Dubbele bekken breuk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:09

Ik heb een paar schroeven in mijn bekken, maar over een kunstheup is nog nooit gesproken. Ik heb nl. mijn schaambeen ook gebroken en er een lange schroef doorheen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:10

Het ligt eraan wat ze waar moeten vastzetten.
Bij mij was het of de bewegelijkheid uit mijn bekken halen of "natuurlijk" laten genezen.
Zij hebben voor het laatste gekozen ivm overmatig slijtage van de heup.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:28

Wat een fijne update ts! Ik duim mee dat het zo mooi blijft genezen en dat een operatie uiteindelijk niet nodig is

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:18

Paardenmeisjes zijn zo stoer.. Bijna voorgoed gehandicapt en dan aan de dokter vragen wanneer je weer mag paardrijden.. :')
Love it :D

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-17 02:22

Fitzroy schreef:
Ik begrijp daadwerkelijk niet waarom ze je niet meteen geopereerd hebben.
Waarom eerst zo tobben als je zeer waarschijnlijk toch onder het mes moet?
Ik duim voor je dat het goed komt.


Dat doen ze niet omdat het echt een hele zware operatie is en inderdaad zoals al gezegd werd als ze deze operatie moeten doen dan komt er een starre verbinding aan de voorzijde te zitten en dat kan dan weer allerlei andere gevolgen hebben voor het lichaam.
Dusja nu gewoon maar heel erg hopen dat ik er geen last van blijf houden en die operatie me bespaart gaat blijven.

@kiki1976: ja de rit er heen ging wel, terug was wat minder. Had ook al veel te lang in mijn rolstoel gezeten, de taxi kon me niet vroeger dan 13.00 uur ophalen terwijl ik om 10.00 uur al klaar was -:(-
We hadden nog gebeld maar kregen gewoon echt een super onaardige man aan de telefoon die boos zei dat het niet vroeger kon en toen ophing. Heel bijzonder allemaal. Maar gelukkig had ik een extra morfine pil voor ik weg ging op en er 1 meegenomen zodat ik om 12 uur nog 1 kon pakken toen de pijn echt onhoudbaar werd. Daarna ging het wel weer een beetje.


Majabeestje schreef:
Paardenmeisjes zijn zo stoer.. Bijna voorgoed gehandicapt en dan aan de dokter vragen wanneer je weer mag paardrijden.. :')
Love it :D



Haha ja de fysio had al gezegd dat het lang zou duren en dat het zelf misschien nooit meer zou kunnen maar toen zij ik al, daar ben ik niet bang voor, ik ga zo ie zo weer rijden haha. Maargoed ik ga me nu wel houden aan wat de dokter zegd, ik ga wel echt driekwart tot een jaar wachten want ik wil graag de rest van mijn leven blijven rijden en niet dat ik er na een tijdje weer last van krijg en blijf houden.
Dit betekent alleen wel dat ik een lastige keus heb moeten maken, maar ga het paard wat ik nu heb proberen te verkopen. Ze staat zich echt dood te vervelen nu. Heb nu wel iemand gevonden die een of twee keer in de week op haar wil rijden onder mijn begeleiding ( dus dit kan pas als ik naar buiten kan). Maarja dit zet geen zoden aan de dijk en wss ga ik dan toch echt te snel rijden omdat ik dit echt sneu vind. Dusja dan toch maar even rond kijken of ik een goed huisje voor haar kan vinden. Het heeft geen haast, maar zou wel beter voor haar zijn.

CR Wimpys Cowboy Gun

patatkraam

Berichten: 8035
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:03

Het vastzetten geeft onmiddelijk verlichting.

Wel fijn dat je op krukken mag dan!

doe netjes je fysio, en je zult weer rijden :j

{:)-:(

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:12

Pfff lekker waardeloos dat je dan zolang moet wachten op de taxi. Helaas hoor je dat vaker.
Snap wel dat ze een planning maken, maar toch hihi
Ik snap je punt betreft CC, en denk dat je daar wel een verstandige keuze in maakt. Is een dametje wat graag werkt. Neemt niet weg dat het een hele moeilijke keuze is.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:03

Hoe gaat het TS?

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-17 15:21

Het gaat. Ik loop nu wat op krukken. Ik mag hierbij mijn rechterbeen nog niet belasten maar het is in ieder geval wel erg prettig dat ik nu weer wat mobieler ben. Eerst was ik echt super blij dat ik op krukken mocht gaan lopen maar ondertussen nu na 2 weken kan ik die dingen wel vervloeken. Het gaat me gewoon niet snel genoeg.Ben me ook steeds meer gaan beseffen dat ik er niet zo maar na een half jaartje klaar mee ben. Ik had zelf echt gehoopt na een half jaar weer helemaal in orde te zijn, weer lekker aan het werk te zijn en weer te kunnen paardrijden. Het aan het werk zijn dat gaat waarschijnlijk wel lukken. Maar paardrijden gaat volgens de arts dit jaar niet meer kunnen en dat valt me wel redelijk zwaar. Ik heb nu toch echt de knoop door gehakt en mijn paard te koop gezet. Ze verveeld zich echt dood en dit verdient ze niet. Ik kan haar zelfs niet poetsen want als zij een stap op zij zet dan kan ik al vallen en dat risico mag ik gewoon niet lopen. Dus gisteren dan toch maar de dierenarts laten komen voor een keuring, en gelukkig is ze met vlag en wimpel door de röntgenologische keuring gekomen dus nu heb ik advertenties op facebook en hier op bokt geplaatst. Het loopt echt storm met mensen die info willen en ik ben ook echt met een aantal mensen al serieus in gesprek dus ik heb er toch wel hoop op dat ik een goed huis voor haar ga vinden. Vind het een nare keus maarja ik moet gewoon door de zure appel heen bijten. Ik heb er lang over nagedacht, heb alle voors en tegens afgewogen en heb er nu toch wel vrede mee.

CR Wimpys Cowboy Gun

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:28

Jeetje, saga, wat een heftig bericht dat je zelfs je paard gaat verkopen. Ik snap het wel, sterkte ermee.
Waar een val niet toe kan leiden.....

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-17 15:33

ja dit had ik zelf ook niet kunnen verwachten. Maar goed ik vind dat ik nu de beste keus voor haar maken. En ik ga niet stoppen met de paarden hoor. Ik wil wel rustig gaan kijken voor een ander paardje, maar dan wel voor een jonkie. Een 2 jarige waar ik in ieder geval dit jaar nog niet mee mag rijden. Dan kan ik daar aan het eind van het jaar met grondwerk mee gaan starten, dit is voor mij misschien ook wel een goede therapeutische oefening en een stok achter de deur dat ik niet te snel weer op het paard zit. Dit geeft me toch weer iets om naar uit te kijken. Maar goed eerst maar eens een goed huis voor CC vinden, ik heb er geen haast mee en daarna gaan we wel weer rustig rond kijken voor een ander paardje

CR Wimpys Cowboy Gun

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:56

Ik heb echt respect voor je dat je de keuze hebt gemaakt voor CC. Ik vind het echt heel knap dat je jezelf op zij kan zetten in deze moeilijk tijd en omdat ik weet wat ze voor je betekend. Je vind haar vast een geweldig thuis en kun jij je richten op beter worden. Hadden alle paarden maar zo'n baasje als jij <3

Als paardrijden makkelijk was, had het wel voetbal geheten..

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:06

saga schreef:
ja dit had ik zelf ook niet kunnen verwachten. Maar goed ik vind dat ik nu de beste keus voor haar maken. En ik ga niet stoppen met de paarden hoor. Ik wil wel rustig gaan kijken voor een ander paardje, maar dan wel voor een jonkie. Een 2 jarige waar ik in ieder geval dit jaar nog niet mee mag rijden. Dan kan ik daar aan het eind van het jaar met grondwerk mee gaan starten, dit is voor mij misschien ook wel een goede therapeutische oefening en een stok achter de deur dat ik niet te snel weer op het paard zit. Dit geeft me toch weer iets om naar uit te kijken. Maar goed eerst maar eens een goed huis voor CC vinden, ik heb er geen haast mee en daarna gaan we wel weer rustig rond kijken voor een ander paardje

Is het geen optie om je merrie dit jaar te dekken??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-17 19:02

rink schreef:
Ik heb echt respect voor je dat je de keuze hebt gemaakt voor CC. Ik vind het echt heel knap dat je jezelf op zij kan zetten in deze moeilijk tijd en omdat ik weet wat ze voor je betekend. Je vind haar vast een geweldig thuis en kun jij je richten op beter worden. Hadden alle paarden maar zo'n baasje als jij <3



Dankjewel, dat vind ik echt lief van je!

@Bigone, die optie heb ik ook overwogen, maar ik zou heel graag volgend jaar als ik weer mag rijden, graag weer willen gaan rijden, maar dan is ze net hoog drachtig, en voor ik dan weer aan het rijden ben zijn we nog meer tijd verder. En deze oplossing neemt nog steeds niet weg dat ik de komende tijd haar te weinig aandacht kan geven en dat verdient ze niet. Ik heb echt heel veel opties overwogen maar kom toch steeds op deze optie als beste uit.

CR Wimpys Cowboy Gun

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:52

Wat een moeilijke maar eerlijke keuze tegenover CC.
Fijn dat ze helemaal is goed gekeurd en dat er zoveel interesse voor haar is. Aan de ene kant natuurlijk dubbel, want het liefst hou je haar zelf (logisch).

Wel fijn dat je nu een klein beetje mobieler bent nu je met krukken (tja blijven ondingen).

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:54

Hoe gaat het ondertussen met je?

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-17 10:27

Het is inderdaad al weer een tijdje geleden dat ik een update heb geplaatst over mijn bekken dus het wordt wel weer even tijd.
Er is veel gebeurd in de afgelopen weken. Het lopen met de krukken ging steeds beter maar tegelijkertijd voelde ik me minder goed. Ik was het echt even een tijdje zat. Ik heb de krukken dan ook regelmatig boos door het huis gesmeten! Eerst ben je zo blij dat je eindelijk dat bed uit mag en na een paar weken zijn die dingen alleen maar een blok aan je been. Als je iets wil pakken, vallen ze weer om, als je een stap verkeerd zet tackelen ze je en lig je weer bijna met je gezicht op de tegels, door die stomme handvatten kreeg ik trigger vingers grrrr als ik er nu weer aan denk smijt is ze weer bijna weg! Maar gelukkig had ik al vrij snel door dat ik niet moest gaan zitten mokken en dat ik wat anders leuks moest gaan doen. Dat is uiteindelijk het handletteren geworden. Gelukkig was ik weer snel uit dat dal en we gaan er weer met goede moed tegenaan om zo snel mogelijk te herstellen :).
Vorige week woensdag mocht ik eindelijk weer voor controle naar het ziekenhuis. Gelukkig dit keer niet met de belbus maar lekker met onze eigen 'taxi'. In het ziekenhuis zijn eerst weer foto's gemaakt en daarna had ik afspraak met mijn behandelend arts. En er was goed nieuws!! :D Op de foto's is te zien dat mijn bot weer erg mooi vast aan het groeien is. Alleen aan de onderkant is nog een stukje van 5 cm wat nog niet vast zit maar de bovenin zit het bot vast en is de breuk nog maar heel licht te zien op de foto en de verschuiving aan de voorkant bij mijn schaambeen is gelukkig niet meer groter geworden en er is licht littekenweefsel te zien aan die banden. Officieel is het dus niet meer gebroken! Dit wil zeggen dat ik mijn been meer mag gaan belasten. Ik mag in de komende 7 weken gaan leren normaal lopen en zelfs mijn been voor 100% gaan belasten. Eerst nog met 2 krukken, daarna met 1 en hij hoopt dat ik bij de volgende controle over 7 weken zonder krukken het ziekenhuis in loop! (Daar gaan we natuurlijk voor!)
Ook mag ik gaan afkicken van de morfine die ik nu al 3 maanden gebruik. Dit gaat alleen helaas niet zonder ontwenningsverschijnselen. Het zal ongeveer 4 weken duren voor ik helemaal van de morfine af ben en iedere keer als ik weer iets minder ga nemen dan zal ik weer ziek worden, misselijk, rillerig en grieperig. Dus mocht ik komende weken een beetje chagrijnig reageren, klein beetje credits graag, deze junk is aan het afkicken ;) .
Ondertussen zijn we een halve week verder en op advies van mijn fysiotherapeute begin ik deze week pas met het afbouwen van de morfine, zij heeft mij namelijk vorige week eerst op een normale manier leren lopen met mijn krukken. Ik dacht, ach dat doen we toch gewoon even, heb al 29 jaar gewoon kunnen lopen dat moet nu toch ook zo kunnen. Dat valt helaas zwaar tegen! Het kost me ontzettend veel energie, na 5 meter loopt het zweet van mijn hoofd en ben ik bek af. Ik heb ontzettend veel spierpijn en het voelt alsof ik steeds door mijn rechterbeen zak omdat die spieren zo slap zijn. Ik zal dus echt nog veel moeten oefenen en trainen voor ik zo ver ben.
Ik loop er gigantisch tegen aan dat de arts gezegd heeft dat ik 'alles' weer mag maar dat ik helaas nog niet alles kan!
Zo heb ik ook voor het eerst weer 'lekker' boven bij Daan geslapen, maar het lijkt wel alsof ik op een spijkerbed lig en ik wordt nog steeds regelmatig wakker van de pijn (mijn spieren zijn het nog niet gewend). Maargoed we blijven volhouden en iedere dag gaat het iets beter. Ik kijk er wel een beetje tegenop als ik deze week ga beginnen met het afbouwen van de morfine, hoe ga ik daarop reageren, hoe gaat de pijn zijn, hoe gaan de ontwenningsverschijnselen zijn enz.
Bij de vorige controle had de arts al gezegd dat na ongeveer een half jaar mijn bot weer genezen zou zijn en dat klopt ook wel redelijk want over 7 weken zijn we al weer halverwegen mei dus bijna een half jaar verder. Maar daarna mag ik nog een half jaar niet paardrijden omdat mijn bot en mijn banden eerst de tijd moeten krijgen om sterker te worden voordat zij deze zware belasting goed aan kunnen. Om deze rede heb ik een tijdje geleden natuurlijk besloten om CC te koop te zetten. 3 weken geleden heb ik definitief de knoop doorgehakt en haar te koop gezet. Veel mensen hebben voor mij de advertentie ook gedeeld, echt super fijn! Gisteren zijn mensen uit België komen kijken bij haar en zij waren zo enthousiast dat zij haar meteen hebben gekocht. Volgende week komen ze CC ophalen dus dan kan zij weer lekker de aandacht krijgen die zij verdiend. Ik vertel dit nu ontzettend nuchter, zo voelt het helaas niet. Loop al sinds gisteren met een brok in mijn keel en denk dat het nog wel even wat zal zijn als ze volgende week echt weg gaat. Toch ben ik er wel van overtuigd dat dit de beste keus is. Ik ga haar zeker missen maar ze gaat nu gewoon weer lekker de aandacht krijgen die ik haar komende tijd niet kan geven. Daarnaast loop ik ook niet meer het risico dat ik te snel weer ga paardrijden (stukje zelfbescherming dus ook).
Natuurlijk ga ik niet stoppen met de paarden en ga ik zeker op zoek naar een leuke jonge quarter waar ik dit jaar nog niet op mag rijden maar waar ik eind dit jaar met grondwerk en wandelen kan beginnen en volgend jaar met zadelmak maken enzo. Dus toch een klein lichtpuntje en we gaan natuurlijk voor een goed herstel en hopelijk kan ik toch nog voor het eind van dit schooljaar weer lekker beginnen met werken, wellicht nog niet volle weken maar wel al een opbouw.


Afbeelding

CR Wimpys Cowboy Gun

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:44

Wat hou jij je stoer joh! Super veel succes en geef jezelf inderdaad wat credit... Super frustrerend maar je komt er wel! :(:)

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:17

Je frustratie kan ik me heel goed voorstellen, en herkenbaar na mijn rug operatie's.
Maar geloof me ook die gaan weer voorbij!
Super dat het herstel van het bot zo voorspoedig gaat. Het afkicken van de morfine kan idd voor klachten zorgen, bij de een erger dan bij de ander. Luister daarmee naar je lijf en niet te snel willen gaan.

CC al verkocht, is best snel gegaan zeg. Heel veel sterkte ermee. Weet nog wel dat je trots de foto liet zien dat je er zou gaan kijken en later ook gekocht had.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-17 11:48

@ Laurievc: Dankjewel!

@kiki1976: Ja dat weet ik ook nog wel dat ik zo trots was dat ik haar had gekocht. ik heb natuurlijk ook altijd geroepen deze ga ik nooit meer verkopen. Maarja zo zie je maar weer het leven kan soms echt anders kan lopen dan hoe je gepland had. Maar ze komt nu volgens mij bij erg leuke mensen en op een prachtige plek terecht dus heb er wel redelijk vrede mee. En het scheelt dat ik niet ga stoppen met de paarden dus het is gelukkig geen definitief einde van mijn paardenleven ;)

CR Wimpys Cowboy Gun

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:15

Je weet idd nooit hoe iets kan lopen, ben ik helemaal met je eens.
Had ook niet anders verwacht :D
Fijndat je er toch redelijk vrede mee kan hebben, al is het natuurlijk wel flink slikken.
Dat is waar, je hoeft het niet vaarwel te zeggen

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:22

Fijn dat het goed aan het herstellen is, maar ik herken wel wat je zegt. Dat je weer dingen mag en het (nog lang) niet kunt, ik vind dat enorm frustrerend.

Wat trouwens helpt bij het afkicken van de morfine (helaas grote ervaringsdeskundige hier, ben al tig keer afgekickt en weer opnieuw moeten beginnen). Is als je koorts verschijnselen krijgt (warm/koud, zweten, onrustig, enz) simpel paracetamol en/of ibuprofen pakken. Dat verminderd het een beetje. Slapen vind ik echt een hel, zooo enorm onrustig dat je er echt gek van wordt. Tijdens afkicken kreeg ik dan ook temazepam of xanax om te kunnen slapen, alleen voorzichtig mee zijn want die zijn ook verslavend haha.

Welke morfine (oxycodon?) heb je en in welke dosis?

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-17 17:09

Quir schreef:
Fijn dat het goed aan het herstellen is, maar ik herken wel wat je zegt. Dat je weer dingen mag en het (nog lang) niet kunt, ik vind dat enorm frustrerend.

Wat trouwens helpt bij het afkicken van de morfine (helaas grote ervaringsdeskundige hier, ben al tig keer afgekickt en weer opnieuw moeten beginnen). Is als je koorts verschijnselen krijgt (warm/koud, zweten, onrustig, enz) simpel paracetamol en/of ibuprofen pakken. Dat verminderd het een beetje. Slapen vind ik echt een hel, zooo enorm onrustig dat je er echt gek van wordt. Tijdens afkicken kreeg ik dan ook temazepam of xanax om te kunnen slapen, alleen voorzichtig mee zijn want die zijn ook verslavend haha.

Welke morfine (oxycodon?) heb je en in welke dosis?



Hoi,

Dankjewel voor de tip! Ik gebruik Fentanyl 2 pleisters van 25 mcg per uur ( dus 50 mcg totaal)

CR Wimpys Cowboy Gun

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:59

Hoi

hoe is het nu met je?
Hoe gaat het afbouwen?

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-17 15:33

Deugenietje schreef:
Hoi

hoe is het nu met je?
Hoe gaat het afbouwen?



Hallo,

Het afbouwen gaat redelijk. Het is me helaas wel een beetje tegen gevallen. Ik heb ook het idee naarmate de dosering lager wordt ik steeds meer last van ontwenningsverschijnselen heb. Vorige week had ik ook echt weer een rot week. Veel pijn in mijn lichaam, vervelende ontwenningsverschijnselen en emoties die weer terug keren. Ik heb gewoon echt niet doorgehad dat de morfine mijn emoties de afgelopen tijd heeft afgevlakt en ik merk nu dat dat wel het geval was. Emoties lijken nu wel dubbel en dwars terug te komen en dat maakt het nog lastiger om zo thuis te zitten. Maarja dit is schijnbaar weer een fase waar ik doorheen moet.

Het lopen gaat wel steeds beter, twee dagen geleden heb ik gezegd en nu zet ik die stomme krukken definitief aan de kant nu wil ik mijn vrijheid terug en dat lukt aardig. Het valt me alleen erg tegen hoeveel energie alles kost. Even een half uurtje in beweging zijn betekend al weer een paar uur in bed liggen zodat de pijn weer een beetje weg kan zakken.
Ook mijn voet is helaas nog steeds niet goed. Ik blijf ontzettend veel pijn aan mijn voet houden dus ben erg benieuwd wat de arts binnenkort hieraan wil gaan doen.

Ik denk alleen wel dat ik zelf te snel wil want mijn fysio vindt juist dat ik super bezig ben met revalideren en dat ik echt ontzettend goed vooruit ga dus ja misschien moet ik mezelf toch wat credits geven.

Ondertussen ook leuk nieuws. Ik heb onlangs natuurlijk mijn paard verkocht omdat ze zich echt vreselijk stond te vervelen en ze gewoon meer aandacht verdiende. Gelukkig heb ik vrij snel super leuke mensen gevonden die haar helemaal leuk vinden. Ik heb al een aantal leuke updates van hen gekregen en mooie foto's waarop duidelijk te zien is dat ze weer lekker haar relaxte zelf is. Dus dat geeft wel echt een goed gevoel. Ik ben er nu zeker van overtuigd dat ik de juiste keus heb gemaakt voor haar.
Nu had ik voordat ik CC te koop ging zetten al via facebook gevraagd wat er te koop zou staan voor het budget wat ik heb, of wat ik zou willen kopen wel te koop zou zijn voor dat budget enzo. Dit was dus al een hele tijd geleden en toen kreeg ik een jaarling hengst aangeboden maar ik was echt op zoek naar een tweejarige dus heb dat toen afgewezen. Maar nu zag ik dit paardje steeds weer voorbij komen en vind hem zo gaaf, hij heeft de afstammeling die ik zoek, de kleur die ik gaaf vind en een deels wit koppie. Uiteindelijk toch nog maar eens contact opgenomen met de verkoper en om een filmpje gevraagd. Foute boel natuurlijk om dat nu al te doen want toen kreeg ik hem helemaal niet meer uit mijn hoofd. Toen toch maar mijn stoute schoenen aan getrokken, een kennis van mij heeft een grote Amerikaanse auto met mega fijne stoelen en we zijn dan toch maar gaan kijken en natuurlijk in het echt was hij nog leuker dan op film. Toch heb ik hem niet meteen gekocht want eigenlijk vind ik het te snel. Ik zou een paar maanden verder moeten zijn maarja dan is hij misschien al wel verkocht. Dus ik heb ongelofelijk lopen twijfelen maar uiteindelijk toch de knoop door gehakt en hem gekocht. Hij gaat nu eerst lekker nog een tijd op de wei zodat ik zelf eerst goed kan revalideren en als ik eindelijk helemaal goed ter been ben dan kan ik gaan beginnen met grondwerk met hem en over anderhalf jaar hoop ik dat ik hem kan laten inrijden (stiekem hoop ik dat zelf te kunnen doen maar denk niet dat mijn vriend dat ziet zitten, die is erg geschrokken van mijn ongeluk dus ben al lang blij dat ik nog mag paardrijden haha). Over twee weken gaat mijn vader hem voor mij ophalen. Hij staat nog bij de fokker vlakbij Brugge.

Het gaat allemaal dus erg snel, maar moet toegeven dat ik er toch ook wel weer heel blij mee ben. Eindelijk weer iets om naar uit te kijken!

Dus dit is hopelijk mijn toekomstige topper {:} .


Afbeelding


Afbeelding

CR Wimpys Cowboy Gun


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dvink, GrapeshotBot en 85 bezoekers