Huid wordt blauw/paars onder de douche?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Huid wordt blauw/paars onder de douche?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 20:41

Hi :)

Ik ben bijna 3 maand geleden gevallen met de fiets en heb hierbij mijn knie gekneusd. Het leek na 6 weken goed geheeld, de zwelling is grotendeels weg en de huid is hersteld van schaafwonden en blauwe plekken. Er is een klein stuk, aan de onderkant van mn knie waar nog steeds wat lichte zwelling zit en wat doof aanvoelt. Ik heb geen pijn meer. Maar het valt me op dat na het douchen de plek waar nog wat zwelling zit helemaal blauw/paars wordt, het lijkt net een blauwe plek. Na 5 minuten is er niks meer te zien. Weet iemand wat dit kan betekenen?

Ik vind het niet nodig om er speciaal voor naar de dokter te gaan, maar ben wel nieuwsgierig wat de oorzaak is dus wellicht is er een bokker met kennis van zaken :)

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Huid wordt blauw/paars onder de douche?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:52

Waarschijnlijk is het wat meer doorbloed en is het door de warmte beter zichtbaar net als dat de aderen aan de binnenkant van je armen vaak beter zichtbaar zijn onder de douche.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Huid wordt blauw/paars onder de douche?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:57

Zo'n plek heb ik ook, toevallig ook onder mijn knie. Ik had er een flinke schaafwond en die is wel helemaal hersteld, maar de huid is er nog steeds vrij dun. Dat blauw/paars worden wijt ik gewoon aan de warmte van de douche, zoals zonnebloem hierboven ook al zegt. Ik denk dus dat het niks is om je zorgen over te maken.