Bodybuilders op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 16:36

Hallo!

Zelf ben ik sinds een half jaar fanatiek bezig met bodybuilding. Zelf wil ik wel redelijk gespierd worden en sterk! Tot nu toe gaat dit best goed. Jammer genoeg is bodybuilding niet echt een bekende sport. Toch zijn er vast wel meer mensen die dit doen! Dus ik vroeg me af of hier mede-bokkers zijn die ook aan bodybuilding doen? *D

Dan kunnen we hier kletsen over oefeningen, onze gains en onze goals. Ohja en eten natuurlijk :Y)

Groetjes!


_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:46

Ja ik :)
Nog niet zo heel lang terug bezig.
Dit wegens armblessure.
Ik probeer 4 tot 5x in de week te trainen.

Ik rijd geen paard meer dus zocht een alternatief.

mvdbijl

Berichten: 3672
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:00

valt me juist op hoeveel mensen dit momenteel doen, vooral op instagram zijn er een heel aantal populaire accounts. Leuk als je er fanathiek mee bezig bent, zou helaas niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen hihi.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:15

Ja ik *\%/*

Werk er zelfs in.. Ben personal trainer en heb mijn eigen sportschool samen met mijn toenmalige trainer!

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:17

Ik ben wel bezig met kracht training maar ik betwijfel ten zeerste of de motivatie en tijd die ik af en toe voorbij zie komen op verschillende Instagram accounts mij ook zo ligt. Voor mij is er een bepaalde grens tot waar ik het 'tof' vind maar sommige dingen die ik zie denk ik ook 'Nee, liever niet' haha :+

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:54

Ik vind het bodybuilden erg interessant, met name bikini fitness. Volg ook verschillende accounts op Instagram. Wil binnenkort ook een keer bij een wedstrijd gaan kijken.
Zelf heb ik deze zomer 4-5 x in de week gesport, het resultaat is er dan ook naar! Maar het mag allemaal nog wat gespierder :P
Laatst bijgewerkt door Tova op 09-10-16 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Karma is a Bitch ~~}>

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:00

Wat doen ze precies bij een wedstrijd? Kijken wie er het zwaarste gewicht kan tillen?

goriginal

Berichten: 233
Geregistreerd: 30-08-14
Woonplaats: Borger

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:23

Hier nog een bodybuilder! Geen competities, misschien in de toekomst. Mijn doelen zijn volle grote quads, billen en hamstrings, met een gedefinieerde schouder en armpartij. Nu een jaar aan het trainen, 6 dagen in de week. Vind t erg leuk *\%/*

Our minds are our kingdoms

123321
Berichten: 4369
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:15

Joe, bikini hier :)

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 06:31

Jezzi schreef:
Joe, bikini hier :)


Heb even op je IG gespiekt, welke wedstrijden heb je op de planning staan? Heb je al veel wedstrijden gehad?

Karma is a Bitch ~~}>

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 08:39

jaimy10 schreef:
Ja ik *\%/*

Werk er zelfs in.. Ben personal trainer en heb mijn eigen sportschool samen met mijn toenmalige trainer!


Wow wat vet dat je je eigen sportschool hebt, haha!

Mijn broer, een vriend en ik hebben onze 'sportschool' in de schuur gemaakt. Langzaam aan komt er steeds weer een apparaat bij! We zijn al een heel eind onderweg.

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 08:41

Fish_n_Chips schreef:
Wat doen ze precies bij een wedstrijd? Kijken wie er het zwaarste gewicht kan tillen?


Bikini fitness word er gekeken naar hoe je lichaam / spieren eruit ziet. Daar word je op gejureerd. Bij powerliften gaat het om wie het meeste gewicht kan tillen.

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 10:37

Courses schreef:
Ik ben wel bezig met kracht training maar ik betwijfel ten zeerste of de motivatie en tijd die ik af en toe voorbij zie komen op verschillende Instagram accounts mij ook zo ligt. Voor mij is er een bepaalde grens tot waar ik het 'tof' vind maar sommige dingen die ik zie denk ik ook 'Nee, liever niet' haha :+


Ja dit heb ik ook hoor! Soms zie ik dingen en dan denk ik 'Uhh dit gaat me een beetje te ver'. Toch vind ik het wel leuk om te kijken wat mijn 'ideaal' is. Jammer genoeg zijn veel insta sporters gesponsord of gewoon nep. Ze zeggen dan wel dat ze keihard trainen voor een grote kont, maar stiekem hebben ze een operatie gehad of gebruiken ze andere middelen. Het is jammer dat mensen zich met hen vergelijken, terwijl zo'n lichaam eigenlijk onmogelijk is om te krijgen met alleen sporten.

123321
Berichten: 4369
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:49

Tova schreef:
Jezzi schreef:
Joe, bikini hier :)


Heb even op je IG gespiekt, welke wedstrijden heb je op de planning staan? Heb je al veel wedstrijden gehad?

Ik heb nu 2 wedstrijden gedraaid (de Enercup vorig jaar en dit jaar), dit jaar een 5e plaats behaald bij de junioren. Ik heb wel besloten er nu voorlopig even mee te stoppen, omdat het me naast mijn studie teveel tijd en energie kost. Wel blijf ik lekker zelf doorbouwen en de meiden uit mijn team assisteren :)

Fish_n_Chips schreef:
Wat doen ze precies bij een wedstrijd? Kijken wie er het zwaarste gewicht kan tillen?

Bodybuilding is een sport waarbij men door krachttraining de spieren tracht te ontwikkelen om zo het lichaam te verfraaien. Puur cosmetisch dus eigenlijk. Bij een wedstrijd wordt je onder andere beoordeeld op ontwikkeldheid van de spieren, symmetrie en presentatie. Gewichtheffen vind je bij powerliften en olympisch gewichtheffen.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:10

Bedankt voor jullie uitleg! Dat wist ik niet.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:20

BoydS schreef:
Courses schreef:
Ik ben wel bezig met kracht training maar ik betwijfel ten zeerste of de motivatie en tijd die ik af en toe voorbij zie komen op verschillende Instagram accounts mij ook zo ligt. Voor mij is er een bepaalde grens tot waar ik het 'tof' vind maar sommige dingen die ik zie denk ik ook 'Nee, liever niet' haha :+


Ja dit heb ik ook hoor! Soms zie ik dingen en dan denk ik 'Uhh dit gaat me een beetje te ver'. Toch vind ik het wel leuk om te kijken wat mijn 'ideaal' is. Jammer genoeg zijn veel insta sporters gesponsord of gewoon nep. Ze zeggen dan wel dat ze keihard trainen voor een grote kont, maar stiekem hebben ze een operatie gehad of gebruiken ze andere middelen. Het is jammer dat mensen zich met hen vergelijken, terwijl zo'n lichaam eigenlijk onmogelijk is om te krijgen met alleen sporten.


Het is eigenlijk gekomen vanuit het feit dat ik weer wou gaan sporten en wat wou afvallen. Maar toen kwam ik erachter dat kracht training veel interessanter is en zodoende ben ik daar toen op gekomen :)

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 20:05

Trainen jullie alle spiergroepen of alleen 2 of 3? Ik train zelf alle spiergroepen, maar ken ook mensen die alleen bepaalde spiergroepen trainen.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:20

Ik probeer wel alles mee te pakken, maar ik zit bijvoorbeeld met een oude blessure in mijn rechterarm die nooit goed genezen is waardoor ik die wel echt op sommige fronten moet ontzien (opdrukken kan ik bijvoorbeeld niet).

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:21

BoydS schreef:
jaimy10 schreef:
Ja ik *\%/*

Werk er zelfs in.. Ben personal trainer en heb mijn eigen sportschool samen met mijn toenmalige trainer!


Wow wat vet dat je je eigen sportschool hebt, haha!

Mijn broer, een vriend en ik hebben onze 'sportschool' in de schuur gemaakt. Langzaam aan komt er steeds weer een apparaat bij! We zijn al een heel eind onderweg.


Stoer! Gaaf succes hi.. leuk!

Ja ben onwijs gezegend hoor.. alles helemaal opgeknapt en vernieuwd! De Wadden in koog ad zaan :=

goriginal

Berichten: 233
Geregistreerd: 30-08-14
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:23

Hier ook alle spiergroepen! Wel doe ik ene dag benen, andere dag bovenlichaam. Klinkt niet in balans, maar dit is op mijn doelen afgestemt. :D Abs ben ik zelf wel behoorlijk lax in :') Probeer 1 x per week haha

Our minds are our kingdoms

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:28

Momenteel ben ik door verhuizing al een tijdje uit de running en door mijn spierziekte zal ik nooit ver komen :+ maar ook ik meld me. Ik ben PT en sportvoedingsconsulente.

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 23:24

Courses schreef:
Ik probeer wel alles mee te pakken, maar ik zit bijvoorbeeld met een oude blessure in mijn rechterarm die nooit goed genezen is waardoor ik die wel echt op sommige fronten moet ontzien (opdrukken kan ik bijvoorbeeld niet).


He wat vervelend dat je daar nog last van hebt. Gelukkig kan je met sporten zoveel verschillende oefeningen bedenken, dat je dan je arm kan ontzien!

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 23:26

goriginal schreef:
Hier ook alle spiergroepen! Wel doe ik ene dag benen, andere dag bovenlichaam. Klinkt niet in balans, maar dit is op mijn doelen afgestemt. :D Abs ben ik zelf wel behoorlijk lax in :') Probeer 1 x per week haha


Zelf train ik ook vaker benen dan de rest van mij lichaam. Abs vind ik ook echt verschrikkelijk :(. Probeer dit ook 1x in de week te doen.

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 23:29

phormicola schreef:
Momenteel ben ik door verhuizing al een tijdje uit de running en door mijn spierziekte zal ik nooit ver komen :+ maar ook ik meld me. Ik ben PT en sportvoedingsconsulente.


Wat knap dat je desondanks je spierziekte wel bodybuilding / fitness doet! Kan je door je spierziekte heel veel oefeningen niet doen? Of kan je nog wel veel kanten op met het sporten?

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:26

Squatten is voor mij bijna niet te doen. Als ik het al doe dan in de Smith, maar meestal pak ik de decline legpress met losse schijven. Verder doe ik vrijwel geen cardio omdat mijn rust hartslag dan te drastisch daalt en ik laat tussen de sets mijn hartslag voldoende dalen. De ziekte tast namelijk ook mijn hart aan en voor nu heb ik daar het meeste last van :)

Ik ben er trouwens trots op dat ik de enige ben met deze ziekte die traint én dat ik de enige ben die pas op 'latere' leeftijd symptomen kreeg :D Dat wijdt ik aan het trainen en goede voeding :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Callisto04, Exorcizamus, GrapeshotBot, Laura_1986, Leandra, lrm, MyWishMax, paljaslaura, petje86, san4nie, stella92, Suliko, Vaiqua, xYaartje en 158 bezoekers