Bokkers op het autistisch spectrum?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Re: Bokkers op het autistisch spectrum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:08

Nee die structuur is prima ,sommige dingen zijn erger .


Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:43

Ik heb nog nooit bruine bonen geproefd, ik knap al af op de geur. :')
Waar lijkt het op?

Ik vind dingen met draadjes heel erg, dat blijft dan helemaal tussen je tanden zitten, brrrr.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:46

watchthesky schreef:
Ik heb nog nooit bruine bonen geproefd, ik knap al af op de geur. :')
Waar lijkt het op?

Ik vind dingen met draadjes heel erg, dat blijft dan helemaal tussen je tanden zitten, brrrr.


Gladde buitenkant en een korrelige droge binnenkant.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Bokkers op het autistisch spectrum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:49

Heel melig. :r :r
Maar idd, de geur is ook al vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:50

Oh ik ben heel anders :') , alles wat flauw is of smakeloos of wat familie echt niet lekker vind eet ik vaak graag :')

Ben gek op bonen dat is een ding dat zeker is

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:01

Ik bid nie veur bruune boon'n :P

Nooit op maar het is een hele grote nee, niemand in de familie eet het.

Ik denk ook niet dat dingen niet willen eten vanwege structuur of smaak specifiek iets van autisten is... m'n zus is alles behalve autistisch maar ze moet niks met adertjes spiertjes ( zoals in een kippenpoot) en vet hebben. Zo kan je natuurlijk alles op het autisme gooien, makkelijk om je er op die manier achter te verschuilen :)

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:15

Klinkt niet erg lekker, zo'n boon :P

Kieskeurig zijn met eten is wel (deels) erfelijk, dat is pas ontdekt.
Als mijn moeder zeurt over mijn eetgewoontes wrijf ik dat er graag even in. :Y)

Spiertjes, vet, aders en zo, dat hoef ik allemaal ook niet.
Pas kreeg ik bij de schoonfamilie karbonade voor mijn neus. Ik ben best fatsoenlijk en sla dus niet snel iets af als het op eten bij een ander aankomt, maar er zijn wel grenzen en karbonade moet ik dus echt niet.
Dan maar een keertje onbeschoft, haha :')

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:18

Rebecca schreef:
Nee die structuur is prima ,sommige dingen zijn erger .


Mijn dochter heeft een zeer sterke afkeer van de structuur van champignons.

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Bokkers op het autistisch spectrum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:26

Ik heb nog nooit bruine bonen gehad, maar ik houd al niet van sperziebonen, dus tja. Ik wil ze ook niet proeven, want ze ruiken goor. Dat vind ik trouwens ook van broccoli, maar dat smaakt heerlijk.

Alex en Jorie <3

musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Bokkers op het autistisch spectrum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-17 15:35

Ik ken twee mensen die vegetariër zijn geworden doordat ze het idee van een stuk beest op hun bord niet aankonden. Pas later gingen ze dat rationaliseren met milieureden en dierenleed. Deze mensen zijn beide autist. Dus het zou kunnen... weet iemand wat de handboeken erover zeggen?

Ik ken veel meer vegetariërs, maar die hebben het vlees eerder laten staan omdat ze het zielig vonden. Of gewoon meteen om milieuredenen, als ze op volwassen leeftijd ervan afstapten. En dan ken ik nog een enkeling die het gewoon niet lust.

Anoniem

Re: Bokkers op het autistisch spectrum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:45

Ik werk bij de slager ,ben gek op vlees en kwam structuur vind ik het geen punt . Vis daarintegen

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Bokkers op het autistisch spectrum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:46

Vis vind ik heerlijk, alleen die ellendige graten... -O-

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Bokkers op het autistisch spectrum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:11

Ik eet dus al vanaf mijn 10e vegetarisch vanwege de structuur van het vlees.
Zelfs te goed nagebootste vleesvervangers vind ik echt om te gruwelen (Quorn :r )

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Mossel
    Berichten: 11718
    Geregistreerd: 31-08-04

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:11

    musiqolog schreef:
    Ik ken twee mensen die vegetariër zijn geworden doordat ze het idee van een stuk beest op hun bord niet aankonden. Pas later gingen ze dat rationaliseren met milieureden en dierenleed. Deze mensen zijn beide autist. Dus het zou kunnen... weet iemand wat de handboeken erover zeggen?

    Ik ken veel meer vegetariërs, maar die hebben het vlees eerder laten staan omdat ze het zielig vonden. Of gewoon meteen om milieuredenen, als ze op volwassen leeftijd ervan afstapten. En dan ken ik nog een enkeling die het gewoon niet lust.

    Handboeken? Werkelijk? Niet alles wat een autist doet is specifiek iets wat een autist doet, dat die 2 toevallig autist zijn zegt daar niks over, er zijn wel meer mensen die het idee van een beest op hun bord niet aan kunnen wel of geen autist.

    Jorex

    Berichten: 9929
    Geregistreerd: 18-05-12
    Woonplaats: inmiddels in dr88

    Re: Bokkers op het autistisch spectrum?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:15

    Wat ik mij wel eens afvraag is of het slecht onthouden van mensen hun gezichten en namen ook iets met mijn autisme te maken heeft. Ik heb vaak dat mensen mij herkennen en dan weet ik niet wie het is en dan durf ik hun naam niet te vragen omdat dat dat dan waarschijnlijk verkeerd wordt opgevat. Ik voer dan wel even een leuk gesprek, daar niet van, maar ik heb dan echt geen idee wie dat is. ..

    Alex en Jorie <3

    musiqolog
    Berichten: 3329
    Geregistreerd: 14-08-12
    Woonplaats: Bunnik

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-17 16:17

    Fennadev schreef:
    Wat ik mij wel eens afvraag is of het slecht onthouden van mensen hun gezichten en namen ook iets met mijn autisme te maken heeft. Ik heb vaak dat mensen mij herkennen en dan weet ik niet wie het is en dan durf ik hun naam niet te vragen omdat dat dat dan waarschijnlijk verkeerd wordt opgevat. Ik voer dan wel even een leuk gesprek, daar niet van, maar ik heb dan echt geen idee wie dat is. ..

    O zeker, ik heb dat heel erg! En ik heb het ook zo vaak van andere autisten gehoord. Levert leuke situaties op als mensen hun haar anders doen, of als twee mensen hetzelfde haar hebben...

    KittyDylan

    Berichten: 8873
    Geregistreerd: 08-09-13
    Woonplaats: Kessel (LB)

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:21

    watchthesky schreef:
    Klinkt niet erg lekker, zo'n boon :P

    Kieskeurig zijn met eten is wel (deels) erfelijk, dat is pas ontdekt.
    Als mijn moeder zeurt over mijn eetgewoontes wrijf ik dat er graag even in. :Y)

    Spiertjes, vet, aders en zo, dat hoef ik allemaal ook niet.
    Pas kreeg ik bij de schoonfamilie karbonade voor mijn neus. Ik ben best fatsoenlijk en sla dus niet snel iets af als het op eten bij een ander aankomt, maar er zijn wel grenzen en karbonade moet ik dus echt niet.
    Dan maar een keertje onbeschoft, haha :')


    Wat? Nou hier dus niet :') Mijn ouders lusten bijna alles wel

    Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

    [KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

    Pepperrr

    Berichten: 8387
    Geregistreerd: 28-07-16
    Woonplaats: Nistelrode (NB)

    Re: Bokkers op het autistisch spectrum?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:33

    Waar ik ook heel auti in ben: Namen. Lees ik een naam op internet, dan MOET ik weten hoe je het uitspreekt. Kan daar echt nachten van wakker liggen. Vet irritant!
    Ook mijn concentratie is echt k*t. Heb een max van 15 min concentratie en daarna is het op. Wordt leuk straks met mijn examens...

    Let the wind carry you home
    Blackbird, fly away

    Jorex

    Berichten: 9929
    Geregistreerd: 18-05-12
    Woonplaats: inmiddels in dr88

    Re: Bokkers op het autistisch spectrum?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:59

    Musiqoloq, ik verbaas me er iedere keer oprecht over dat mensen mij nog herkennen nu ik mijn haar kort heb :')

    Pepper, hier ook koos concentratieloos. Ik zit altijd op mijn mobiel spelletjes te spelen tijdens college, want dan luister ik ten minste wel naar wat diegene zegt, maar ik kan me er niet volledig op concentreren als ik wat doelloos tien keer de slides door lees terwijl de docent praat en me tijdens het kijken naar de slide bedenk dat de leraar echt letterlijk zegt wat er op de slide staat en dat de leraar dus echt aan tijdverspilling doet, want waarom zou ik nog naar ze luisteren als ik het 10 keer zo snel even kan doorlezen op de slide.

    Alex en Jorie <3

    Maanlicht

    Berichten: 6851
    Geregistreerd: 30-07-07
    Woonplaats: Den Haag

    Re: Bokkers op het autistisch spectrum?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:04

    Ik kan ook geen namen en gezichten onthouden, super ongemakkelijk!

    musiqolog
    Berichten: 3329
    Geregistreerd: 14-08-12
    Woonplaats: Bunnik

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-17 19:06

    Ach ja, die concentratie... het is bij mij echt hollen of stilstaan. Bij mijn masterscriptie was het echt: een jaar niks - een maand boeken lezen - een week schrijven. Die week bevatte drie dagen van een uur of twaalf, waarin ik het hele verhaal er in één keer uitgooide, inclusief voetnoten (die wist ik na het lezen blindelings te vinden). Ik heb die dagen zestien flessen cola zero soldaat gemaakt... %)

    Maanlicht

    Berichten: 6851
    Geregistreerd: 30-07-07
    Woonplaats: Den Haag

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:10

    Dat is ook heel herkenbaar musiqolog! :')

    Anoniet
    Berichten: 1723
    Geregistreerd: 27-12-11

    Re: Bokkers op het autistisch spectrum?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:24

    Herkenbaar _O-
    Het heeft meer dan een jaar geduurd voor ik aan mijn praktijkverslag begon (je hoort het gedurende de praktijkvorming te schrijven), maar toen ik eenmaal begon was het in minder dan 6 uur klaar :')

    lemanthia

    Berichten: 3354
    Geregistreerd: 26-03-07

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:28

    Babootje schreef:
    Rebecca schreef:
    Nee die structuur is prima ,sommige dingen zijn erger .


    Mijn dochter heeft een zeer sterke afkeer van de structuur van champignons.

    Hier ook.

    groetjes lemanthia

    F6 +2 F7 + 2 F8+1

    Jorex

    Berichten: 9929
    Geregistreerd: 18-05-12
    Woonplaats: inmiddels in dr88

    Re: Bokkers op het autistisch spectrum?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:46

    Pff, ik ben nu toch wel nerveus voor zo meteen om 8 uur. Ik moet weer lesrijden, ik ben bang voor weer een paniekaanval, omdat ik nogal druk in mijn hoofd ben doordat ik nu een statistiek vak volg en dat vergt een hoop qua coderen en ik zit s middags dus in een hele drukke computerzaal. . Dus mijn hoofd is zeg maar al vol, ik hoop dat ik gewoon lekker ontspannen kan rijden zo. .

    Alex en Jorie <3


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: AngeliqueB, Animal, iiSunshine, Jacksie, Justme_24, miszblueeyes, Reusje_xx, SennaS, suikermeisje, XxMariellexX, xxmichellexx en 146 bezoekers