Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RubyRed schreef:Wat vervelend dat het niet goed met je gaat.
Ik ben een flink aantal keren opgenomen geweest en mijn ervaring is dat je tijdens een (crisis)opname weinig therapie krijgt, dat het vooral gericht is op stabiliseren en tot rust komen. Wel kon je als je genoeg vrijheden had meedoen met crea (geen therapie maar puur bezig zijn) en soms wandelen. Er waren meestal wel 1 of 2 mensen waar ik een beetje een klik mee had, maar vaak niet echt 'lotgenootjes' (qua problematiek). Verder waren er heel veel verschillende mensen van heel veel verschillende leeftijden met heel veel verschillende problemen.
Ik hoop dat je goede hulp gaat vinden. Als je vragen hebt mag je altijd een pb sturen. Sterkte!
pimaude schreef:bedankt voor de reacties!
Het begon als 'oververmoeid/ burn-out' , daarna werd het 'dysthieme stoornis' en nu is het 'oververmoeid' .. Maar nu gaat het ook weer veel en veel slechter ineens..
Ik kreeg 1x per 2 weken therapie: 30 minuten/ 45 minuten praten over vroeger, wat er nu gebeurt, bepaalde gebeurtenissen..
Ik heb nu hardstikke maagpijn van de daden die ik gister deed.. dus of ik een gevaar voor mezelf ben? Ja. Voor een ander? Nee. Ik zie geen weg meer vooruit en ook niet achteruit, dus juist een opname lijkt mij heel verstandig. Even terug naar de basis en hopelijk actiever vooruit komen.. De rust vinden die ik nu zo mis, mijn drukke hoofd weer wat kunnen dimmen en vooral mijn paniekaanvallen onder controle kunnen houden, want die verpesten al mijn relaties met de mensen om mij heen..
Dus een crisis opname is eigenlijk niet wat ik denk nodig te hebben? Ik ben niet eens in staat om te werken, kan zo in janken uitbarsten en heel down zijn, dan ga ik weer nep-blij zijn en ben ik daar weer helemaal moe van na een paar uurtjes..
pimaude schreef:Oke, duidelijke informatie.. ik had niet zoveel op om dood te gaan, toen waren de pillen al afgepakt, maar nu ik weer 'helder' ben zie ik wel dat het zo niet langer kan. Ook mijn vriend zit er best doorheen en positief blijven lukt zelfs hem bijna niet meer.. ik zal dan het gesprek dinsdag afwachten en deze dagen proberen door te komen.
pimaude schreef:In december kreeg ik een doorverwijzing naar de psycholoog van mijn huisarts en na 2x had ik een fijne psych gevonden.
We hebben veel gepraat en er zijn weer bepaalde gebeurtenissen omhoog gekomen die ik heb moeten verwerken. Ik ben een meester in gebeurtenissen wegdrukken en weglopen voor de confrontatie en dat eist nu zijn tol.
Ik heb de laatste paar maanden last van heftige paniekaanvallen. Mijn hoofd neemt het van mijn lijf over en ik heb geen enkele inbreng meer in wat ik doe en zeg. Ik heb nu binnen korte tijd 2x geprobeerd een einde te maken door het slikken van een hoeveelheid medicatie.
as dinsdag heb ik een afspraak bij de psycholoog en bij de dokter. Ik zie geen oplossing meer en wil me graag laten opnemen. De psycholoog dacht dat het ook verstandig zou zijn. Maar wat houdt zoiets in? Ik denk dat ik behoefte heb aan flinke therapie-sessies, praten met 'lotgenootjes' en rust en regelmaat. Ik ben ontzettend eigenwijs en baal daar erg van, want dat is niet wie ik ben of wil zijn.. Ik raak steeds verder van mezelf weg dus wil een oplossing..
ik hoop op tips en verhalen van mensen die hier al doorheen zijn gegaan..