slijmbeurs schouder ontstoken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:00

milatje schreef:
Als ik je verhaal zo lees, vraag ik mij af of er niet meer aan de hand is in je schouder. Zijn er röntgen foto's en/of een mri gemaakt?
Vooral op de mri kan je een hoop zien!

Overigens is een 'frozen shoulder' geen diagnose op zich. Het is een symptoom met een onderliggend probleem. Het is juist belangrijk om dat onderliggende probleem aan te pakken.

Anyway, ik zou aansturen op verder onderzoek voordat er spuiten en dergelijk ingezet worden. Zeker omdat je een verleden hebt met je schouder.

Uitstralende pijn en bijvoorbeeld tintelingen kunnen ook vanuit het labrum komen.


Een Frozen Shoulder geen diagnose op zich? Het is een ziektebeeld, dus een diagnose. Geen syndroom, gewoon echt een ziektebeeld met een bepaald beloop.

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: slijmbeurs schouder ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:05

Hij is in de slijmbeurs gespoten maar aangezien die al pijn doet voel je weinig heb er ook eentje in mijn gewricht gehad maar ook dat valt mee gewoon ontspannen het is zo gebeurd
Mijn moeder riep altijd een kind krijgen is erger

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:05

Rindin schreef:
milatje schreef:
Als ik je verhaal zo lees, vraag ik mij af of er niet meer aan de hand is in je schouder. Zijn er röntgen foto's en/of een mri gemaakt?
Vooral op de mri kan je een hoop zien!

Overigens is een 'frozen shoulder' geen diagnose op zich. Het is een symptoom met een onderliggend probleem. Het is juist belangrijk om dat onderliggende probleem aan te pakken.

Anyway, ik zou aansturen op verder onderzoek voordat er spuiten en dergelijk ingezet worden. Zeker omdat je een verleden hebt met je schouder.

Uitstralende pijn en bijvoorbeeld tintelingen kunnen ook vanuit het labrum komen.


Een Frozen Shoulder geen diagnose op zich? Het is een ziektebeeld, dus een diagnose. Geen syndroom, gewoon echt een ziektebeeld met een bepaald beloop.

Mij is verteld dat een frozen shoulder ten alle tijden een gevolg is van bijvoorbeeld een ontsteking of een andere klacht (in mijn geval een gescheurd labrum). En dat je er zeker behoorlijk last van kan hebben maar er altijd een probleem (dus een ontsteking of andere klacht) ten grondslag ligt. :-)

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: slijmbeurs schouder ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:09

@milaatje: absoluut onwaar. Kan ook "spontaan" ontstaan. Men weet nog niet eens zeker wat de echte oorzaak is, alleen dat diabetici meer kans hebben.

Een Frozen Shoulder moet niet verward worden met een stijve schouder, bijvoorbeeld na trauma of operatie. Een Frozen Shoulder is een op zichzelf staand ziektebeeld.

Mando

Berichten: 15703
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: slijmbeurs schouder ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:20

Ik heb ook ooit de diagnose slijmbeurs ontsteking gehad.
Maar dat kwam voort uit een niet werkende schildklier.
Ze dachten ook nekhernia en cyste op de eierstokken...
Maar toen bleek mijn tsh op 156 te staan terwijl deze maar tussen de 0.4 en 4 in mocht staan
Eenmaal goed ingesteld alle klachten weg.

cissy

Berichten: 19840
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 01:04

Geen ruzie maken...
Ik ben alleen bij HA geweest tot nu toe en die constateerde dus bursitus op grond vd symptomen. Echter had ik die symptomen dus al op de pijn na.
Ik heb fysio gebeld en kan dinsdag terecht. Kijken wat die zegt en dan weer verder.

Rust houden wordt wat lastig met paard en drie katten, werk en huishouden en alleenstaand zijn. Dan moeten ze me echt ingipsen en dan nog.... O:)

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: slijmbeurs schouder ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 01:08

Ik heb een slijmbeurs ontsteking gehad in mijn pols, niet handig icm een baan in de horeca. De schoonvader van mijn baas was chirurg in het ziekenhuis en raadde een spuit absoluut af. Daarom heb ik gekozen voor shockwave na een paar maanden diclonenaf slikken. De shockwave was echt een schot in de roos! Na 4 keer behandelen was het nagenoeg weg.

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:35

Caira schreef:
Ik heb een slijmbeurs ontsteking gehad in mijn pols, niet handig icm een baan in de horeca. De schoonvader van mijn baas was chirurg in het ziekenhuis en raadde een spuit absoluut af. Daarom heb ik gekozen voor shockwave na een paar maanden diclonenaf slikken. De shockwave was echt een schot in de roos! Na 4 keer behandelen was het nagenoeg weg.


Ook dat is waarschijnlijk niet helemaal een correcte diagnose geweest, want de pols heeft geen slijmbeurs.. Zal ook een pees(schede)ontsteking zijn geweest.

Elisa2

Berichten: 37412
Geregistreerd: 31-08-04

Re: slijmbeurs schouder ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:49

Ik lees even mee..loop al 4 jaar met een chronische slijmbeursontsteking in mijn rug {naast de wervelkolom en boven schouderblad} en ik heb ook heel erg last van zenuwpijn in mijn hele monnikkapsspier. Shockwave maakte het erger bij mij, voor injecties zit het te diep.

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:57

Elisa2 schreef:
Ik lees even mee..loop al 4 jaar met een chronische slijmbeursontsteking in mijn rug {naast de wervelkolom en boven schouderblad} en ik heb ook heel erg last van zenuwpijn in mijn hele monnikkapsspier. Shockwave maakte het erger bij mij, voor injecties zit het te diep.


Bij de meeste mensen zit ook daar geen slijmbeurs := weet je zeker dat je geen triggerpoints daar hebt? Straalt het uit?

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:59


Elisa2

Berichten: 37412
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:02

Rindin schreef:
Elisa2 schreef:
Ik lees even mee..loop al 4 jaar met een chronische slijmbeursontsteking in mijn rug {naast de wervelkolom en boven schouderblad} en ik heb ook heel erg last van zenuwpijn in mijn hele monnikkapsspier. Shockwave maakte het erger bij mij, voor injecties zit het te diep.


Bij de meeste mensen zit ook daar geen slijmbeurs := weet je zeker dat je geen triggerpoints daar hebt? Straalt het uit?



Ik weet niet helemaal precies waar hij zit..naast de wervelkolom ergens in ieder geval, want voor injecties was het te diep en voor opereren te gevaarlijk.. :(
In ieder geval is het met een echo vastgesteld dat het een slijmbeursontsteking is..maar ik tp zou ook goed kunnen. {al heb ik me daar voor laten behandelen, maar bij iedere "trigger" vlamt de ontsteking weer op}
En het straalt uit over mijn hele monnikkapspier, nare branderige pijn is het.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: slijmbeurs schouder ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:14

Hier een ervaringsdeskundige.
Jaren met 2 zeer pijnlijke schouders gelopen bij de orthopeed.
Injecties hielpen niet (ja tijdelijk), fysio hielp niet en schockwave werd het zelfs stukken erger van (calcificaties en slijmbeurs ontsteking had ik)
Kon op gegeven moment nog geen 2 minuten erop liggen of haar kammen.

Uiteindelijk aan beide schouders een neer plastiek operatie gehad; ze hebben mijn slijmbeurs verwijderd en stukje van mijn bot afgezaagd zodat de pezen meer ruimte hadden om te bewegen. Dat is nu denk ik 3 jaar geleden en het hielp zeker.
Helaas nu alweer een tijd weer veel klachten met erop liggen. Had de arts al gezegd dat dat kon gebeuren.

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:17

Gekke plek voor een slijmbeurs... En dat "te diep" vind ik ook gek, want in de buurt van schouder/wervelkolom liggen wat spieren en daaronder direct ribben en daaronder longen. Injectie zou ik niet doen ivm risico op aanprikken long... Maar dieper dan de ribbenkast kan hij niet liggen, dus "te diep" voor een naald lijkt me stug.
Is het niet gewoon een ontstekingshaard vlakbij een zenuw ofzo? Waardoor je die zenuwpijn ervaart?

Elisa2

Berichten: 37412
Geregistreerd: 31-08-04

Re: slijmbeurs schouder ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:25

Ik heb je even een PB gestuurd Rindin, om niet het hele topic over te nemen.

chanicha

Berichten: 12175
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:34

Ik had ook slijmbeursontsteking in mijn schouder en heb, na therapie, ook een spuit in laten zetten en moet zeggen dat het reuze meeviel. Je moet je ontspannen en je arm goed laten hangen maar wel daarna gebruiken anders wordt je schouder stijf.

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: slijmbeurs schouder ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:35

Elisa, je hebt pb terug, interessante casus!

Injectie rechtstreeks in e slijmbeurs is vaak minder pijnlijk dan die in het gewricht

Taucha

Berichten: 1175
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:46

Hier helaas een ervaringsdeskundige wat betreft schouder uit de kom en daarna nooit meer helemaal pijnvrij.

Ik heb gemerkt dat ik (vooral tijdens kantoorwerk) niet te veel moet leunen op de elleboog. Waarschijnlijk zet je dan het kapsel continu onder spanning wat dan in rust ook nog na zeurt.

Daarnaast slaap ik op mijn pijnvrije zijkant en dan prop ik een kussen tegen mijn borst aan zodat de pijnlijke schouder ondersteund wordt, een van de weinige momenten dat ie echt rust krijgt.

Dry needling (wat overigens door de betere fysio in bepaalde gevallen zonder naalden maar met alleen vingerpuntdruk gedaan wordt) heb ik zelf nog niet gehad, maar wel goede verhalen van iemand die vergelijkbare problemen had.
Laatst bijgewerkt door Taucha op 13-01-17 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:54

Zo'n 3 jaar geleden een slijmbeursontsteking gehad in m'n schouder, uiteindelijk een injectie laten zetten en sindsdien zo goed als geen last meer gehad. Heel af en toe lijkt alsof die weer gaat opspelen, maar zet gelukkig niet door.

Een jaar geleden had ik een slijmbeursontsteking in m'n heup, injectie gehad maar die heeft totaal niet geholpen. Uiteindelijk bij een podotherapeut terechtgekomen, aangepaste zooltjes gekregen en toen is het verbeterd. Het is niet elke dag 100% pijnvrij, maar het is goed te doen.

De injecties zijn niet lekker, ligt ook wel aan de plek. Die in m'n schouder was minder pijnlijk dan die in mijn heup. De topper qua pijn was die in mijn pols (carpaaltunnelsyndroom) ..... dat is echt niet te doen, pure mishandeling

irisdepony
Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:56

Ik heb het ook gehad.
Shockwave, maar ook blijven bewegen, anders krijg je een frozen shoulder.
En dan ben je helemaal lang op pad

Dat had ik ook, zeker een jaar mee geklooid !

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:44

Rindin schreef:
Caira schreef:
Ik heb een slijmbeurs ontsteking gehad in mijn pols, niet handig icm een baan in de horeca. De schoonvader van mijn baas was chirurg in het ziekenhuis en raadde een spuit absoluut af. Daarom heb ik gekozen voor shockwave na een paar maanden diclonenaf slikken. De shockwave was echt een schot in de roos! Na 4 keer behandelen was het nagenoeg weg.


Ook dat is waarschijnlijk niet helemaal een correcte diagnose geweest, want de pols heeft geen slijmbeurs.. Zal ook een pees(schede)ontsteking zijn geweest.



Die artsen toch tegenwoordig, krijgen hun diploma allemaal bij een pakje boter? Godzijdank ben jij er om alle medici op hun plek te zetten...

Happy_Joy
Berichten: 320
Geregistreerd: 31-03-14

Re: slijmbeurs schouder ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:52

Ik heb meerdere injecties hiervoor in mijn schouder gehad, vond het echt alles mee vallen, niet echt pijn, meer een tegendruk.
Daarvoor redde ik mezelf prima op combi van Paracetamol en Ibuprofen en vooral blijven bewegen, niet overbelasten, maar zeker wel in beweging blijven.

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:00

Caira schreef:
Rindin schreef:

Ook dat is waarschijnlijk niet helemaal een correcte diagnose geweest, want de pols heeft geen slijmbeurs.. Zal ook een pees(schede)ontsteking zijn geweest.



Die artsen toch tegenwoordig, krijgen hun diploma allemaal bij een pakje boter? Godzijdank ben jij er om alle medici op hun plek te zetten...


Ga maar op zoek naar de slijmbeurs van de pols, ik hoor het wel als je hem gevonden hebt.

cissy

Berichten: 19840
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: slijmbeurs schouder ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 00:41

Vandaag bij fysio geweest. Is waarschijnlijk geen slijmbeurs maar toch oude blessure in combi met overbelasting. Allerlei bewegingstesten gedaan en uitgebreid over de klachten gehad. Nu behandeling gaan starten en oefeningen doen. Fysio vond het verstandig dat ik bij hem was gekomen en niet voor de spuit ben gegaan. Die had niet geholpen..

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: slijmbeurs schouder ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:29

Ik duim voor snelle pijnvermindering voor je, TS! Succes!