Hoe zijn jouw nagels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat doe jij met je nagels?

Ik doe niks aan mijn nagels
342 (37%)
Ik lak mijn nagels nooit, maar verzorg ze wel (manicure)
72 (7%)
Ik laat mijn manicure (eventueel met normale lak) doen door een styliste
2 (0%)
Ik lak mijn nagels alleen voor een feestje/bij gelegenheid
132 (14%)
Ik lak mijn nagels regelmatig met normale nagellak
122 (13%)
Ik lak mijn nagels altijd met normale nagellak
38 (4%)
Ik lak mijn nagels zelf met gellak
45 (4%)
Ik laat mijn nagels lakken met gellak door een styliste
26 (2%)
Ik voorzie mijn eigen nagels van kunstnagels (gel/acryl)
14 (1%)
Ik laat mijn nagels voorzien van kunstnagels (gel/acryl) door een styliste
73 (8%)
Anders
41 (4%)

Totaal aantal stemmen: 907


Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:11

IMJ: er zit in de meeste nagelverharders de stof formaldehyde, bij langdurig gebruik kan dit je nagels juist zwakker maken, dit mag je echt niet lang gebruiken (max 2 weken) en je moet bij een nieuwe laag altijd de oude laag verwijderen, dat is echt wel heel belangrijk. Mijn nagels kunnen helemaal niet tegen die stof, dus ik vermijd dat soort nagellakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:22

ik lak ze alleen bij een speciale gebeurtenis of wanneer ik er zin in heb. En de lak verwijder ik bijna nooit.
Daarnaast wil ik bij stress of scheurtjes nog wel eens nagelbijten.

Resultaat:
Op enkele nagels zit nog een restje nagellak, en de lengte van mijn nagels varieëert :=

Ik heb links nu 3 lange en 2 korte nagels. Op 2 nagels zit nog wat nagellak.
Stelletje ongeregeld dus ;)

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:28

Ik heb een gel overlay op mijn natuurlijke nagels voor wat extra stevigheid. Ik doe het zelf, ben gediplomeerd styliste (bijbaan tijdens studies). Verder draag ik altijd nagellak en zijn mijn nagelriemen altijd netjes verzorgd. Ik heb ook altijd alles op een lengte. Als er een nagel breekt dan bouw ik hem op sjabloon op en als ik die mogelijkheid niet heb dan gaat alles kort. Ik vind het een bijzonder onverzorgd gezicht als alle nagels een andere lengte hebben.

Zo zien mijn nagels eruit. Ik heb ze altijd vierkant en meestal op deze lengte. De kleur verschilt dagelijks en kan variëren van neutrale tinten tot aan hysterische lineaire holo's.
Afbeelding

Edit: zie nu dat het topic door jou aangemaakt is :D

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Hoe zijn jouw nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:35

Hierboven; echt prachtig! Ik vind vierkant echt leuk, al ben ik er soms ineens op uit gekeken. Dus ik wissel vaak; rond-vierkant-rond-vierkant. :roll:

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:42

Thanks! Ik swatch veel voor bedrijven dus het is belangrijk dat mijn nagels altijd dezelfde vorm en lengte hebben om de continuïteit in de diverse shops te waarborgen. Rond staat mij ook niet echt heel erg goed. Het is erg afhankelijk van de vorm van het nagelbed welke vorm goed past.

Hier kort en rond.

Afbeelding

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:42

Laagje acryl over eigen nagel,geen tips. En daarnaast gellak en stamping.
Vanwege de auto, paarden en huisdieren hobby maar kantoor baan is dit de meest standvastige oplossing.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:59

eenitraM schreef:
Ik krijg de kriebels van sommige nagelriemen :=


Dan krijg je een rolberoerte als je die van mij ziet.. :')

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Hoe zijn jouw nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:05

Ik ben zo'n extreme nagelbijten die niks overhoudt en de alles behalve trotse eigenaar is van 4 traumanagels. (Ieuw bah). Was er maar een soort acryl of gel die zou blijven zitten. Maakte ik ook eens kans op lange nagels. :)

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:11

Ik ben fysiotherapeute, dus mijn nagels zijn altijd kort en verzorgd (glad gevijld). Absoluut geen nagellak of nepnagels.
Ik vind lange nagels wel erg mooi. Als ik een tijdje vrij ben, laat ik ze altijd groeien *\o/*

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:13

Ik had altijd nagellak op (heb ook een absurde verzameling met kleurtjes in een groot rek)..
Maar sinds mijn dochtertje geboren is lak ik ze bijna nooit meer. Ze stopt soms mijn vingers in haar mond en kan me niet voorstellen dat dit goed voor haar is.
Wel vijl ik ze regelmatig netjes bij, duw m'n nagelriemen terug en smeer wat olie.

KittyDylan

Berichten: 8882
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:13

billionache schreef:
Altijd kort geknipt en niks erop! :-)

Ik studeer dierenartsassistentie, en dan zijn lange nagels, nagellak, gelnagels etc echt een no go ivm hygiëne.


Verdorie... :')

Ik heb lange nagels (kan ze wel tot 2cm houden) en heel vies :') Soms lak ik ze wel, (mat)zwart.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:41

Die van mij zijn net gisteren weer gelakt met Shellac. Beetje kort nu, maar dan kan ik twee weken vooruit :)

Afbeelding

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 17:47

Rena100 schreef:
IMJ: er zit in de meeste nagelverharders de stof formaldehyde, bij langdurig gebruik kan dit je nagels juist zwakker maken, dit mag je echt niet lang gebruiken (max 2 weken) en je moet bij een nieuwe laag altijd de oude laag verwijderen, dat is echt wel heel belangrijk. Mijn nagels kunnen helemaal niet tegen die stof, dus ik vermijd dat soort nagellakken.

Verharders met formaldihyde mogen inmiddels niet meer verkocht worden (officieel)

horses_m

Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:49

Eerst altijd nagelbijter geweest en nu helemaal verslaafd aan nepnagels :)

Moet volgende week weer bijvullen en stukje korter..


Afbeelding

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 17:49

Laurie schreef:
Die van mij zijn net gisteren weer gelakt met Shellac. Beetje kort nu, maar dan kan ik twee weken vooruit :)

[ Afbeelding ]

Shellac (CND) of Gellak? :)

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:52

LadyMadonna schreef:
Laurie schreef:
Die van mij zijn net gisteren weer gelakt met Shellac. Beetje kort nu, maar dan kan ik twee weken vooruit :)

[ Afbeelding ]

Shellac (CND) of Gellak? :)

CND :)

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:57

Altijd zeer verzorgd, en dan heb ik ze weer kort en dan heb ik ze weer halflang.
Ze groeien snel en ik lak ze af en toe.

Ik doe het allemaal zelf en hou het goed bij.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Hoe zijn jouw nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:05

Mijn nagels zijn afgebeten. :')

Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:28

Op dit moment zijn ze zo:
Afbeelding
Ik krijg vaak vragen, en ja dit zijn mijn echte nagels :j Helaas is mijn duimnagel afgebroken..
Ik draag eigenlijk altijd nagellak, omdat ik het niet mooi vind dat het 'roze' gedeelte van mijn nagels zo kort zijn, en het witte gedeelte zo lang. Nu enkel een nagelverharder erop omdat ik op vakantie ben en toch elke dag in het zwembad lig :)

Enne.. ik let ook altijd op iedereen zijn nagels :=

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:32

Ik heb vrij sterke en witte nagels van mezelf, hoef er weinig aan te doen en dat doe ik dan ook :D als ik ze te lang vind knip ik ze en laat ik ze groeien tot ik ze weer te lang vind

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:34

Ik lak mijn nagels altijd zelf met gellak van cnd, heb van mijzelf redelijk lange en sterke nagels en vind gellak altijd zo fijn omdat ik er een paar weken geen omkijken naar heb.

Momenteel zien ze er zo uit maar wil vanavond even opnieuw doen:
Afbeelding

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Hoe zijn jouw nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:36

Verharders mogen inderdaad geen formaldehyde meer bevatten maar de toegestane alternatieven zijn niet minder slecht. Een verharder laat de nagel harder lijken maar in werkelijkheid is hij broos en droog en dus kwetsbaar. Het beste is gewoon een goede glasvijl en een goede nagelriem olie.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:42

Voor de nagelbijters onder ons...
Raylex, te koop bij de drogist, werkt bij mij echt goed. Het spul trekt in je nagel, en is dus niet te zien (voor als dat met het werk problemen mocht geven).
Het is vreselijk vreselijk echt vreselijk bitter!!! :r En je kunt het er niet afwassen. Bij mij werkt het als een tierelier! Echt, ik bijt al minstens 40 jaar mijn nagels tot aan bloedens toe af, maar dit werkt voor mij echt. *\o/* _/-\o_
En nee, ik heb geen aandelen of iets van dien aard.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:58

Harvey1 schreef:
[ [url=m/ySdhKh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Natuurlijke nagel met CND Shellac

Oh waaaaauw! Wat mooi :D
Sinds gisteren ben ik gestopt met werken bij de supermarkt, dus ik kan nu gaan kweken. Heb naar aanleiding van dit topic direct een leuk lakje op gedaan :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:02

Tazzey schreef:
Verharders mogen inderdaad geen formaldehyde meer bevatten maar de toegestane alternatieven zijn niet minder slecht. Een verharder laat de nagel harder lijken maar in werkelijkheid is hij broos en droog en dus kwetsbaar. Het beste is gewoon een goede glasvijl en een goede nagelriem olie.


Welke olie is een goede optie?

Ik had altijd mooie nagels met vaak een leuk kleurtje. Maar momenteel is het waardeloos, beschadigde nagels, droog, kan geen nagellak ophebben of de barsten komen erin ;(.

Ik draag nu een nailhardner van O.P.I., geeft ook een leuk glansje, maar ik wil mijn oude nagels terug :D.