brandwonden door koffiezetten met apparaat

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 00:05

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas
Berichten: 13038
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:34

Moeten ze niet twee weken elke dag met flammazine smeren?
Op een gegeven moment gaat de huid bruin worden en vervellen, niet aan trekken, daar onder zit gevoelig babyroze huid die het ook fijn vindt een vette zalf te hebben.
Straks zie je daar niets meer van.

Roodvos

Berichten: 6730
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:11

Jeetje TS, wat een ontzettend naar incident! Maar wat hebben jullie goed gehandeld!

Naar aanleiding van jouw verhaal ben ik even aan het zoeken geweest op internet, aangezien diverse (huishoudelijke) apparatuur zonder CE-markering niet verkocht mag worden. Het doel van een CE-richtlijn is o.a. te waarborgen dat het product “de veiligheid van mensen, huisdieren en goederen niet in gevaar brengt”. Zo is er een richtlijn voor elektrische apparatuur werkend op laagspanning, waar bijvoorbeeld de gewone koffiezetapparaten onder vallen.

Mijn conclusie op dit moment is dat het door jouw benoemde koffiezetapparaat (dit type wordt trouwens een Cona genoemd) onder geen van de CE-richtlijnen valt. Het ding is echter niet veilig in gebruik te noemen en zou naar mijn mening van de markt gehaald moeten worden. Daarom zou ik, naast de verkoper/fabrikant, ook de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (https://www.nvwa.nl/) op de hoogte stellen van dit ongeval.

Veel sterkte met de meiden.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: brandwonden door koffiezetten met apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:17

Wat een bezopen koffiezet'apparaat'.. Ik zou zeker een klacht indienen bij de fabrikant. Zeker als het gebeurd is zonder dat de kinderen ermee hebben zitten spelen en dat het ding geheel uit zichzelf naar beneden is gekomen.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: brandwonden door koffiezetten met apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:31

Tjonge wat een geluk hebben jullie gehad zeg. En wat goed gehandeld!
En wat een belachelijk apparaat, dat ziet er gewoon uit alsof het vroeg of laat mis moet gaan. Ik zou dat zeker even aankaarten bij de verkoper of fabrikant.

Ik heb als kind ook eens een hete uitlaat vastgepakt en daarmee zware 2e graads brandwonden op mijn hand gehad. Wat een vreselijke pijn is dat, dat wens je je ergste vijand niet toe. Gelukkig wel zonder littekens genezen.
Ik heb een collega gehad die als baby hete thee over zich heen heeft gehad, van zijn schouders tot de knieën onder de littekens, gelukkig had hij wel een dikke luier om ;)

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:19

Roodvos schreef:
Daarom zou ik, naast de verkoper/fabrikant, ook de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (https://www.nvwa.nl/) op de hoogte stellen van dit ongeval.


Ja die zocht ik, kon toch niet op de naam komen!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 18:30

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: brandwonden door koffiezetten met apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:35

wat naar!
Een tip voor de volgende keer: kleding aanlaten en door een arts pas laten afnemen. Nu was het niets ernstigs, maar stel dat hier ergere wonden onder zaten, dan is de kan heel erg groot dat de kleding erin mee zit en kun je zo de schade 10 maal erger maken. (daarbij, de koude van de natte broekjes hielt de wondes ook koud in dit geval.

kiwiwitje

Berichten: 20148
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:38

Dat moet schrikken geweest zijn zeg! Bah. Dat die huid zo raar voelt ga je nog wel even hebben. Ik heb (gelukkig veeeel kleiner) 2,5 jaar op het werk een aanvaring gehad met fituurvet van 180 graden.. Het duurde op mijn arm 3 weken voordat ik echt weer verveld was en er ''normale'' huid weer zat..
Het gevaar zit het in dat het een vloeistof is..
Mijn vriend heeft 2 maanden geleden een aanvaring gehad met een keramische heater (360 graden) Alle lampen stonden daarvan uit en hij was ze aan het wisselen. Alleen zat deze lamp aan een andere stekker en was dus niet uit.. hij had inmiddels de slag te pakken met het uitdraaien van de lampen, dus deze ging er ook bijna volledig uit, tot hij er achter kwam dat ie toch wel erg heet was..
Hand incl blaren verbrand,, maar toch nog 1.5 week mee gelopen.. Braaf in vet gaas omdat de huid door indrogen begon te scheuren..

En voooral er af blijven als ze gaat vervellen.. ook kan douche en bad nog een paar dagen ''vervelend'' zijn net zoals met het verbranden van de zon..

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:48

Jeetje arme kinderen.
Ik heb vroeger ook veel brandwonden gehad.
Met koffie, borst verbrand.
Kokend water arm en been verbrand en met hete jus de nek verbrand.
Is echt niet fijn.
En de pijn, brrrrrrr.

Anoniem

Re: brandwonden door koffiezetten met apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:52

Dat ding ziet ook erg gevaarlijk uit.

pipo

Berichten: 8231
Geregistreerd: 25-03-11

Re: brandwonden door koffiezetten met apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:04

Pff schrik me echt rot zo. Arme kids en arme grote mensen.. Hopelijk valt t allemaal mee en heelt het goed strakjes. Mijn zoon heeft 3e graads brandwonden opgelopen als klein mannetje van 6 maanden. Ziekenhuis heeft ook fouten gemaakt toen. Na 10 weken naar brandwondencentrum geweest (op eigen verzoek) met 11 weken getransplanteerd en toen was het goed. (op correctieoperaties na) Ben dus heel erg opgelucht dat jullie meiden er relatief goed vanaf komen. Kan je schrik ook zoo goed voorstellen. Sterkte en beterschap voor allen.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:37

Nobel01 schreef:
Ik zal eens kijken of ik het kan aankaarten bij nvwa. Ik heb geen idee welk merk het is, het ding is niet van mij.

Flammazine heeft de dochter van mijn vriendin wel, maar mijn dochter heeft een paar kleine blaasjes, voor de rest geen kapotte huid.
De huid voelt wel vreemd aan, een beetje ruw, net als bij vervellen.


Als ik ga googlen dan kom ik eenzelfde als in de openingspost tegen van het merk Bodum. De overige zijn iets anders.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: brandwonden door koffiezetten met apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:49

Ik vind het een waanzinnige constructie, ik zou het nooit durven gebruiken. Ik zou hier zeker werk van maken.
Wat ontzettend vervelend voor de twee meiden! Sterkte met het herstel

xTammyy

Berichten: 4412
Geregistreerd: 20-09-10

Re: brandwonden door koffiezetten met apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:03

Heel veel beterschap voor de meiden! Hopelijk herstelt het goed en blijft het niet te erg zichtbaar.
Zeker een klacht indienen, ondanks dat het er misschien wel gaaf uit ziet (geef toe, het is geen standaard senseo oid) kun je bij die constructie verwachten dat het een keer mis gaat.
Deze zomer twee jongens gezien die in brand stonden, heel naar gezicht, ook daarna tijdens het koelen nog.. Krijg bij jou bericht meteen dat beeld weer voor me :n

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:02

kiwiwitje schreef:
Dat moet schrikken geweest zijn zeg! Bah. Dat die huid zo raar voelt ga je nog wel even hebben. Ik heb (gelukkig veeeel kleiner) 2,5 jaar op het werk een aanvaring gehad met fituurvet van 180 graden.. Het duurde op mijn arm 3 weken voordat ik echt weer verveld was en er ''normale'' huid weer zat..
Het gevaar zit het in dat het een vloeistof is..
Mijn vriend heeft 2 maanden geleden een aanvaring gehad met een keramische heater (360 graden) Alle lampen stonden daarvan uit en hij was ze aan het wisselen. Alleen zat deze lamp aan een andere stekker en was dus niet uit.. hij had inmiddels de slag te pakken met het uitdraaien van de lampen, dus deze ging er ook bijna volledig uit, tot hij er achter kwam dat ie toch wel erg heet was..
Hand incl blaren verbrand,, maar toch nog 1.5 week mee gelopen.. Braaf in vet gaas omdat de huid door indrogen begon te scheuren..

En voooral er af blijven als ze gaat vervellen.. ook kan douche en bad nog een paar dagen ''vervelend'' zijn net zoals met het verbranden van de zon..

Water is een vloeistof die hecht aan/wordt opgenomen door je huid en dat is het gevaar. Want ondanks dat water maar 100 graden wordt geeft het vaak ergere woonden dan olie. Je huid stoot de olie namelijk af.
Contact met hete oppervlaktes is link omdat dat veel heter wordt en je huid eraan vast blijft zitten. Naar mijn bescheiden menig doet dat ook het meeste pijn ;) (want ik heb dat zelf meegemaakt)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: brandwonden door koffiezetten met apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:09

Wat een schrik! Sterkte voor de beide meiden en met het verwerken, want het is toch erg heftig!

senna21

Berichten: 11916
Geregistreerd: 17-03-09

Re: brandwonden door koffiezetten met apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:16

Hopelijk krijgen jullie geen gedoe met de verzekering.
Hun goed recht, formeel, maar wel vervelend als ze dat doen.

kiwiwitje

Berichten: 20148
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:22

anneliesdj schreef:
kiwiwitje schreef:
Dat moet schrikken geweest zijn zeg! Bah. Dat die huid zo raar voelt ga je nog wel even hebben. Ik heb (gelukkig veeeel kleiner) 2,5 jaar op het werk een aanvaring gehad met fituurvet van 180 graden.. Het duurde op mijn arm 3 weken voordat ik echt weer verveld was en er ''normale'' huid weer zat..
Het gevaar zit het in dat het een vloeistof is..
Mijn vriend heeft 2 maanden geleden een aanvaring gehad met een keramische heater (360 graden) Alle lampen stonden daarvan uit en hij was ze aan het wisselen. Alleen zat deze lamp aan een andere stekker en was dus niet uit.. hij had inmiddels de slag te pakken met het uitdraaien van de lampen, dus deze ging er ook bijna volledig uit, tot hij er achter kwam dat ie toch wel erg heet was..
Hand incl blaren verbrand,, maar toch nog 1.5 week mee gelopen.. Braaf in vet gaas omdat de huid door indrogen begon te scheuren..

En voooral er af blijven als ze gaat vervellen.. ook kan douche en bad nog een paar dagen ''vervelend'' zijn net zoals met het verbranden van de zon..

Water is een vloeistof die hecht aan/wordt opgenomen door je huid en dat is het gevaar. Want ondanks dat water maar 100 graden wordt geeft het vaak ergere woonden dan olie. Je huid stoot de olie namelijk af.
Contact met hete oppervlaktes is link omdat dat veel heter wordt en je huid eraan vast blijft zitten. Naar mijn bescheiden menig doet dat ook het meeste pijn ;) (want ik heb dat zelf meegemaakt)

Ja dat is waar! Het zag er ook niet al te lekker uit bij vriendlief... Alleen gelukkig niet vast geplakt.. Ik heb vooral last gehad van de blaren en de vorm van een frituurmandje in mijn arm..:p

Rofah
Berichten: 621
Geregistreerd: 25-02-15
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:22

Jeetje arme meiden :(:)

Zou ook zeker even een melding er van maken, of laat de eigenaren van het onding contact op nemen met de fabrikant. Zou zo maar ergere gevolgen kunnen hebben dan wat er nu gebeurd is.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:37

Ik wil de meiden heel veel sterkte en beterschap wensen :(:)

Wat een verschrikkelijk ongeluk met een stom apparaat, ziet er inderdaad niet degelijk uit.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: brandwonden door koffiezetten met apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:41

je topic wordt ook in de BNB van dec genoemd ...mooi; hoe meer mensen gewaarschuwd, hoe beter

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:50

Oh wat vreselijk , zelf heb ik een keer hete thee over mn benen gehad maar dat is gelukkig goed gegaan, wel nog steeds angst als er iemand een kop los op een blad kom bedienen. Bang dat het valt. Wat zal dat ene meisje nog pijn hebben en jouw dochter is zich natuurlijk ook rot geschrokken en jullie ook , sterkte

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 07:44

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Berichten: 12958
Geregistreerd: 28-04-11

Re: brandwonden door koffiezetten met apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 08:18

Wat een verhaal! Dat koffiezetapparaat ziet er doodeng uit.

Ik heb net mijn bhv herhalingscursus weer gehad en het beste is om brandwonden te koelen met lauw water, dus niet met koud water.