Zou het dan toch... zwanger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marjoleinft

Berichten: 2328
Geregistreerd: 25-06-06

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:10

Gefeliciteerd ts.

En over een eventuele kinderwagen
Kijk eens op www.reiswieg.nl
Daar heb je een maxi cosi en wandelwagenbak in 1 en ze kunnen liggend in de auto.
Wij hebben de crosswalk en echt een heerlijke wagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:01

Een maxi-cosi auto/ draagstoel als wandelwagen raad ik toch echt af, die houding is niet al te best om lang in te zitten/ liggen..

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 10:05

Ik zal eens kijken op de site! Dank je wel Marjoleinft.

Voor kleine stukjes, of even snel de winkel in lijkt mij erg handig, maar om te wandelen heb ik hem of haar toch liever in een kinderwagen bak.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:16

Niet te snel. ;) Wij hebben de nieuwe Cybex Cloud Q+. Dat is een maxi-cosi achtig ding wat je uit kunt trekken waardoor het kindje kan liggen. Je mag deze dus wel gebruiken als ligstoeltje voor op de wagen. Is wellicht iets om je nog in te verdiepen. Wij zijn heel tevreden.

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 11:07

Hoe gaat het verder met jullie??

Ik merk toch wel dat ik rond de middag erg moe begin te worden.. Soort zweverig gevoel.
Tegen de tijd dat ik wil gaan slapen ben ik klaarwakker. Ook ben ik vroeg wakker, normaal gesproken kom ik bij bed niet uit!

En het plassen, pff moet steeds vaker.. op het werk kunnen ze wel denken... :')
Over de hele dag heb ik dorst, ik drink daarom ook erg veel.
S ochtends krijg ik geen hap door mijn keel, moet echt in kleine stapjes. Ben niet echt misselijk, wel een soort brok in mijn keel.

De krampjes en steekjes zijn nagenoeg over. Af en toe merk ik dat ze weer komen, komt vaak voor als ik veel zit of juist veel doe.

Kan echt niet wachten tot mijn eerste echo! <3 Vanavond Kan ik contact opnemen met de verloskundige.

Klokjes

Berichten: 323
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:57

Ik kreeg met 8 weken mijn eerste echo. Toen was het een soort boontje met een beetje beentjes en armpjes. Met 10 weken mocht ik nog een keer omdat er iemand examen echoscopie moest doen binnenkort en ze graag wilde oefenen en in die 2 weken was het ineens een heel kind geworden (geen wonder dat ik zo moe en slap was). Misselijk ben ik ook best wel geweest en gewoon geen behoefte aan eten. Dat is nu wel over al loop ik nog steeds niet echt warm voor eten (nu 16w+4d). Warme en explosief groeiende borsten heb ik ook. Zodra ik wist dat ik zwanger was gelijk een meegroeibh gekocht en tot grote vreugde van mijn vriend en tot frustratie van mij zijn de konijnen daar nu al uit gegroeid, dus ik moet alweer een nieuwe. Zelf heb ik het boek veilig zwanger en dat vind ik een hele fijne, ook met ervaringen uit de praktijk en veel tips. Vertellen hebben wij na de 8 weken echo gedaan met muffins waar blauwe en roze muisjes op zaten. Ik vond het zo moeilijk om dat geheim bij me te dragen, wat een opluchting toen mensen het wisten. Dorst, veel plassen, krampjes, beetje bloedverlies, slecht slapen, vroeg wakken, ik herken het allemaal en vanochtend een sterk kloppend hartje gehoord. Geniet ervan!
Drang om spullen aan te schaffen heb ik nog niet, ik heb nu voornamelijk behoefte aan rust. Maar als je dat wel wilt... zwanger zijn is het perfecte excuus natuurlijk ;)

ps. bij mijn verloskundigepraktijk hadden ze een infoavond (precies 6 dagen nadat ik een test had gedaan) dat vond ik super fijn, misschien is er ook zoiets bij jou in de buurt.

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 15:58

Klokjes, bedankt voor je tips!
ik zal eens kijken naar het boek wat jij hebt gelezen!
Ik hoop ook een echo te kunnen krijgen rond 8 weken! Dan hoef ik niet zo heel lang te wachten voor mijn gevoel.

Dat bloedverlies blijf ik toch maar heel raar vinden. Het is niet echt bloed.... meer vlokkerig lichtbruinig.... iemand hier ervaring mee?

Morgen ga ik echt opzoek naar een nieuwe BH!

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:12

Vier zwangerschappen maar geen bloedverlies. Mijn moeder had eenmalig bloedverlies, dacht ook dat ze ongesteld was maar bleek achteraf toch zwanger.

Het kan dus wel. Bloedverlies betekent niet dat het meteen fout zit. Maar je zit ook nog heel erg in het begin natuurlijk.

BigOne
Berichten: 38213
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:18

Kan een innestelingsbloeding zijn maar ook een teken van een aankomende miskraam. Is geen peil op te trekken, in meer dan de helft van alle gevallen is het onschuldig.

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:12

lovebente schreef:
Hoe gaat het verder met jullie??

Ik merk toch wel dat ik rond de middag erg moe begin te worden.. Soort zweverig gevoel.
Tegen de tijd dat ik wil gaan slapen ben ik klaarwakker. Ook ben ik vroeg wakker, normaal gesproken kom ik bij bed niet uit!

En het plassen, pff moet steeds vaker.. op het werk kunnen ze wel denken... :')
Over de hele dag heb ik dorst, ik drink daarom ook erg veel.
S ochtends krijg ik geen hap door mijn keel, moet echt in kleine stapjes. Ben niet echt misselijk, wel een soort brok in mijn keel.

De krampjes en steekjes zijn nagenoeg over. Af en toe merk ik dat ze weer komen, komt vaak voor als ik veel zit of juist veel doe.

Kan echt niet wachten tot mijn eerste echo! <3 Vanavond Kan ik contact opnemen met de verloskundige.


Ik ben nu 9 weken zwanger en k ben rond 17.00uur helemaal op... Gisteren een dipavondje gehad en lag al om half 7 op bed tot smorgens 7uur....
Verder nergens last van gelukkig...

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:28

Heel veel vrouwen hebben last van bruinverlies. Ik had het dus ook. Bleek oud innestelingssbloed te zijn. Niks aan de hand bij bruinverlies.

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 10:04

Goedemorgen!

sorry, ben een paar dagen afwezig geweest..
Het gaat best goed met me. Heb af en toe nog bruinverlies gehad, een heel klein beetje.
Meestal rond de zelfde tijd s middags en tijdens ontlasting. Ik heb geen erge steken of buikpijn gehad.
Gelukkig ben ik s ochtends en de rest van de dag ook niet misselijk. (ik weet het het kan nog komen..) Wel ben ik heel erg moe en krijg ik erg last van mijn onderrug.
17 mei heb ik mijn intake bij de verloskundige. Met 8 weken kan ik de eerste echo aanvragen bij mijn huisarts. Kan haast niet wachten.

Ben nu 6 weken, bijna 7! *\o/*

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:28

Gefeliciteerd, snel gegaan hoor!


Het spannendste is om te zien of het hartje klopt. Als dat het geval is,daalt het risico op een miskraam aanzienlijk.

Jammer dat je nog zo lang moet wachten om te zien of het hartje überhaupt klopt.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:00

Bij ons moest ik altijd een afspraak maken bij de vlk voor een echo. Ze doen dat zelf in het plaatselijke ziekenhuis.

Wel spannend! En inderdaad , als je het hartje hebt zien kloppen, dan ben je weer een flinke stap verder. Wij hebben het toen verteld tegen iedereen. Maar vaak wachten mensen nog wat langer.

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 16:04

Mijn huisarts gaf het zelf aan. Als ik dat zou willen dan kan ik een afspraak maken met 8 weken. Omdat ik het zo lang vindt om te wachten tot 17 mei :')

Wij willen het mijn vader en mijn schoonouders dan ook gaan vertellen. En misschien ook al andere familieleden. Ik heb nogal wat schoonbroers en zussen :D

Ik voel me verder goed behalve enorm moe s middags vooral tussen half 3 en 4.

Hebben jullie ook last gehad van savonds niet kunnen slapen ookal ben je heel erg moe en juist sochtend heel vroeg wakker? Normaal gesproken kon ik makkelijk uitslapen :=

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:16

Ik was totaal niet moe, bij beide zwangerschappen niet. Wel was ik erg misselijk vanaf een week of 9-10, dus vrij laat. Bij mijn zoon ben ik tot het einde misselijk geweest (zelfs na iedere perswee moest ik overgeven) en bij mijn dochter ging het beter na de 18e week ongeveer.

Maar het slapen herken ik niet. Ik had veel energie en sliep 's nachts goed totdat mijn buik in de weg begon te zitten, maar dat was pas erg laat.

TinkerTreas

Berichten: 3636
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:17

Ik heb sowieso periodes dat ik slechter slaap. Maar in het begin van de zwangerschappen had ik het ook. Daarna een periode wel goed geslapen. En op het eind werd het weer minder omdat ik niet meer lekker kon liggen en veel last van het zuur enzo.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:23

Maagzuur, dat is echt heel naar ja. Ik had er aan het eind van mijn zwangerschap veel last van. Rennies werkte voor geen meter, ik had toen sachets van de drogist en die werkte erg goed, naam ben ik even vergeten.

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:22

De 1e 3 maanden was ik ontzettend moe (met name rond het middaguur), terwijl ik toen nog niet wist dat het door de zwangerschap kwam, maar daarna geen enkele zwangerschapskwaal gehad. Oke, ik lus geen koffie maar ging elke dag koffie snuiven; reed om naar mijn werk om langs de Douwe Egberts te rijden.

WithinGirl96
Berichten: 263
Geregistreerd: 12-11-14
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:02

Ik klikte per toeval op dit topic weer.
Hoe is het nu met je?

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:42

Beetje laat maar als nog van harte gefeliciteerd!!
Je hebt je eerste echo inmiddels ook gehad neem ik aan? Of je tweede :) hopelijk alles goed?!

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:46

Hoe voel je je ondertussen??

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 10:44

Hoi allemaal!

Sorry voor mijn veel te late reactie.

De afgelopen weken heb ik mij helemaal niet goed gevoeld.
Enorm misselijk, heel erg moe en echt nergens zin in.
Wel moest ik gewoon aan het werk.

Vandaag ben ik 12+3. Ik begin mij sinds zondag overdag wat beter te voelen.
Wel moet ik elke ochtend overgeven... ;( Ik ben 's avonds wel heel erg moe.

Inmiddels hebben wij ook al 2 echo's achter de rug en een gesprek met de verloskundige.
Alles was goed op de laatste echo met 10 weken. Ze had geen reden om tussendoor nog echo's te maken. Daarom hebben wij de 20 wkn echo al ingepland. De tijd gaat zo best snel.

We zijn ook al rustig aan het kijken voor een kinderwagen en meubeltjes voor op de babykamer.
Het scheelt wel dat er al veel baby's in de familie zijn, voor tips kan ik overal terecht.

Afgelopen weekend hebben wij het onze families ook verteld. Iedereen was enorm verbaasd, maar ze vonden het allen heel erg mooi!
Het werd ook tijd om het te vertellen.... m'n buik begint al aardig een beetje te groeien en al duidelijk zichtbaar te worden :D

Hoe gaat het met jullie????

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:29

Ik kan mij ook als gelukkige melden dat ik zwanger ben van nummer 3
aanstaande donderdag heb ik de eerste echo, dus krijg dan ook te horen hoe ver ik heen ben.
En die misselijkheid gelukkig zelf geen last van gehad, maar meestal na het eerste termijn nemen de klachten weer af... opgevolgd door nieuwe klachten hihi ;)

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 11:39

Wat mooi! Gefeliciteerd Jackie82!

Hoe voel je je?

Ik hoop ook echt heel erg dat mijn klachten heeel snel minder gaan worden. Wordt er eigenlijk helemaal gek van...