Creme voor droge, gevoelige huid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:24

De Clinique moisture surge is misschien wel goed om te gebruiken. Clinique is parfum etc vrij en volgensmij ook getest op meerdere allergien

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Creme voor droge, gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:36

Let wel op, een dermatoloog is iets anders dan een allergoloog. De dermatoloog heeft in die jaren een paar keer bloed geprikt/getest en ik had geen alleegieen. Ik ga naar een allergoloog en heb er meer dan 5. Waarvan meerdere sterke. Die helaas dus ook sterker geworden zijn omdat ik contact bleef houden omdat ik dus van niks wist.

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:44

Shea butter geen toevoegingen puur even warm maken in je handen en smeren.
Sinds ik dit gebruik zonder alcohol parabenen enz een lekkere ingevette huid

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 07:02

Tuigje schreef:
Het klinkt wel een beetje eczeem-achtig.. ik heb ook dagen dat ik op water al reageer. Handen wassen met lauw water levert dan al een rode en geirriteerde huid op. Misschien toch eens overleggen met de HA om naar een dermatoloog te kunnen?

Edit:
Die doen wel vrij snel een allergietest, vaak in de vorm van een plakproef. Je niet weg laten sturen met een cremetje, maar goed aangeven dat het eigenlijk een structureel probleem gaat met pieken en dalen.
Heb je baat bij zee en/of zonlicht?


Als de zon flink schijnt reageer ik vaak met zonneallergie. Mijn gezicht reageert erg gevoelig als het warm is. Maar dit kan ook te maken hebben met de zonnebrandcrème. Dan heb ik elke dag cetirizine nodig om te zorgen dat de allergie niet te erg wordt. Als ik op vakantie ben naar een warm land is het dus helemaal drama.

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 07:14

Nivea Q10 Plus, Olaz sensitive, dag- en nachtcrème van Kruidvat huismerk, dagcrème van Essence zijn onder andere crèmes waar ik heel erg op reageer. Dan zit ik meteen onder de uitslag en als ik het dan nog een keer gebruik dan zwelt mijn gezicht op, word ik duizelig, misselijk, benauwd etc.

Clinique kan ik ook niet tegen.
La roche possay gaat redelijk, maar daar reageerde ik ook wel wat op uiteindelijk. Dr van der Hoog gaat dus ook redelijk alleen in combinatie met warm weer gaat dat minder goed.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Creme voor droge, gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 07:38

Hier gebruik ik burt's bees, grahams of the bodyshop. Veel andere dingen als nivea, dove,... Geven bij mij jeuk en eczeem

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:11

xXxXsasxXxX schreef:
Tuigje schreef:
Het klinkt wel een beetje eczeem-achtig.. ik heb ook dagen dat ik op water al reageer. Handen wassen met lauw water levert dan al een rode en geirriteerde huid op. Misschien toch eens overleggen met de HA om naar een dermatoloog te kunnen?

Edit:
Die doen wel vrij snel een allergietest, vaak in de vorm van een plakproef. Je niet weg laten sturen met een cremetje, maar goed aangeven dat het eigenlijk een structureel probleem gaat met pieken en dalen.
Heb je baat bij zee en/of zonlicht?


Als de zon flink schijnt reageer ik vaak met zonneallergie. Mijn gezicht reageert erg gevoelig als het warm is. Maar dit kan ook te maken hebben met de zonnebrandcrème. Dan heb ik elke dag cetirizine nodig om te zorgen dat de allergie niet te erg wordt. Als ik op vakantie ben naar een warm land is het dus helemaal drama.

Dit had ik letterlijk kunnen schrijven, alleen heb ik andere allergie tabletten :') :')

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:25

Yes to carrots heeft ook dag- en nachtcreme, die werkt super voor mijn gevoelige huidje!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:33

Ts, Als je echt pittige reacties krijgt(uitslag maar zeker zwellen en duizelig etc ) dan zou ik echt gewoon bij de huisarts staan op een verwijzing naar een allergoloog
Leuk dat hij/zij vind dat dat niet nodig is , maar met dergelijke reacties zou ik het zelf toch erg graag willen weten om reacties gewoon te kunnen vermijden en erger worden te voorkomen

Zelf heb ik ook last van vanalles, maar minder heftig

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:44

Jellybeans schreef:
En de gewone Nivea creme? Dat is voor mijn gevoelige huid echt een wondermiddel!

Ik gebruik inderdaad ook gewoon lekker ouderwets de nivea of dove crème. Af en toe een keer sudocrem, deze wel 's avonds en 's ochtends je gezicht wassen, want je loopt erbij als een spook. Werkt als een tierelier. Bij mij voelt het af en toe of m'n huid kapot scheurt.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:45

Vichy? verkrijgbaar bij de apotheek.
Clinique comfort on call is ook fijn, bedenk wel dat als je huid zo droog is en je smeert er iets op het altijd zal reageren, beetje prikkerig aan kan voelen. Dit moet wel snel weg trekken maar wil niet altijd zeggen dat je allergisch bent.

Je kan ook een keer naar een dermatoloog gaan

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:50

Ik gebruik er nu Pascaud de Vernix Caseosa Cream. Ben er wel tevreden over maar hangt ene stevig prijskaartje aan. In het begin gebruikte ik het 2x per dag en nu mijn huid op orde is nog 1x per dag.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:58

Nies_ schreef:
Jellybeans schreef:
En de gewone Nivea creme? Dat is voor mijn gevoelige huid echt een wondermiddel!

Ik gebruik inderdaad ook gewoon lekker ouderwets de nivea of dove crème. Af en toe een keer sudocrem, deze wel 's avonds en 's ochtends je gezicht wassen, want je loopt erbij als een spook. Werkt als een tierelier. Bij mij voelt het af en toe of m'n huid kapot scheurt.

Hier juist gelijk huid over de zeik als ik alleen al naar een pot nivea kijk :=

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 14:42

Sonja_vR schreef:
Ts, Als je echt pittige reacties krijgt(uitslag maar zeker zwellen en duizelig etc ) dan zou ik echt gewoon bij de huisarts staan op een verwijzing naar een allergoloog
Leuk dat hij/zij vind dat dat niet nodig is , maar met dergelijke reacties zou ik het zelf toch erg graag willen weten om reacties gewoon te kunnen vermijden en erger worden te voorkomen

Zelf heb ik ook last van vanalles, maar minder heftig


Ik heb nu een berichtje naar de huisarts gestuurd met de vraag of ik een verwijsbrief kan krijgen. Als ze hem dan niet willen geven ga ik volgende week even langs. Heb nog wel een foto van zo'n heftige reactie, kan mij haast niet voorstellen dat ze dan geen verwijsbrief zullen geven. Ik ben nu heel erg voorzichtig met wat ik op mijn gezicht smeer waardoor ik niet meer zo'n heftige reactie heb gehad. Maar als ik wel weer zo'n heftige reactie krijg moet ik wel een epi-pen. Moet ook altijd cetirizine bij mij hebben zodat ik dit meteen kan innemen als ik een aanval voel opkomen.

Had nog nooit gehoord van een allergoloog, maar nu ik weet dat het beter onderzocht kan worden wil ik heel graag dat er naar gekeken wordt. Ga mij dus niet laten wegsturen bij de huisarts! }:)

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:54

Goed dat je zelf daarin actie onderneemt! Wie weet is de oplossing heel simpel en kan zo'n persoon je vertellen wat je wel en niet kan gebruiken.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:23

Hier nog iemand met een gevoelige huid!
Momenteel gebruik ik een dagcreme van 'anti-redness' van Eucerin, die echt supergoed bevalt! Iets prijzeriger (20 euro per flesje) maar voor mij het helemaal waard!

Verder vind ik dagcremes van Lush en the Body Shop ook heel fijn! Vooral de Aloe Vera lijn van de Body Shop gebruiken zowel mijn moeder en ik zelf al jaren.

Clinique kan ik zelf ook absoluut niet tegen. De eerder genoemde PCLE (de CC versie) heb ik ook een tijdje gebruikt maar daar kreeg ik ontzettende traanogen van na het aanbrengen of als ik door een buitje heenfietste. De creme trok niet lekker in denk ik, en liep dan dus m'n ogen in.

Wat veel mensen vaak vergeten is dat alleen een creme niet je probleem op zult lossen. Ook het reinigen van de huid, je voeding en je nachtcreme/olie dragen hier aan bij! Zelf neem ik elke dag bijvoorbeeld visolie pillen. Sinds kort gebruik ik in plaats van cleaners en toners 's avonds een kamilleolie van de Body Shop om mijn gezicht te wassen en m'n make-up eraf te halen. Ontzettend fijn spul! Omdat het een olie is hoef ik erna niet elke dag nog een creme te smeren voor ik naar bed ga, maar laat ik de olie intrekken en kan m'n huid lekker ademen! 1-2 keer in de week gebruik in een hele zachte scrub van Lush van gecrushte amandelen.

Als mijn huid soms wel weer iets droger of gevoeliger is doe ik een maskertje 's avond (van Van Der Hoog of van de Aloe Vera lijn van de Body Shop).

Hier wat linkjes naar de producten die ik gebruik:

Body Shop Silky Cleansing Oil, 15 euro maar je doet er zeker wel een half jaar mee:
https://www.thebodyshop.com/nl-nl/gezic ... /p/p000934

Body Shop Aloe-lijn. Hier gebruik ik dus de dagcreme en het masker van:
https://www.thebodyshop.com/nl-nl/produ ... e/c/c00075

Lush Angels on Bare Skin scrub:
https://nl.lush.com/products/gezichtsre ... -bare-skin
https://www.thebodyshop.com/nl-nl/produ ... e/c/c00075

Lush Celestian & Skin Drink dag cremes (De shampoo's en condioner bars zijn trouwens ook heel erg aan te raden voor mensen met een gevoelige hoofdhuid!):
https://nl.lush.com/products/celestial
https://nl.lush.com/products/skin-drink

Eurcerin-lijn voor overgevoelige rode huid:
http://www.eucerin.nl/producten?Skin+Co ... -rode-huid

Edit: Wat mij door zowel de dermatoloog and adviseurs bij de Body Shop en Lush werd aangeraden is om eens in de zoveel maanden van product te wisselen. Zij raadden dit aan omdat je huid gewend raakt aan de ingredienten en het dus minder goed zal werken. Daarom wissel ik dus eens in de paar maanden dus Eucerin, Lush en de Body Shop, ook omdat Lush bijvoorbeeld geen cremes met SPF heeft en de andere twee wel :)!

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:31

xXxXsasxXxX schreef:
Tuigje schreef:
Het klinkt wel een beetje eczeem-achtig.. ik heb ook dagen dat ik op water al reageer. Handen wassen met lauw water levert dan al een rode en geirriteerde huid op. Misschien toch eens overleggen met de HA om naar een dermatoloog te kunnen?

Edit:
Die doen wel vrij snel een allergietest, vaak in de vorm van een plakproef. Je niet weg laten sturen met een cremetje, maar goed aangeven dat het eigenlijk een structureel probleem gaat met pieken en dalen.
Heb je baat bij zee en/of zonlicht?


Als de zon flink schijnt reageer ik vaak met zonneallergie. Mijn gezicht reageert erg gevoelig als het warm is. Maar dit kan ook te maken hebben met de zonnebrandcrème. Dan heb ik elke dag cetirizine nodig om te zorgen dat de allergie niet te erg wordt. Als ik op vakantie ben naar een warm land is het dus helemaal drama.


Wat voor zonnebrand gebruik je op je gezicht? Probeer eens een creme die echt bedoeld is voor je gezicht met een flinke SPF. Vaak hebben dagcremes een SPF van 10-15, wat in de zomer voor veel mensen niet hoog genoeg is. La Roche Posey heeft een fijne dagcreme met een hoge SPF, en zie net dat Eucerin ook cremes met een SPF van 25 heeft! De laatste zijn nu zelfs in de aanbieding bij Boots :)!

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Creme voor droge, gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:41

Mijn zusje is vrijwel overal allergisch voor, maar zweer bij La Roche Posay (verkrijgbaar bij de apotheek). Die hebben ook zonnebrandcreme etc.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:46

Misschien is Lanette creme of Koelzalf iets voor jou?

Gebruiken we op het werk ook voor de ouderen met een droge huid. Is een vrij vette zalf...
Lanette bevat vaseline en Koelzalf wordt gebruikt tegen de jeuk.

Nadeel is wel dat je het heel goed met inwrijven of je moet s'avonds een lekkere dikke laag op je wangen smeren.

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:54

Heb je wel voor de zomer een after-sun waar je wel tegen kan?
Dan lekker dat gebruiken en inslaan voor de winter. Het spul is gemaakt om te hydrateren, dus waarom niet het hele jaar gebruiken als je huid dat nodig heeft :+

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Creme voor droge, gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:04

Ik gebruik Babor intensive calming cream rich. Ik heb een tijdje eczeem gehad rond mijn ogen en door de creme die ik daarop smeerde werd mijn huid heel erg schilferig en droog. Sinds ik die babor creme gebruik is dat. Hij voelt ook heel lekker vet op mijn droge huid. Ik weet alleen niet hoe het ziet met allergische reacties.

susan20

Berichten: 65
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:19

Hier ook voor van alles en wat allergisch, waaronder vaseline.
Gebruik daarom nu dexeryl. Erg fijne creme.
Is te koop bij de apotheek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:22

Nies_ schreef:
Jellybeans schreef:
En de gewone Nivea creme? Dat is voor mijn gevoelige huid echt een wondermiddel!

Ik gebruik inderdaad ook gewoon lekker ouderwets de nivea of dove crème. Af en toe een keer sudocrem, deze wel 's avonds en 's ochtends je gezicht wassen, want je loopt erbij als een spook. Werkt als een tierelier. Bij mij voelt het af en toe of m'n huid kapot scheurt.

Werkt bij mij ook het beste! Ik heb lanettecrème via de huisarts gehad, allerlei crèmes voor de gevoelige huid, maar daar kon ik allemaal niet tegen. De simpele blauwe pot nivea of babyolie werkt hier tot nu toe het beste. :j

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Creme voor droge, gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:44

Ik zou sowieso alle cremes met parfum laten staan als je een gevoelige huid hebt. Ook van 'natuurlijke' parfums zoals lavendel etc. Dit kan allemaal irriterend werken.

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Creme voor droge, gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:11

https://noordkroon.nl/
Hier verkopen ze ook hele fijne producten voor de gevoelige huid.Alle producten zijn puur en natuurlijk.