Afkicken van cola, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Afkicken van cola, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:16

Ik ben een heeeel stuk gaan minderen door spa rood met citroensap te drinken :) Toch het idee van frisdrank, maar niet alle suikers. En nu vind ik cola zo zoet dat ik het vaak half aanleng met water :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:26

Voor mijn zwangerschap dronk ik ook alleen maar cola, tijdens mijn zwangerschap kreeg ik last van een hoge bloeddruk en ik dacht toen dat het aan de cola lag. Dus zo van 1 op andere dag met de cola gestopt. Wel heb ik een paar dagen last gehad van wat hoofdpijn.

Maar nu al 4 jaar haast geen cola meer gehad, af en toen als ik ergens op visite ben en ze hebben alleen maar cola als fris... maar koop het zelf ook niet meer.

Echt tips heb ik niet, maar als je ochtends 1 a 2 glazen nodig hebt om je dag mee te beginnen dan prima toch, misschien dat je later als nog kan afbouwen naar 1 of alleen in de weekenden?

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Afkicken van cola, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:33

Zelf grotendeels gestopt met frisdrank en energiedrankjes. Miste vooral koolzuur af en toe, dus maak nu geregeld cold brew ice tea met bruisend water. Zit er tenminste fijn smaakje aan, bruisend water op zich vind ik niet lekker.

moyra

Berichten: 9657
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:43

Ik was enorm cola verslaafd en toen ik lichamelijke klachten kreeg zoals hartkloppingen ed ben ik op advies van de huisarts met cola cold turkey gestopt.
De klachten kwamen achteraf niet van de cola (cafeïne) maar ik heb geen enkele behoefte meer aan cola of koolzuurhoudende dranken.
Mijn maag is zoveel rustiger geworden!!!

Inmiddels drink ik het al bijna 5 jaar niet meer.
Vorig jaar was ik nieuwsgierig of het mij nog zou smaken,want eerlijk is eerlijk weinig mensen hebben koolzuur vrije dranken in huis, en bah :r zo vies :=
Veel te zoet!

Vanaf het moment dat ik de cola vervangen had voor water verloor ik ook nog eens 20 kilo (nou had ik ook nog eens ontzettend veel stress dus het zal niet alleen van de cola zijn geweest) en ging daarmee van overgewicht naar net geen ondergewicht.
Laatst bijgewerkt door moyra op 25-10-16 21:02, in het totaal 2 keer bewerkt

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:44

ik heb zon gekke verslaving aan energy, in 3 dagen tijd 49 blikjes energy op met 3 mensen..

❥Phoebe + ❥Amethist-Tilia + ❥Amourette-Tilia
Instagram @ ammyxamourette

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:46

kelseyclover schreef:
ik heb zon gekke verslaving aan energy, in 3 dagen tijd 49 blikjes energy op met 3 mensen..

Ik zou daar (zeker op jou leeftijd) echt niet trots op zijn en HEEL gauw mee stoppen want energy is echt troep.

Rocco_Love12

Berichten: 545
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: In het veen

Re: Afkicken van cola, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:59

Ik heb jaren lang een energie verslaving gehad. En dan niet een paar blikjes maar gemiddeld 15 of 20 op een dag. Nou ja laten we zeggen bij iedere sigaret 1 blikje ongeveer. In Januarie ben ik daar mee gestopt en begonnen met cola. Ook slecht ik weet het. 12 flessen in een week. Met roken ben ik nu 2 weken terug gestopt omdat ik van de nicotine en de cafeine verslavingsprut af wou. Nu ben ik sinds zaterdag gold turkey met cola drinken gestopt en had ik gisteren ietsjes hoofdpijn maar verder gaat het goed. Nu drink ik gewoon water ondanks dat ik het niet lekker vind.

Eloya

Berichten: 5187
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Afkicken van cola, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-16 22:36

Wow wat ontzettend knap rocco!

Ik heb er vanavond nog wel een beetje moeite mee... maar al iets minder dan normaal gedronken
ben alleen best wel huiverig voor de hoofdpijn... vorige keren proberen was die niet heel erg zacht

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Anoniem

Re: Afkicken van cola, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:42

Ik heb een tijdje ook wel echt teveel cola gedronken.
Ik kom niet zo snel aan dus dat is niet zo erg maar het is zo slecht voor je tanden |o
Tandarts had het verteld en ik schrok er best van, ook light is echt heel slecht.
Ben daarna direct gestopt en we halen nu geen cola meer en dan hoef ik niet.

FjeLOVER
Berichten: 520
Geregistreerd: 20-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:07

Waar een wil is is een weg! :j
Maar wow, ik wist niet eens dat je afkickverschijnselen van cola kan krijgen.


saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:12

Danique schreef:
kelseyclover schreef:
ik heb zon gekke verslaving aan energy, in 3 dagen tijd 49 blikjes energy op met 3 mensen..

Ik zou daar (zeker op jou leeftijd) echt niet trots op zijn en HEEL gauw mee stoppen want energy is echt troep.


Valt best mee. In cola zit ongeveer 3x zoveel suiker. In energiedrank voor cafeïne en taurine, maar die cafeïne is niet meer dan in koffie. ;) Natuurlijk is overmatig wel heel slecht, maar het is niet perse slechter dan een andere frisdrank.
Succes TS!

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Afkicken van cola, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:26

Ik was ook heel erg verslaafd aan cola en energie, tijdens m'n zwangerschap mocht ik geen energie en cola ging ik van over m'n nek.. Van de week voor het eerst na de bevalling (op 01-10 bevallen) weer cola gedronken maar gadverdamme wat is dat vies als je zeker 6 maanden geen cola op hebt:o vond dat koolzuur echt een vreselijk gevoel dus ik blijf lekker bij m'n sapjes :)

Be the one to guide me, but never hold me down <3

01-10-2016, trotse mama <3

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: Afkicken van cola, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:34

Hier ook cold turkey gestopt met cola en andere frisdranken en suikertroep.
Iemand die ik ken was zo veel afgevallen door het weglaten van suikers en het aanpassen van het voedingspatroon dat het me wel interessant leek. Ik heb namelijk een hekel aan sporten.

Sinds ik de suikertroep aan de kant heb gegooid ben ik in een maand tijd al 5kg afgevallen zonder er verder ook maar iets voor te hoeven doen.
Ontbijt/lunch van chips, koekjes, chocoladerepen etc. vervangen door eiwitshakes en de kilo's vliegen eraf.

Cold turkey met de suikers stoppen ben ik wel een dag of 3 echt ziek van geweest.
Koppijn, duizelig, moe, etc.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:47

Hier even een stipje en reageer morgen even.

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 00:04

Eloya schreef:
Wow wat ontzettend knap rocco!

Ik heb er vanavond nog wel een beetje moeite mee... maar al iets minder dan normaal gedronken
ben alleen best wel huiverig voor de hoofdpijn... vorige keren proberen was die niet heel erg zacht


Hey! Ik denk gewoon even mee. Is het niet verstandig om een hoofdpijnstillend medicijn te gaan slikken? Wellicht eventjes proberen welke helpt in die periode, zodat je er makkelijker doorheen komt en meer kans op slagen hebt?

Ik ben afgekickt van een andere drug, eveneens een alkaloïde als cafeïne en dezelfde werking qua dopamine met suikers, en werd echt enorm misselijk, het gevoel dat het echt IN mijn hoofd zat en via mijn voorhoofd eruit kwam . Paracetamol, uitzieken op bed en veel slapen heeft mij de eerste dagen écht geholpen. Het was wel een enorm raar gevoel weer nuchter te zijn en dat is eventjes wennen, maar achteraf merk je pas dat je zoveel beter, zoveel helderder, op de wereld staat !! Ik wens je heel veel succes met het afkicken !!

Afbeelding

Af en toe terugvallen is geen probleem, heel normaal, maar laat dat geen excuus zijn om te gebruiken ;)

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Afkicken van cola, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 00:26

Ik dronk cola light. Wat mij heeft geholpen om water te gaan drinken was soms een scheutje vruchtensap toevoegen voor de smaak en dat afbouwen. Ik drink nu eigenlijk alleen nog maar water en geen frisdranken meer. Ik vind ze zelfs niet meer lekker, veel te zoet! In de genoemde Slimpie en in lightdranken zit vaak aspartaam, dat is heel ongezond. Gewone cola vervangen voor een drankje met aspartaam zou ik zeker afraden!

Every man must decide whether he will walk in the light of creative altruism or in the darkness of destructive selfishness.

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Afkicken van cola, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:45

Ik drink als ik zin heb in fris meestal spa rood met een klein scheutje oploslimonade :j Niet zo vreselijk zoet als cola maar wel lekkerder dan gewoon water vind ik.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Afkicken van cola, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:12

Ik ben samen met mijn vriend 4 weken geleden begonnen met minderen. Onzelf alleen cola geven het weekend of vakantie.
We dronken ook echt teveel en dan is het best prijzig.
Gaat tot nu toe best goed heel af en toe een avond dat we beide een glas pakken maar verder alleen in het weekend.

Waar ik overigens wel van sta te kijken is dat de 'gezondere' pakken drinken een stuk duurder zijn oa melk en sinasappelsap ect. Dus dat is voor ons al niet echt een motivatie geweest.
We wilde ook minderen omdat het echt veel geld kost en mijn vriend werkeloos was. 8 maanden. (Nu gelukkig niet meer)
We zijn nu overgegaan op aanmaak limonade door de weeks. Vind het niet altijd even lekker maar het is te doen!.

Nocturnal Grey sinds 6 juli 2010 in mijn bezit

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Afkicken van cola, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:23

Sinaasappelsap is ook niet echt supergoed voor je tanden. De echt gezonde dranken (kruidenthee, water) kosten bijna niets.
Ik miste vooral het koolzuur, maar spa rood met een smaakje lost dat ook op :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:56

Mijn vriend dronk veel cola, nu vervangen door van die flessen prikwater met een citroensmaakje. Hij vind plat water ook niet zo lekker en spa zonder smaakje drinkt hij niet. Spa fruit ook geprobeerd, maar dat is ook nog vrij prijzig en dat vond hij al snel niet meer lekker. Ook wel met limonade aan de slag geweest, maar daar zitten ook weer zoveel suikers in en dan 'mis' je idd het koolzuur.. Dit is bij ons echt de winnaar:

Afbeelding

De citroensmaak van Bar le duc is favoriet bij mijn vriend, bevatten. Ik vind zelf de appel en de munt variant erg lekker. Ze bevatten geen calorieën en kosten maar 75 cent per fles!
Ze zijn nu 1+1 gratis bij de ah, dus kan je extra voordelig proberen!

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:10

Oh ik roep ook al maanden dat ik wil stoppen :o
Het is niet zo dat ik van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat alleen maar cola drink (vind het voor mezelf acceptabel na 12.00 uur) :+ maar toch gaan er hier zo'n 3 flessen van 1,5 liter per week door heen, met 2 personen...

Toen ik een keer 's avonds naar huis reed na mijn werk en zooooooo smachtte naar een glas cola, vond ik dat we er toch eens iets aan moesten doen.
Tijdje alleen cola in het weekend gedaan, maar op het moment dat ik slecht in mijn vel zit, grijp ik toch weer naar die cola.

Ik lees ff mee hier!

Eloya

Berichten: 5187
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Afkicken van cola, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-16 17:04

Ja idd hoe slechter ik in mn vel zit hoe meer cola er door ging

Máar net had ik na een ruzie met mn moeder een moment dat ik normaal cola grijp en chips ofzo
en nu heb ik water gemaakt met bevroren mango erin en komkommer genomen! dus toch al een kleine verbetering

en water smaakt prima zo, alleen cola is toch de gewenning om te pakken
niet eens omdat ik het zo super lekker vind

heb vanmorgen nog wel gehad ivm de hoofdpijn hihi

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:30

Wilawander schreef:
Hier even een stipje en reageer morgen even.



Hier een Cola light verslaafde :+ Drink 1 tot 1,5 flessen per dag met gemak. Vind ook maar weinig anders lekker :o
heb fribro en veel maagproblemen en denk dat vooral de fibro er op reageert. Wat betreft mijn maag heb ik het gevoel dat het juist helpt.
Ben nu een paar gestopt maar daardoor ik dan vroeg of laat weer last van een maagzweer heb begin ik weer cola te drinken.

Heb voor ca. een jaar nog meer cola gedronken en toen had ik gewoon echt last van afkickverschijnselen. ben toen per direct gestopt. Had bijna zwarte urine en was gewoon echt slecht te pas.

Tja en nu willen we weer stoppen. :o

Eloya

Berichten: 5187
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Afkicken van cola, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-16 15:33

Hier alleen vanmorgen paar slokken cola gehad en nu de rest van de dag al aan het water :) gaat eigenlijk best goed
Mn moeder denkt dat ik het max 3 dagen volhoud, dus dat is voor mij juist extra motivatie

Ook gaan er zaterdag met de boodschappen veel minder flessen cola mee, hoe minder in huis hoe minder de motivatie voor mij

@Wilawander, wat apart. maar dan snap ik dat je toch weer begint
ook jij succes

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

JesdaJinn

Berichten: 10436
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:36

Hier nog een cola verslaafde.
Moet nu zeggen, sinds ik werk (half jaar) deink ik op werk ijsthee en thuis cola. Het is dus wel stukken minder geworden maar nog veel te veel. Ook ik vind het moeilijk om er af te blijven en mijn tandarts wordt er ook niet blij van..

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, Druif_01, Esmee_RS, jitskenienke, Manou, MerleSimone, Mizora, Noukie123, Selina, Symke, tiwi1969, Toffeltje, Xayah, xYaartje en 115 bezoekers