Aanhoudende jeuk en bulten na allergische reactie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Aanhoudende jeuk en bulten na allergische reactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 21:21

Twee weken geleden ben ik met mijn arm in contact geweest met kattenharen met een voor mij bekende heftige reactie. Galbulten en jeuk jeuk jeuk. Heb de eerste nacht paar plekjes kapot gekrabt helaas waardoor arm er minder lekker uitziet. Door omstandigheden twee weken niet thuis geweest en dus ook niet allergiepillen bij de hand.

Alleen gekke is, alle kleding is goed gewassen maar die onderarm blijft reageren. Het gaat bij vlagen. Zo uren geen last dan opeens zwelt arm op en komt weer vol galbulten te zitten en jeukt het enorm. Inmiddels is huid van de onderarm rood en wat opgezet. En meer plekjes door de jeuk. Ook wordt het branderig. Koelen haalt de branderigheid weg maar niet de jeuk

Inmiddels ben ik thuis en heb ik pil genomen, ben heel erg duf maar ook net weer een nieuwe jeuk en bulten "aanval". Ik was vandaag te laat met huisarts bellen. Die bel ik morgenvroeg meteen.

Snap er zo langzaam aan weinig meer van waar deze gekke jeuk/bulten aanval vandaan komt.

Wie is er bekend mee?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Aanhoudende jeuk en bulten na allergische reactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 18:21

Ondanks nog geen reactie, kom net van huisarts af. Onderarm is ontstoken. Wondroos als gevolg van de allergische reactie. En er lijkt nog een actieve reactie op iets, of afweersysteem is van de leg geraakt omdat ook hooikoorts flink opkomt nu.

Heb paar dagen ab meegekregen. Een heerlijk verkoelende en jeukwegnemende zalf. Als na drie dagen nog niet voldoende over of de nieuwe reacties blijven komen moet ik prednison gaan nemen ook. Een iets uit de hand gelopen allergie dus.

Anoniem

Re: Aanhoudende jeuk en bulten na allergische reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:36

Zo....oeps..... Voortaan de pillen gewoon mee in de tas?
Succes hiermee nu.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 18:38

Allergie pillen helpen dit keer totaal niet gek genoeg, normaal heb ik die ook niet nodig. Hooguit een of twee keer per jaar, arts zei ook dat die meteen slikken ook niet voorkomen had dat ik zo heftig zou reageren. -O-

Voor mij echt in al die jaren de eerste keer dan dit er uit voortkomt. En hopelijk ook de laatste keer. Niet fijn dit. :n

Anoniem

Re: Aanhoudende jeuk en bulten na allergische reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:40

Jemig..... Dat is poedersuiker.
Hopelijk trek je voor nu snel bij en krijg je dit niet nog eens

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Aanhoudende jeuk en bulten na allergische reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:46

Oh wowh wat heftig! ben zelf ook allergisch voor katten, maar zoiets gelukkig nog nooit gehad!
Hopelijk knapt het snel op!

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:49

He getver het wil je niet meezitten he....
Sterkte!

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Aanhoudende jeuk en bulten na allergische reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:13

Hè gets. Herkenbare situatie. Nu ben ik niet allergisch voor katten (zou niet handig zijn met 2 van die pluizebollen :D ) maar afgelopen jaar meerdere malen een heftige allergische reactie gehad op pijnstillers. Nu weet in gelukkig waar het vandaan komt.

Menthol crème kan bij mij echt werken!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Aanhoudende jeuk en bulten na allergische reactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 23:26

De zalf die ik nu heb meegekregen van de apotheek is een verkoelende zonder parfum. Anders reageer ik daar weer op. Die zalf is een verademing. De brand gaat eruit en de jeuk trekt wat weg. Net heel licht getraind. Mocht van huisarts, vooral geen armen gebruikt. Bij een een poging gedaan maar daar snel mee gestopt. Arm brande flink. Aantal keren onder de kraan gehouden lekker koelen extra.

Ik reageer wel op meer dingen. Oa shampoos, zonnebrandcreme enz. Meeste parfums in die spullen gaan niet goed. Rode kleurstof eten heeft een keer eenzelfde reactie gegeven over mijn hele lichaam maar dat trok netjes weg met pillen.

Nu dus niet. Helaas.heb nog nooit zo heftig gereageert. Vermoed een combinatie van dingen die bij elkaar komen.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Aanhoudende jeuk en bulten na allergische reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:33

Waarschijnlijk heb je koelzalf gehad wat ik vaak adviseer in de koelkast bewaren geeft dan net nog wat meer koeling met smeren.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 00:22

In de koelkast klinkt niet verkeerd. Is idd koelzalf alleen staat op de verpakking dat hij niet in de koelkast mag helaas.

Net arm ingesmeerd. Ziet er nu zo uit. Is al minder rood dan vanmorgen gelukkig. Wel aardig opgezet en gespannen huid waar het jeukt. Merk wel dat als de zalf echt is ingetrokken helemaal de brand en jeuk weer flink terugkomt.

Afbeelding

Anoniem

Re: Aanhoudende jeuk en bulten na allergische reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:41

Zo ik krijg er plaatsvervangende jeuk van.... :(:) hoe gaat het nu?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 11:56

Op zich vannacht best goed alleen een klein uur geleden aaargh gigantische jeuk op die onderarm maar ook aan de buitenkant ervan en een klein plekje op mijn linkerarm ook. Snap er niks van. :? Iets moet het toch triggeren. Ik heb gekeken of mijn schildklier pillen dit als mogelijke bijwerking hebben maar niet dus.

Vandaag geen fleecevest aan maar een katoenen trui met lange mouwen. Wie weet geeft dat een verschil. Wel gestart met prednison na die enorme jeukaanval van vanmorgen. Wel is het minder rood. Alleen zolang er steeds opnieuw een jeuk en bulten aanval komt zal het niet echt verbeteren. Frustreerd me wel.

Afgelopen twee weken dus niet thuis geweest maar thuis dus dezelfde jeuk. Dan is het niet locatie gebonden. -O-

Anoniem

Re: Aanhoudende jeuk en bulten na allergische reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:04

Mijn schildklierpillen hebben (as we speak zelfs) wel degelijk enorme jeuk als bijwerking. Voornamelijk op mijn (voor)hoofd en bovenarmen.
Is er iets verandert aan je combinatie van medicijnen?
Aan je douchespullen? Wasmiddel? Zoeken naar een speld in een hooiberg dit, en eigenlijk is op dit moment niet eens interessant hoe het komt, als het maar snel weg gaat!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Aanhoudende jeuk en bulten na allergische reactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 13:02

Nee helemaal niets. Eltroxin heeft dit ook niet als bijwerking, is daarin een fijn middel.

Heb wel tijdjeniet thuis geslapen en daar ook gewassen met ander wasmiddel. Maar dan zou juist romp oid jeuk moeten geven. Shampoo en tandpasta is niets aan gewijzigd. Honden zijn ook daar en hier. Geen berken daar in directe nabijheid van huis hier wel.

Enige trigger naast de kattenhaar is mogelijk senseo met crema laagje. Daar hadden we twee zakken van gekocht die ik nog niet eerder heb gehad. Geeft een vreemde plaklaag na afloop in het kopje. Alleen heb ik dat gister en vandaag niet op. Zet thuis gewoon koffie met zelfgemalen bonen. Ook heb ik bewust geen tomaat op afgelopen paar dagen. Weet dat die een kruisbesmetting kunnen geven.

Ik ben naast katten ook oa flink allergisch voor berken die nu ook beginnen te bloeien en me al weken een kriebel neus en jeuk ogen geven. Ook dat waren meer klachten dan normaal. En juist mijn armen zijn het meest blootgesteld aan de buitenlucht. Idem hoofdhuid die ook wel wat trekkerig aanvoelt. Huisarts vermoed ook dat mijn imuunsysteem van de leg is en wat heftiger reageert daardoor. Nu zaak de boel plat te gooien. Vreemde is alleen dat allergie pillen dit keer niet helpen. Ook dat is niet normaal

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Aanhoudende jeuk en bulten na allergische reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:39

Je hebt denk ik zo witte tube met rode letters koelzalf van fagron? Op zich mag het best in de koelkast waarom het erop staat is dat in de koelkast de bacterie groei sneller gaat (vochtige omgeving). Maar in de hoeveelheid die jij nodig hebt niet zo probleem de tube is leeg voordat dit lukt.

Hopelijk gaat de prednisolon snel aanslaan. Heb je niet ook een lactose allergie? heel veel tabletten bevatten ook lactose meestal in hoeveelheden dat de meeste mensen er geen last van hebben maar met een serieuze allergie wel goed om in de gaten te houden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Aanhoudende jeuk en bulten na allergische reactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 16:10

Ja klopt dit is lactosevrij spul