Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:59

Via de link in de OP:
Afbeelding

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:12

Ik vind die bmr niet zo gek eigenlijk, ik ben iets kleiner en iets lichter en kom ook rond de 1700 uit.
Cheetahfan, je bent langer maar ook een heel stuk lichter, gewicht speelt een flinke rol bij bmr.

Snow_white wat is spaghettisquash?

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:13

Aah, maar als je ketogeen eet, dan moet je wel heel laag zitten toch?. Ik eet ook geen brood/rijst/pasta/aardappelen. Alleen met fruit, groente en ontbijtgranen (vaak zelfs khd verminderd) zit ik altijd wel boven de 100g koolhydraten en dan telt het dus al niet meer als arm. :')

Laura: Ja dat is waar, had ik even niet zo naar gekeken.
Dat is 'pasta' van een soort pompoen, die kennen wij niet onder de naam squash hier in Nederland haha.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:16

Ohh ergens wist ik dat wel, had de link alleen niet gelegd omdat ik het niet als vervanger van pasta ken

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:31

Spaghetti Squash
Smaakt iets anders, maar de textuur is relatief hetzelfde waardoor ik het met een goed sausje best lekker vind :j

Ja, ik zat gisteren ook al op 150g khd, onder de 100g is echt heel lastig. Ik ben op dit moment verkoud en met wat honing in de thee zit ik al op 17g, mandarijntjes tellen ook best wel aan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:36

_Snow_White schreef:
Spaghetti Squash
Smaakt iets anders, maar de textuur is relatief hetzelfde waardoor ik het met een goed sausje best lekker vind :j

Ja, ik zat gisteren ook al op 150g khd, onder de 100g is echt heel lastig. Ik ben op dit moment verkoud en met wat honing in de thee zit ik al op 17g, mandarijntjes tellen ook best wel aan :=

Maar als je 150g khd per dag eet is het toch totaal niet ketogeen? 100g imo ook niet. Als je echt in ketose wilt komen moet je minder dan 20g khd per dag eten en dus ook echt fruit etc laten staan.

Bij khd is het in principe niet de bedoeling dat je je kcal telt, maar wel dat je je khd vervangt door vettige producten zoals spek of veel eieren. Daardoor compenseer je dus weer in kcal. Alleen maar groenten en een paar stukjes vlees eten is imo niet gezond.

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 00:40

Ja dat weet ik. Ik ben pas net begonnen en kan helaas niet de overstap naar 20g khd per dag in een keer maken. Op advies van een vriendin (bijna gecertificeerd diëtiste) gedurende mei recepten uit het ketogeen boek, maar wel nog met wat fruit en khd om dan in Juni volledig ketogenic te gaan eten. Ik at van te voren namelijk niet genoeg eiwitten (vlees en dairy/eieren), dus ben ik dat op aan het bouwen terwijl ik de khd af aan het bouwen ben. Vooral gedurende de examen periode in April at ik ook best wel slecht met veel suikers, dus het fruit zorgt voor een langzamere overgang zodat ik minder last heb van migraines geassocieerd met het afkicken van de suiker.
Hoop dat dit het iets duidelijker maakt, spreek al sinds 2012 niet meer dagelijks Nederlands en het is er een beetje op achteruit gegaan :+

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:29

Aaah ik had niet begrepen dat je nog aan het afbouwen was. :)

Vandaag voor mij overdag een beetje opletten, vanavond tapas. :9
O: 200g skyr, 3el spelt muesli, wat bosbessen en chiazaad
T: appel, twee rijstwafels
L: omelet (1 ei, 2 eiwit) met zoete paprika, tomaat en champignons
T: Smoothie (soya yoghurt en rood fruit)
A: tapas

B: grote schoonmaak in huis :))
D: thee, water, cappico met soyamelk

We eten pas laat, als ik echt nog honger krijg miss ergens nog een eiwitshake ofzo.

Trouwens, Eulogy, ik zie bij jou altijd maïs wafels staan. Is er een reden dat je die eet? Zijn ze lekkerder dan rijstwafels? :)

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:47

Ik vind persoonlijk mais wafels lekkerder ja <3

linoleum

Berichten: 6497
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 09:30

Snowwhite, wat is de reden dat je hebt gekozen voor koolhydraatarm? Wel benieuwd naar! Zo te lezen ga je er wel bewust mee om.

Heb nog nooit maiswafels gehad, maar vind rijstwafels lekker. Dus eens onthouden en proberen!

Ik heb vanavond dus een barbecue. Daarvoor nog beetje voetballen en dus beweging. En voetballen zal wel vermoeiend zijn na het 7 jaar niet meer gedaan te hebben :')
Hou het bij water, en ga later ontbijten en sla tussendoortje over. Dan kan het eten van barbecue er prima bij.

Morgen tapas eten bij La Cubanita, dus dan ook maar laat ontbijten en overdag laag in kcal om te compenseren.

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:49

Huppaa eerste weging gehad.
2 kilo eraf in 1,5 week.
Veel.. maar die eerste kilo's gaan altijd hard.
Nu is het een kwestie van volhouden en dat is mijn valkuil :P
Maaar die 2 kilo stimuleerd wel . :D

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:53

_Snow_White schreef:
Via de link in de OP:
[ [url=m/9maEoE.png]Afbeelding[/url] ]



Ik heb hem ook even ingevuld.
maar ik vind dat hij best hoog zit qua BMR.
Onze dietist (werk in de sportschool waar ook diëtisten werken, dus kan altijd langs en heb geen eigen dietist ofz) heeft het voor mij uitgerekend en dat scheelt toch echt best wel...
lastig altijd wat je moet aanhouden vind ik.

linoleum

Berichten: 6497
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 10:43

Het blijven altijd computersystemen en berekeningen. Het zal nooit het daadwerkelijke aantal kcal zijn wat je BMR is, maar een benadering. Je zal dus altijd moeten kijken of het daadwerkelijk voor je werkt, maar het geeft wel een mooi startpunt om de rest op te baseren.

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 11:04

Cheetahfan schreef:
Aaah ik had niet begrepen dat je nog aan het afbouwen was. :)

Vandaag voor mij overdag een beetje opletten, vanavond tapas. :9
O: 200g skyr, 3el spelt muesli, wat bosbessen en chiazaad
T: appel, twee rijstwafels
L: omelet (1 ei, 2 eiwit) met zoete paprika, tomaat en champignons
T: Smoothie (soya yoghurt en rood fruit)
A: tapas

B: grote schoonmaak in huis :))
D: thee, water, cappico met soyamelk

We eten pas laat, als ik echt nog honger krijg miss ergens nog een eiwitshake ofzo.

Trouwens, Eulogy, ik zie bij jou altijd maïs wafels staan. Is er een reden dat je die eet? Zijn ze lekkerder dan rijstwafels? :)
:j
Ik vind rijstwafels nogal droog en smaakloos, maiswafels vind ik veel lekkerder en qua calorieën/macro's maakt het volgens mij niet uit.

Tapas <3 Veel plezier alvast! Lekker lijstje

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:30

Goed bezig Caitlinn! :D

Aah oke, ja ik koop eigenlijk alleen rijstwafels omdat ze lekker goedkoop zijn haha. Maar er zijn zo veel soorten! Zal eens andere proberen, ben wel benieuwd. :j
Hier change of plans, eiwit en champignons waren niet goed meer:

Cheetahfan schreef:
Vandaag voor mij overdag een beetje opletten, vanavond tapas. :9
O: 200g skyr, 3el spelt muesli, wat bosbessen en chiazaad
T: gekookt ei, schijfje galiameloen, zoete puntpaprika en wat tomaatjes
L: Kapje van het brood met pindakaas, salade van halve komkommer, cherrytomaatjes, 100g gerookte kip en een kwart avocado
T: denk een stuk fruit en wat soya yoghurt
A: tapas

B: grote schoonmaak in huis :))
D: thee, water, cappucino met soyamelk

We eten pas laat, als ik echt nog honger krijg miss ergens nog een eiwitshake ofzo.

Trouwens, Eulogy, ik zie bij jou altijd maïs wafels staan. Is er een reden dat je die eet? Zijn ze lekkerder dan rijstwafels? :)

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:47

Mijn lijstje vandaag;

O; 2 cracottes met heksnkaas
L; klein broodje Subway pulled pork
A; zelfgemaakte kipshoarma op pitabrood met salade
T; 1 heerlijk chocoladekoekje


Broodje Subway tussen de middag was niet helemaal gepland maar we waren naar onze pup op bezoek. Manlief had honger en zag de Subway vlakbij dus ja. Keuze snel gemaakt dan
Afbeelding

Morgen gaan we bij de Griek eten. Hebben hetzelfde systeem als de all you can eat sushi restaurants. 5 rondes waarin je een aantal kleine gerechtjes kunt bestellen. Iemand tips voor zo gezond mogelijk eten bij de Griek?

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:14

linoleum schreef:
Snowwhite, wat is de reden dat je hebt gekozen voor koolhydraatarm? Wel benieuwd naar! Zo te lezen ga je er wel bewust mee om.


Heel eenvoudig, ik heb er moeite mee om alleen een dieet te volgen en mijn huisgenootje eet ketogeen, nu kan zij mij helpen en wordt het hopelijk makkelijker voor mij om in een gezond ritme te komen. Ik denk niet dat ik ketogeen voor altijd vol ga houden, maar ik hoop van hieruit in een betere levensstijl te komen. Ik heb ook een boek met boodschappen lijstje en dagelijkse recepten, dit vind ik zelf ook makkelijk te volgen.
Voor de rest heb ik het afgelopen jaar zo veel verschillende medicijnen geslikt dat ik hoop dat de ketose mijn lichaam weer in evenwicht kan brengen. Ik heb er goede dingen over gelezen en gehoord, dus ik vond het allicht het proberen waard :j

Gisteren lekker gegrilde garnalen met een kokosgarnering, tomaten caprese en gardensalad gegeten. Ben echt blij dat ik het afgelopen jaar garnalen heb leren eten, ze zijn zo lekker :D

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:48

Ik lustte vroeger ook geen garnalen, nou ben ik er dol op. Het liefst in combinatie met heeeeel veel knoflook :+

Vanavond alleen thuis, dus iets nieuws geprobeerd:

Afbeelding

Tonijnburgers. En dan met zoete aardappel en spinazie (een beetje veel, oeps). Het was best lekker!

Dat maakt mijn lijstje van vandaag:

O: 2 volkoren crackers met zuivelspread en kipfilet
T/L: roerei van 2 eieren en glas Roosvicee
T: Snack a jack chocolate chip (die zijn echt te lekker)
T: 2 kleine reepjes melkchocolade
A: 2 tonijnburgers, 1 in plakjes gebakken zoete aardappel, spinazie a la crème en een lepel mayonaise

Vandaag de hele middag bezig geweest met inpakken en spullen sjouwen en verhuizen. Ik slaap zowel bij mijn vader als moeder op zolder, dus elke keer 2 trappen op en neer.. tel uit je winst :+ Daarnaast nog een stukje gefietst en 2x de hond uitgelaten. En dan zometeen nog even op bezoek bij mn paardje en daarna plof ik op de bank.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:43

Ohhh garnalen <3

Hopelijk werkt het voor je snow_white!

Ik vier vandaag mn verjaardag, dus mn dag ziet er ongeveer zo uit:
O: volkoren boterham met hagelslag
L: waldkornbol met chorizo en kaas
T: tompouce
T2 (en 3, 4, 5 etc :+ ): toastjes met camembert, rauwkost met heksenkaas, witte wijn of radler limoen-munt
A: pizza

:+

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 14:19

Annikoe: huh, dat is apart! Nooit van gehoord? Hoe maak je die? Of heb je ze gekocht?
Mloez: Wat een schatje! <3 En lekker, de Griek! Tips: veel van de gril (groente en vlees) en dan het liefst geen varkensvlees lijkt me. Bij de griek hier kun je veel gegrilde groente krijgen en ook wel kip en rund. :j

Veel plezier Laura! En (alvast?) gefeliciteerd! :D
Hier ook een verjaardag, van mijn zusje.

O: 200g kvarg, 2 el khd arme muesli, wat mango en bosbes
T: appel en mineola
L: 2 khd arme boterhammen, halve avocado, 50g gerookte kip, wat tomaatjes en komkommer
T: smoothie (alpro soya, wat rood fruit)
T/A: hapjes op de verjaardag

D: thee, water, slimpie ranja
B: niet zo veel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 14:37

Annikoe, ziet er heerlijk uit! <3

Hoe bepalen jullie wat je op een dag nou wel en niet kan eten? Ik vind het namelijk heel lastig!

Gister
O: Banaan (ik ging daarna sporten)
L: Smoothiebowl en 1 plak speltbrood met gerookte ham
T: Speltbrood met kaas
A: Heel veel groenten met 1/3 kipfilet en een 125 gr. toetje
T: 2 stukken chocola (oeps)

B: 1,5 uur bootcamp

Vandaag
O: 1,5 afbakbroodje uit de oven
L: Smoothiebowl
T: Waarschijnlijk plak speltbrood maar dat weet ik nog niet zeker
A: Een grote schaal met groenten, oa courgette

B: Niet zoveel

linoleum

Berichten: 6497
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 15:02

Ik plan zover als ik het weet de hele dag al in, dan kan ik zien hoeveel kcal de planning is en verdeling van macro's. Dan kan ik eventueel nog wat aanpassen of vervangen.

En na een poosje weet je ook steeds beter wat ongeveer wel en niet kan. Vooral goed kijken hoeveel kcal iets is en wat de macro's. Dan wordt het steeds makkelijker om te bedenken of je iets wel kunt eten of beter kunt laten.

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:18

Ja klopt ik houd de calorieen ook zeker bij! Het zal allemaal niet 100% precies zijn maar ik word er steeds beter in.

Toch zit ik voor mn idee nog best wel aan de lage kant terwijl ik vrij veel eet. Zo zou ik vandaag maar 900/1000 kcal op hebben (heb verder ook alleen maar op mn kont gezeten) maar heb echt geen honger. :P

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:05

Deetjeuh ik vind je lijstje ook wel mager klinken eigenlijk. Probeer nuet structureel te laag te zitten, dat is niet fijn voor je lichaam. Je kan vrij makkelijk wat extra kcal toevoegen zonder al te veel extra vulling door bijv een scheutje olie toe te voegen, volle producten te gebruiken ipv mager etc. Na het sporten gisteren zou ik bijv ook nog een tussendoortje pakken.

De geplande pizza van vandaag is veranderd in bbq, stukjes vlees, wat aardappelsalade en 3 stokbroodjes, dus dat valt nog wel mee. Bijna geen hapjes gehad omdat ik druk was met de voorbereiding :D wel een beetje meer wijntjes dan gepland O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:20

Lastig, probeer toch ook juist die wat vollere producten te vermijden. :P Maar kan anders altijd evt. wat lekkers extra nemen? Of dat dan weer not done?

Ga er in ieder geval aan proberen te denken. :D Maar zit ook zelfs nu toch nog erg vol.

Oeeh die bbq klinkt heerlijk!