Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:16

Greetje ik ben ook heel benieuwd hoe het is gegaan?

Supervixen dat is idd een mooi gezette tatoeage.

Nann ik heb er geen ervaring mee maar zou zelf ook niet zo snel op eigen houtje dat soort dingen gaan gebruiken. Eerst oorzaak achterhalen.

Stein welkom!

Nou mensen mijn eerste halve marathon is een feit! Ontzettend leuke en goed georganiseerde loop bij Kasteel de Haar, veel publiek en gezelligheid. Ik ben achter een pacer met eindtijd 1.45 aangegaan met de gedachte “ik zie wel hoe lang ik het volhoud”. Ik wist dat ik 15km dat tempo kon lopen. Maar ik ben hem op het laatst zelfs voorbij gegaan en heb een netto tijd van 1.44.12 :D :D Echt niet verwacht en heel blij mee! Mijn PR op de 15km ook nog eens met ruim een minuut verbeterd; 1.13.38. En nu spierpijn haha.

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 10:08

Wauw wat een prestatie Daan, heel goed :D!

Supervixen

Berichten: 12959
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:00

Wauw daan_o wat een mooie tijd!
Heel knap gedaan, dat doe ik je niet na!

Een kennis liep die ook, die had in de 1.36.. maar dat is wel een man.

BeFunny

Berichten: 10893
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:25

Whoops ik was begonnen met lesje 3, maar wilde het geluid zachter zetten en drukte op de verkeerde knop en heb de helft van lesje 3 gelopen toen was die dus weer opnieuw begonnen met lesje 6 ik dacht ik laat die maar staan want die ging weer sneller over op 3 minuten nu heb ik lesje 6 ook helemaal uit gelopen omdat dat heel mooi uitkwam kwam bijna bij huis uit en laatste stukje gewoon gelopen, nu moet ik twee dagen wachten en ik denk dat ik les 4 en 5 dan skip en weer les 6 ga lopen of is dat niet slim?

Annuh

Berichten: 133
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Dicht bij me paardje :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:44

Ik ben nieuw, ben 'even' door de pagina's heen gegaan: wat een prestaties worden er geleverd (Y)!!
Zelf ben ik ooit vorig jaar begonnen met hardlopen en wil dat nu weer gaan oppakken.

Waar moet ik opletten met (nieuwe) schoenen?

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:03

Mag ik me even melden? ik Ben een beginner hoor, ik ben nu 2 maand aan het trainen voor de spartacusrun (10km + hindernissen) op 1 mei.

Momenteel zit ik aan 7km. Nog even mezelf een schop onder de kont geven en nu donderdag ga ik hopelijk voor 8-9km en volgende week voor 10km. Ik loop 2x per week.

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 14:07

@Annuh: Ja waar moet je opletten met nieuwe schoenen is nogal een breed begrip. Ze moeten vooral lekker zitten. Het beste is natuurlijk om naar een speciale hardloopshop te gaan om ze te laten ''aanmeten''.

@Florence123: Welkom! :D Netjes!

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:12

Daan_O schreef:
Greetje ik ben ook heel benieuwd hoe het is gegaan?

Supervixen dat is idd een mooi gezette tatoeage.

Nann ik heb er geen ervaring mee maar zou zelf ook niet zo snel op eigen houtje dat soort dingen gaan gebruiken. Eerst oorzaak achterhalen.

Stein welkom!

Nou mensen mijn eerste halve marathon is een feit! Ontzettend leuke en goed georganiseerde loop bij Kasteel de Haar, veel publiek en gezelligheid. Ik ben achter een pacer met eindtijd 1.45 aangegaan met de gedachte “ik zie wel hoe lang ik het volhoud”. Ik wist dat ik 15km dat tempo kon lopen. Maar ik ben hem op het laatst zelfs voorbij gegaan en heb een netto tijd van 1.44.12 :D :D Echt niet verwacht en heel blij mee! Mijn PR op de 15km ook nog eens met ruim een minuut verbeterd; 1.13.38. En nu spierpijn haha.

Zo he wat een tijd! Gefeliciteerd!

Rondom compressiesokken: Ik heb er een tijd lang mee gelopen, maar inmiddels weer zonder. Ik liep ermee voor mijn schenen en die gaan nu zo goed dat ik mijn kousen in de kast heb tijdens het rennen. Soms gebruik ik ze wel voor een herstelloopje of 's avonds op de bank na het hardlopen. (en dan ook even rollen op de foamroller :+ )

Ik moet nu ook echt nodig gaan trainen voor mijn halve (September, Stockholm) maar zit even met ludevedu en weinig motivatie en gewoon *bleeghhh.* Het komt wel weer :=

Piekosjj

Berichten: 5486
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:30

Ohhh Winged, Stockholm?! Kom er net vandaan, lijkt me een prachtige stad om de marathon te lopen. Ik hoop dat je mooie uitzichten hebt over het oude deel van de stad; Gamla Stan. Genieten! Het is dat ik in september nog niet in Zweden ben, anders had ik met je meegelopen haha :D

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 14:36

Gaaf zeg al die marathon lopers hier, ben ik stiekem wel jaloers op.

Mijn doel is om toch een keer de halve marathon uit te kunnen lopen en misschien ooit een hele.

Annuh

Berichten: 133
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Dicht bij me paardje :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:43

SteffiiY schreef:
@Annuh: Ja waar moet je opletten met nieuwe schoenen is nogal een breed begrip. Ze moeten vooral lekker zitten. Het beste is natuurlijk om naar een speciale hardloopshop te gaan om ze te laten ''aanmeten''.

@Florence123: Welkom! :D Netjes!


Ja, dat zeker. Ze moeten idd lekker zitten. Misschien gewoon laten aanmeten dus.. ;) !

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:05

Bedankt dames!

Steffi volgens mij is Greetje hier de enige marathonloopster, maar er zitten wel een aantal in het topic die ervaring met halve hebben. Ik kan je nu iig uit ervaring zeggen dat een halve te doen is ;)

Ik zou idd maar naar een speciaalzaak gaan voor goede schoenen.

Supervixen

Berichten: 12959
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:42

Ik heb ook een halve gelopen. Is zeker te doen, maar had wel 2 dagen flink spierpijn :P

Piekosjj

Berichten: 5486
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:57

Ik heb tot nu toe tot 19k aan gelopen wat me prima af ging. Vind het een mooie afstand om weer wat nieuws in de omgeving te verkennen, m'n rondjes begonnen te saai te worden en nu ligt er opeens weer heel veel voor me open. :D Ik loop dit nog wel heel langzaam, 19k in iets meer dan 2u door het bos, dus ik ben nu aan iets meer snelheid aan het werken. Ik loop zelf erg fijn op ±5'40 maar dit kan ik nog niet veel meer dan een half uurtje volhouden

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:27

Daan wat een toptijd voor je eerste halve :wow:. Volgens mij heb jij echt enorm veel aanleg en potentie voor hardlopen.

Winged, Stockholm klinkt gaaf!


Hier alleen ervaring met de halve marathon, maar volgend jaar april hoop ik wel de marathon van Rotterdam te kunnen lopen. Ga wel vooraf een sportmedische keuring laten doen. Wie heeft daar ervaring mee?

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:23

Hallo

Even een stipje ik lees graag mee over hoe anderen hardlopen ervaren en trainen.

Zelf loop ik fanatiek hard sinds 2009 incl wedstrijden

steinstein

Berichten: 4085
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: In een zeer bosrijke omgeving in Brabant

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:03

Toevallig ook lopers uit Breda of directe omgeving?

tennan
Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:21

Supervixen schreef:
Goed bezig allemaal hoor!
Tennan 4 mijl moet je met een beetje training makkelijk kunnen halen in oktober.

Ik heb vanmiddag een fijne 14 km gelopen. Dacht van tevoren dat het niks zou worden, want ik was nogal moe en heb gisteren een grote tattoo op mijn kuit laten zetten die dus nog gevoelig is. Maar toch lekker getraind met bijna 6 min per km.


Dank je! Ik denk ook wel dat het gaat lukken. Er staan tot die tijd nog een paar leuke kleine loopjes in de buurt dus met die motivatie zit het wel snor!

Meer mensen uit de buurt van Drachten/Leeuwarden hier?

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:39

steinstein schreef:
Toevallig ook lopers uit Breda of directe omgeving?


Ik train elke week in mastbos en verder buitengebied van breda

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 22:04

Wat leuk dat er steeds meer mensen zich melden :D

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 22:07

Afbeelding
Hier net 2 rustige kilometertjes gelopen en de derde kilometer wat versneld. Toch wel wat last van mn schenen dus dit weekend even naar de shop voor compressiekousen!

hyawatta

Berichten: 1659
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:09

Ik wil me ook graag melden. Lees al langer mee ook al in het vorige deel.
ik loop de zomer ongeveer een jaar. Wat tegenslag gehad door m'n hamstring en laatste tijd wat zwaar gevoel in de kuiten maar paar weekjes terug voor het eerst 5 km aan 1 gelopen. Nu ff rustweekje, erg verkouden en niet heel lekker in orde, hoop volgende week weer te kunnen gaan.

En 21 mei wil ik de marikeloop mee gaan lopen.
Meer die er aan mee doen?

Susanne_

Berichten: 2431
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Op een bewoond eiland / op een berg in oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:11

tennan schreef:
Meer mensen uit de buurt van Drachten/Leeuwarden hier?

Een beetje, Ameland ;)
Doe je ook loop Leeuwarden toevallig?

Supervixen

Berichten: 12959
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 07:10

Ik doe mee met de marikenloop, de 10km. Ben benieuwd naar de nieuwe route. Ik hoop op brede wegen, zodat je je eigen tempo goed kunt lopen.
Dat was de afgelopen jaren een beetje het probleem. Te druk op het parcours.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:17

Leuk het filmpje Piekosjj, doet me denken aan de chirunning lessen die ik volg.

Wat zijn er eigenlijk veel vrouwenwedstrijden, waarom is dat eigenlijk?

Goed gedaan Daan! Ik verheug me zo op mijn eerste hm, moet nog een "paar" maanden wachten. (gelukkig, want ik ben er nog niet klaar voor maar de zin is er in ieder geval)