Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mondy

Berichten: 11842
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:10

Allereerst denk ik dat je al op de verkeerde manier bezig bent met diëten.
Zo weinig eten en toch sporten gaat niet werken. Je lichaam heeft voedingsstoffen nodig om te kunnen verbranden. Zodra je niet de juiste en de juiste hoeveelheden pakt ga je niet afvallen maar slaat je lichaam juist alles op.

Wat eet je op een gewone dag ?
Je geeft aan crackers met beleg maar niet welk beleg.

Mijn tips die ook prima te doen zijn met een gezin : weinig tot geen koolhydraten en zeker niet savonds.
Eiwitten zijn heel goed om te eten en daar heb je veel variaties voor.
Kijk wat je nodig hebt en hou het daarbij, maar eet meerdere keren per dag gewoon kleine beetjes.
Heb je honger, zet een schaaltje met amandeltjes neer en die kun je een paar pakken zodat het honger gevoel weg blijft.
Allemaal handige dingen waarbij gezin/baan ed niet in de weg zit.
Sowieso wat al genoemd is....waar een wil is is een weg ;)

stoerebanaan

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:32

Mijn vader lijnt (vroeger) ook. Hij maakte gewoon iets voor mij en iets voor hem. Zo waren we allebei tevreden!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:40

ik heb ook een gezin en ben ook begonnen met lijnen. Ik doe sonja bakker, hele gezin kan mee eten alleen ik weeg mijn eten af. Rest merkt er eigenlijk niets van op deze manier! je moet er zelf even een weg in zien te vinden.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:02

TS ga eens langs bij een diëtist, en lees je eens in over wat voeding allemaal met je doet en wat wel en niet gezond is. Lukraak maar wat doen heeft echt geen zin. Crackers eten is helemaal niet gezond. Jezelf uithongeren ook niet. Je hebt geen idee waar je mee bezig bent en zo ga je nooit het gewenste resultaat bereiken.

edit: begin vooral niet aan die crash diëten, maaltijd shakes, pilletjes en dat soort onzin. Leer gezond eten kennen en ga sporten. :)

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:14

Ik heb niet alles gelezen dus sorry als ik iets mis.

Mijn moeder lijnt ook, ik ook. Ze kookt nu veel gezonder voor het hele gezin. Gezonder betekend niet meteen 'niet lekker meer'. Ik ben erg blij dat mam juist uit haarzelf gezonder kookt en de rest daarmee ook gezonder laat eten. Ze drinkt ook smoothies tussen de middag. Ze maakt genoeg voor het hele gezin maar je hebt dan gewoon de keuze om ook te nemen of niet. :)

Succes !

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:14

Ik eet wat mijn gezin ook eet, alleen minder en weinig saus.En dat is goed te doen, ik ben pescotarièr dus dat is ook het verschil.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:22

Het lijkt me juist ideaal met heel het gezin haha. "Gewoon" gezond koken voor het hele gezin, dus geen pakjes e.d. maar vers, vooral groentes en volkoren producten. Kan geen kwaad als heel het gezin gezond eet toch? Mocht je voor jezelf meer willen afvallen neem je zelf een kleinere portie en beweeg daarbij.

Ik hoop dat je met lijnen niet een echt dieet bedoeld, je valt ook wel af wanneer je gezond en bewust gaat eten en daarbij beweegt, daar kan heel het gezin m.i. aan meedoen.

Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:55

@anne_Bento
Ik moet juist calorierijk koken omdat 2 van mijn kinderen aan de lichte kant zijn.
Daarnaast fietsten zij 30 km per dag.. dus bewegen genoeg.
Mijn kinderen eten ook gezond, absoluut, maar alles moet juist met meer vetten en koolhydraten om afvallen te voorkomen.

Nibbit

Berichten: 10415
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:08

Mijn tips
Voor warm eten;
- Weeg je eten af, bijv 100 gram aardappelen en 200-250 groente.
- Neem mager vlees, scheelt heel erg in calorieën! Ik bak vaak kip voor een aantal dagen en warm dat per dag op. (De anderen kunnen dan evt wel vetter vlees krijgen)
- Bij pasta, veel groente toevoegen, minimaal evenveel gram als de pasta

Broodbeleg is ook veel mee te doen.
Kipfilet, rauwe ham, filet american ipv bijv. kaas en chocopasta

Tussendoortjes, rauwkost bijv worteltjes, snoeptomaatjes ipv een koekje.
( Oke is in de zomer iets makkelijker geef ik toe)

Magere yoghurt met vers of diepvries fruit

Een app om calorieën bij te houden kan ook helpen, dan zie je goed waar de knelpunten liggen en waar evt nog ruimte is.
Bijv met MyFitnessPal of Eetmeter van het voedingscentrum

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:41

Brainless schreef:
@anne_Bento
Ik moet juist calorierijk koken omdat 2 van mijn kinderen aan de lichte kant zijn.
Daarnaast fietsten zij 30 km per dag.. dus bewegen genoeg.
Mijn kinderen eten ook gezond, absoluut, maar alles moet juist met meer vetten en koolhydraten om afvallen te voorkomen.

Dat is natuurlijk een specifiek geval, normaal is dat niet zo en volgens mij is de situatie van TS anders toch?

lizy29

Berichten: 6241
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:44

Brainless schreef:
@anne_Bento
Ik moet juist calorierijk koken omdat 2 van mijn kinderen aan de lichte kant zijn.
Daarnaast fietsten zij 30 km per dag.. dus bewegen genoeg.
Mijn kinderen eten ook gezond, absoluut, maar alles moet juist met meer vetten en koolhydraten om afvallen te voorkomen.


Wij hadden vaak als extra groenten sla. Dat zou jij evt ook kunnen doen. Pak jij gewoon veel sla en minder calorierijk eten.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:17

Brainless schreef:
@anne_Bento
Ik moet juist calorierijk koken omdat 2 van mijn kinderen aan de lichte kant zijn.
Daarnaast fietsten zij 30 km per dag.. dus bewegen genoeg.
Mijn kinderen eten ook gezond, absoluut, maar alles moet juist met meer vetten en koolhydraten om afvallen te voorkomen.


Is natuurlijk altijd afhankelijk van de situatie, maar zoals je zelf al zegt zijn vetten en koolhydraten op een gezonde manier toe te voegen, en kan TS er dan voor kiezen bijvoorbeeld wat minder rijst/aardappelen op te scheppen of bijvoorbeeld geen vlees te eten en dit voor de rest wel te maken. Volgens mij kun je prima 1 zelfde maaltijd maken voor heel het gezin en als je dan bijvoorbeeld zorgt dat je groentes apart serveert van vlees en/of rijst/pasta dan kun je daarmee spelen kwa hoeveelheden die je zelf opschept.
Even als voorbeeld dan groente/vlees/aardappelen gepakt maar ook voor bijvoorbeeld een goed gevulde salade kun je dit toepassen, enzovoorts :)

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:59

Het is net als stoppen met roken: geen smoesjes meer zoeken.....

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:32

Ik maak gewoon basis ingrediënten klaar, zoals rijst, groenten en vlees of vis en voor mijn dochter doe ik er dan extra boter bij. En dat kun je voor oudere kinderen nog verder verrijken met saus, kaas, extra koolhydraten of andere dingen. En zo eet je toch hetzelfde :)

Tieneke

Berichten: 21685
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:55

Ik kan iedereen de boeken van Sandra Bekkari aanraden, Nooit meer diëten 1, 2 en 3.
In de boeken beschrijft ze haar methode en geeft ze tientallen eenvoudige maar gezonde recepten met over het algemeen makkelijk te vinden ingrediënten.
Ook recepten voor ontbijt en tussendoortjes die simpel en op voorhand te maken zijn. Bv crackers, zo simpel zelf te maken zonder suiker of bewaarmiddelen.
Er is ook een enorme facebookgroep, op korte tijd 45000 leden, waar mensen elkaar steunen en vooral ook vragen stellen waar ze zelf ook soms antwoord op geeft.