Zwanger met een donker randje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9449
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:33

Stille meelezer, maar ik wens jullie heel veel plezier, liefde en geluk toe morgen!

LenteJarig
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:58

Hee zeg is het nog goedgekomen met die jurk eigenlijk? :')

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:33

Fijne dag vandaag!!! Geniet ervan!

LenteJarig
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:44

Woohooooo vandaag is de dag! Heel veel geluk!

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:03

Heel veel plezier vandaag! En nog veel meer geluk toegewenst samen :+:

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 13:29

Tica, dankjewel voor je lieve berichtje! Ik ken dat gevoel, soms voelen woorden zo nietszeggend. Toch weet ik dat alles uit het hart welgemeend is en zijn een paar woordjes soms gewoon echt voldoende :)

Bedankt voor alle gelukswensen!
Wij hebben een fantastische top dag gehad, mooier dan we ons hadden kunnen indenken.
We vonden het spannend om dat beide familie's nogal gecompliceerd zijn en ook binnen de familie's zelf nogal wat struggles waren.
Uiteindelijk ging iedereen zo geweldig met elkaar om, ongelofelijk! Dat iedereen wel volwassen en netjes kon zijn hadden we wel verwacht, maar dat iedereen zo zou mengen en goed met elkaar door een deur konden, nee dat was echt een verrassing.

Dat was dan ook echt de kers op de taart. Verder hadden we natuurlijk fantastisch weer, een ontzettend leuke locatie (klein zaaltje bij een speeltuin voor de kids) en geweldige top fotograaf die even voor nop de foto's van ons wilde maken. Het trouwen zelfs was heel klein en intiem en zo bijzonder <3
En nu mag ik gaan wennen aan het leven als getrouwde vrouw :))

Gisteren ochtend nog even bij de VK geweest want voelde al 2 dagen véél minder leven dan de dagen ervoor. Maar blijkbaar had ons mannetje ook een beetje (trouw)stress want hij had zich lekker met ál zijn ledematen in mijn onderbuik genesteld. Dus hoofd, armen, handen, benen en voeten lagen allemaal lang elkaar en zijn kleine bips onder mijn maag achter de placenta. Ja dan word bewegen en schoppen een beetje lastig :').
Tijdens het trouwen melde hij zich weer en sindsdien is het weer party in de buik *\o/*

Maandagmiddag nog mijn nieuwe Pit verpleegkundige (terug van zwangerschapsverlof) ontmoet en dat is echt een match made in heaven! Een echte doorpakker en die heb ik juist nodig!

Oh, wbt de jurk Lente, dat is niet meer goed gekomen helaas. Uiteindelijk heeft die mevrouw mij het geld van de jurk terug gestort en ik de jurk definitief terug gestuurd. Ik heb een hele leuke jurk+ bolero van internet afgeplukt en die zat als gegoten! Wij zijn op het stadskantoor getrouwd, even een vluchtertje van +/- 10 minuten :') Maar wel dierbaar!

En voor de liefhebbers :o
Afbeelding

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:33

Mooi die foto! Fijn dat jullie een mooie dag hebben gehad! Dat pakt niemand meer van je af. :)

Rocamor

Berichten: 10901
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:35

Onderschrift bij de foto:

Ik zie jou!!! <3 Jij mag mij zien <3

Proficiat TS, fijn om te horen dat je zo'n geweldige dag hebt kunnen creeren!

LenteJarig
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:36

Wat ontzettend fijn dat jullie zo'n geweldige dag hebben gehad!! Gefeliciteerd!!

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 17:55

Bedankt voor de felicitaties!

Wat een prachtig onderschrift voor de foto Rocamor! Zo voelt het ook!
Hoe mooi is het als je de rest van je leven mag delen met je beste maatje? <3

We hebben echt een mooie dag gehad, een van de mooiste van mijn leven. De mooiste bewaar ik voor de geboorte van ons mannetje.

Op het moment voel ik me weer wat rot. Heb achteraf toch veel moeite met het verwerken met de prikkels van dinsdag, zowel fysiek als mentaal. Voel me weer wat somber en lusteloos.

Ik ben gestopt met dat te analyseren, want ik weet dat dat los staat van het genot van die dag. Mijn systeem werkt blijkbaar gewoon wat anders. Het is ook best gek dat je na zo'n mooie dag niet slaapt, veel huilt, steeds boos bent en de bank niet af komt haha. Maar diep van binnen voel ik de liefde en de gloed van die dag. Dus ik laat het maar gewoon toe!

Wat op dit moment wel keer op keer een lach op mijn gezicht tovert is dat boefje in mijn buik. Dat getrappel de hele dag <3 Betrap mezelf steeds vaker erop dat ik denk 'mag ik het hierna nog eens doen?' :o

Komende week word druk dus heb manlief gevraagd om samen met mij alert te zijn dat ik mezelf niet voorbij ga. Waar ik trouwens ook echt wel baat bij heb is de yoga! Kan het steeds beter toepassen.

Mannetje heeft vandaag feest op het werk, ze zijn het eerste fullservice internet bureau van NL en hebben 5 sterren gekregen, een enorme prestatie blijkbaar. En daar heeft hij aan mee gewerkt. Kun je uit elkaar barsten van trots? :))
Maar goed hij is er vanavond niet, dus ik heb allemaal lekkers in huis gehaald, trek mijn pyjama zo uit de kasten nestel me lekker op de bank. 8-)

Hopelijk vannacht wat meer slaap en morgen weer een wat beter gevoel en humeur hihi

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:25

Oh heerlijk Bowena! Lekkere dingen eten in pyama :j

Fijn dat je zo kunt genieten van al het getrappel. Ik vind het ook nog steeds heerlijk al doet het soms pijn.... gezellig is het wel!

LenteJarig
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:37

Ooohhh lekker man met lekkers op de bank!

Ik denk dat jij extreem moet opladen na een "topdag". Want dat kost je heel veel energie.

En dat moet je dus lekker inbouwen. Niet teveel tegelijk. Probeer je niet te meten aan mensen die het allemaal wél kunnen. Het gaat om jóu!

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 09:32

Kan ik me voorstellen Djoopie dat de schopjes pijnlijk zijn/ worden! Hier is het zo af en toe ook gevoelig. En soms gaat hij zo tekeer dat ik alleen maar kan denken ' wat doe je?! >;) ' haha

Vrijdagavond was zalig! Zaterdag hebben manlief en ik de handen uit de mouwen gestoken, door vertraging van ons nieuwbouw huis zitten we hier langer dan gepland, dus willen we toch een kamertje voor de kleine man. Maar daar moet plaats voor gemaakt worden en opgeruimd. Uiteraard heeft hij alle zware dingen gedaan :))

Wat je zegt Lente word me steeds meer helder! Gisteren hadden we een klein feestje voor vrienden. Spannend want voor het eerst bij ons thuis!
Bewust klein en kort gehouden, om 5u iedereen de deur weer uit. Toch is de impact achteraf weer groot want heb vannacht maar een uurtje geslapen.

Ben van ellende en pijn om 6u op de bank gaan liggen en daar ook nog een uurtje gedut. Overreden worden door een vrachtwagen voelt nog fijner volgens mij :+
Maar wel de bewustwording (weer) dat mijn lijf en hoofd zaken anders verwerkt.

Verschil met voorheen is dat ik het wat makkelijker kan hebben/accepteren. Leuk vind ik het niet, want je laatste zin slaat de spijker op z'n kop Lente. Ik heb me altijd gemeten aan anderen en vond het gruwelijke frustrerend dat ik minder goed mee kwam.
Nu kan ik me er iets makkelijker aan overgeven. Rotzooi loopt niet weg (helaas :') ) en staat er morgen ook nog!

Vandaag is dus gedoopt tot brakdag. Straks alleen even voor controle naar de VK maar dat is leuk :))

Ik hoop deze berusting straks ook in te kunnen zetten als de kleine man er is en de zaken anders lopen dan anders :o
Ik betrap me er soms op dat ik de grote veranderingen van de afgelopen weer wil analyseren maar trap dan echt op de rem. Ik weet wat me eruit heeft gehaald en wat ik nu nodig heb om de dagen goed door te komen en dat is het belangrijkste. Wat morgen brengt zien we dan wel weer!

Al met al kijk ik terug op een zalige week waarin we gruwelijk verwend zijn, door zowel de liefde, het weer, de mensen om ons heen en de kadootjes hihi.

Rocamor

Berichten: 10901
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:15

Ik kan me goed voorstellen dat je dat wilt analyseren. Doe ik ook. En joh, je scheef op een gegeven moment:
Citaat:
Ik ben gestopt met dat te analyseren, want ik weet dat dat los staat van het genot van die dag. Mijn systeem werkt blijkbaar gewoon wat anders. Het is ook best gek dat je na zo'n mooie dag niet slaapt, veel huilt, steeds boos bent en de bank niet af komt haha. Maar diep van binnen voel ik de liefde en de gloed van die dag. Dus ik laat het maar gewoon toe!

Hoezo is dat gek? Wie vindt dat gek? Jij? Ik niet! Ik kan bijvoorbeeld een prachtige vakantie hebben met vriendinnen. Genieten van begin tot het eind, thuiskomen en echt een dag cocoonen nodig. Janken, lusteloos, nergens zin in, dipperig. Gewoon effe niet joepie. Zo ben ik. En kennelijk ben jij zo. Jij plakt daar het stickertje "gek" op, maar hey, je doet afbreuk aan de mama van je zoontje. Je man heeft ervoor gekozen om samen met jou een kindje te willen. Zou dit dat doen als je "gek" bent? Probeer het gewoon te zien als iets dat bij jou hoort. Net zoiets als dat je een bril draagt.

Als jij een dag meer mensen om je heen hebt dan je man en je beeb-in-buik en je weet dat je dan teveel energie kwijtraakt, dan calculeer je toch gewoon lekker een billen-op-de-bank dag in? Als jij je op die manier staande kan houd, who gives a f ;). Beetje liever hoor, tegen jezelf :(:)

Ik ben het (wederom) met Lente eens!

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 10:06

Ugh weer zo'n late reactie :(

Ik probeer wat jullie zeggen altijd even te laten bezinken om er dan op terug te komen, dat erop terug komen blijft een dingetje :')

Ik vind dat nog steeds gek ja Rocamor :o Maar dat is dan ook een van mijn denkfouten. Ik koppel me niet lekker voelen doordat ik moet bijkomen aan het gevoel dat het niet leuk was. Slaat natuurlijk op kont!
Maar wat je zegt slaat de spijker op z'n kop, ik ben zo en ook dát mag ik van mezelf accepteren. Ik heb mezelf mede door een stuk opvoeding in een soort keurslijf gegoten en ben nog steeds bezig die af te breken zodat ik mezelf kan zijn.
Helaas zijn mijn schema's (ben je daar bekend mee?) en denkfouten hardnekkig en kost het veel tijd en energie om ze om te buigen. Maar dat geeft niet, uiteindelijk komt dat wel!
Sowieso steeds meer en meer op dit moment :j

Aan het gezonde verstand van mijn man twijfel ik ook best wel eens ja :') Nee dat is niet aardig om te zeggen haha. Maar ja ik kan hem soms aankijken en denken 'wat moet je toch met mij'? Mooie is dat hij dan gelijk terug vuurt met het feit dat hij ook echt niet de makkelijkste is en ik het ook al 4 jaar met hem uithoud. Tja, dat is dan ook weer zo :D Potje en dekseltje enzo <3

Hoe sterk mijn denkfouten nog zijn bleek afgelopen maandag wel weer :=
De Pit kwam voor de 2e keer hier thuis (nieuwe). We hadden op zondag een feestje voor vrienden, de eerste keer hier thuis, dus dat vonden we beiden spannend. Ik had me als een idioot uit lopen sloven :+ en door alle prikkels sliep ik vervolgens zondagnacht maar een uurtje.
Ik was maandag dus total loss en had ab-so-luut geen zin om op te ruimen. Even voor het beeld, er stonden nog wat bordjes op de salontafel, een aantal glazen en frisdrank op de eettafel en een extra bankstelletje.

Ik ben heel blij met deze Pit, dit is een echte doorpakker! Heel erg van het doen ipv (te) lang kletsen, iets wat ik vaak ook nodig heb. Ze vond mij de eerste ontmoeting al heel chaotisch (ik ging de dag erna trouwen :+ ) en nu weer. Ze stelde voor om een wijkcoach in te schakelen om mij toch wat balans, structuur en regelmaat aan te leren. Nou graag :j want dat komt mij van nature idd niet toe en is voor mij soms ook belemmerend.
Echter na het gesprek een wending nadat ze zei dat ze mijn chaotisch-heid ook in het huishouden zag en maakt de opmerking 'als de kraamzorg komt zouden hier wel eens problemen kunnen ontstaan'.

Ik ben daar op dat moment (joost mag weten waarom) niet op in gegaan. Het gesprek afgerond met de afspraak zaken met mijn man te bespreken.
Maar toen ze weg was begon haar opmerking te knagen... en te knagen. En opeens was er paniek. Welke problemen zouden er dan kunnen komen?! En wat was er mis met mijn huishouding?
*Bam* welkom onzekerheid en gevoel van falen :(

Wij wonen 3 hoog op een flatje zonder trap met 3 slaapkamers. Geen groot flatje. Wij hebben twee huishoudens samengevoegd, plus het feit dat toen mijn schoonmoeder overleed er van haar nog wat spullen deze kant op gekomen zijn. Tel daarbij het feit op dat mijn man ontzettend moeilijk spullen weg kan gooien (zijn rugzak) en het is hier een beetje vol. Maar juist die volle ruimtes (straks alleen nog de logeerkamer), zijn ruimtes waar niemand wat te zoeken heeft. Ik zorg ervoor dat de ruimtes waarin we leven opgeruimd en zo rustig mogelijk zijn.

Maar goed, wat ze zei bleef malen, en natuurlijk had ik haar nummer niet :roll: 'S avonds als een klein kind in de douche staan huilen omdat ik diep van binnen dondersgoed wist dat ik het hartstikke goed doe, maar ze had een monster wakker gemaakt wat maar nare dingen in mijn oor bleef fluisteren ;(
De volgende dag naar de psycholoog waar ik dit meteen neer gelegd had. Maar goed die hoort een verhaal en kan geen beeld vormen. Dus zij vroeg mij ook te proberen door de ogen van de Pit te kijken. En uiteraard kan en wil ik dat doen, ik ben niet onredelijk. Ik kan prima tegen kritiek en durf ook kritisch naar mezelf te kijken. Maar dit was echt afschuwelijk voor me, ik voelde me zo'n faalhaas :( Plus het feit dat ik bang was dat ze mijn man zouden gaan 'dwingen' om op te ruimen, iets wat ik absoluut niet wil.

Lang ( :o ) verhaal kort komt het erop neer dat ik het sowieso deze week met haar ga terug koppelen. Ik wil duidelijk weten waar zij problemen ziet en wat haar bewoog die opmerking te maken. Ook ga ik de afspraak met haar en mezelf maken dat ik niet klakkeloos met alles mee ga. Iets wat ik ook nog steeds te veel doe, omdat ik de hulpverlening op een voetstuk plaats en bang ben dat als ik niet mee werk ze me niet meer willen helpen ( 8)7 ) Dus de volgende keer als ze iets zegt wat mij raakt, moet ik daar op in gaan.

Uiteindelijk is een flinke schop onder mijn kont van mijn moeder en man nodig geweest om mij om mijn funk te halen :x De intake met de kramzorg staat de 28e gepland en laat maar komen! Tegen die tijd is hier alles piccobello aan kant en heeft ons mannetje zijn eigen kamertje. En als er dan op- of aanmerkingen zijn horen we het wel.

Vorige week was een pittige week. Buiten hetgeen wat hierboven gebeurde heb ik slecht geslapen en echt nog total loss van de week ervoor. Dit resulteerde in flinke dippen in mijn bloeddruk en flauwvallen bij de yoga :+ Ik heb me de rest van de week dan ook rustig gehouden en niet meer dan het noodzakelijke gedaan. Dit weekend stond in het teken van de rommelkamer leeg maken voor het kamertje voor onze zoon. Vandaag de laatste loodjes en dan ik los met de decoratie <3 Kan niet wachten tot het af is! :))

Er staan 2 drukke weken op de planning met veel prikkels dus ik blijf alert dat ik mijn rust voldoende pak en dat beeb en ik op nr 1 staan. De tijd dat ik over me heen liet lopen moet maar eens voorbij zijn! *zoekt innerlijke tijger* *D

Rocamor

Berichten: 10901
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:24

Nou die innerlijke tijger die komt wel los zo te lezen.

Misschien een leuke anekdote, toen ik net samen was met mijn huidige vriend was zijn huis best een rommel. Eigenlijk nog steeds (in mijn ogen) maar minder ongeorganiseerd dan toen).

Mijn schoonzus (koude kant, letterlijk }> )heeft toen de euvele moed gehad te moeten mededelen dat ze hoopte dat het nu opgeruimd zou gaan worden, nu er een vrouw in huis kwam. Ik was of ben dan niet zwanger, maar waar zij het gore lef vandaan gehaald heeft om zo te denken te moeten oordelen... Geen idee. Al zouden wij op een vuilnisbelt willen wonen. Dat soort mensen moeten leren dat er ook andere meningen zijn....

Jammer dat je je zo hebt gevoeld door deze pit. Wel goed dat je het bespreekbaar kunt gaan maken. Benieuwd wat de pit precies bedoelde...

Wat bedoel jij met schema's? Ik ben daar inderdaad niet bekend mee

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 11:31

Dat was wel het mooie Rocamor, het was echt 2 dagen strijd tussen dat onzekere kleine meisje binnen in mij en de volwassen vrouw die zeer geagiteerd was.
Idd dat gevoel van, wie is zij om te bepalen dat het hier chaotisch of vol is?! Wie is wie dan ook om dat te bepalen?!
Het ging dan ook van een gevoel van falen naar echte boosheid. Als wij nou een stel waren dat achterover leunden in dit hele proces (en wat dan nog eigenlijk), maar ik ben mijn hele zwangerschap al aan het opruimen, inpakken, weggooien. We zijn ruimte aan het maken en alle spullen voor de kleine zijn in huis. En het is een tijdelijke situatie want we hopen eind dit jaar in ons nieuwe huis zitten.

Ik weet dat mijn man geen makkelijke is, hij komt uit een verzamelaars situatie. Spullen weggooien is voor hem de horror. Maar hij dealt met mijn rugzak en ik met de zijne. Hij is al 2 dagen aan het opruimen en kleine dingen weg aan het gooien, ik ben zo trots als een pauw 8-)
Maar in 'normale' staat (niet in de huidige met overal dozen hihi) is ons huis gewoon netjes en opgeruimd en kun je ruim je kont keren :j

Ik kan haar gedachten volgen dat een stukje balans en structuur met de baby straks voor alle partijen fijn is. Ik wil daar ook heel graag hulp bij. Maar het is ook een stukje persoonlijkheid en ben daarnaast ook afhankelijk van de grappen en grollen van mijn lijf. Ik ben en blijf chronisch ziek en daar moet ik soms rekening mee houden. Als ik een slechte dag heb zal ik eerder met beeb op de bank gaan liggen of een blokje om gaan dan mijn huis aan kant gaan maken := Maar eens zien hoe gesprek gaat verlopen en wat haar argumenten zijn.

Ik heb in 2012 schema therapie gevolgd, daar maken ze dus gebruik van schema's. Ik ben geen kei in het uitleggen ervan, maar het komt erop neer dat door een gebrek aan basisbehoeften en veiligheid mensen bepaalde gedragingen/patronen en gedachten/gevoelens kunnen ontwikkelen. Deze noemen ze schema's (gedragingen/patronen) en Modi (gedachten/gevoelens).

Ik heb nog vaak last van bepaalde schema's en voornamelijk mijn kind modi. Bij bepaalde gebeurtenissen schiet ik extreem terug in mijn kindheid. Ik heb dit een tijdje 'verwaarloosd' of beter gezegd ben er lang niet meer mee bezig geweest. Sinds de zwangerschap heb ik dit weer opgepakt omdat het een (voor mij) fantastische methode is om te begrijpen wat er gebeurt en handvatten in te zetten om ermee om te gaan.

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 14:14

Poeh van het weekend weer met de neus op de feiten gedrukt :=

Slapen gaat al vanaf de positieve test ruk en is ook een beetje de grootste zorg voor de hulpverlening. Hormonen, een verse baby en geen slaap is geen geslaagde combinatie.

De laatste tijd begon ik een soort van patroon te ontdekken. Als ik gewoon thuis ben met hoogstens een afspraak buiten de deur zoals boodschappen of fysio, dan slaap ik redelijk tot goed (wat inhoud dat ik maar 2 tot 3x uit hoef/ga).
Heb ik echter meerdere afspraken buiten de deur of een uitje (of zoals vorig weekend, puin ruimen) dan slaap ik slecht tot niet.

Afgelopen zaterdag had ik een concert van Rob de Nijs in Breda. Rob is mijn jeugdheld en sleept me nog dagelijks door moeilijke momenten met zijn muziek. Ik ben er samen met mijn mams heen gegaan, dat was bijzonder voor mij!
Doordat ik natuurlijk de laatste weken in ga, mam en ik beiden nogal hoogsensitief zijn maar ook wilde proberen het zo prikkelarm mogelijk te maken heb ik de meest relaxte trein route uitgezocht en hebben we een hotel geboekt.
Ben de dag rustig gestart en we hebben in het hotel lekker de tijd genomen om bij te komen.
Op ons gemakkie wat gedronken en gegeten in Breda en toen naar het theater.

Het concert was fantastisch en me enorm dierbaar <3 Maar stiekem waren zowel mam en ik blij toen het afgelopen was. Op de weg naar het hotel gaven we beiden toe dat we eigenlijk voor het concert al op waren, toch wat veel prikkels.
Mijn moeder nam een slaaptablet in het hotel, ik daarentegen had gedacht dat ik wel moe genoeg zou zijn van de dag en dus wel zou slapen.
Wrong :\ ik heb de héle nacht geen seconde geslapen. Mijn benen waren spastische en mijn hoofd liep over. Iedere truuk en ontspanning oefening uit het boekje gedaan, maar niets hielp. Uiteindelijk eraan over gegeven en heb ik wel nog een paar uurtjes ontspannen kunnen liggen. Ik deed nog net geen *\o/* toen mijn moeder om half 7 wakker werd.

Toen ging zombie modus aan. We hebben op tijd uitgecheckt en onze tijd genomen om op het station in Breda lekker rustig te ontbijten. Het oorspronkelijke plan was dat ik naar mijn schoonzusje zou gaan voor de afterparty van de verjaardag van mijn nichtje (zaterdag jarig) omdat ik niet bij kon zijn. Wij zouden later gezamenlijk terug rijden met de meubels van de babykamer
Maar ik wilde maar één ding, naar huis en naar bed!

Ik heb mijn e-ticket met fikse korting gelaten voor wat het was, OV geladen en ben op de trein naar Enschede gestapt. En ik was trots op mezelf :oo Normaalste altijd anderen willen pleasen, maar dit keer konde wereld branden, ik wilde alleen maar naar huis. Ik begin gewoon naar mezelf te luisteren := :')

Ik begin mezelf en mijn grenzen steeds beter te leren kennen. En hoewel ik ze wel kan accepteren en begrijpen maakte het mij toch wel verdrietig. Ik merk dat ik meer en beter prioriteiten zal moeten gaan stellen, en dat is in principe prima, maar wel zoeken.
Denk dat balans vinden in deze een belangrijk onderdeel is, ben daar alleen niet zo goed in :')

Maar goed, wat niet is kan nog komen! We gaan er gewoon weer voor. Nu ga ik heeeeeeerlijk aan de slag in de babykamer <3

Morgen komt de Pit en zal ik hetgeen wat vorige week speelde met haar bespreken. Ook zie ik de psychiater morgen weer en zal ik nieuw uit het POP overleg krijgen, ben benieuwd!

Rocamor

Berichten: 10901
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:46

bowena_84 schreef:
Ik heb mijn e-ticket met fikse korting gelaten voor wat het was, OV geladen en ben op de trein naar Enschede gestapt. En ik was trots op mezelf :oo Normaalste altijd anderen willen pleasen, maar dit keer konde wereld branden, ik wilde alleen maar naar huis. Ik begin gewoon naar mezelf te luisteren := :')


niet :oo , maar *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Top!

Hoe dierbaar je moeder ook voor je is, ze is niet jouw man he. Als ik bij mijn moeder ben geweest (hooguit een paar uurtjes) ben ik ook kapot en stikchagrijnig >;)

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 18:55

Oh maar het lag niet aan mijn moeder hoor! Juist omdat mijn moeder ook hoogsensitief is is ze fijn gezelschap want ze snapt hoe ik me voel en wat ik nodig heb :)
Ik was gewoon stuk gezien ik vrijdagnacht maar 2 uurtjes geslapen had en zaterdag nacht dus helemaal niet. Dan na zo'n drukke dag, ik liep over van adrenaline.
Ik was en ben dus heel trots op mijn beslissing :j Man wat ligt je eigen bed lekker dan :))
Vannacht ook een slaaptablet genomen en heerlijk geslapen :o

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 14:02

Ben weer een tijd stil geweest, nog even overwogen om het zo te laten maar dat vond ik niet heel eerlijk.

Eigenlijk is geen nieuws goed nieuws, en in dit geval klopt dat ook wel redelijk.
Het lijkt bijna alsof ik de crisis van 2 maanden geleden nodig heb gehad om weer in een stijgende lijn te komen.
Ook lijkt het alsof er weer flink wat kwartjes gevallen zijn. Heb zeker nog mijn moeilijke momenten maar dankzij het harde werken de laatste maanden door zowel mij als mijn omgeving kan ik het zelf steeds beter opvangen.

Mijn nachten wisselen nog steeds vreselijk, van goede nachten naar nachten dat ik de hele nacht klaarwakker op zit. Dat blijft toch nog wel lastig. Inmiddels loopt eigenlijk alles zoals het moet lopen. De psycholoog staat op een laag pitje, de Pit verpleegkundige komt om de week polshoogte nemen, de kraamzorg is in het bezit van een gesloten envelop met alle belangrijke informatie, intake met het wijkteam is achter de rug en er volgt nog een intake vanuit moeder & baby interventie.

Ik ben nu officieel met verlof en ga de komende weken dan ook even ongelooflijk bewust genieten van de komende weken. Door alles wat er gebeurt is heb ik toch het gevoel dat ik een beetje geleefd ben geworden de afgelopen maanden. Nu is het bijna zover en wil ik echt nog even genieten van ons mannetje in mijn buik.

Mentaal voel ik me best lekker en ben er bewust mee bezig om niet meer terug te kijken (hoe kan het dat ik me toen zo voelde en nu zo?) of vooruit (hoelang duurt deze goeie periode en wanneer zak ik weer af?) Ik neem de dagen zoals ze komen en leer steeds beter om in het hier en nu te leven. Ook komt het gevoel van vertrouwen steeds meer terug en dat groeit met de dag. Het is een wereld van verschil met een paar maanden geleden en zal er alles aan doen om dit zo te houden.
Maar ook de mindere dagen mogen er zijn, en als ze er zijn probeer ik ze te omarmen. Ik weet dat er heus nog wel dippen zullen komen, die horen gewoon bij mij. Maar ik kom er steeds weer sterker uit, dus wellicht zullen ze ook steeds minder diep worden.

We zullen zien wat de toekomst brengt. Voor nu verheugen wij ons echt ontzettend op ons mannetje <3 Ontzettend bedankt voor de mee lezers en de mensen die mijn verhaal gevolgd hebben, zich hebben durven blootgeven en hebben mee geleefd!

Uiteraard zal ik nog van me laten horen als onze kleine man besloten heeft zich aan te melden! :))

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 14:33

Ik wens je nog een superfijne zwangerschap, een makkelijke bevalling en een wolk van een baby!
En misschien fijn om te weten maar niet iedere vrouw zit meteen op een roze wolk na de bevalling. Het kan best even wennen zijn aan het moederschap, hoe lief je jouw kleintje ook vindt.

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 14:46

Dat hebben me meerdere mensen op het hart gedrukt Estja, neem ik ook zeer ten harte!
Dankjewel voor je lieve wensen :*

LenteJarig
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:06

Heeee wat goed joh *\o/*

Ik denk dat deze nieuwe manier van er naar kijken je echt kan helpen :j

Geniet nog maar even lekker!

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 10:11

Dankjewel Lente :o
Het helpt me zeker! Soms is het nog wel lastig om die kijk vast te houden, maar hè Rome is ook niet in een dag gebouwd :D