Zou het dan toch... zwanger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 20:29

Hahaha! Ik ga lekker genieten van mijn andere neefjes en nichtjes!
Wij worden nu weer oom en tante van een toekomstig neef of nichtje, ook enorm leuk!

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 10:07

Goedemorgen allemaal!!

Het is bij mij nog steeds niet doorgebroken..
Ook geen buikpijn. Het gaat allemaal anders dan dat ik gewend ben..
Ik ben sinds zaterdag ook enorm snel geïrriteerd en chagrijnig...... Vind het zelf gewoon vervelend worden {:)-:(

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:15

Hoi ik heb je verhaal gelezen. Spannend hoor. Ik heb bij beide kinderen de test pas een week na de nod gedaan. Eerder durfde ik niet maar eigenlijk wist ik het wel. Ik had geen last van kwaaltjes die eerste week. Behalve dat ik dood op was.Bij de eerste trouwde mijn broertje op de nod. Nou om 19u wilde ik net zo lief naar mijn bed zo moe was ik. Daar snapte ik echt niks van. Later viel het kwartje wel...
Kortom, nog een x testen als je niet ongesteld wordt.

Overigens zijn test in het geval wel zwanger 99% betrouwbaar. Wanneer ze niet zeggen is dit percentage een stuk minder. O.a. door toch te vroeg testen, überhaupt te weinig hcg in urine (bv door niet met ochtend urine te testen etc).

Niet te vroeg juichen natuurlijk... Maar ik zou over een paar dagen gewoon weer een test wagen...
Laatst bijgewerkt door JustMe8484 op 18-01-17 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:15

Nog maar eens een test doen dan lovebente? ;) Spannend hoor, ik hoop op goed nieuws :)

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:17

JustMe8484 schreef:
Hoi ik heb je verhaal gelezen. Spannend hoor. Ik heb bij beide kinderen de test pas een week na de nod gedaan. Eerder durfde ik niet maar eigenlijk wist ik het wel. Ik had geen last van kwaaltjes die eerste week. Behalve dat ik dood op was.Bij de eerste trouwde mijn broertje op de nod. Nou om 19u wilde ik net zo lief naar mijn bed zo moe was ik. Daar snapte ik echt niks van. Later viel het kwartje wel...


Ik lees stilletjes mee, maar moet nu toch even vragen: wat is de nod?? :)

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:18

Nod is de dag dat je ongesteld moet worden.

Spannend hoor. Straks nog maar eens test herhalen?

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:20

Rindin schreef:
JustMe8484 schreef:
Hoi ik heb je verhaal gelezen. Spannend hoor. Ik heb bij beide kinderen de test pas een week na de nod gedaan. Eerder durfde ik niet maar eigenlijk wist ik het wel. Ik had geen last van kwaaltjes die eerste week. Behalve dat ik dood op was.Bij de eerste trouwde mijn broertje op de nod. Nou om 19u wilde ik net zo lief naar mijn bed zo moe was ik. Daar snapte ik echt niks van. Later viel het kwartje wel...


Ik lees stilletjes mee, maar moet nu toch even vragen: wat is de nod?? :)


Niet ongesteldheids dag, de dag dat je eigenlijk ongesteld moest worden

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 10:21

Wel heb ik sochtends met er afvegen een minuscuul druppel ongesteldheid (of tenminste daar lijkt op) maar in de dagen tot nu is het nog geen vingertop vol.
Ik denk dat ik morgen ochtend maar eens een test ga doen(ben vandaag de hele dag op het werk).. Tenzij vanmiddag opeens de zee aan komt zetten natuurlijk.

JustMe8484: Ik zit smiddagd rond 14/15:00 uur al volop te gapen. Ben s avonds rond 21:00 uur ook doodop. Van zowat in slaap op de bank..

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:25

lovebente schreef:
Wel heb ik sochtends met er afvegen een minuscuul druppel ongesteldheid (of tenminste daar lijkt op) maar in de dagen tot nu is het nog geen vingertop vol.
Ik denk dat ik morgen ochtend maar eens een test ga doen(ben vandaag de hele dag op het werk).. Tenzij vanmiddag opeens de zee aan komt zetten natuurlijk.

JustMe8484: Ik zit smiddagd rond 14/15:00 uur al volop te gapen. Ben s avonds rond 21:00 uur ook doodop. Van zowat in slaap op de bank..


Het kan ook zo zijn dat je door stress later ongesteld word. Nu weet ik natuurlijk niet of je daadwerkelijk zo gestresst bent maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je iets meer spanning hebt en daardoor ook later ongesteld kan worden :).

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 10:27

Na mijn eerste nagatieve test heb ik me er eigenlijk wel bij neer gelegd. Ik zit nu rustig op mn wachtstoel totdat het doorbreekt. Ben er eigenlijk niet meer zo veel mee bezig dan vorige week.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:59

lovebente schreef:
Ik heb net de test gedaan. Een early test van de Etos. Helaas is deze negatief. Ik ga er dan ook vanuit dat ik niet zwanger ben.

Dat wordt de volgende weer flink klussen. Zal vriendlief vast niet erg vinden.. haha


Ik zou gewoon nog een keer testen, ik heb die van de etos ook gedaan (ook vroege test), bij mij kwam er uit dat ik zwanger was, terwijl een clear blue aangaf dat ik NIET zwanger was. Ook bij de huisarts bleek ik NIET zwanger (gelukkig maar, want ik wil nog paar jaar wachten)

Ik zou nog even langs de ha gaan of een clear blue kopen, die zijn wat duurder maar wel de beste. Dan weet je het zeker

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:42

cindyheyyou: Dat heb ik nog nooit gehoord een vals positieve test?

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:51

dat kan prima hoor.
1 op de 5 prille zwangerschappen loopt fout.
vaak zo goed als gelijkaardig met je menstruatie.
dan ben je pril zwanger geweest,maar meestal weet/besef je het niet eens.
als je dan een test doet,kan die een dag licht positief,zijn,maar de dag erna is het miniscuul hoopje zs-hormoon die je had,reeds weg en test je negatief.

je was dan wel heel pril zwanger,dus vals positief is het niet,je was gewoon heel pril zwanger.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:18

Pinda_Dipje schreef:
cindyheyyou: Dat heb ik nog nooit gehoord een vals positieve test?


jaa ik had indd vals positief, ik snapte het ook niet en had er ook nog nooit van gehoord

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:19

tengeltje11 schreef:
dat kan prima hoor.
1 op de 5 prille zwangerschappen loopt fout.
vaak zo goed als gelijkaardig met je menstruatie.
dan ben je pril zwanger geweest,maar meestal weet/besef je het niet eens.
als je dan een test doet,kan die een dag licht positief,zijn,maar de dag erna is het miniscuul hoopje zs-hormoon die je had,reeds weg en test je negatief.

je was dan wel heel pril zwanger,dus vals positief is het niet,je was gewoon heel pril zwanger.


ik heb de clear blue een halfuur na de etos test gedaan

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:23

Kan je dat een half uur erna doen? Ik meen dat je toch lang genoeg moet wachten omdat er anders te weinig hormoon in je urine zit? En dat sommige vrouwen zelf alleen met ochtendurine echt goed testen? Dan is het niet verwonderlijk dat je negatief test na een positieve. Maar dan heb je iig een beginfase van zwanger zijn gehad, al is dat weer direct misgelopen.

Spannend TS. Wachten wachten wachten...en testen :D .

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:26

cindyheyyou schreef:
tengeltje11 schreef:
dat kan prima hoor.
1 op de 5 prille zwangerschappen loopt fout.
vaak zo goed als gelijkaardig met je menstruatie.
dan ben je pril zwanger geweest,maar meestal weet/besef je het niet eens.
als je dan een test doet,kan die een dag licht positief,zijn,maar de dag erna is het miniscuul hoopje zs-hormoon die je had,reeds weg en test je negatief.

je was dan wel heel pril zwanger,dus vals positief is het niet,je was gewoon heel pril zwanger.


ik heb de clear blue een halfuur na de etos test gedaan

Een vroege test kan kleinere hoeveelheden meten dan een normale test, wellicht is er wel een zwangerschap geweest maar alweer afgebroken, waardoor de gevoeliger test het restje nog wel kon meten en de andere test al niet meer, puur omdat die pas vanaf een hogere hoeveelheid hormoon meet.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:27

Kwanyin schreef:
Kan je dat een half uur erna doen? Ik meen dat je toch lang genoeg moet wachten omdat er anders te weinig hormoon in je urine zit? En dat sommige vrouwen zelf alleen met ochtendurine echt goed testen? Dan is het niet verwonderlijk dat je negatief test na een positieve. Maar dan heb je iig een beginfase van zwanger zijn gehad, al is dat weer direct misgelopen.

Spannend TS. Wachten wachten wachten...en testen :D .

En dit idd, een half uur later heb je veel minder hormoon in je urine omdat het gewoon verdunder is.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:20

Dat je überhaupt na een half uur alweer kunt plassen :+

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:39

Ah wat vervelend zeg!

Hopelijk breekt t straks los! Dat is altijd wel verlichtend.

Hormonen toch ook altijd....

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:57

Neej schreef:
Dat je überhaupt na een half uur alweer kunt plassen :+


Geloof mij, als je zwanger bent, dan kun je elke 5 min wel plassen :')
Nu was zij van dit voorbeeld niet zwanger, maar toch. Als ik heel nodig moet kan ik niet goed uitplassen en moet ik kort daarna ook alweer.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:07

Ik vond het na mijn bevalling zoooo heerlijk om gewoon weer normaal te kunnen plassen. In het ziekenhuis was het helemaal drama. De zuster kwam vertellen dat ze een po op de wc had gezet. Dus ik: ja die heb ik weggehaald, die heb ik niet nodig. Nou reageert ze, het KAN zijn dat je zonder dat je er erg in hebt op de wc met plassen het kindje verliest... Je kunt je wel indenken dat ik niet meer normaal heb durven plassen, normaal zet je toch iets van druk met plassen, maar dat durfde ik echt niet meer. Mijn man moest echt meelopen en in de nacht (toen ik high van de morfine was) riep ik de zuster...
Ik was natuurlijk wel wat verder, een kindje van deze termijn komt er echt niet zonder moeite uit, maar toch...

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:17

lovebente schreef:
Wel heb ik sochtends met er afvegen een minuscuul druppel ongesteldheid (of tenminste daar lijkt op) maar in de dagen tot nu is het nog geen vingertop vol.
Ik denk dat ik morgen ochtend maar eens een test ga doen(ben vandaag de hele dag op het werk).. Tenzij vanmiddag opeens de zee aan komt zetten natuurlijk.

JustMe8484: Ik zit smiddagd rond 14/15:00 uur al volop te gapen. Ben s avonds rond 21:00 uur ook doodop. Van zowat in slaap op de bank..



Ik zit ook elke dag om 14/15:00 te gapen en ben zit 's avonds al op tijd te knikkebollen. En geloof mij, dat heb ik al jaren, rond dezelfde tijd in het jaar. Ze noemen het winterdipje, dit heeft te maken met je vitamine D gebrek. Ga maar 2 keer in de week naar de zonnebank, is het zo over. Bij mij wel tenminste :Y)

Maar kan maar zo zijn dat jij wel zwanger bent natuurlijk, ik heb geen rontgenogen. :')

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:22

EedihcrO schreef:
Neej schreef:
Dat je überhaupt na een half uur alweer kunt plassen :+


Geloof mij, als je zwanger bent, dan kun je elke 5 min wel plassen :')
Nu was zij van dit voorbeeld niet zwanger, maar toch. Als ik heel nodig moet kan ik niet goed uitplassen en moet ik kort daarna ook alweer.


Ook die eerste weken al voor je NOD? Nooit geweten, dacht altijd dat dat pas later kwam :+

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:25

dat is nu ook niet waar,dat je vanaf het begin om de 5 min moet plassen.

dat vaak plassen,is een gevolg van de beeb die op je blaas duwt.
als er daar een klompje cellen van een halve milimeter in je baarmoeder zit,gaat dat echt nog geen 'om de 5 min plassen' gevolg hebben hoor.