Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lelberse schreef:Ik ben bijv. ook deels voor hem begonnen met de pil en daarbij mag je niet roken en ik vind meeroken daar eigenlijk ook wel onder vallen..
listiglistje schreef:Roken is een vrije keuze, je kan iemand niet verbieden om te roken.
Ik vind het soort vrouwen welke hun vriend/man verbieden te roken ook erg eng(sowieso elk soort van verbod)
Je wist dat je vriend rookte voor dat jullie wat kregen...dan weet je toch waar je aan begint?
Roken is zeer verslavend en veel mensen kunnen daarom niet 123 stoppen.
Als het je niet bevalt en jij vindt het zo'n issue dat hij rookt, dan zou ik een niet rokende vriend zoeken.
Liselot schreef:lelberse schreef:Ik ben bijv. ook deels voor hem begonnen met de pil en daarbij mag je niet roken en ik vind meeroken daar eigenlijk ook wel onder vallen..
Sinds wanneer is dit dan? Wat een onzin, pil en roken ga je echt niet dood aan. Ik heb jaaaaaaren gerookt en ook altijd de pil geslikt. Ben een heel gezond mens
Ik vind niet dat je kan eisen dat je vriend stopt, het is zijn geld en zijn lichaam. Wel kan je vragen of hij rekening met jou houdt
Liselot schreef:lelberse schreef:Ik ben bijv. ook deels voor hem begonnen met de pil en daarbij mag je niet roken en ik vind meeroken daar eigenlijk ook wel onder vallen..
Sinds wanneer is dit dan? Wat een onzin, pil en roken ga je echt niet dood aan. Ik heb jaaaaaaren gerookt en ook altijd de pil geslikt. Ben een heel gezond mens
Ik vind niet dat je kan eisen dat je vriend stopt, het is zijn geld en zijn lichaam. Wel kan je vragen of hij rekening met jou houdt
annnepannne schreef:Het belangrijkste is dat je vriend het zelf ook écht wil. Je kunt hem dit niet dwingen.
Ga het gesprek met hem aan of hij gemotiveerd is om te stoppen en waarom het niet lukt.
Daarnaast kun je bij de huisarts om advies vragen en hulp om te stoppen als het zelf niet lukt.
Zorg ook niet dat hij in de verleiding komt (geen sigaretten/shag in huis hebben bijv. en de rest van de omgeving niet roken in zijn bijzijn).
Succes!
Yv_ schreef:Nope, kun je niet eisen. Je wist van tevoren waar je aan begon, als het echt zo'n big deal is, had je op dat moment ermee moeten stoppen.
Wel kun je aangeven dat je het niet fijn vindt, maar zo te horen doe je dat al. Hij moet zelf willen stoppen, anders heeft het geen zin. Een roker dwingen om te stoppen gaat jullie alleen maar een heleboel ruzies en frustraties opleveren.
lelberse schreef:annnepannne schreef:Het belangrijkste is dat je vriend het zelf ook écht wil. Je kunt hem dit niet dwingen.
Ga het gesprek met hem aan of hij gemotiveerd is om te stoppen en waarom het niet lukt.
Daarnaast kun je bij de huisarts om advies vragen en hulp om te stoppen als het zelf niet lukt.
Zorg ook niet dat hij in de verleiding komt (geen sigaretten/shag in huis hebben bijv. en de rest van de omgeving niet roken in zijn bijzijn).
Succes!
Ik heb gister nog aan hem gevraagd waarom hij nou eigenlijk niet gewoon stopte en hij zei letterlijk dat hij het niet wist. Toch steekt hij er vanmiddag weer een op.
Laatst waren we samen aan het oppassen en was er eigenlijk geen verleiding. (geen rooklucht of iets en zaten gewoon binnen film te kijken) toen zag hij iemand op de film roken en wou hij gelijk naar buiten gaan om te roken omdat de verleiding te erg was zei hij. Hij heeft het ook gedaan en ik vond het eigenlijk heel erg slap van hem.
Zelf gaat hij ook regelmatig naar de kroeg (word veel gerookt constant verleiding, word ook door vrienden overgehaald..) en dan houdt hij zich alles behalve in, net zoals op verjaardagen.
Hij vind dat het stoppen met roken het uitgaan niet mag belemmeren maar ik zie het precies andersom ik vind dat het uitgaan het stoppen met roken niet mag belemmeren..Yv_ schreef:Nope, kun je niet eisen. Je wist van tevoren waar je aan begon, als het echt zo'n big deal is, had je op dat moment ermee moeten stoppen.
Wel kun je aangeven dat je het niet fijn vindt, maar zo te horen doe je dat al. Hij moet zelf willen stoppen, anders heeft het geen zin. Een roker dwingen om te stoppen gaat jullie alleen maar een heleboel ruzies en frustraties opleveren.
nee echt dwingen heeft ook geen zin. frustraties zijn er eigenlijk al wel een beetje..
Ik heb een moeder en een broer die al jaren bezig zijn en pogingen doen, maar ze roken nog.![]()
Mijn broer is er met hulp (pleisters etc) wel tijden vanaf geweest, maar hij begon dan toch weer.