Zou het dan toch... zwanger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 22:17

Ik vind het te spannend!! Haha. En ik heb door een paar drukke werkdagen nog geen tijd gehad om een test te kopen. Ik ga morgen vroeg een test ophalen en testen. Sorry dat ik iedereen zo in spanning laat!! :+
Gekke vraag.. maar zijn de testen van de Etos te vergelijken als die van de kruitvat? :o

Urbanus

Berichten: 44954
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:20

Ja het maakt echt geen fluit uit, ze werken allemaal. Het is maar net welk systeem je fijner vindt, met plusjes of streepjes, zwanger/niet zwanger.

Ik vind de kruitvatters het fijnst, gewoon in een plastic bekertje mikken en snel resultaat.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:47

Ik heb met beide ervaring en dat maakt geen verschil, beide werken snel en goed!!

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:07

Wildgirl schreef:
Spannend ts, mag ik vragen waarom je wacht?
Je wilt het overduidelijk graag weten en zoals enkele bakkers al aangaven zijn er prima testen te krijgen die je vroeg in de zwangerschap al kunt gebruiken.
Succes morgen!


Tijdens mijn IVF traject mag je 2 weken na de terugplaatsing al testen (als je dan nog niet ongesteld bent).
Dit heb ik met een standaardtest gedaan van de Etos.

Ook na de 1e EUG (buitenbaarmoederlijke zwangerschap), waarbij de artsen de zwangerschap over het hoofd hebben gezien, moest ik na elke gemeenschap die ik daarna had, een test doen. Ook toen al na 2 weken bleek ik een positieve test te hebben. Met 4 weken weer een test moeten doen, ook deze was positief alleen op de echo was niets te zien. Door HCG te prikken bleek ik wel zwangerschapswaarde te hebben maar bij onderzoek bleek het helaas weer een EUG te zijn.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:10

Spannend! Ik had enorme hartkloppingen op de dag die later de innesteling bleek te zijn.

Duimen draaien!

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 12:13

Ik heb net de test gedaan. Een early test van de Etos. Helaas is deze negatief. Ik ga er dan ook vanuit dat ik niet zwanger ben.

Dat wordt de volgende weer flink klussen. Zal vriendlief vast niet erg vinden.. haha

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:20

Jammer! En anders over een weekje nog eens als je menstruatie uitblijft. Ik testte toen ook nog negatief, pas op nod heel heel licht positief

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 12:22

Cemlys schreef:
Jammer! En anders over een weekje nog eens als je menstruatie uitblijft. Ik testte toen ook nog negatief, pas op nod heel heel licht positief


Dat ga ik indd ook eens doen.
Ik weet nu wel zeker dat ik me de volgende keer totaal niet druk ga maken om zwanger te worden. En me vooral niet te veel te focussen op de kwaaltjes. Lekker gaan genieten.

Ik werd vanmorgen wel wakker van lichte menstruatiekrampen. Misschien toch de rodezee....

Witwi

Berichten: 357
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: Antwerpen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:29

Ook ik testte eens een dinsdag terwijl ik de zaterdag nadien zou menstrueren. Was een Early test en die was negatief. Zaterdag kreeg ik ook precies lichte menstruatiekrampen... die zondagochtend was de drang naar een test heel groot (terwijl ik had voorgenomen niet te testen en te wachten tot ik ver overtijd was) en die was toch positief.

Er bestaat dus nog een kansje.
Wanneer zou je moeten menstrueren?

MarliesV

Berichten: 15220
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:24

Ik zou mij toch wat minder er op focussen, hoe vaak je wel niet hoort dat door het zo graag te willen het niet lukt en als je het loslaat dat het raak is.....

Het klinkt bijna als een obsessie. Jullie zijn pas bezig en hebben leeftijdstechnisch geen haast om binnen een half jaar zwanger te zijn. Komt vast goed maar stressen heeft totaal geen positief effect.

(begrijp heel goed dat je het graag wilt hoor, daar niet van)

EedihcrO

Berichten: 788
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:29

En het erge is dat ook menstruatie achtingen krampen een teken van een zwangerschap kunnen zijn. Dat bedoelde ik met dat het zo op elkaar lijkt. het is wel zo, dat als je zo vroeg test, je beter kunt wachten tot je goed geconcentreerde urine hebt (vandaar vaak de ochtend). Anders zie je idd niks op de test. En mijn ervaring is ook dat de Etos testen minder gevoelig zijn dan die van kruidvat. Ik heb er meerdere geprobeerd voor ik het geloofde :o

Ik zou nu wel gewoon een weekje afwachten. Of in elk geval tot na je ongesteld moet worden. Dan is de test als het goed is een stuk duidelijker.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:51

MarliesV schreef:
Ik zou mij toch wat minder er op focussen, hoe vaak je wel niet hoort dat door het zo graag te willen het niet lukt en als je het loslaat dat het raak is.....
)

Ik wil hier toch even op reageren. Als je zwanger wil worden wordt je n.l. constant met dit soort opmerkingen om je oren geslagen. Of je moet maar eens op vakantie gaan, dat schijnt ook te helpen om zwanger te worden. En dan kent ineens iedereen een stel die al jaaaren probeerden, stopten met proberen en voor adoptie gingen en toen ineens, tadaaaa, waren ze zwanger.

Hiermee zeg je eigenlijk op een verkapte manier tegen iemand dat het z'n eigen schuld is dat het niet lukt. Bovendien krijg je dat dan vaak ook nog keer op keer te horen. Nou, dat helpt dan echt goed tegen de stress...
Alsjeblieft niet meer doen dus. Het is een vreselijke dooddoener en kan door degene die probeert zwanger te worden als heel kwetsend ervarennworden.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:14

lovebente schreef:
Cemlys schreef:
Jammer! En anders over een weekje nog eens als je menstruatie uitblijft. Ik testte toen ook nog negatief, pas op nod heel heel licht positief


Dat ga ik indd ook eens doen.
Ik weet nu wel zeker dat ik me de volgende keer totaal niet druk ga maken om zwanger te worden. En me vooral niet te veel te focussen op de kwaaltjes. Lekker gaan genieten.

Ik werd vanmorgen wel wakker van lichte menstruatiekrampen. Misschien toch de rodezee....


Nja tis een leermomentje he :) Ik had dat afgelopen maart ook. In plaats van mijn standaard menstruatiekwaaltjes had ik NERGENS last van. Geen gevoelige voorgevel, geen zeurderig gevoel in m'n rug.. Ik had wél gigantische trek in chocola en ik ben normaal echt geen zoetekauw, ik eet heel weinig zoet en ik hou eigenlijk niet eens van chocola :') nou ik hád het niet meer.. En toen was ik ook nog eens overtijd.. Test gedaan: negatief. Nog een test gedaan: negatief. Na 3 dagen overtijd ben ik maar opgehouden met testen hahaha, en een volle week te laat werd ik dan alsnog ongesteld :+

Ging ik zitten nadenken, vlák na m'n laatste menstruatie kreeg ik de griep. Ben echt heel erg beroerd geweest, 4 dagen niks gegeten enzo, je kent het wel, de griep. Dat heeft mijn menstruatie dus gewoon een weekje uitgesteld, denk ik.

En dat was voor mij ook het moment dat ik dacht: ik ga me er niet meer elke maand zo druk om maken, ik zie het wel als ik zwanger word.. Voor die tijd noteerde ik bij wijze van elk krampje dat ik had, maar ik sindsdien houd ik alleen maar bij wanneer ik ongesteld ben en doe ik helemaal niks meer met "symptomen". Ik zie het wel. Stuk rustiger wel :')

En wie weet, misschien test je over een weekje wel positief. En misschien ook niet, maar je doet er in ieder geval nu niets meer tegen :)

Marocje
Berichten: 5616
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:29

estja schreef:
MarliesV schreef:
Ik zou mij toch wat minder er op focussen, hoe vaak je wel niet hoort dat door het zo graag te willen het niet lukt en als je het loslaat dat het raak is.....
)

Ik wil hier toch even op reageren. Als je zwanger wil worden wordt je n.l. constant met dit soort opmerkingen om je oren geslagen. Of je moet maar eens op vakantie gaan, dat schijnt ook te helpen om zwanger te worden. En dan kent ineens iedereen een stel die al jaaaren probeerden, stopten met proberen en voor adoptie gingen en toen ineens, tadaaaa, waren ze zwanger.

Hiermee zeg je eigenlijk op een verkapte manier tegen iemand dat het z'n eigen schuld is dat het niet lukt. Bovendien krijg je dat dan vaak ook nog keer op keer te horen. Nou, dat helpt dan echt goed tegen de stress...
Alsjeblieft niet meer doen dus. Het is een vreselijke dooddoener en kan door degene die probeert zwanger te worden als heel kwetsend ervarennworden.


Tja, dat is hoe je het opvangt. Zelf heb in het ook zo ervaren. Was er veel mee bezig, maar na de zoveelste negatieve test heb ik het losgelaten. Had ook al drie kids, maar telkens als ik weer 'kwaaltjes' had dacht ik dat het nu eindelijk raak was.
Ik kocht geen testen meer (bestelde ze per 10) en was altijd al onregelmatig, dus ook dat was geen graadmeter.

Tot ik de kwaaltjes niet herkende en ik gewoon al 11 weken zwanger was..

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 16:30

Ik wacht het rustig een weekje af.
Heb vandaag te horen gekregen dat mijn schoonzus en zwager zwanger zijn! Heel toevallig en heel erg leuk!

verootjoo
Berichten: 35660
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:31

Je zwager ook? :=

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 16:44

verootjoo schreef:
Je zwager ook? :=


Hahahaha het staat er indd wel een beetje raar := gelukkig alleen m'n schoonzus!

TinkerTreas

Berichten: 3706
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:30

Ik voel wel dat ik zwanger ben voor ik kan testen. Bij mn eerste was ik ook bang dat ik mezelf gek zat te maken, maar ik was echt zwanger.
Bij de 2e precies hetzelfde.
En bij de derde waren we er helemaal niet mee bezig, we waren eigenlijk ook wel klaar. Maar toen kreeg ik weer het gevoel dat ik zwanger was. Toen heb ik nog een paar dagen afgewacht, omdat ik stiekem nog hoopte dat ik grieperig was ofzo.
Maar toen ging ik op een dinsdag boodschappen doen bij de kruidvat, dus toch maar een testje mee genomen en thuis gelijk getest. En ja hoor, zwanger. Kon ik natuurlijk net mijn man niet bereiken op zijn werk.
Dat was wel een verrassing toen hij thuis kwam, haha.

Onze jongste wil zijn papa nergens bij hebben, haha. Bij het testen was hij niet en bij de geboorte was papa te laat (of Rowan te snel, hahaha).

Hopelijk ben je snel zwanger. Is ook wel leuk om een neefje of nichtje van de zelfde leeftijd te hebben.
Mijn dochter en mn neefje schelen een half jaar en die zijn helemaal gek op elkaar.

Anoniem

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:22

Geeft niet TS :) gewoon blijven genieten van het hele proces er naartoe!

Ik had het rond de feestdagen ook hoor. Zwangerschapsymptomen... heeft me 6 testen en een bloedonderzoek gekost! Was er zo van overtuigd... bleek gewoon griep in combinatie met pms te zijn.

Je bent dan even teleurgesteld maar gelukkig voel je je snel weer de oude :)

Succes nog met proberen!

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 14:35

Het blijft wel erg lastig. Had afgelopen vrijdag een test gedaan en bleek negatief. Toch ben ik smiddags rond eind van de middag hartstikke moe. Loop heel erg te gapen. Gisteren had ik lichte menstruatiekrampen. Vanmorgen had ik bij het afvegen hele lichte bruine afscheiding.
Morgen zou ik ongesteld moeten worden...

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:27

Innestelingsbloed komt later. Denk dat je ongesteld gaat worden :)

TinkerTreas

Berichten: 3706
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:11

Ik heb bij alle 3 de keren ook wat bloed verloren, rond de tijd dat ik ongesteld had moeten worden. Wel veel minder. Maar het zegt niet alles.

Urbanus

Berichten: 44954
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:42

Ik ga mee met Phormicola, ik denk ook dat het morgen zal doorbreken. Echt heel vervelend maar ik hoop voor je dat het gewoon snel raak is!

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 19:53

Ik denk dat jullie gelijk hebben.. proberen we het gewoon weer een ronde. Ga me lekker focussen op de leuke dingen. Weet iig zeker dat ik me te snel te druk maak. Jullie hebben me enorm geholpen! +:)+

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:56

Jammer TS. Idd je niet te veel focussen is het beste, voor je eigen gemoedsrust. Al is dat natuurlijk heel erg makkelijk praten als je zelf niet zwanger probeert te worden, tegen iemand zeggen "je mag er niet te veel aan denken". Dat is hetzelfde als tegen iemand zeggen "je mag niet denken aan het woordje olifant".

Ja wat ga je nu juist doen? :P .
Veel succes en hopelijk snel geluk!