Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:49

nou het kan voor mij gaan beginnen. Hij zit er in, ik ben benieuwd. Het lijkt wel als ik op een bepaalde manier ga zitten dat er dan iets gebeurt met de cup. Dat voel ik.

J0anieke

Berichten: 4894
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:41

Ik denk dat hij dan net iets dieper moet? Ik voel echt helemaal niks als ik m in heb.. :')

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:07

Ik heb hem na 3 uur er uit gehaald. Er zat bloed in het maandverband, maar wel minder dan zonder cup. Maar het er uit halen jeeeminee zeg! Het bloed zat overal. Ik vond dat echt niet leuk. Ik neem aan dat dat niet hoort. Onder de cup zat bloed. Er zat bloed in de cup en aan mijn vingers. Ik heb hem er nu weer in, maar ik betwijfel of het deze keer wel werkt. Na mijn idee is de cup goed uitgeklapt.

J0anieke

Berichten: 4894
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:13

Mijn vingers kunnen ook goed bebloed zijn met eruit halen, maar ik lek daarintegen helemaal niks. Ik denk dat je het gewoon nog een aantal keer moet proberen :)

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:21

Ik heb hem nou weer een uurtje in en ik heb nog niet gelekt.

MarliesV

Berichten: 15205
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:20

Ik heb nooit bloed aan de onderkant van de cup of aan mijn vingers.

Enigste vieze vind ik het slierterige wat je er bij hebt zitten, voor de rest haal ik hem uit, kiep hem in de toilet leeg, veeg de boel van onderen af en spoel dan mijn cup schoon en breng hem opnieuw in.

Bambi, heb je wel de juiste maat? Zit hij wel vacuum als je hem wilt verwijderen? Anders kan het er langs.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:55

Ik had in het begin ook bloed aan de vingers. Dan sloot hij niet goed af of het was restjes van voordat ik de cup indeed. Een enkele keer ook van het per ongeluk leegknijpen van de cup (en een keer dat hij aan het overlopen was).

Nu ik er wat geoefender in wordt heb ik nauwelijks vieze handen.

Als ik wat bruine aanslag op het inlegkruisje heb, dan is het vaak wat restjes. Echt bloed betekend bij mij dat hij niet goed sluit of overloopt (heb ik nog maar 1x gehad)

Bij mij rinkelde het belletje pas bij een 2e of 3e keer dat mijn BMM toch anders zat dan gedacht en dat ik hem vaak te diep plaatste.

J0anieke

Berichten: 4894
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:59

Ik heb ongeveer hetzelfde als riddershow, al moet ik nog wat oefenen zodat ik ook geen vieze vingers meer krijg bij het legen.. :')

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:48

De nacht ben ik droog door gekomen. Vanochtend werken en nu zit er een heel klein beetje bloed in het maandverband, maar ik vermoed dat dat nog restjes zijn van voor het er in doen? Hebben jullie dat ook? Dat betekend eigenlijk dat je nooit echt zonder maandverband kan. Ik heb de cup laten zitten en een schoon maandverband om gedaan om te checken of het nog steeds lekt.

Met het er uit halen zit hij wel echt vacuüm. Het er uit halen geeft een behoorlijke troep aan mijn vingers.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:53

Ik heb er een inlegkruisje bij. Vooral in het begin (zware dagen). Feit is, alles wacht achter de cup zit, houdt de cup niet tegen. Dus dat vind je terug.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:58

De eerste twee dagen heb ik een inleg kruisje. Maar daarna gaat het meestal wel.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:18

Ik gebruik er nooit een inlegkruisje/maandverband bij. Na het inbrengen even met mijn vinger langs de buitenrand van de cup om die eventuele losse druppeltjes weg te halen, dat is voldoende. Ik ben er één keer langs gelekt, toen was ik de middagverschoonbeurt vergeten op een van de heftigste dagen, oeps ;) Het eruit halen vergt gewoon handigheid, dat kan best een paar periodes duren voordat je daar zo handig in bent dat je je handen schoon houdt.

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:47

Ik ben toch weer wat gelekt. Het is helemaal niet veel maar wel iets.
Maar ik vind het zo apart dat het de ene keer wel gebeurd en de andere keer niet.
Kunnen jullie een vinger naast de cup krijgen?

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:59

Met een beetje indrukken van de cup wel ja. In principe zit hij bij de bovenrand netjes strak, dat is ook nodig voor het vacuüm.

Ik haalde 'm er in het begin ook weleens een extra keer uit met het verschonen om die restjes weg te halen, dat voorkwam die paar gelekte druppels ook, maar was wel wat meer werk.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:06

Mij lukt dat niet, ik kan niet aan de rand van de cup. Hij zit zeker niet te diep maar er is gewoon niet veel plaats. Daarom deukt de cup ook wat in geloof ik.

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:20

Ik ben al zeer tevreden over de cup ook al lek ik af en toe een beetje. Het voelt gewoon fijner en schoner. Ik heb minder het gevoel dat ik ongesteld ben en ik vind het fijn dat je niet constant bang hoeft te zijn voor doorlekken omdat het nooit helemaal in je (boven) broek zit. Alleen het zou toch ook wel fijn zijn als ik geen 1 drupje meer lek.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:46

Ik moet zelf ook zeggen dat ik het veel fijner vind. Ik heb ook minder last van krampen.

Swah

Berichten: 1859
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:33

Ik begin ook echt enthousiast te worden, nadat ik het de eerste keer echt een drama vond en weer naar de tampons greep. Je moet er echt even handig in worden, en de voor jou juiste vouwtechniek hebben, maar ik begin er blij van de worden idd! Ik heb de Divacup.

Swah

Berichten: 1859
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:11

En nog een tip: onder de douche in- en uitdoen. Las ik dat hier? In ieder geval ideaal! Gaat soepeler en alles gelijk weer op en top schoon. Verder heel de dag er geen omkijken naar!

soesita

Berichten: 5174
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:47

Swah schreef:
En nog een tip: onder de douche in- en uitdoen. Las ik dat hier? In ieder geval ideaal! Gaat soepeler en alles gelijk weer op en top schoon. Verder heel de dag er geen omkijken naar!


Heb je wel een goede afvoer nodig. Op vakantie niet altijd een goed idee. Been there, done that. :o (Sorry voor de beelddenkers)

Swah

Berichten: 1859
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:20

Oh my.. Nee alleen nog maar thuis uitgeprobeerd. :')

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:06

Wij gaan vandaag naar een tropisch zwemparadijs en mijn cup loopt al vol met water als ik gewoon in bad zit. Ik laat liever geen spoor achter op de glijbaan :') dus dan maar tampons. Die heb ik al zo lang niet meer gebruikt dat ik niet meer weet hoe lang ik ze in kan houden :+

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:20

Ik ben juist met de cup begonnen in verband met het zwemmen (ik kan niet tegen tampons) en ik ben blij dat ie bij mij dus niet vol loopt tijdens het zwemmen. Vacuüm in beide richtingen :D

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:31

Het gekke is; ik heb nooit lekkage. Nooit! Maar er kan dus toch water in >;)

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:43

Merkwaardige dingen, die lichamen :P