Bejaardentehuis met ruimte voor vleugelpiano gezocht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Bejaardentehuis met ruimte voor vleugelpiano gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 09:42

Misschien een beetje ongewoon onderwerp, maar ik zoek voor mijn dementerende moeder een plek waar zij verzorgd kan worden, maar waar ze ook haar concertvleugel mee kan nemen.
Dat is meestal niet mogelijk ivm ruimte en gehorigheid. Ze is haar hele leven concertpianiste geweest en pianospelen is het enige dat haar nog blij maakt. Ze is nog altijd dagelijks een aantal uren aan het studeren en hoe slecht haar geheugen ook is in veel opzichten, de stukken die ze heeft gespeeld kent ze nog steeds uit haar hoofd. Ze speelt ook nog prachtig.

Haar andere liefde zijn katten. Een plek waar ze die mee zou kunnen nemen zou geweldig zijn, maar de vleugel komt op nummer 1.

Ik zou haar graag in de buurt van Groningen of Zaandam willen hebben (omdat mijn broer en ik daar wonen), maar alle informatie is welkom.

(DE vleugel zou wel in haar eigen ruimte moeten staan; in de recreatiezaal spelen is geen optie)

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)


bory

Berichten: 99
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:55

Kijk eens bij particulier huis. Ik weet dat bij zorggroep de laren dieren welkom zijn. En de appartementen groot genoeg voor een vleugel.

(k)jes voor iedereen(k)

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Bejaardentehuis met ruimte voor vleugelpiano gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:00

probeer idd particulier of een familie iniatief hier in Domburg zit er ook zo iets.
Wat jij zoekt is echt heel lastig, is een keybord een optie? dat ben ik vroeger wel tegen gekomen bij een organist die dementeerde, ook hij kon prachtig spelen en kon zo al zijn onmacht kwijt (dat was zo bij zonder).

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:05

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:09

Ik denk dat dit weleens lastig zou kunnen zijn. Net als de meeste mensen vinden bejaarden een half uurtje pianomuziek vaak geen probleem, maar meerdere uren per dag vaak wel. Daarnaast zijn de meeste appartmentjes écht niet berekend op een vleugel en staan ze al vol met een bed, een tafel en een goede stoel...

Ik weet dat http://www.felixoord.nl een vleugel heeft staan én katten toestaat, maar het is wel vegetarisch.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:11

Kijk eens op http://www.herbergier.nl
Mijn moeder heeft ook haar vleugel meegenomen. Staat in haar appartement.
Er woont een hond en een kat. Dus dat is ook geen probleem.
Herbiergieren staan door het hele land. Mijn moeder woont in Delft.

Er is er een is Assendelft gevestigd, Oldeberkoop, Bartleheim, Wognum, Zou dat wat zijn? Misschien om eens kennis te maken? Groningen kon ik niet zo snel vinden.

Je kunt ook denken aan het Rosa Spier huis

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:23

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat dit weleens lastig zou kunnen zijn. Net als de meeste mensen vinden bejaarden een half uurtje pianomuziek vaak geen probleem, maar meerdere uren per dag vaak wel. Daarnaast zijn de meeste appartmentjes écht niet berekend op een vleugel en staan ze al vol met een bed, een tafel en een goede stoel...


Precies dit inderdaad.. Kan me voorstellen dat het heel belangrijk voor haar is, maar het gaat wel een enorme uitdaging zijn om een verzorgingshuis vinden waar ze zitten te wachten op meerdere uren per dag harde muziek (want let's face it, prachtig of niet, dat is het wel), dat is gewoon te hinderlijk voor de andere bewoners..
Een digitale piano lijkt me niet eens een slechte oplossing, die heb je tegenwoordig ook met het uiterlijk en de aanslag van een gewone piano.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bejaardentehuis met ruimte voor vleugelpiano gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:25

Nee hoor. Mijn moeder woont er in zo een. Kan prima, zulke huizen bestaan.
En, een concert pianiste gaat echt NIET op een digitale piano spelen.
Denk aan Edward Gal op een Hafilnger. Dat gaat niet gebeuren.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:29

rien10 schreef:
Nee hoor. Mijn moeder woont er in zo een. Kan prima, zulke huizen bestaan.
En, een concert pianiste gaat echt NIET op een digitale piano spelen.
Denk aan Edward Gal op een Hafilnger. Dat gaat niet gebeuren.

Tuurlijk ze bestaan. Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is. Maar als Edward Gal z'n paard niet in de stal past, of iedereen heeft last van zijn paard dan heeft hij tochweinig keuze :-)

Ik geloof trouwens dat er voor akoestische piano's tegenwoordig ook systemen te koop zijn waarmee een koptelefoon aangesloten kan worden. Misschien is dat nog wel een mooi compromis (nocht jet nodig zijn)?

Edit: zo'n systeem heet silent piano. T kan ingebouwd worden in iedere piano en vleugel. T kan in en uitgeschakeld worden.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:54

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 15:10, in het totaal 2 keer bewerkt

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Bejaardentehuis met ruimte voor vleugelpiano gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:00

Deventer heeft een verzorgingtehuis waar je huisdieren mag mee nemen en ze hebben zelf een piano.
Uit ervaring, weet ik dat best veel verzorgingstehuizen een piano of vleugel hebben staan.

Ik hoop dat je wat kan vinden in Groningen waar beide mogelijk is, het kan dus wel.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:02

annebe schreef:
Deventer heeft een verzorgingtehuis waar je huisdieren mag mee nemen en ze hebben zelf een piano.
Uit ervaring, weet ik dat best veel verzorgingstehuizen een piano of vleugel hebben staan.

Ik hoop dat je wat kan vinden in Groningen waar beide mogelijk is, het kan dus wel.


Het moet echt haar specifieke vleugel zijn in haar eigen ruimte.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Bejaardentehuis met ruimte voor vleugelpiano gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:44

Ik wilde ook Herbergier aandragen als suggestie. Bij ons in het dorp hebben ze keus uit verschillende grootte van kamers. Overigens is het concept zoals zij voor de mensen zorgen echt fantastisch.

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Bejaardentehuis met ruimte voor vleugelpiano gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:57

Ook hier de tip voor de Herbergier. Wij zijn daar wezen kijken voor mijn vader toendertijd en ik kwam er bijna huilend vandaan, zo geweldig vonden we het daar. De zorg is fantastisch en veel intensiever dan in reguliere tehuizen. En de kamers zijn behoorlijk groot, zelfs de kleinste kamers. Wat ik daar heb gezien en ervaren heb ik in geen één ander tehuis gezien. En ik ben er heel wat wezen bezoeken... Er is vaak helaas wel een flinke wachtlijst voor de Herbergier huizen.

Sowieso denk ik dat je voor dit soort wensen eerder in een particulier tehuis dan in een regulier tehuis terecht komt.

Heel veel sterkte...

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Bejaardentehuis met ruimte voor vleugelpiano gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:00

Ik weet niet hoe het met de wachtlijsten zit daar. Zoals ze daar voor de mensen zorgen, zo zou het overal moeten zijn. Ik mag hopen dat wanneer het zover komt met mijn of mijn mans gezondheid, we de financiële mogelijkheid hebben om zo voor ons te laten zorgen.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Bejaardentehuis met ruimte voor vleugelpiano gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:25

Bedenk wel dat die extra fijne huizen extra hoge maand huur hebben....niet iedereen kan aan zo een budget komen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Bejaardentehuis met ruimte voor vleugelpiano gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 13:58

Fantastisch! Heel erg bedankt voor alle tips en het meedenken. De Herbergier klinkt geweldig.
Een digitale piano is inderdaad geen optie. Ze heeft er wel eens een geprobeerd, maar die staat nu bij ons. Is niets voor haar.
Ik had niet verwacht dat er echt iets uit zou komen, ben al lang op internet aan het rondkijken. Maar zo zie je maar, op Bokt weet men raad!

Nogmaals dank!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bejaardentehuis met ruimte voor vleugelpiano gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:31

Succes ermee TS. Het is geen fijne periode waar je doorheen gaat.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:41

kwita schreef:
Bedenk wel dat die extra fijne huizen extra hoge maand huur hebben....niet iedereen kan aan zo een budget komen!


Helaas niet, en dat is triest.

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:47

kwita schreef:
Bedenk wel dat die extra fijne huizen extra hoge maand huur hebben....niet iedereen kan aan zo een budget komen!


Ik weet dat de Herbergierhuizen over het algemeen wel een kamer hebben die te betalen is van een AOW pensioen. Ik heb me toen laten uitleggen dat die kamers terugverdiend worden door de duurste kamers. Maar goed, voor die AOW-kamers zal dan ook wel een pittig wachtlijstje zijn vrees ik.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Bejaardentehuis met ruimte voor vleugelpiano gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:15


♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

bory

Berichten: 99
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 13:29

Ja helaas zijn de prijzen wel anders dan reguliere huizen. Heel veel succes met zoeken en mocht u vragen hebben stuur maar pb

(k)jes voor iedereen(k)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, YandexBot en 34 bezoekers