My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 20:25

Hallo bokkers,

Sinds een klein weekje heel erg nieuwsgierig naar dit dieet: Killerbody van Fajah Lourens.
Er zijn twee zusjes op facebook die dit dieet onder de loupe nemen, erg leuk om te volgen. Je schijnt snel af te vallen, wel van honger te moeten houden en hard te moeten trainen.

https://www.facebook.com/zusjeszonderzoet/?fref=ts

En voor wie niet weet wat het is;
www.mykillerbodymotivation.com

Wie volgt dit dieet?

:wave:

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:44

Ik ben altijd heel skeptisch over zulke dieeeten. Vooral het aspect van honger lijden en hard trainen.. Volgens de website zou ik krap 1500 kcal mogen eten en is mijn rust energiebehoefte 1450 8)7 Ja, dan ga ik afvallen. En honger lijden. En al m'n spiermassa verliezen en daarna een figuur hebben om over een catwalk te lopen (wat ik niet positief vind, gezien het gros van deze meiden veel te mager zijn).
En no hate, maar op die foto van t boek zie ik geen killerbody. Wel een slanke en waarschijnlijk fitte dame. Maar imo geen killerbody.

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:54

Ik had hier laatst een gesprek over met iemand. Over het feit dat Fajah Lourens misschien niet helemaal goed door heeft wat voor een voorbeeldfiguur ze is voor veel meiden. Diegene die ik sprak vertelde o.a. dat ze in een snapchat verhaal van Fajah gezien had hoe Fajah op een muziekfestival een broodje gegrilde kip kocht, vervolgens in 'paniek' raakte en alleen de gegrilde kip opat (als je nou de gezonde dingen opeet, zoals de groenten.. maar nee) omdat ze alles te veel calorieën binnen zou krijgen. Daarnaast promoot ze inderdaad het honger gevoel; "je moet van het honger gevoel gaan houden" heeft ze volgens mij gezegd. Nou, dat lijkt me persoonlijk niet al te gezond. Ik denk niet dat het nodig is om honger te lijden wil je een gezond lijf krijgen/behouden. Het is eerder belangrijk om goed gevarieerd en gezond te eten, te luisteren naar je lichaam, met aandacht eten en stoppen zodra je vol zit. Kleine porties wat vaker op de dag wil ook nog wel eens helpen. En in beweging blijven uiteraard.

Anoniem

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:12

Ja,laten we een hongergevoel promoten.
Heel gezond en echt een voorbeeld voor anderen.

bono_
Berichten: 266
Geregistreerd: 21-10-09
Woonplaats: Friesland

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:26

Ik denk eerlijk gezegd dat fajah met dat 'hongergevoel' doelt op de mensen die een veel te ongezonde levensstijl hebben en dus ook veel te veel eten. Als je dan je levensstijl om gaat gooien zul je denk ik inderdaad in het begin last hebben van het hongergevoel, omdat je lichaam moet wennen aan je nieuwe eetpatroon. Dan zou ik die uitspraak misschien nog een beetje kunnen begrijpen ja.. ;)
Ik vind het zelf ook een vage uitspraak hoor, snap niet dat je zoiets kunt zeggen.. Lekker voor die jonge meiden die dan maar denken dat ze moeten afvallen en dus maar niks moeten eten omdat dat honger gevoel wordt goedgekeurd :n

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:34

Wat een onzin dit soort diëten. Ieder dieet die een hongergevoel promoot of die je een hoop voedingsstoffen uit je voedingspatroon laat halen moet je ver van weg rennen. Gezond en gematigd eten is de enige gezonde oplossing. Jezelf verhongeren is nooit een goed idee. :roll:

Kan geen respect voor Fajah hebben.

Kelli van Fitnessblender kan het mooier uitleggen dan mijzelf, ook aan de hand van eigen ervaring.



Zoals ze zelf zegt: ''food is not your enemy. Becoming allies with food is how you get fit, stay fit and with natural ease for the rest of your life.''

KMF

Berichten: 480
Geregistreerd: 30-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:41

Van wat ik gezien heb denk dat jullie haar verkeerd begrijpen... Volg haar snapchat dan niet, maar geloof dat ze dat niet bedoeld.

Misschien kun je kijken naar personalbody plan TS, daar hoor ik veel goeds over.

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:49

Ik volg haar Snapchat ook niet, maar ik vind het persoonlijk niet normaal om alleen kip, kwark en rijst te eten. Daarnaast vind ik het behoorlijk asociaal om eten te kopen en het vervolgens zo de prullenbak in te mieteren.

Laurapalmer

Berichten: 527
Geregistreerd: 26-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:53

Leuk boek een beetje onrealistisch!volgens haar kun je alle boodschappen bij de supermarkt kopen..klopt absoluut niets,aloevera gel (om op te eten) allerlei superfoods,whey/proteine shakes/thuistrain attributen en vitamines moeten her en der verzameld worden!erg prijzig ook(ik was alleen voor de 2 whey/proteine poeders al 120euro kwijt dus met alle benodigheden zit je rond de 400)!!ook zou het boek voor iedereen handig zijn,euhhh dag 2 fase 1 : begin met 150!crunches...

Ik vond het 3 dagen leuk,erna kon ik echt een week niet bewegen van de spierpijn.leuk als je misschien niets anders te doen hebt...

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:17

bono_ schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat fajah met dat 'hongergevoel' doelt op de mensen die een veel te ongezonde levensstijl hebben en dus ook veel te veel eten. Als je dan je levensstijl om gaat gooien zul je denk ik inderdaad in het begin last hebben van het hongergevoel, omdat je lichaam moet wennen aan je nieuwe eetpatroon. Dan zou ik die uitspraak misschien nog een beetje kunnen begrijpen ja.. ;)
Ik vind het zelf ook een vage uitspraak hoor, snap niet dat je zoiets kunt zeggen.. Lekker voor die jonge meiden die dan maar denken dat ze moeten afvallen en dus maar niks moeten eten omdat dat honger gevoel wordt goedgekeurd :n


Ik denk ook niet dat haar intentie verkeerd is. Maar de opmerking is echt veel te ongenuanceerd en zet jonge meiden aan tot ongezonde dingen. Daarom had die opmerking nooit in dit boek mogen staan m.i.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:19

Ik heb ook er ook veel slechte verhalen over gehoord. Wilde hem eerst aanschaffen om toch te proberen. Maar heb ik toch maar niet gedaan...

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 13:12

He he, eindelijk tegen argumenten :)
Ik heb tot nu toe alleen nog maar mensen gesproken die er helemaal dol op zijn. Toch zie ik bij de meiden/mannen die het volgen resultaat.

In het boek heb je drie fases, elke fase moet je vier weken volgen. Na de derde fase en je vindt dat je genoeg in shape bent, dan kun je weer rustig opbouwen naar meer calorieën en toch op gewicht blijven.

Persoonlijk vind ik het een erg leuk boek, makkelijk beschreven en het dieet ziet er in mijn ogen niet slecht uit. Ik zou er graag nog wat meer koolhydraten in zien :') Maar ik ben nou eenmaal gek op koolhydraten. De thuis oefeningen vind ik wel realistisch. Ga eens bootcampen, dan mag je ook zo'n 150 crunches doen, 50 keer opdrukken, 1 minuut planken en dan 30 sec rust en dat x 7. Ik doe boxing en als warming-up doen wij 5 minuten touwtje springen. Het is alleen of je de discipline hebt om het thuis te gaan doen.

Inderdaad jongere meiden kunnen dit boek anders opvatten. Staan ook hier en daar wat foutjes in het boek.
Zo is ook het boodschappenlijstje niet compleet. Bij sommige gerechten staat er bijvoorbeeld ui bij de benodigdheden, maar komt in de beschrijving niet voor :')

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:19

50 keer opdrukken keer 7?? Hahaha ik kan me 7 keer opdrukken op mijn knieën.. en dan ben ik nog wel aardig sportief met 4 keer per week paardrijden, 3 keer per week hardlopen, 2 keer per week 15 min krachttraining en 1 keer per week 20km fietsen..
Planken lukt me 20 seconden.

Diëten zijn onzin. Het enige dat helpt is gezond en niet teveel eten en lekker bewegen.

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 13:24

Supervixen schreef:
50 keer opdrukken keer 7??


Je vat het anders op dan ik bedoel :)
50x opdrukken.
1 minuut planken met 30 sec. rust daarna en dat x 7

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:27

Ik volg ook een killerbody programma, maar dan bij de sportschool hier om de hoek. Zij hebben de voeding ook meegenomen in hun programma en dat houdt in dat je veel moet eten en juist je lichaam niet uit mag hongeren. Ik merk aanzienlijk verschil.

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:22

Nassie schreef:
Supervixen schreef:
50 keer opdrukken keer 7??


Je vat het anders op dan ik bedoel :)
50x opdrukken.
1 minuut planken met 30 sec. rust daarna en dat x 7

50x opdrukken voor iemand die totaal niet bezig is met sporten is alsnog veel. Bovendien, wat heeft het voor zin om telkens alleen maar dezelfde spieren te trainen? Je gaat overtrainen en het is zonde om de spieren die je traint bij andere type workouts te laten liggen.

Een goed workout schema is een gevarieerd schema.

Laurapalmer

Berichten: 527
Geregistreerd: 26-11-14

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:26

Het boek zou voor ieder toegankelijk zijn..dus ook voor niet sportieve mensen,huismoeders etc te hysterisch eetpatroon en te hysterische thuisoefeningen..prima vol te houden als je na elke dag trainen een week uit de running kan liggen :Y)

Laurapalmer

Berichten: 527
Geregistreerd: 26-11-14

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:30

Ja dat klopt idd bij de recepten,ga je vol goede moet koken..beschrijft het recept hele andere dingen _O-

Ook de proteine pannekoekjes waren verschrikkelijk smerig,en waren niet soepel om te maken terwijl ik alles keurig afwoog O:)

Hartstikke leuk boek,voor de heb niet om serieus er mee aan de slag te gaan..20 vitamines slikken om vervolgens "gezond" honger te lijden..

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:46

Ach, ' ons' Fajah heeft dezelfde geldverslindende hobby als wij.. Door met dit boekje centjes verdienen, gaat naar een goed doel, haar paarden :D

Laurapalmer

Berichten: 527
Geregistreerd: 26-11-14

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:49

Dat is dan ook weer waar :Y)

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 20:07

Hahah erg goed doel :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:10

Ik heb het boek gekocht en ben lid geworden met de code die in het boek zat. Ik heb me werkelijk stuk gelachen :D

De oefeningen die je volgens week 1 moet doen zijn veel te zwaar voor een ongetraind persoon. Overbelasting ligt op de loer.

Daarnaast worden er zoveel fouten gemaakt!
Zo moet je de sumo Squad doen. Kinderachtig maar ik denk dan dus gelijk aan een stuk of wat van die dikke worstelaars bij elkaar ;)

Daarna moet je 10 lunches per been doen. Dus daar word je sumo van haha!


Even serieus: enige wat bij echt resultaat gaf was bbg van Kayla Itsines.

Personal body plan heeft bij mij een hoop ellende gebracht. Of het de oorzaak was of de druppel dat weet ik niet, maar ik zit inmiddels zelfs in de medische mallemolen. 79 euro per maand voor dit "programma" met wurgcontract is echt véél te veel.

Laurapalmer

Berichten: 527
Geregistreerd: 26-11-14

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:16

Over overbelasting gesproken:ik lag echt volledig in de kreukels :j

Wurgcontract?ik heb mezelf toen niet aangemeld via internet maar begrijp dat dat ook maar beter is geweest?

Ik ga even googlen op bbg van Kayla Itsines!!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:20

Ik heb het eens doorgenomen. Denk dat de oefeningen niet echt geschikt zijn voor jongeren en beginners...
Ben al blij dat ik 4x kan opdrukken en ook ik sport behoorlijk veel, ook cardio en kracht :=

Dieet, tja, daar doe ik sowieso niet aan. Gewoon een beetje letten op wat je eet, ik ga het niet allemaal zo bijhouden. Ik heb echt wel meer nodig dan dat dieet zegt, met school kan je behoorlijk onder stress lijden en dan vind ik goed en stevig eten erg belangrijk.

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:22

Persoonlijk, vind ik dieten onnodig en slecht voor je lichaam. Je zou beter gewoon 3 maaltijden per dag (geen junkfood) kunnen eten en voldoende bewegen.