Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:54

Ik vind de hier afgebeelde foto's echt niet spectaculair. Die blekingscremes waar jullie het over hebben zijn voor donkere mensen,terwijl jullie heel licht,zelfs rossig,zijn.Dus ik zou daarmee uitkijken.Waarschijnlijk is een goede foundation en zonbescherming heel wat beter en niet schadelijk voor de huid.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:11

Tipje voor het camoufleren; ik heb nu de producten van Dermacolor ontdekt, die zijn niet zo duur. Werkt goed om de ergste vlekjes bij te werken.Je kan een proefsetje bestellen met verschillende kleurtjes zodat je kan testen welke kleuren goed staan.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:26

Ik heb er ook last van.
Maar niet zoveel last dat ik er voor €80 aan smeersels vn de beautysalon op ga smeren.
Als de zon schijnt smeer ik factor 50 erop en verder doe ik er niks aan.
Met bril op valt het ook wel mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:30

Ik zie op het lijstje ook mijn AD er tussen staan en ik heb het idd ook.
Wel heel lichtjes (net onder mijn haargrens), dus gelukkig niet erg storend.
Bij mij kwam het pas omhoog toen ik een keer onder de zonnebank ging.

raizarobin
Berichten: 284
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: santpoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:54

Ik heb hier ook last van. Vroeger veel sproeten maar dat werden op een gegeven moment vlekken. Grote vlekken, vooral op m'n bovenlip maar helemaal erg op m'n voorhoofd.
Ik heb niet alleen donkere vlekken maar naast m'n haarlijn ook lichte plekken die niet meer bruin worden in de zon. Lijkt wel of mijn pigment verplaatst is naar bepaalde punten.
Dermatoloog spreekt zelfs van een zwangerschapsmasker.
Heb je foto's gezien en ik zou echt blij zijn met zo'n huid.
Maar goed, in overleg met de dermatoloog gestopt met de pil en daar werd het idd iets beter van maar is zeker niet weg gegaan.
Ook heb ik bleekcreme gekregen en daar wordt het is beter van. Maar dat mag ik in de zomer niet smeren omdat je huid daar dunner van wordt.
Verder smeer ik iedere dag met factor 50. Zowel zomer als winter.
Mocht het nog erger worden dan is er nog een optie tot laseren maar daar wil ik nog niet aan beginnen.

marschwood
Berichten: 455
Geregistreerd: 25-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:55

is het geen optie om de vlekjes in te smeren met factor 50 en de rest bij te laten kleuren zodat het niet meer zo zichtbaar is?

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:04

Ik lees even mee..sinds dit jaar ook ineens weer heel erg last van melasma.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:12

Ik doe er niets meer aan. Het is maar zo.

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:16

Ik heb het ook (en wel donkerder vlekken dan ik hier zie). Ben al zeker vijf jaar niet meer aan de pil, nooit zwanger geweest ook. Het zit vooral rond mijn ogen, voorhoofd en wangen. De 'snor' is er de laatste paar jaar gelukkig niet meer zo. Die vond ik nl wel vervelend, de rest stoor ik me niet zo aan. Ja, mooi is het niet, maar ik blijf er niet helemaal voor uit de zon. Ik smeer weleens met factor 50, maar vergeet het net zo vaak. In de winter wordt het minder, maar helemaal weg gaat het niet. Ik ben er ook nog niet achter waar het nou door komt. Het begon toen ik begin 20 was ongeveer, ben nu 37, ga er maar vanuit dat het niet meer weg gaat. En doordat het toch een beetje schommelt (zomer/winter)doe ik er ook niet veel meer aan. Echt helpen doet het toch niet imo.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:24

Mijn dochters hebben het ook maar dat komt omdat hun vader van Indonesische afkomst is. Ze zijn naar een kliniek in Amsterdam gegaan en hebben crème gekregen daarvoor. Het is heel frustrerend want mijn jongste is nogal blank en die heeft, in tegenstelling tot mijn oudste die toch wat getint is, er meer last van. Factor 50 smeren als de zon schijnt en uit de zon met je gezicht.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:40

Ik heb het ook, voorhoofd en bovenlip.
Nooit over nagedacht dat het wellicht komt van mm vaderskant (indo). Vroeger vond ik het storend, Nu kan ik de vlekken op mm voorhoofd erg waarderen. Maakt mij wie ik ben.

Bij mij komt het in ieder geval niet van de pil of zwangerschap oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:52

marschwood schreef:
is het geen optie om de vlekjes in te smeren met factor 50 en de rest bij te laten kleuren zodat het niet meer zo zichtbaar is?

Nee zo werkt het helaas niet. De pigmentvlekken kleuren bij mjj ook sneller, ook al smeer ik factor50 en heb ik een hoed op. En geen zonnebrand gebruiken vind ik sowieso funest voor de huid.
Daarnaast gaat het er met zonnebrand niet om dat hoe zwaarder de factor is, hoe minder bruin je wordt he.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:17

Ik heb er ook last van. Op mijn bovenlip heb ik een snorachtige vlek en op mijn voorhoofd aan de zijkant ook. Als ik make up op heb zie je het niet echt heel erg maar zonder make up wel.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:32


loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:04

Ooh ik zie nu dit topic! Ook ik heb hier last van! Ben bij de dermatoloog geweest en heb blekingscreme mee gekregen... Maar daar durf ik niet zo goed aan omdat dit ook weer verkeerd uit kan pakken.


Ik smeer me zo goed mogelijk in en verder tja, so be it.... In de winter neemt het idd af, tot dat de zon weer begint te schijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 08:57

Zucht. De hele zomer ging het goed, wel wat vlekken maar niet heel erg. Nu een week op vakantie geweest, constant factor 50 gesmeerd, hoed op en in de schaduw, maar nee hoor, helpt niks -O-

Afbeelding

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:29

Balen jolien!! Gebruik jij buiten je factor 50 nog iets tegen de vlekken? Ik smeer mijn gezicht dagelijks met factor 50 in :) maar ben op
Zoek naar een crème die ook voor die vlekken helpt.

Anoniem

Re: Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:26

Ik had een creme van biodermal maar dat deed niks. Ik laat het maar zo...

Bbauke

Berichten: 56
Geregistreerd: 27-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:11

Ik heb dit ook al 7 jaar. Bij mij worden ze echt heeel donkerbruin. De eerste 4 jaar had ik ook een 'snor' echt vreselijk en zo moeilijk om uit de zon te laten. En factor 50 kan je blijven smeren maar wordt toch wel donker. Ik heb 1,5 jaar tussen door geen pil gebruikt, nu weer wel maar geen enkel verschil. Wel veranderd de plaats waar de vlekken komen. Nu heb ik de laatste 2 jaar geen pigment meer boven mijn lip gelukkig. Maar wel vooral aan linkerkant van mijn hoofd (voorhoofd en naast mijn oog ) doe er niets meer aan. Mijn moeder heeft dit ook al 20 jaar echt over vrijwel heel der gezicht. Die heeft vaker fruitzuur peelings gedaan. 3 weken lang met vellen aan haar gezicht rondlopen en het eerste zonnestraaltje waren ze weer terug..

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:15

Ik doe er ook niets meer tegen. Als ik uit ga een beetje make up op dan zie je het iets minder .
Maar het boeit mij niet meer.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:34

Ik trek me er idd ook minder van aan, maar als er een crème voor is dat het iets egaler wordt is dat uiteraard mooi meegenomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:03

Inmiddels is het weer zonniger aan het worden en ondanks dat ik mn gezicht standaard insmeer met factor 50 en daaronder nog een dagcreme met spf 30 heb, zit ik nu alweer onder de vlekken -O- Het is echt niet leuk meer.
Zit nu te twijfelen om te stoppen met de pil, maar dat trek ik eigenlijk niet zo goed, want mn menstruatie is echt ontzettend heftig iedere maand.
Maar goed, ik ga trouwen in augustus, en ik wil niet met vlekken rondlopen op mn trouwdag..
Morgen ga ik de ha bellen voor een afspraak en doorverwijzing naar de dermatoloog.

Edit: Ik ben trouwens bijna 3 maanden gestopt met mn ad, maar dat lijkt dus niet echt uit te maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:07

Joolien, ik vind dat jij het best in heftige mate hebt (zag in een ander topic ook een foto voorbij komen en daar schrok ik wel een beetje van).
Is het niet een beetje te verbleken dmv makeup? Ook gezien je binnenkort gaat trouwen.. Maar met die warmte lijkt me een plakaat makeup op je gezicht ook niet fijn.
Misschien zijn er idd behandelingen bij een dermatoloog. Kan het ook aan een soort allergie liggen?

Ik heb het zelf trouwens ook sinds ik ooit een keer onder de zonnebank ben geweest, maar dat beperkt zich gelukkig tot een streepje onder mijn haarlijn.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:10

Ik maak me er maar niet meer druk om. Krijg een snor in de zomer . Als ik uit ga werk ik die een beetje weg met make up. Wordt elk jaar groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:21

Cayenne schreef:
Joolien, ik vind dat jij het best in heftige mate hebt (zag in een ander topic ook een foto voorbij komen en daar schrok ik wel een beetje van).
Is het niet een beetje te verbleken dmv makeup? Ook gezien je binnenkort gaat trouwen.. Maar met die warmte lijkt me een plakaat makeup op je gezicht ook niet fijn.
Misschien zijn er idd behandelingen bij een dermatoloog. Kan het ook aan een soort allergie liggen?

Ik heb het zelf trouwens ook sinds ik ooit een keer onder de zonnebank ben geweest, maar dat beperkt zich gelukkig tot een streepje onder mijn haarlijn.


Nja dat is dus het ding. Ik ga wel make-up dragen, maar dat wil ik wel natuurlijk. Maar hier heb ik ook make-up op, maar op m voorhoofd komt het er gewoon doorheen.
Afbeelding