Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mama3
Berichten: 1812
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:22

Hoe doe jij dat met je macro's Cheetahfan? Ik zie nml pas eind vd dag wat de schade is op mfp. Of halverwege. Of bedenk jij de dag van te voren wat je gaat eten?

Misschoen zou ik dat ook moeten doen besef ik me nu ik dit typ haha..

En hoe zijn jouw percentages koolhydraten, vet en eiwit, ik ben er nog niet echt uit wat voor mij het handigst/beste is. Kreeg bij de sportschool een verhouding die het "gemakkelijkste" is...

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:28

Ik plan mijn dag meestal ja. :j Mijn macro's zijn ongeveer 130g khd, 50g vet, 130g eiwit. Maar dit verschilt vaak hoor. :j En je moet een beetje vinden wat voor jou werkt! Moet ook bij je BMR/sportschema en doel passen.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:43

Cheetahfan schreef:
Imandra: goed bezig! Vind je lijstje van gister wel mager trouwens.
The Cat: Topper! En af en toe eens niet op lette kan best. :j
Snow White: Fijn als het begin zo hard gaat haha :))

Laura: Ja daar kan ik ook heel jaloers op zijn hoor. :Y) En wat leuk! Hier staat de efteling ook nog op de planning. :)


Oh geloof me, die tabouleh die vulde m'n kcal wel mooi aan hoor, haha.

Vandaag geen goed dagje dus ik post 'm niet, de schoonouders zijn op bezoek om te klussen dus vanavond wss iets makkelijks halen, zoals grieks of friet of zo.

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:05

Ah oke, haha, ik heb het nooit op.

Lijstje voor mij vandaag:
O: 200g griekse yoghurt, chiazaad, bosbessen, 3 el speltmuesli
T: appel
L: 2 khd arme boterhammen met mixex nut butter, gekookt ei
T: 150g soyayoghurt en een banaan
T: whey shake
A: tilapia filet, groentefriet en zoete aardappel uit de oven
T: ? miss nog een stuk fruit, of een raw bar ofzo, ga zo langs ekoplaza :))

B: half uur cardio, 20 minuten kracht (armen en rug)
D: thee, water

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:26

Mooie lijstjes komen er voorbij!
Vandaag let ik niet op, want ik ben jarig!
Er is vandaag een hapjesbuffet, en vele cocktails, dus vanaf morgen ga ik weer opletten haha

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:05

Van harte gefeliciteerd kimmie!

Vandaag:
O: plak krentenbrood
T: boterham met pindakaas
L: 3 spiegeleieren, 1 tomaat
T: waterijsje
A: spaghetti carbonara O:) met een salade
T: glas witte wijn

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 14:48

Gefeliciteerd Kimmie!

Ik heb afgelopen dagen lekker gegeten, maar niet al teveel. Zoals ik nu eet wil ik blijven doen, maar dan nog meer beweging erbij. Dan hoef ik niet extreem op te letten, maar val wel af. Nu zo langs sportschool om afspraak te maken voor proefles :D

Gisterochtend heb ik 2,5 uur op paard gezeten. Morgenavond 5km hardlopen met Ride & Run. Dus beweging zat ook deze week.

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:05

Gefeliciteerd Kim!!

Iedereen lijkt goed bezig te zijn, af en toe een dagje niet opletten is ook echt niet verkeerd hoor!

Heeft iemand nog lekkere maaltijden die laag in vetten zitten en hoog in eiwit? Ik merk dat ik kwa vet best hoog uitkom, helemaal vergeleken mijn eiwitten.

Vandaag lijstje;
O: Havermout met appel en kaneel
T: 2 spelt crackers met aardbeijam
L: Salade van sla, komkommer, tomaat, ei en tomaat
T: chocolade koekje van vriendin
A: carpaccio en kip curry.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:24

Zucht, de weegschaal is niet zo lief... Eigen schuld dikke bult, maar baal toch wel. De wijntjes in het zonnetje en lekkere dingen smaken even iets te goed op het moment :o

O: Optimel yoghurt met weetabix en paar schuddebuikjes
T: Banaan
L: volkoren wrap met kipfilet, boursin light, tomaat en ijsbergsla, tomatensoep
T: appel, nectarine
A: halve pizza en nog wat groenten, moet nog ff kijken wat we hebben.
T: bakje kwark

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:15

Nog gefeliciteerd Kimmie! :D Leuke verjaardag gehad? :)
Laura: :(:) Altijd zo verleidelijk als de zon weer tevoorschijn komt!

Nikki: kip en witvis bevat veel eiwit! Kun je met elke soort groente combineren. :j Zoete aardappel uit de over erbij? :9

Lijstje vandaag:
O: 200g griekse yoghurt, 3 el speltmuesli, chiazaad en wat bosbessen
T: appel
L: 200g soyayoghurt met 3 el havermout (overnight oats) met ongezouten notemix en kaneel
T: klein bakje skyr aardbei (150g), kontje brood met mixed nut butter
A: tilapiafilet, groentefriet en een halve zoete aardappel uit de oven
T: blokje pure chocolade, nectarine

D: water en thee
B: geen tijd om te sporten vandaag, helaas

_Snow_White

Berichten: 3192
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:48

We hebben hier twee weken terug een keer 30 graden gehad, maar nu zijn het er maar 10 met regen -O-
Al zal ik mij vanavond evengoed in moeten houden met de wijntjes :=

Ziet er lekker uit Cheetah! Hoe smaakt soya yoghurt? Vind de melk niet zo, dus ben eigenlijk wel benieuwd of de yoghurt wel het proberen waard is.

Ik ga dit weekend naar mijn vriend toe, dus ik hoop dat hij een beetje lekker (en gezond) kookt vanavond :')

O: Ei muffin met een beetje peameal bacon en spinazie
T: 100g Griekse yoghurt met kokos
L: Boerenkool/witlof/groene kool/broccoli/spruitjes salade met gedroogde cranberries, geroosterd pompoenzaad & maanzaad dressing <3
T: Banaan
A: ??
T: Wijntje met klein blokje chocolade

D: zwarte koffie en water
B: 2 paarden rijden

Mama3
Berichten: 1812
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:09

Is het bij jullie op de sportschool ook zo heet? Ik mis echt zuurstof en drink bijna 2ltr in een uur. Tijdens de funxtion was er geen drinkpauze, ik had echt een droge mond en heb het buikspierkwartier maar afgeslagen. Behalve funxtion heb ik ook nog een kwartier op de crosstrainer gezweet en de helft van mijn krachtschema.

O; 150 magere kwark en 50 gr blauwe bessen
T; bakje 200ml proteïne kwark
L; 2 witte bollen, 5 knakworstjes (echt veel kcal 2 broodjes knak, heb ik me nooit gerealiseerd)
T; meloen
A; spinazie zoete aardappel quiche (nog over van woe) en een salade van sla, komkommer, tomaat, augurk, eieren en noten
T; blokje 10gr 86% pure chocolade

Manlief komt net binnen met 2 (of 4) porties sushi... ik sla af, man beledigd... sushi is heel mager kun je heus wel eten. Pff vast wel, geen idee, maar heb avondeten al op en zit nog vol genoeg. Grrr

* binnen 20 min gezwicht... wel bij 2 st gelaten, maar toch weer extra (zinloze) kcal gegeten

Waarom doet hij dat nou toch altijd, beter dan de Mac, Frituur, chips, borrelnoten, maar toch...

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:51

Snow White: Uhm, het is iets minder zuur dan normale magere yoghurt, het is wel een typisch smaakje. Ik moest er even aan wennen, maar met dingetjes erdoorheen is het lekker. :j Soyamelk heb ik nog nooit gehad, wel amandelmelk. Maar dat doe ik altijd ergens door heen, dat drink ik niet 'puur'.
Lekker lijstje hoor, die salade. <3

Mama3: tsja, ligt eraan wat voor sushi je pakt. Sashimi is natuurlijk gezonder dan die gefrituurde rolletjes bijvoorbeeld. Waarom zien als 'zinloze' kcal? Het was toch lekker? Dan is het niet zinloos. En het is altijd beter dan dat andere idd. :j Anders met hem erover hebben, dat je het moeilijk vindt om het af te slaan als hij het vraagt, of hij erop wil letten?
En anders, wat ik dus doe, een alternatief pakken. Hij de sushi, jij je 'gezonde' snack. Voel je je ook niet 'deprived'. Het moet wel een beetje leuk blijven.

Mijn lijstje vandaag:
O: 200g griekse yoghurt, 2 el speltmuesli en wat chiazaad
T: whey shake
L: 3 el havermout, 150ml amandelmelk, banaan, kaneel, superfruit mix, blokje pure choco en wat ongezouten noten
T: nectarine, gekookt ei
A: slamelange, tonijn, appel, rode ui, augurk, tomaat en komkommer
T: stuk meloen

B: 40 minuten high incline wandelen, 15 armen/rug krachttraining

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:18

Hallo iedereen :)
Ik heb hier al eens eerder wat geplaatst, en ik kom maar weer eens binnen vallen.

Voor de mensen die behoorlijk zijn afgevallen... hoe hebben jullie jezelf zo ver gekregen dat jullie daadwerkelijk zijn gaan afvallen.
Hoe het moet weet ik in principe wel.. zowel op de gezonde manier als op de niet gezonde manier..

Maar dan mentaal.
Ik ben er zo klaar mee, en wil zo graag.
Loop tegen zoveel dingen aan, en toch wil het niet lukken.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:46

Er moest bij mij echt een knop om. Wat mij daarbij heeft geholpen is een waarschuwing van een internist, door meerdere factoren was de kans op diabetes behoorlijk groot, en na een paar maanden zwangerschapsdiabetes was me wel duidelijk dat ik er alles aan wilde doen om dat te voorkomen. Verder merkte ik dat ik niet alles met de kinderen kon doen wat ik wilde.
Daar heb ik al een goede start weten te maken, toen ik een dipje had heb ik het boek het geheim van slanke mensen gelezen. Daardoor realiseerde ik me dat het echt tussen mn oren zat en gaf me weer de moed om verder te gaan. Nu weer een dipje, maar ik ben ook al 14 kg kwijt, dus denk dat t niet zo gek is. Komt wel weer goed :)

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 12:13

Bij mij heeft het geholpen dat mijn vriend ook wilde afvallen. We zijn samen begonnen met gezond eten en sporten. Hij is 30 kilo afgevallen en ik 20 kilo. Op een gegeven moment waren we er allebei zo klaar mee. Hebben we na feestweekend met alleen bier en fastfood gezegd dat het anders moet. Dus boodschappen gehaald en ingeschreven bij sportschool.

Denk dat het vooral zit in het echt willen vanuit jezelf. Niet omdat iemand anders je erop wijst, maar omdat JIJ het anders wil. En zoeken naar manier waar jij je fijn bij voelt. Ga een sport doen die je leuk vindt, eet alleen dingen die ook lekker zijn en niet alleen omdat het gezond is. Beloon jezelf met nieuwe kleren of een uitje als je 5 kilo afgevallen bent. Het moet wel leuk blijven en goed te doen zijn, anders wordt het echt onmogelijk.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:15

Bij mij was het omdat ik toen zo schrok van m'n gewicht :p.

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:13

Marieke: :(:) Waar loop je op dit moment tegen aan? Er zijn hierboven al veel tips gegeven. :j Het belangrijkste is dat het vol te houden is, vind ik. Je met je leefstijl omgooien en niet even een paar maandjes diëten. Zoek eten wat je ook echt lekker vind en zorg dat je leefstijl vol te houden is zonder dat het voelt alsof je jezelf veel dingen ontzegd.

Lijstje vandaag:
O: 200g griekse yoghurt met 3 el speltmuesli en wat bosbessen
T: beond bar acai
L: overnight oat/chiapudding: 2 theelepels chia, 3 el havermout, kaneel, 150 ml amandelmelk, met kaneel, halve banaan, superfruitmix en wat noten
T: whey shake
T: gekookt ei en 100g gerookte kip
A/T: ik ga naar TREK festival, dus wsl avondeten daar halen, zijn altijd wel veel gezonde opties. :j En wsl nog wel een drankje en een frozen yoghurt na. :9

B: uur fitness, half cardio, half kracht
D: thee, water

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:35

MariekeTV schreef:
Hallo iedereen :)
Ik heb hier al eens eerder wat geplaatst, en ik kom maar weer eens binnen vallen.

Voor de mensen die behoorlijk zijn afgevallen... hoe hebben jullie jezelf zo ver gekregen dat jullie daadwerkelijk zijn gaan afvallen.
Hoe het moet weet ik in principe wel.. zowel op de gezonde manier als op de niet gezonde manier..

Maar dan mentaal.
Ik ben er zo klaar mee, en wil zo graag.
Loop tegen zoveel dingen aan, en toch wil het niet lukken.


Hier zit ik ook mee, ik wil het wel heel graag, maar toch niet graag genoeg dat ik mezelf in toom kan houden.

Vandaag:
O: crackers met yoghurtdip en plakjes komkommer
L: magere yoghurt met special flakes van de ah
A: het plan was om mezelf te trakteren op een gezonde manier, dus ik ging knolselderij frietjes maken. Dat was me toch goor :') Ik had nog wel gewone frietjes in mn diepvries liggen dus die heb ik toen maar in de oven gegooid. Alleen het jammere aan mezelf vind ik gewoon dat ik dan weer doorsla en meteen een zak bijhaal, ''want dat handje is toch wel weinig'' + truffel mayonaise.
Dus m'n avondeten was ovenfriet, mayonaise en pangasiusfilet...

Morgen weer een nieuwe dag laten we maar zeggen

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:40

Aight, misschien helpt het om tussendoortjes te eten? Dan heb je denk wat minder snackdrang.
Ik zit helaas ook weer in een minder goede fase. Maar ik krijg het er helaas ook even niet uit.

Mijn lijstje:
O: een bruin broodje met wijncervelaat en abrikozenjam, een wit broodje met pindakaas en nutella en een kop thee.
T: water. Veel water :')
L: twee boterhammen met Philadelphia en pindakaas en een mini-krentenbolletje en een beker melk.
T: twee glazen water, zeven handjes M&M's en een chocolade-oreo.
T: drie bruine stukjes stokbrood uit de oven, met pesto, aioli en niks.
A: voor: tonijnsalade nog van de catering, hoofd: zalm van de bbq, twee scheppen groenten van de bbq, twee scheppen paella van de catering en een glas groene ijsthee.
T: nog geen idee, sws een kop thee.
B: 45 minuten bosrit, 15 minuten oefeningen voor rug.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:53

Ik heb een beetje raar en niet zo gezond dagje vandaag, maar qua kcal valt t op zich wel mee.

O: 2 crackers met 30+ kaas
T: watermeloen
L: zak friet met brander mayonaise :=
A: pastasalade met kip en veel groenten, wel flink bord.
B: 3 uur door de stad gelopen :+

Ik heb met de boodschappen lekker veel gezonde dingen gehaald, dus nu is het weer even makkelijker om gezond te eten.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 20:16

Vandaag niet heel gezond gegeten, maar hoeveelheid kcal valt mee.

Dinsdagavond proefles bij nieuwe sportschool. Dan gaan we flink afgebeuld worden, het is geen standaard basic fit/fit for free sportschool. Ik bereid me maar voor op lekker pittige training :D maar daar doe ik het ook voor.

Mama3
Berichten: 1812
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:58

Marieke en Aight; ik denk niet dat een dieet werkt maar dat je gewoon je hele levensstijl moet aanpassen, zodat je het ook goed kan volhouden. Zorg voor een goed ontbijt, waar je voldoende vol van bent zodat je pas weer trek krijgt wanneer het tijd is voor een tussendoortje, lunch hetzelfde verhaal als het ontbijt.

Verbruik meer kcal, dan je opeet is elke tip en luidt elke slogan, maar ik vindt zelf dat je daarvoor wel goed moetnadenken over wat je eet. Vandaag had ik bijvoorbeeld veel trek in noten, maar daarvoor laat ik dan mijn aardappels achterwege bij het avondeten.

Elke dag 30 minuten bewegen, fietsen, wandelen, zwemmen, in ieder geval iets wat je leuk vindt. En dat geldt eigenlijk ook voor wat je eet, eet gevarieerd en eet dingen die je lekker vindt maar gun jezelf ook gewoon iets ongezonds, je moet ook gewoon leven...

Er zijn op pinterest tal van gezonde maaaltijden te vinden die je kunnen helpen om elke dag een gezonde maaltijd te nuttigen, ook koekjes, cake, taart, ontbijtkoek, maar dan een gezondere versie.

Succes!

Hier gaat het prima.

O; smoothie, 100 magere melk, 100 kwark, 50gr blauwe bessen en een eetlepel lijnzaad
T; Appel jonagold
L; 2 witte bollen met 100%pindakaas en hagelslag puur 60%
T; Watermeloen 2 partjes (175 gr)
T; 45 gemengde noten en fruit ongezouten
A; 200gr wortels, 100gr velderwten en 175 gr pangasius filet
T; sinaasappel

3 espresso met suiker en verder groene thee

En zo gek is jouw dag toch niet Laura, voldoende groente en kip, fruit en 3u gelopen om de friet te verbranden..

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 02:12

Mama3 schreef:
Marieke en Aight; ik denk niet dat een dieet werkt maar dat je gewoon je hele levensstijl moet aanpassen, zodat je het ook goed kan volhouden. Zorg voor een goed ontbijt, waar je voldoende vol van bent zodat je pas weer trek krijgt wanneer het tijd is voor een tussendoortje, lunch hetzelfde verhaal als het ontbijt.

Verbruik meer kcal, dan je opeet is elke tip en luidt elke slogan, maar ik vindt zelf dat je daarvoor wel goed moetnadenken over wat je eet. Vandaag had ik bijvoorbeeld veel trek in noten, maar daarvoor laat ik dan mijn aardappels achterwege bij het avondeten.

Elke dag 30 minuten bewegen, fietsen, wandelen, zwemmen, in ieder geval iets wat je leuk vindt. En dat geldt eigenlijk ook voor wat je eet, eet gevarieerd en eet dingen die je lekker vindt maar gun jezelf ook gewoon iets ongezonds, je moet ook gewoon leven...

Er zijn op pinterest tal van gezonde maaaltijden te vinden die je kunnen helpen om elke dag een gezonde maaltijd te nuttigen, ook koekjes, cake, taart, ontbijtkoek, maar dan een gezondere versie.

Succes!

Hier gaat het prima.

O; smoothie, 100 magere melk, 100 kwark, 50gr blauwe bessen en een eetlepel lijnzaad
T; Appel jonagold
L; 2 witte bollen met 100%pindakaas en hagelslag puur 60%
T; Watermeloen 2 partjes (175 gr)
T; 45 gemengde noten en fruit ongezouten
A; 200gr wortels, 100gr velderwten en 175 gr pangasius filet
T; sinaasappel

3 espresso met suiker en verder groene thee

En zo gek is jouw dag toch niet Laura, voldoende groente en kip, fruit en 3u gelopen om de friet te verbranden..


je slaat precies de kop op de spijker bij mij. Ik probeer me nu idd vooral te focussen op van te voren plannen wat ik ga eten en dat ik dat dan makkelijk kan pakken. Want daar ging/gaat het bij mij het meeste fout. Lunchje hier, drankje daar. En dan 's avonds geen zin meer hebben om naar de supermarkt te gaan en dan snel wat uit de diepvries pakken. Dus nu probeer ik standaard iets van salade spullen en yoghurt in huis te hebben. Maar die complete omslg moet nog komen. Ik kom van ver :')

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:55

Poeh wat een hitte. Straks even op pad om een ventilator of een mobiele airco te halen. We wonen in een semi bungalow met schuin dak en smelten weg. Mijn sportkamer is ook boven en het is bijna niet te doen :')

Mijn lijstje voor vandaag;
O; 3 cracottes met kipfilet, ei en bieslook
L; 450 gram optimel griekse stijl yoghurt vanille
A; ovenschotel bestaand uit aardappels, varkenshaas en bloemkool. Wel fijn met dit weer, alleen alles in stukken snijden en in de ovenschaal mikken. Beter als een half uur boven een warm fornuis :)
T; nog niks in de planning.
B; 20 min cardio op de crosstrainer, 20 min krachttraining. Voor meer is het op m'n kamer te warm.