paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:54

Als ik goed slaap ben ik altijd wel afgevallen (vaak dan)

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:43

Zoo. Gister 93.8. Mijn doel voor gister was om de 95 te zien op de schaal. 95.9 was al goed. Dus dik 2 kilo onder mijn doel.

Gister uit eten geweest bij lacubanita ♡ goed gegeten maar niet over de top. Vandaag maar 200 gram erbij. Terwijl ik na 2 paasbrunches 2 kg zwaarder was. Dus ik ben meer dan tevreden.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:50

Ik sta vandaag maar even niet op de weegschaal na al dat alcohol en McDonald's :\

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:52

Goed slapen kan zeker helpen bij het afvallen. Ik merk zelf ook als ik goed slaap, het afvallen beter gaat.

TT: jij bent echt goed bezig! Toppertje!

Geerte: heb je er wel van genoten? :D. Zo af en toe moet dat kunnen hoor. Vandaag is bij mij ook verre van gezond.

Ik baal ook een beetje, en dan met name van mijzelf :\
Ik weet heel goed wat (voor mij) gezond eten is en hoe ik kan afvallen. Alleen het volhouden, dat vind ik zo ontzettend moeilijk, 1 á 2 weken gaat het prima. En dan.. verval ik weer in oude (snoep/snaai) gewoontes..

Ik wou ook opnieuw mijn BMR berekenen, maar ik vind het zo moeilijk aangeven hoeveel ik sport/beweeg. Ik ga 3x per week zwemmen, tussen de 750m en 1km per keer. Daarnaast loop ik meerdere keren per dag met de hond. 2x per dag circa 10 á 15 minuten en 1x minimaal 30 minuten.
Iemand van jullie een idee hoeveel beweging dit is in een BMR berekening?

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:01

Daar kan ik je niet bij helpen. Sorry.

Denk dat ik morgen wel weer wat erbij heb.
Taartje en 5 toastjes gegeten en vanavond kip tandoori.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:03

K*t zeg. In 2 dagen 2 kilo aangekomen en nu weer 85,6 kilo. Mag ik even huilen? Kan momenteel niet paardrijden omdat mijn pony kreupel is. Sport nu wel iedere dag. Heb gisteren en eergisteren niet heel gezond gegeten en ook aardig wat alcohol gedronken. Misschien daardoor.

Vanaf nu ga ik elke dag op de weegschaal staan. Puur als reminder dat als ik aankom ik weer extra oplet ook qua eten meer opletten nu..

Verschil zie je overigens wel, maar de kilo's moeten er wel echt af: Afbeelding

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:34

Wauw echt wel slank hoor, zou je ook geen 86 geven maar je bent wel groot natuurlijk :j

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:01

Bontejames, daar zit vast ook veel vocht bij en dat kan ook zo maar morgen weer weg zijn. Positiviteit! ;)

Ik ben inmiddels eindelijk weer aan het werk, voorlopig halve dagen, maar al zo fijn om weer echt het huis uit te kunnen!
En daarnaast heb ik ook eindelijk mijn eerste doel gehaald, onder de 90! De komende weken is mijn doel dit stabiel te houden. Met opbouwen spieren vanwege afbouwen van mijn brace, mijn bruiloft over 3 weken en de 2 weken vakantie daar na is dat denk ik al uitdaging genoeg. Daarna ga ik gewoon weer verder met de volgende 5 kilo :)

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:21

Roulette_ schreef:
Bontejames, daar zit vast ook veel vocht bij en dat kan ook zo maar morgen weer weg zijn. Positiviteit! ;)

Ik ben inmiddels eindelijk weer aan het werk, voorlopig halve dagen, maar al zo fijn om weer echt het huis uit te kunnen!
En daarnaast heb ik ook eindelijk mijn eerste doel gehaald, onder de 90! De komende weken is mijn doel dit stabiel te houden. Met opbouwen spieren vanwege afbouwen van mijn brace, mijn bruiloft over 3 weken en de 2 weken vakantie daar na is dat denk ik al uitdaging genoeg. Daarna ga ik gewoon weer verder met de volgende 5 kilo :)



Onder de 90! Dat is fijn!

Ik sta momenteel in de sportschool om even extra mijn best te doen

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:39

Bruiloft is een goede motivatie.
Veel plezier vast
Hopelijk beter weer dan de laatste dagen. ;)


Hier weer plus. Morgen weer er af hopelijk.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:03

Wauw Bontejames, je ziet er supergoed uit hoor!

Roulette: onder de 90 is ook een mooie mijlpaal! En je bruiloft wel een extra motivatie!

Ik ben nu -6.5. Dus het gaat de goede kant op. (Ben 17 maart begonnen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:13

bontejames schreef:
K*t zeg. In 2 dagen 2 kilo aangekomen en nu weer 85,6 kilo. Mag ik even huilen? Kan momenteel niet paardrijden omdat mijn pony kreupel is. Sport nu wel iedere dag. Heb gisteren en eergisteren niet heel gezond gegeten en ook aardig wat alcohol gedronken. Misschien daardoor.

Vanaf nu ga ik elke dag op de weegschaal staan. Puur als reminder dat als ik aankom ik weer extra oplet ook qua eten meer opletten nu..

Verschil zie je overigens wel, maar de kilo's moeten er wel echt af: [ [url=m/PDHQKK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een PRACHTIG figuur heb jij zeg! Ben er echt heel erg jaloers op.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:26

Emmaa_ schreef:
bontejames schreef:
K*t zeg. In 2 dagen 2 kilo aangekomen en nu weer 85,6 kilo. Mag ik even huilen? Kan momenteel niet paardrijden omdat mijn pony kreupel is. Sport nu wel iedere dag. Heb gisteren en eergisteren niet heel gezond gegeten en ook aardig wat alcohol gedronken. Misschien daardoor.

Vanaf nu ga ik elke dag op de weegschaal staan. Puur als reminder dat als ik aankom ik weer extra oplet ook qua eten meer opletten nu..

Verschil zie je overigens wel, maar de kilo's moeten er wel echt af: [ [url=m/PDHQKK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een PRACHTIG figuur heb jij zeg! Ben er echt heel erg jaloers op.


Haha dankjewel hoor 8-) ben wel blij met mijn figuur qua "zandloper" maar heb toch echt wel een flink buikje als ik zit en dat moet gewoon strakker en dat kan ook strakker. Houd er wel rekening mee dat ik nog maar 18 ben en de meeste in dit topic een stukje ouder. Voor mij is mijn figuur en gewicht niet zoals ik zou willen, zeker niet op mijn leeftijd. Voor sommige zou het perfect zijn in vergelijking met hun leeftijd maar voor mij niet ;)

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 09:39

Hier vandaag -0,2 dus nu weer 85,4 kilo.

Ohja verklaar mij voor gek maar ik heb een goede tip om niet meer te snaaien. Ik heb before foto's van mijzelf in de snack-lade gelegd. _O- geloof mij, het helpt!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:09

Haha goeie!

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:17

Ik doe ook weer mee. Bij de start van de topic heb ik al mee gedaan maar ja, helaas terug hervallen in minder goede eetgewoontes. Vandaag maak ik de menu voor volgende week, dan kan ik ook meteen de juiste boodschappen doen, en morgen kan ik er dan terug mee beginnen.
Op 13 mei doet mijn zoontje zijn eerste communie. Ik had dat zo'n beetje als einddatum ingesteld, maar ja dat zal dus niet meer lukken.
Nu doen we het zonder einddatum en zonder kcal, eiwitten en khd te tellen. Ik fixeer mij daar dan te veel op, steek er te veel tijd in, het afvallen wordt te veel een obsessie dan en dat willen we niet.
Ik zou graag een 5 tal kilo afvallen. Op zich niet zo veel, maar het wil maar niet lukken.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:49

Nele80 schreef:
Ik doe ook weer mee. Bij de start van de topic heb ik al mee gedaan maar ja, helaas terug hervallen in minder goede eetgewoontes. Vandaag maak ik de menu voor volgende week, dan kan ik ook meteen de juiste boodschappen doen, en morgen kan ik er dan terug mee beginnen.
Op 13 mei doet mijn zoontje zijn eerste communie. Ik had dat zo'n beetje als einddatum ingesteld, maar ja dat zal dus niet meer lukken.
Nu doen we het zonder einddatum en zonder kcal, eiwitten en khd te tellen. Ik fixeer mij daar dan te veel op, steek er te veel tijd in, het afvallen wordt te veel een obsessie dan en dat willen we niet.
Ik zou graag een 5 tal kilo afvallen. Op zich niet zo veel, maar het wil maar niet lukken.


Hopelijk lukt dat zo! 5 kilo, als je er voor gaat komt dat vast goed.


Hier vandaag op 85,1 kilo. Het daalt dus weer :+

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:26

Ik ga ook weer naar beneden :D ff een poosje gestabiliseerd denk ik :j

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:32

Ik heb twee dagen geleden weer een op de weegschaal gestaan en wat ben ik geschrokken. Ivm ziekte heb ik de laatste maanden zo goed als niks meer gedaan. Ik was vorig jaar oktober zo trots op mijn 70kg, maar ben nu weer terug bij 80! |o
Ik mag nu ook officieel weer sporten, dus gelijk een fitbit gekocht (mijn moto 360 is kapot :( ) en nu weer op mijn voeding letten en meer bewegen. Mijn vriend wil mee doen :D Dus hoop dat wij elkaar kunnen motiveren! *\o/*

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 07:21

Hier weer 0,3 er aan. Word er ook niet goed van. Vanaf vandaag begint mijn stage weer en fiets ik daar dus heen. Hoop halverwege deze week ook mijn pony weer op te kunnen pakken.

Ik krijg per dag 1500 calorieën binnen. En ik kom aan. Ik drink verder alleen water koffie en thee. Raar..

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 07:54

Koffie heeft schijnbaar ook nogal wat kalorietjes. Ik drink het zelf niet. Wellicht kun je naast elke bak koffie of thee die je drinkt een glas water drinken?

Hier een schommelweek. Op maandag schrijven we altijd ons gewicht op. En ben over deze week niks afgevallen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:12

Hoeveel zou er dan in koffie zitten volgens jou? Volgens de checker van het voedingscentrum zit er bijna niks in namelijk, 1 kcal in een kopje zwarte koffie (125 ml).

Hier een weekje vakantie gehad dus iets minder opgelet. Toch iets afgevallen. Niet veel (400 gram) maar het is iig iets :D

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:38

Iets is beter dan niets!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:00

Ik ga na een weekje vakantie en mn verjaardag vanaf vandaag gewoon weer lekker verder. Is 1.3 kilo bijgekomen.. maar hopelijk is dat er snel weer af.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:31

SusanH schreef:
Hoeveel zou er dan in koffie zitten volgens jou? Volgens de checker van het voedingscentrum zit er bijna niks in namelijk, 1 kcal in een kopje zwarte koffie (125 ml).

Hier een weekje vakantie gehad dus iets minder opgelet. Toch iets afgevallen. Niet veel (400 gram) maar het is iig iets :D



Dat zie ik ook in mfp. Maar vriendin drinkt met koffiemelk en die had het over 200 kal. Per 500 ml.

Hmn komt op 40kcal per kop( met melk dan.) Volgens mfp.