Verdovende zalf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Verdovende zalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 15:21

Hallo,

Even korte uitleg ik ben 2 jaar geleden door een hond gebeten in mijn hand. Nu na 2 operaties nog zoveel pijn aangezien mijn zenuwen kapot zijn in me vinger. Na allemaal behandelingen is het opgegeven. Ze kunnen niets meer doen nu hoorde ik dat verdovende zalf zou werken op een zenuw wat ze ook gebruiken voor tatoeëren!
Nu zag ik wel wat op internet maar dat is god ganze duur. Dus is mijn vraag weten jullie iets?

Groetjes

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Re: Verdovende zalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:24

Geen idee of het gebruikt wordt bij tattoos, maar Germolene is wel een zalf die verdovend (en ontsmettend) werkt. Kost rond de € 10 per tube, geen idee of het in NL verkrijgbaar is, maar ik haal het zelf in the UK of bestel het via Amazon.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Verdovende zalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 15:27


Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:28

Emla zalf wordt daar normaliter voor gebruikt, en dat is idd heel duur. (Wel fijn, heb het ook gehad)

Kijk even of er niet een generieke lidocaine/prilocaine zalf is. Je huisarts moet dat wel weten. Er zijn sowieso generieke lidocainezalven, maar weet niet of die specifieke combi (van Emla) er ook generiek is.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Verdovende zalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 15:29

Zulke middelen worden helaas niet vergoed door mijn zorgverzekering. Heb wel aan dokter gevraagd maar dan schrijft die dure tubes voor die ik zelf moet betalen verder geeft die weinig prijs.

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:44


Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Verdovende zalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:48

Mijn moeder heeft 12 jaar geleden haar pols heel zwaar gebroken, is op een hele rare manier toen in de gips gezet en tot 2 jaar geleden had ze dagelijks last van pijn. Ook geen enkele arts die haar kon helpen, tot we bij een bevriende handchirurg terecht kwamen. Hij had een soort plakkers die de zenuwen stil kon leggen. Sindsdien heeft ze nooit meer pijn gehad.

Als je naam van arts of plakkers nodig hebt, PB dan eventjes. Dan kan ik het vanavond nakijken voor je :)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Verdovende zalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 15:53

Ook die heb ik helaas al gehad en werken ook niet ik heb ontzettend dik litteken weefsel wAt alles tegen houd :( hebben ook al met naalden via mijn pols het proberen te verbranden en stroomschokken niks helpt

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Verdovende zalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:55

Er is nu ook lidocaine/prilocaine generiek, ik geloof dat een tube van 20gram ongeveer 18,- kost.

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:03

Amitriptyline creme heeft mij heel goed geholpen.

Niet iedere arts is ervan op de hoogte dat deze creme bestaat.
Op google kan je informatie vinden :)

Kabouter123
Berichten: 133
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Frankrijk

Re: Verdovende zalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:29

Verdovende zalven kunnen heel tijdelijk verlichting geven, maar werken ook snel weer uit. Dit is dus geen echte oplossing voor je probleem. Ik zelf gebruik af en toe Lidocaine zalf, maar ook hier duurt het maar een paar minuten.

Kabouter123
Berichten: 133
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Frankrijk

Re: Verdovende zalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:31

Zou Botox geen mogelijkheid kunnen zijn?

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:31

Er zijn ook zalven (spierbalsem) voor spierpijn met ibuprofen of ander nsaid achtig spul er in, kost 3-5 euro generiek. Valt te proberen

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Verdovende zalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:35

Mijn vader heeft dat ook, en ook daar is alles opgegeven. Ze hebben nu een nieuwe techniek die ze bij hem testen, namelijk het verdoven van de zenuw vanuit de rug. Ze verdoven hem dan voor 2/3 weken om te zien of ze de goeie hebben, en als dat zo is spuiten ze er een verdoving in die tot een jaar kan blijven. Hij voelt alles nog, kan gewoon bewegen enz. (Wat dus niet kon bij hun advies om hem compleet door te snijden). Ze hebben nu 1 gehad en moeten nog een andere er bij hebben en dan hebben ze wss de goeie en kan hij de 'lange' verdoving krijgen. Het word compleet vergoed omdat ook bij hem geen oplossingen meer waren en het is dus 1 keer per jaar ongeveer

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:59

Huisarts vragen om zalf Lidocaine prilocaine zalf! Heb het zelf ook werkt zalig :)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 14:17

xZiva_ schreef:
Mijn vader heeft dat ook, en ook daar is alles opgegeven. Ze hebben nu een nieuwe techniek die ze bij hem testen, namelijk het verdoven van de zenuw vanuit de rug. Ze verdoven hem dan voor 2/3 weken om te zien of ze de goeie hebben, en als dat zo is spuiten ze er een verdoving in die tot een jaar kan blijven. Hij voelt alles nog, kan gewoon bewegen enz. (Wat dus niet kon bij hun advies om hem compleet door te snijden). Ze hebben nu 1 gehad en moeten nog een andere er bij hebben en dan hebben ze wss de goeie en kan hij de 'lange' verdoving krijgen. Het word compleet vergoed omdat ook bij hem geen oplossingen meer waren en het is dus 1 keer per jaar ongeveer

Helaas heb ik deze methode okk gehad en is zo pijnlijk maar heeft niks geholpen! Dit was ook de laatste optie. Of doorsnijden idd maar dat zie ik niet zitten want me hand werkt verder nog prima dan heb ik "liever" pijn dan geen functie

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Verdovende zalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 14:18

Ik ga alle tips is google!
En weet dat tijdelijk is maar alle beetjes helpen!

Ik heb ook epelepsie pillen voor zenuw stralen af te breken alleen maar ik daar geen auto mee rijden vandaar andere optie

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:45

En Nestosyl? Kan je gewoon bij het Kruidvat kopen. Dat verdoofd ook. Ik noemde dat altijd Wonderzalf als de kinderen iets hadden toen ze klein waren.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:55

LinsxDot schreef:
Ik ga alle tips is google!
En weet dat tijdelijk is maar alle beetjes helpen!

Ik heb ook epelepsie pillen voor zenuw stralen af te breken alleen maar ik daar geen auto mee rijden vandaar andere optie

....begrijp ik nu dat jou (heftige) pillen zijn aangeboden voor een 'plaatselijke' klacht?
...er is een apotheker die een aantal van deze middelen ""omgezet"" heeft naar zalf (of creme of gel, daar wil ik van af zijn).
Dan kun je een relatief hoge dosis op je hand smeren zonder allerlei bijwerkingen.
http://www.neuropathie.nu/creme

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Verdovende zalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:58

Ook plaatselijke klachten kunnen erg heftig zijn dus ik zou het best snappen als een arts sterke medicijnen voorschrijft.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Verdovende zalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:01

...ik snap het wel.
En reken maar dat locale pijn verschrikkelijk kan zijn!


Het ging mij er om, dat het 2e keuze is - 'opsmeren' haalt de pijn ook weg, maar geeft veel minder bijwerkingen dan 'slikken'.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Verdovende zalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 22:42

Klopt die zijn mij voorgeschreven omdat ik mijn eigen werkzaamheden niet uit kan voeren. en ik dus van 40 uur naar 12 uur pw ben gegaan. en ik nog heel jong ben en dan je wel even de grond onder je vandaan voelt zakken dus ik het liefst alles probeer.