dit jaar willen we ook een paar keer gaan lessen.
Wat is er duur aan char_elle vergeleken met paardrijden is dit goedkoop hahaha.
aanschaf materiaal kost natuurlijk altijd geld maar volgens mij kan je dit ook lenen.

Jobamara, jammer dat je zelf niet kan wakeboarden door je schouder. Ik train het hele jaar door zodat ik het fysiek aan kan. Heb vroeger mijn schouder gebroken gehad.
Maxum zijn gave boten welke type hebben jullie?? En waar varen jullie?

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:45

Maxum 1900 SR2 :) , uit 1996. Wij gaan bij de trailerhelling bij Lage Zwaluwe, de Amer vlakbij de Biesbosch. Toffe boot van jullie, Searay????
Afbeelding
Hier een filmpje van de eerste keer varen, dochter die wakeboard.
https://youtu.be/nCYwntUNzk0

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 23:46

Oh mooi daar! Daar hebben wij in de buurt onze boot gekocht. Jullie hebben ook een super gave boot <3

Wij hebben een montery fs180, super blij mee. Van de week nr de garage gebracht voor een grote beurt. Poeh duur grapje Hahahah. Hiervoor hadden we een Glastron heel oud ding super gek mee geweest maar heel blij met deze update veel meer ruimte. En wakeboard tower wat we graag wilde.

Hoe dik is de wetsuit van je dochter?!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:47

Haar eigen wetsuit is maar een 3-2 zit iniddels zo strak dat hij aan de binnenkant op sommige plekken niet nat wordt ;) . Maar omdat we ook een funtube gekocht hebben heb ik nu ook een wetsuit gekocht wat haar ook past en dat is een 4 -3 die mag ze lenen als het nog koud is, dan heb ik toch geen zin :D .

Grote beurt krijgt die van ons in de herfst, is al wel nagekeken en zelf hebben we veel dingen kleine dingen gerepareerd, snelheidsmeter, rondomschijnend licht, brandstoffilter vervangen enz enz.
Zondag geven ze geloof ik best redelijk weer op 8-) , we zullen zien.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 14:12

We kunnen maandag de boot pas ophalen :'(
Toerenteller en trim moest vervangen worden of dat wilde wij want die waren niet origineel.
Verder wel veel rubbers die een keer vervangen moesten worden, accu, bougies, olies en filters. Gaat ff geld kosten maar wel blij mee want de boot gaat dit jaar voor het eerst mee op vakantie en dan wil ik het wel graag goed voor elkaar hebben.