Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 08:09

Mloez, heb je apparaten of los materiaal? Anders gooi je lekker wat naar buiten en ga je daar bezig.

Ik moet zo naar werk en net tijd dat ik van station naar werk moet lopen voorspellen ze hier heel veel regen. Dus maar even gevraagd of nog collega's tegelijk met mij moeten beginnen die me kunnen oppikken. Anders vind ik die 20 minuten lopen heerlijk als ik met de trein moet, maar kom niet graag verzopen aan op m'n werk.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:24

Het enige voordeel aan dit warme weer is dat ik dan altijd extra veel zin heb in gezonde dingen, dan moet ik daar eigenlijk weinig moeite voor doen. Wat salade en fruit is dan zo lekker fris :D

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:40

Ik ben ook dol op salade en fruit, helaas vind ik witte wijntjes (met bijbehorende hapjes :+ ) en bbq met dit weer ook wel erg lekker :')

Hier zijn de buien alweer overgetrokken, laat nu het zonnetje maar weer komen, lekker naar buiten met de kinderen.

Plan voor vandaag:
O: havermout met halfvolle melk en kokos
T: nectarine
L: salade met geitenkaas, walnoten en zongedroogde tomaatjes
T: aardbeien
A: slavink, aardappelen en sperziebonen

B: 30 min circuittraining, 10 min buikspieren

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 08:49

Zonet onbedoeld extra beweging gehad. Stond op station en kwam erachter dat portemonnee nog thuis lag. Dus als gek heen en weer gefietst en precies op tijd terug voor de trein! Toch een geluk dat ik dichtbij woon.

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:50

linoleum schreef:
Mloez, heb je apparaten of los materiaal? Anders gooi je lekker wat naar buiten en ga je daar bezig.


Beide. Mijn crosstrainer is een beetje zwaar om te verslepen :D mijn gewichten en buikspiertrainer zouden op zich wel mee naar buiten kunnen. Punt is dat we de tuin. Oh moeten verbouwen en er geen fatsoenlijke omheining omheen zit. Dan sta ik vol in het zicht en daar voel ik me toch wat te onzeker bij :')

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:56

Laura82 schreef:
Ik ben ook dol op salade en fruit, helaas vind ik witte wijntjes (met bijbehorende hapjes :+ ) en bbq met dit weer ook wel erg lekker :')


Ja das waar, maar BBQ heb ik nog niet gedaan dus dat valt goed mee

Mijn plan vandaag:

O: Overnight oats met Perzik
T: Appel
L: Salademix met kip
T: Watermeloen
A: Zalm met salade en gebakken aardappeltjes met mediterraanse kruiden

S: uurtje personal training

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:07

Mama3 - bij ons is het ook mega warm in de sportschool, maar dat komt omdat de airco al 4 maanden kapot is, echt belachelijk maar ze hebben hem nog steeds niet gemaakt.

Ik heb gisteren een bbq afgeslagen en netjes een bak sla gegeten. :')

Ik heb de afgelopen dagen echt raar gegeten. Had absoluut geen honger en werd na iedere hap hartstikke misselijk. Denk dat het door de warmte kwam, wel veel gedronken & voldoende fruit en groentes binnen gekregen.

Vandaag zit ik weer een dagje op stage en ben benieuwd of ik nu wel wat te eten weg krijg.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:25

Haha lekker lieneke!

Ik zie dat t topic weer aan de 500 pagina's zit, dus volgens mij mogen we dan een nieuw topic gaan openen. Heeft iemand nog leuke tips voor een nieuwe openingspost? Ik wil m straks wel openen ^^. Dacht dat we de info uit de huidige OP sowieso mee konden nemen.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:58

Na lang wikken en wegen en stiekem meelezen heb ik toch besloten dat ik me hier graag wil melden.
De laatste maanden ben ik aangekomen, eerst vond ik dat geen probleem maar als ik mezelf nu in de spiegel zie ben ik niet zo blij meer helaas... Toch kost het me erg veel moeite om die paar kilo's weer kwijt te raken (denk aan een kilo of 6). Het is niet veel maar ik voel me nu gewoon niet fijn en onzeker in mijn lijf en nu de zomer er weer aan komt heb ik besloten dat de knop echt om moet.
Mijn probleem...? Ik houd van eten en werk als kok. Onregelmatige werk en eet tijden, de hele dag allemaal lekkere hapjes om je heen, weinig tijd om ook echt gezond te koken op mijn werk. Het perfecte recept om stiekem aan te komen. Ik heb erg veel moeite om tussen te maaltijden door van het eten af te blijven. Elke keer snoep ik kleine dingetjes naar binnen wat aan het eind van de dag een flinke hoeveelheid blijkt te zijn.
Wat ik wil? Geen heftige diëten, maar trucs te verzinnen die er voor zorgen dat ik vol zit van gezonde dingen zodat ik geen behoefte heb om onnodig te eten. We eten op mijn werk met z'n allen warm om half 3, rond een uur of 8 krijg ik honger maar aangezien ik in de keuken sta kan ik niet zomaar gaan eten. Hierdoor ga ik dus weer de ongezonde dingen naar binnen snacken die ik op dat moment tegen kom. Ik zou bijvoorbeeld wel iets kleins mee kunnen nemen en daar af en toe wat van pakken zodra daar tijd voor is. Hebben jullie daar ideeën voor?
'S ochtends begin ik altijd keurig met wat yoghurt, muesli zonder suiker en fruit maar daarna gaat het mis. Lunchen doe ik niet echt aangezien ik om half 3 warm eet op mijn werk, als ik vrij ben of laat moet werken lunch ik wel.
Hebben jullie tips voor mij? Hoe kan ik van al dat eten afblijven, wat kan ik meenemen waar ik 's avonds wat van kan eten zonder dat ik daar op dat moment nog wat aan moet doen? Dus 's ochtends klaarmaken en meenemen.
Oja qua beweging zit ik denk ik wel goed ivm mijn werk en een hond waar ik dagelijks mee loop. Daarnaast doe ik sinds een week 's ochtends wat oefeningen voor het hele lichaam en de buikspieren.
Graag ontvang ik wat tips :D

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:13

Leuk Imandra! Fijn dat je t op je wil nemen, denk dat de huidige OP al best compleet is, ik heb zo geen briljante ideeen.

Ellabellaah, lastig lijkt me dat. Zorg iig dat je genoeg eiwitten eet, daar zit je langer vol van. Ik weet niet wat je tijdens je werk wel en niet kan eten, maar iets van kwark oid werkt bij mij altijd wel goed om een tijdje vol te zijn. Je hebt bijv ook breaker high protein, niet goedkoop maar wel heel makkelijk meenemen. En misschien wat rauwkost zodat je redelijk schadeloos kunt knagen?
De hele dag omringd zijn door lekker eten zou voor mij echt funest zijn :o

Ik begin nogal last te krijgen van los vel/vet, vooral bij mn buik hangt de boel nogal. Hoop dat dat nog wat beter wordt, vind het best frustrerend dat sommige kleding nu minder mooi zit dan toen ik zwaarder was :o

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:25

@V_eraa; ik vind het ook altijd lastig om genoeg te eten met dit weer.
Ik houd het vooral bij lekker zelfgemaakte maaltijdsalades. Evt een soepje (zijn ook zat recepten te vinden voor koude soep, maar dat is niet zo mijn ding).
Een volkoren wrap met groente en gegrilde kipfilet is altijd lekker. In aluminiumfolie rollen en koel leggen, makkelijk om mee te nemen.
Zelf een tzaziki achtige dip maken van magere kwark met geraspte komkommer en één of twee teentjes knoflook. Lekker om brood, wortels, komkommer,etc in te dippen en als lunch te eten.

@EllaBellaah, welkom :)
Wat mij enorm helpt is plannen en voorbereiden. Ik zou in jouw plaats ervoor kiezen om meerdere kleinere maaltijden op een dag te eten. Zorg ervoor dat je op het werk iets kant en klaars en gezonds bij je hebt wat je snel tussendoor kunt eten. Zoals Laura82 al zegt, neem iets met veel eiwitten dat goed vult.
Zorgen dat je geen honger hebt of krijgt wanneer je omringt wordt door lekker (en ongezonder) eten zal het een heel stuk makkelijker maken voor jezelf.

@Imandra; sorry ik ben niet zo goed qua ideeën :(

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:45

Imandra - Ik heb ook niet echt input voor een nieuwe openingspost, denk dat deze helder is!
EllaBellaah - pfoe lastig zeg, ik heb zo 1,2,3 niet echt tips voor je, lastig ook omdat je aan die tijd vast zit van half 3 warm eten.

Mloez - normaal heb ik er echt helemaal geen last van dus weet ook niet waar het vandaan komt. Maar thanks voor de tips.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:13

Bedankt voor jullie tips. Het is inderdaad lastig om de hele dag tussen al dat eten te moeten werken. Vooral op de drukke avonden ben ik al snel geneigd om iets slecht te pakken omdat ik dan wel honger heb. De laatste dagen heb ik een kan water in de keuken gezet 's avonds. Dit helpt in ieder geval al om genoeg te drinken waardoor de honger ook langer weg blijft.
De tip van de rauwkost is een goede! Ik kan natuurlijk altijd een bakje meenemen met schijfjes komkommer en worteltjes oid en daar wat van pakken. Ook een snelle hap maar toch heel onschuldig.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 13:35

Ellabellaah, ik zou denk ik toch thuis lunchen, zodat je langer vol zit. Eet je minder tijdens warme eten op je werk. En daarnaast zorgen voor makkelijke tussendoortjes. Dus snacktomaatjes, komkommers, wortels. Zorg dat er genoeg voorhanden is om te pakken in plaats van ongezonde dingen uit de keuken.

Laura, rustig afwachten. Dat vel trekt vanzelf bij! Duurt alleen wat langer dan het afvallen zelf.

Sannens
Berichten: 1429
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:57

Laura82 schreef:
Ik begin nogal last te krijgen van los vel/vet, vooral bij mn buik hangt de boel nogal. Hoop dat dat nog wat beter wordt, vind het best frustrerend dat sommige kleding nu minder mooi zit dan toen ik zwaarder was :o


Mijn moeder had dat ook heel erg. Zij had ook echt irritatie onder de huid zitten. Zij heeft toen gekozen voor een buikwandoperatie. Dit is wel heel erg mooi geworden.

_Snow_White

Berichten: 3192
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:05

Heb het weekend zonder internet en zonder gezonde kost overleefd.
Helaas had mijn vriend alles aan laten branden vrijdagavond waardoor we maar in de straat een hamburger zijn gaan halen := Ik had gelukkig nog wat kcal over, dus het was niet helemaal rampzalig.
Zaterdag alleen ontbijt gehad, daarna waren er biertjes en een dutje dat tot zondagmorgen duurde 8)7
Studentenfeesten zijn leuk, maar de kater aside ben ik ook nog uit een boom gevallen en daardoor zondag nog minder gedaan dan uiteindelijk gepland.
Ik heb nog een jaar te gaan, maar ik denk dat ik nu wel met studenten pensioen ga, ik word hier te oud voor :+

Ella, ik begon ook met eerst veel rauwkost te eten. Ik had namelijk niet eens per se honger, maar het was een gewoonte geworden om te eten op bepaalde tijdstippen. Heb mij hier nu mentaal overheen kunnen zetten, maar eet nog steeds rauwkost omdat ik het wonder boven wonder echt lekker ben gaan vinden :9

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:07

Het is bij mij gelukkig nog niet zo erg dat er irritatie ontstaat, maar het hangt nu heel raar op de rand van mn broek, en mn buik is ook scheef, alsof de ene kant losser hangt dan de andere. Al twijfel ik ook een beetje of ze me wel recht dichtgemaakt hebben na mn 2e keizersnede :o
Nou ja, ik ga zien wat de tijd me brengt...

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:45

_snow_white ik ken dat ja, studenten tijd is niet heel goed voor je wat dat betreft :') nu doe ik een thuisstudie en heb daar allemaal geen last meer van haha.

Ik heb er vandaag om te beginnen voor gekozen om een flinke salade te eten ipv het warme eten. Heb alleen nog geen rauwkost van huis mee kunnen nemen, van de week met boodschappen doen zal ik wat extra inslaan.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:58

EllaBellaah schreef:
_snow_white ik ken dat ja, studenten tijd is niet heel goed voor je wat dat betreft :') nu doe ik een thuisstudie en heb daar allemaal geen last meer van haha.

Ik heb er vandaag om te beginnen voor gekozen om een flinke salade te eten ipv het warme eten. Heb alleen nog geen rauwkost van huis mee kunnen nemen, van de week met boodschappen doen zal ik wat extra inslaan.


Haha jep, hier zit ik er ook middenin :')

Maar vandaag redelijk oke:
O: yoghurt met bosbessen en flakes
L: omelet (2 ei) met cherrytomaatjes en champignons
A: bij vriendin (vega)
T: 100 gram doritos :o + smoothie van aardbeien en bosbessen

@ellabellaah ik heb toevallig vandaag mini omelet/quiche/cupcakes gemaakt met champignons en wat pitjes/zaden. Deze vind ik handig om mee te nemen naar de uni. Het ei is natuurlijk wel wat slechter, maar verder kan je er allerlei groenten in stoppen en vullen ze goed! De onderstaande bevatten 375 kcal. Dat komt voornamelijk doordat er 3 eieren inzitten, maar je kan ze natuurlijk ook magerder maken door alleen eiwit te nemen

Afbeelding

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:17

Oeh, zien er lekker uit! Op zich is ei helemaal niet zo slecht trouwens.

Hebben jullie nog leuke zinnetjes voor de titel van het nieuwe topic?

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:19

Dat ziet er lekker uit! Ei vult inderdaad wel altijd goed en zijn makkelijk koud mee te nemen en op te eten. Hoelang hen je ze in de oven gedaan en op welke temperatuur?

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:23

Oohhh! Wat misschien ook leuk is voor in de nieuwe OP, is een aantal links naar gezonde, lekkere recepten delen.
Ik dacht aan oa. de vezelrijke kwarktaart van Jelmer, en courgette lasagne. Iemand nog ideeën?

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:26

EllaBellaah schreef:
Dat ziet er lekker uit! Ei vult inderdaad wel altijd goed en zijn makkelijk koud mee te nemen en op te eten. Hoelang hen je ze in de oven gedaan en op welke temperatuur?


Ik heb eerst de champignons in de pan gebakken met wat knoflook, zout en peper. Toen in een schaaltje met 3 eieren erbij geklopt. Rechtstreeks in de vorm gegoten en wat pitjes erop gestrooid. Zo'n 20-25 minuten op 180 graden. :)

_Snow_White

Berichten: 3192
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:27

EllaBellaah schreef:
Dat ziet er lekker uit! Ei vult inderdaad wel altijd goed en zijn makkelijk koud mee te nemen en op te eten. Hoelang hen je ze in de oven gedaan en op welke temperatuur?


Ik maak deze ook wel vaker op verschillende manieren. 20min op 400F (200C ?) en dan vaak met eten even 30sec in de magnetron <3

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:55

Lekker, ga ik proberen! Ook makkelijk dat gewoon alle groenten er door heen kunnen. Bedankt voor het delen :D
Ik heb voor vanavond een gesneden appel met kaneel klaar staan in de koeling. Als ik honger krijg kan ik daar van pakken.