Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:42

Deetjuh als jij een snickers kan eten, en dat in je kcal doel past (en in je macro doel als je dat bijhoudt) dan pak je toch lekker een snicker? (bijvoorbeeld).
Zo lang je dat niet structureel doet kan dat prima.

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:10

Thanks voor t antwoord :D

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:17

Ik kijk idd vooral naar mijn macro´s. :j
Als ik nou al heel veel koolhydraten op een dag heb, pak ik liever iets met meer eiwit etc etc.
Maar doen waar jij je het prettigst bij voelt! Ligt er natuurlijk ook aan of je op je macro's let, je calorieën, of juist zo 'natuurlijk en gezond' mogelijk eten.

Vandaag voor mij:

O: 250g skyr met 3 el ekoplaza muesli en wat chiazaad
T: appel en gekookt ei
L: 3 el havermout, 100 ml ongezoete amandelmelk, een banaan, 70ml eiwit, kaneel en rozijnen
T: khd arme boterham met mixed nut butter, kiwi
A: risotto met courgette, champignon en kip, wat komkommer en tomaat (probeer in verhouding iets meer kip en groenten te eten dan rijst, maarja, eet samen met huisgenoten en die gooien alles gewoon door elkaar in de pan)
T: whey protein shake

D: thee, water, chocolademelk van amandelmelk met cacao
B: anderhalf uur fitness( half uur cardio, de rest kracht (buik, benen en billen)

155g khd, 40g vet en 117g eiwit

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:12

Wat is het rustig hier zeg! Zelf ben ik ook niet meer zo actief, met het mooie weer zit ik minder achter m'n laptop haha. Zondag was niet zo een goede dag, lees chocolade en pizza <3

Mijn lijstje van gisteren:
O: Banaan
L: 2 volkorenboterhammen met 1 plakje kipfilet, 1 gekookt ei, ijsbergsla, 1 volkorenboterham met pindakaas, 1 volkorenboterham met speculoos, 1 plakje suikerbrood (ong 1cm)
T: Kwart ananas, 6 druiven
A: Sla met kwart paprika, kipfilet, pasta en 1 eetlepel tzatziki

B: half uur circuittraining buiten bij de sportschool daarna nog 20 minuten gewandeld. 's Middags mn paard gehaald en even gewassen in de tuin

Mijn lijstje voor vandaag: (dag op stage)
O: Banaan
O2: 250 gram alpro soya naturel met halve ananas en 1 gram kaneel
L: 2 volkorenboterhammen met 1 plakje kipfilet en ijsbergsla, 2 volkorenboterhammen met pindakaas
T: Handje druiven, halve komkommer
T: Appel
A: ???

B: 70 minuten naar stage fietsen, vanavond nog tot de 10.000 stappen lopen en naar de paarden

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:26

Ik meld me weer.. actief hoop ik. Lees veel mee, maar zat even in een dipje.
Want wat wil ik precies? Wat vind IK mooi? Goed nagedacht en gesproken met me trainer. Plannen iets gewijzigd.. Ga 4x p week trainen en echt de focus op de benen en billen (Ik hou van grote benen en dikke billen := ) en ga me eten omhoog gooien tussen de 1800 en 1900 kcal. Hiermee zal ik langzamer afvallen.

Daarnaast train ik fullbody en of extra cardio. <<)

Lijstje van vandaag.. Zit vandaag wel wat lager 1550 ongeveer. Beetje rare dag qua werk en vanavond nieuwe tattoo laten zetten :))

Gewandeld met de veulens, stro balen gesjouwd en hele boel emmers haha (8:00 tot 10:00)

Ontbijt (11uur): 6 mais wafels, 4 met jong belegen 48+ kaas en 4 plakjes rookvlees en 2 met Sandwich spread.

Kracht training ongeveer uur plus 20 min cardio (11:00 tot 12:30)

Tussendoor (12:30): Eiwitshake met half volle melk.
Lunch (15:00): Druiven, frambozen, ananas, aardbeien. Misschien bakje kvarg ligt eraan hoe ik me voel
Avond (18:00): Cashewnoten, kipfilet en gekookte wortelen.
Tussendoor (Geen idee hoelaat ik thuis ben) : Bakje kvarg

Mama3
Berichten: 1812
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:47

2 feestjes gehad dit weekend, veel witte wijn gedronken, kaas en veel te veel noten en 2 broodjes hamburger een kaassouflee en klein beetje friet op zaterdag.

En meteen een kg aangekomen... Die moet er weer af... maar de pizza die we gisteren op de bbq hebben bereid heeft daarbij niet geholpen. De krentenbollen van vandaag ook niet.

Verder wel normaal gegeten, fruit/groente tussendoor en gebakken havermout en kwark in de ochtend en 3-4x pwk sportschool en vandaag op de fiets naar het werk (8km) klein half uurtje fietsen met wind tegen.

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:57

Lekker aan het trainen zeg Jaimy!

Vera, oeeh klinkt heerlijk <3

Mijn dag is best wel prima gelukkig. :D Heb een weekje stil gehangen maar nu toch weer bijna een kilo extra eraf! Dus ben daar erg blij mee.

O: Havermout met blauwe bessen
T: Zelfgemaakte aardappelbrownie (niet die van Doutzen)
L: 2 boterhammen met kaas
T: Yoghurt met verse aardbeien
A: Salade met ham, kip, tomaatjes.
Misschien dat ik straks nog iets kleins neem.

B: 45 min fietsen

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:09

Vera: mooi lijstje hoor! Niet te mager?
Jaimy: een goede mindset is ook belangrijk :j Goed bezig!

Mama3: misschien ook wel wat vocht, hopelijk kun je een balans vinden :)
Deetje: o was de brownie lekker? Heb je een receptje? :9

Ik had vanochtend even zo'n grrr momentje. Kwam wat mensen van de middelbare school tegen. Hadden we het over hoe sommige mensen veranderd waren enzo. Een van die meiden 'oo, zo oneerlijk he, dat sommigen dan zo aankomen als ze ouder worden en dat anderen gewoon zo'n mooi figuurtje houden' *wijst naar mij en kauwt verder op haar kitkat*. Ik stond daar ook echt van :+ :+ uuh ja muts, ik sta ook 5x per week in de sportschool. :x
Maargod, lijstje voor mij vandaag, tevreden mee :j
O: 200 gram griekse yoghurt 0%, 3 el speltmuesli, wat chiazaad en wat bosbessen
T: zakje haverbites van biotoday
L: (restjes :') ) 1 khd arme boterham met mixed nut butter, 1 gekookt ei, 150g gegrilde groenten en 110g gerookte kip
T: appel
T: banaan
A: salade van komkommer, tomaat, paprika, gegrilde kip, feta, avocado, rode ui en olijf
T: whey protein shake

B: uur fitness (20m stairmaster, 40m bergop snelwandelen)
D: thee, water

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:22

Cheetahfan, heb het recept niet zo 1,2,3 bij de hand want staat in een ebook. :P Maar staan ook heel veel recepten op internet gelukkig.

Stiekem zijn ze gewoon jaloers. :D Moet ergens ook wel weer een goed gevoel geven? :P

_Snow_White

Berichten: 3192
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:31

Hier ging het weekend ook niet helemaal vlekkeloos.
Zaterdag iets te veel froyo met fruit gehad en zondag overdag goed aan het dieet gehouden, maar 's avonds een hamburger met sweet potato fries gehad met daarna wat wijn tijdens het vuurwerk :# .
Achja, het is gelukkig niet ieder weekend een lang weekend :+

Vandaag wat slecht nieuws gehad bij de dokter, dus toen maar een ijskoffie en een muffin gehaald als tussendoortje.

O: Omelet met spek
T: Ijskoffie met muffin (450 kcal %) )
L: Salade met komkommer, tomaat, gekookt ei & balsamic vinegar
T: Wortel & Selderij
D: Hasselback Marinara Kip

B: 2km tuinstel sjouwen :')
D: Groene thee & water

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:34

Aah oke, maar smaakt het ook echt naar brownie?
Haha ja het is ook wel een compliment, maar ik werk er wel keihard voor, het is niet dat ik het zo maar gratis krijg ofzo. :=

Snow White: aah ja ik ken het, emotieeten. Gelukkig kan ik mezelf nu ook 'belonen' met iets wat geen eten is. :P

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:35

Ik zeg dat gewoon hoor Cheetahfan :+ Krijg vaak dezelfde opmerking en dan zeg ik gewoon "Als ik alles zou eten wat ik zou willen en niet zou trainen zou ik er ook niet zo uit zien, ik kom ook gewoon aan". Klaar :D

Reageer straks even op de rest :)

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:39

Ja dat was ook precies mijn antwoord. :))

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:46

Cheetahfan, het smaakt natuurlijk niet naar een échte brownie, overgoten met chocola. Maar ik vind het best wel lekker. :D

Tuurlijk werk je er hard voor! Goed antwoord indd. :P

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:57

Stom zeg zulke mensen, cheetah! Al betrap ik mezelf er ook op :=. Alleen ik zeg het niet hardop.. Iemand van de basisschool die zegmaar best wel gezet was (en het altijd babyvet noemde) heeft nu een keimooi lijf. En ik zit hier te struggelen met m'n kilo's.

Over struggelen gesproken: eindelijk ingeschreven bij een sportschool en vanaf volgende week 3x per week sporten. Even kijken hoe en wat precies, maar zit te denken aan 2x crossfit en 1x mobility. En samen met mijn vriend afgesproken dat we er qua eten ook keihard tegenaan gaan (dan krijgt hij ook z'n sixpack terug *\%/* ).
Was nog even een discussie trouwens O:) . Ik wilde graag 1x per week een treatday. Dus bijv. frietjes eten 's avonds. En dan kan dat best gematigd worden (afgewogen portie, maar 1 snack met gewoon groenten erbij, en dan 's middags wat magerder eten of zo), maar ik heb wel echt een treatday nodig anders houd ik het niet vol..
Maar dat hem dus uitgelegd en nu snapt 'ie t ook wel, terwijl die eerst zei dat als hij er vol voor gaat hij ook 0,0 slechte dingen wilde eten.
best knap dat hij dat zo kan trouwens.

Ik heb een recept gevonden van eiwitrijke wafels, dus ga ze morgen eens proberen te maken :'D. En dan als lunch, met fruit erbij. Kan eens lekker proberen of dat wat is. En dan 's avonds sowieso genieten sushi met vrienden yay

Lijstje vandaag:
O: /
M: 2 eitjes, 4 cherrytomaatjes met wat oregano & 2 sneeën bruin tijgerbrood.
T: Rice bar
A: Tabouleh

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:01

Wat goed Imandra!

Gisteren eindelijk weer mezelf totaal kunnen inhouden en een mooi lijstje. Ben er erg blij mee. Ik begin mijn ruggengraat weer terug te krijgen haha.
O: twee boterhammen met bosbessenjam en nutella en een kop thee.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, bosbessenjam en nutella, water en een bekertje thee.
T: een banaan en een bekertje water.
T: een rijstwafel.
A: twee scheppen aardappels, een gehaktbal, twee scheppen peultjes, erwtjes en sugarsnaps.
T: kop thee met honing.
B: 60 minuten fietsen, paard poetsen en longeren, 15 minuten oefeningen doen.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:27

Goedzo Imandra!!

Cheetahfan :roll: Maar goed, ik ken ook wel mensen die er ook niet heel veel voor doen (of laten) en toch een mooi figuur hebben (of in ieder geval slank zijn, niet echt gespierd oid, daar moet je natuurlijk wel echt wat voor doen), daar kan ik ook wel eens van balen.

Ik ben gisteren naar de efteling geweest, heerlijke dag was het! Best redelijk gegeten voor zo'n dag, normaal zou ik dan helemaal los gaan met slechte dingen. En veel gelopen, dus de lekkere dingen redelijk gecompenseerd O:)

Vandaag:
O: optimel yoghurt met ongebrande noten en 1 weetabix
T: aardbeien
L: Italiaanse bol met filet americain en ei, broccolisoep
T: cherrytomaatjes, peer
A: volkoren penne met zelfgemaakte tomatensaus en beetje Parmezaanse kaas
T: smart bar denk ik

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:05

Oeh, Efteling, leuk!

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:16

Al even weer niet gepost, gaat momenteel goed bij mij, niet super vlot, maar netjes gewoon. Ik ben nu een dikke 11kilo kwijt sinds augustus :) ben ik best tevreden mee. Deze vrijdag hebben we een groot feest, en dan heb ik besloten dat ik even niet ga letten op wat ik eet, het is namelijk voor mijn mama en ik heb geen zin om flauw te doen. Na vrijdag is er weer een dag om te starten ^^

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:22

Veel plezier cat! Dat ene dagje zal ook wel meevallen ^^

_Snow_White

Berichten: 3192
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:47

Efteling! Daar wil ik ook wel weer naartoe als ik mijn vriend naar Nederland neem deze herfst :D

Veel plezier op het feest Cat!

Mijn vriend was trots dat hij af aan het vallen was, bleek dat hij gewoon wat minder lucht ingeademt had ofzo... Als hij besluit af te vallen (wat sowieso niet echt nodig is) dan is hij direct een kilo kwijt -O-
Hij is wel net naar zijn eigen appartementje verhuisd (net afgestudeerd) en verveelt zich zo dat hij ook weer meer spieren aan het kweken is :9

Ben sinds vorige week woensdag al 2.2kg afgevallen :oo
Nu zal mijn lichaam ook wel in shock verkeren nu dat ik ineens gezond eet en beweeg, dus ik verwacht dat het vanaf nu wel iets langzamer zal gaan :+

O: Ei muffin met spek & spinazie
T: Klein beetje griekse yoghurt met kokos
L: Canadees spek (Peameal bacon) met spinazie & kikkererwten
T: Selderij stengels met hummus
T: Latte (vergadering op een terrasje met hele lekkere lattes <3 )
A: ?

B: 2 paarden rijden & stallen volledig uit doen :')

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:51

Efteling is zo leuk!
Veel plezier Cat!
Jaloersmakend snow haha. Je bent zelf ook goed bezig!

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met 100% pindakaas crunchy en appelstroop en een kop thee.
L: vier boterhammen met filet americain, pindakaas, appelstroop en Nutella, twee korstjes met vruchtenhagel en hagelslag, beker melk.
T: een banaan en bekertje water.
A: klein beetje gado gado mrt wat boterhammen.
T: wss ben&jerry ijs.
B: 60 minuten fietsen, zometeen nog paardrijden

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:44

Imandra: goed bezig! Vind je lijstje van gister wel mager trouwens.
The Cat: Topper! En af en toe eens niet op lette kan best. :j
Snow White: Fijn als het begin zo hard gaat haha :))

Laura: Ja daar kan ik ook heel jaloers op zijn hoor. :Y) En wat leuk! Hier staat de efteling ook nog op de planning. :)

Voor mij vandaag:
O: overnight oats met amandelmelk, halve banaan, chia zaad, kaneel en wat rozijnen
T: khd arme boterham met mixed nut butter
L: 200g griekse yoghurt met halve banaan, wat bosbessen en 3 el spelt muesli
T: gekookt ei
T: whey protein shake en een appel
A: salade van rode ui, komkommer, tomaat, paprika, feta, olijf en een kipfilet
T: 200g griekse yoghurt en denk een biertje straks

B: anderhalf uur fitness (20m cardio, de rest kracht)
D: thee, water, slimpie ranja

Mama3
Berichten: 1812
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:29

Wat een mooie lijstjes! Leuk dat de motivatie weer terug is. Veel plezier alvast Cat, een feestje is altijd een goede reden om even te eten waar je op dat moment trek in hebt en al helemaal wanneer het je moeders feestje betreft.

Sinds het kookboek en de ontdekking van pinterest durf ik nu ook dingen te koken/bakken en ik vind het eerlijk gezegd best leuk en lekker.

Mijn lijstje van vandaag;

O; 150 campina kwark en 50 gr blauwe bessen
L; (vroege lunch, na training omelet 2 eieren, spinazie, ui, tomaten)
T; 2 kleine blokjes chocolade en een choco rijstwafel
A; salade met gemengde sla, tomaten, komkommer en noten en daarbij een zoete aardappel-spinazie quiche
T; ik denk een appel, peer, sinaasappel iets van fruit in ieder geval
D; vier espresso met suiker, 3 grote mokken groene thee en daar komen er vast nog een paar bij, 1,5 ltr water tijdens het sporten
B; kwartier crosstrainer (level 14) en 5 kwartier krachttraining en half uurtje gefietst

18 juni heb ik weer meting, ik wil dan 2 kg lichter zijn, maar het voornaamste een lager vetpercentage

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:58

Vandaag een bikini gekocht, nog niet helemaal blij met mezelf maar das genoeg motivatie. :+

O: Croissantje en rozijnenbroodje van de AH (moest onderweg eten en weinig tijd)
L: 2 boterhammen met ham
T: Zelfgemaakte zoete aardappelbrownie
T: Handje blauwe bessen
A: Heel veel groenten en klein stukje vlees. Nu nog een yoghurtje

B: 1,5/2 uur fietsen

Vanavond nog een terrasje pakken met wat vriendinnen, dus dan komt er wss nog wel een schaal nacho's met z'n allen. :+