[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5015
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:51

Bioflex is een materiaal waarvan de piercing gemaakt is, geen merk. En dit is een soort plastic, dus zeker niet magnetisch.
Maar voor 100% zekerheid zou ik ze er gewoon lekker uithalen. Ik mocht toen helemaal geen piercings in, zelfs geen bioflex omdat ze geen risico willen lopen dat er toch iets van metaal inzit. Zal per ziekenhuis verschillen misschien.
Er is bij mij nog nooit iets echt dichtgegroeid in een paar uur wat er al langer inzit en een MRI scan duurt hooguit 15 tot 30 minuten.

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:23

Ik heb m'n MRIs gewoon met titanium piercings gehad.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:10

Bioflex moet geen enkel probleem zijn. Dat is idd plastic, daar reageert de MRI niet op.
Ik heb een spalkje achter mn tanden (al 25 jaar) en ik had dus het gevoel tijdens de MRI dat dat wel trilde. := En van dat idee werd ik zo naar dat ik echt heel goed moest focussen op mn ademhaling want ik kreeg bijna een hyperventilatie aanval. De MRI daarna toch maar een oxazepam gepakt. :')

Paardjes101
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-03-23

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:27

Zijn hier mensen die ervaring hebben met een piercing tegen migraine?

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:57

Urielle schreef:
Ik heb m'n MRIs gewoon met titanium piercings gehad.


Ik doe ze dus inderdaad ook nooit uit, goud en titanium.

MRI duurt meestal zo'n 30 minuten, is sneller voorbij dan je denkt!

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:26

Tijdje geleden ook een MRI gehad. Was onverwachts dus geen tijd gehad om al mn piercings uit te doen. Zat in de wachtkamer en een paar kreeg ik er echt niet los, maar was geen probleem verder. Ze konden gewoon blijven zitten :)

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:39

Paardjes101 schreef:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met een piercing tegen migraine?

Ik heb een daith, maar puur decoratief en ik merk geen enkel verschil, maar heb ook geen migraine, alleen gewoon hoofdpijn.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:39

Heb toen gehad dat ik alles uit moest doen voor de MRI. Kreeg mijn Rook er niet uit…heel mijn oor over de zeik..
Zegt de radiologe doodleuk: die kan wel blijven zitten hoor. Die is niet magnetisch _-:(

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:36

Iemand nog aanraders voor een shop in zuid Holland waar een hidden helix wordt gezet?

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:37

mirtedl schreef:
Iemand nog aanraders voor een shop in zuid Holland waar een hidden helix wordt gezet?


Wat een grappige! Die kon ik helemaal niet, heel gaaf, wordt
denk ik dan van onder naar boven gepierced?

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:55

Volgens mij een hidden helix van voor naar achter en moet het boogje van de piercing in het boogje van je oor vallen. Je hebt ook nog een floating helix, die is wel van onder naar boven :)

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:55

Vraagje! Sinds begin december 2 tepelpiercings laten zetten. Alleen blijven ze geïrriteerd. Voel dat het van binnen nog niet geheeld is in elk geval. Meestal is het 2-3 dagen rustig, geen last van en dan wel weer. Kan het zijn dat ik niet tegen het materiaal kan van de staafjes? Laten vervangen voor plastic? Komende zaterdag ga ik even terug naar de shop in elk geval. Maar dacht wellicht hebben jullie ervaring hierin?

jasz

Berichten: 2222
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 12:12

Die kans is erg klein, want het moet verplicht met titanium, of met een hoge karaat goud, omdat dat hypoallergeen is. Het kan gewoon een tijdje duren voor het echt goed voelt. Die van mij voelden wel heel snel goed, maar ik heb ook zat verhalen gelezen/gehoord van vrouwen bij wie ze wel langer vervelend bleven voelen. En kan ook rond je menstruatie weer gevoeliger zijn.

Zie je tekenen van ontsteking? En maak je het nog dagelijks schoon met zout oplossing? Je kan ook even een warme zoutoplossing maken en dat er met een watje wat langer tegenaan houden. Dat trekt eventueel vuil ofzo eruit. Daarna dan weer spoelen met water.
En als je je echt druk maakt, dan zou ik contact opnemen met je piercer.

Edit: zie dat je naar je shop gaat, dat is slim!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 12:44

Hier duurde het wel bijna een jaar
Ik zat vaak met een kopje met zoutoplossing op mijn tepels, dan kon het goed weken

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:47

Oooh jullie stellen me gerust. Echt ontstoken is het niet, maar kan wel echt voelen dat het nog niet geheeld is. Maak het idd gewoon gewoon elke dag apart schoon incl wassen met unicura. Maar zal eens zoutoplossing gaan gebruiken!

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 16:15

JackieT schreef:
_Friemel schreef:
Mijn zoontje heeft zijn oorbellen en zoals beloofd zou hij van mij zwarte vierkante oorbellen krijgen, hij is alleen gepierced op 1 mm (bewust) omdat ik liever niet wil dat hij normale oorbellen draagt, zijn vaak te lang en porren aan de achterkant van je oor, alleen nu is het verdomde lastig te vinden wat hij wil in 1.0mm Ik weet dat er die buitenlandse website is alleen ik kan hem 'echt niet vinden op google... was iets met body.... Weet iemand welke ik bedoel?

Mijn zoontje zoekt zoiets: https://www.trendhim.nl/zwart-zwart-6-m ... 73EALw_wcB maar dan in piercing variant. Het staafje is geen issue, het balletje echter wel :') Iemand tips?


Bij de piercingshop waar ik was kon je je piercing helemaal zelf samenstellen, qua steen en achterkant. Misschien zit er ook zoiets bij jou in de buurt?


probleem is niet het samenstellen maar de 1.0mm maat :)

Was idd niet crazyfactory, daar bestel ik al jaaaaren :D

Ben nog op jacht en wild aan het googlen, was iets met body nog iets, ik ga de zoekfunctie hier proberen

edit: Logo gevonden here, google image search en gevonden, wooo!

https://bodyartforms.com/ was het *\o/*

Goner
Berichten: 295
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:52

loez schreef:
Oooh jullie stellen me gerust. Echt ontstoken is het niet, maar kan wel echt voelen dat het nog niet geheeld is. Maak het idd gewoon gewoon elke dag apart schoon incl wassen met unicura. Maar zal eens zoutoplossing gaan gebruiken!


Correct me if I'm wrong, maar duurt het niet minstens 6 maanden voordat die dingen eindelijk geheeld zijn? Sterker nog, van wat ik online lees kan het nog veel langer dan dat duren voordat ze eindelijk geen wondvocht (of hoe dat vocht ook heet :+ ) meer lekken.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:44

Goner schreef:
loez schreef:
Oooh jullie stellen me gerust. Echt ontstoken is het niet, maar kan wel echt voelen dat het nog niet geheeld is. Maak het idd gewoon gewoon elke dag apart schoon incl wassen met unicura. Maar zal eens zoutoplossing gaan gebruiken!


Correct me if I'm wrong, maar duurt het niet minstens 6 maanden voordat die dingen eindelijk geheeld zijn? Sterker nog, van wat ik online lees kan het nog veel langer dan dat duren voordat ze eindelijk geen wondvocht (of hoe dat vocht ook heet :+ ) meer lekken.




Dan ga ik door met schoonhouden en stop ik met me druk maken _O-

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 19:21

Bij mij lijkt ie ook nog steeds niet echt geheeld, heb ze nu ook een jaar en wat maanden volgensmij? Ben 2 weken terug wel aan de deurpost blijven hangen, deed grote pijn maar sindsdien is ie ineens een stuk liever…

jasz

Berichten: 2222
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 20:52

Goner schreef:
loez schreef:
Oooh jullie stellen me gerust. Echt ontstoken is het niet, maar kan wel echt voelen dat het nog niet geheeld is. Maak het idd gewoon gewoon elke dag apart schoon incl wassen met unicura. Maar zal eens zoutoplossing gaan gebruiken!


Correct me if I'm wrong, maar duurt het niet minstens 6 maanden voordat die dingen eindelijk geheeld zijn? Sterker nog, van wat ik online lees kan het nog veel langer dan dat duren voordat ze eindelijk geen wondvocht (of hoe dat vocht ook heet :+ ) meer lekken.


Tepelpiercings gaan altijd wat talg hebben, dat is normaal en ga je gewoon houden. Wondvocht is wel echt wat anders en dat is niet normaal.

Denk dat het net als met alle piercings verschilt hoelang het duurt. M'n tragus duurde ook heel lang en ook m'n daith is na driekwart jaar nog niet helemaal genezen. Mijn tepelpiercings gingen wel heel erg snel goed. Heb nu ook 1 maat kleiner in laten zetten, maar genezen zijn ze nog niet en dat duurt 3-12 maanden volgens mijn piercer. Ik zit nu op een half jaar en begint nu wel in de buurt te komen lijkt het

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:17

loez schreef:
Vraagje! Sinds begin december 2 tepelpiercings laten zetten. Alleen blijven ze geïrriteerd. Voel dat het van binnen nog niet geheeld is in elk geval. Meestal is het 2-3 dagen rustig, geen last van en dan wel weer. Kan het zijn dat ik niet tegen het materiaal kan van de staafjes? Laten vervangen voor plastic? Komende zaterdag ga ik even terug naar de shop in elk geval. Maar dacht wellicht hebben jullie ervaring hierin?


Hoi,

Er is een hele klein percentage dat allergisch is voor een bestandsdeel (vanadium) in titanium, ik ben er daar één van en mijn piercings genazen dus nooit. Nu krijg ik dus speciale titanium staafjes of direct goud en geen problemen meer :) dit komt dus héél zelden voor maar kán dus wel.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:23

Ik zet hem even in spoiler want ew maar zo liep ik anderhalf jaar rond, we kwamen er pas achter toen het met mn neus ook gebeurde, ik had kort haar en voelde me echt vreselijk want het was dus zo zichtbaar -O-

Spoiler:
Afbeelding


Dit was een week/2 weken ná het wisselen naar echt goud en het staafje van mn FH
Afbeelding

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:12

Auw! Dat ziet er ook gewoon echt pijnlijk uit! Gelukkig weet je het nu! Ik houd het hoe dan ook in de gaten. Met andere piercings nooit last gehad.

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:56

Zijn er mensen die ervaring hebben met een daith piercing en op maat oordoppen?

Ik zou er zo graag 1 willen, maar mijn op maat gemaakte oordoppen voor het slapen zit in de weg. Deze sluiten nauw aan.

Is er een oplossing voor? Slapen zonder oordoppen kan ik echt niet. Standaard (schuim) dopjes van de drogist, alpine oordoppen oid kan ik echt niet dragen.

Misschien een oplossing als het aanmeten met de daith in? (Ik weet dat de audicien dit niet doet) Of ander spul in je gehoorgang? :')

jasz

Berichten: 2222
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 18:25

Mijn piercer zei dat je 'm wel omhoog kan draaien, de daith. Maar dat kan wel pas als hij helemaal genezen is. Ik kon m'n gewone oordopjes wel in, als ik m'n daith gewoon liet zitten, maar zat wel wat minder goed. Verder geen ervaring met aangemeten oordoppen