Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:24

bruintje123 schreef:
Ja vind ik wel.
Lekker de prijs opdrijven.

Bij verstandig gebruik. Dus lees niet dagelijks zal het wel mee vallen.

Recepten zijn er ook gekomen omdat mensen meende het elke dag nodig te hebben.
Ja dan gaat het een ander verhaal worden.
Maar dan moet je de af en toe gebruiker daar niet op pakken.


Wat heeft dat met prijzen te maken? Dit soort middelen zijn nooit vrij verkrijgbaar geweest, weet niet waar je dat vandaan haalt?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:25

Als ik lees wat het kost in het buitenland of hier scheelt dat vaak nogal.
Ook met andere medicijnen.

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:26

Ik zou even haar huisarts bellen en overleggen. Bij grotere hoeveelheden (30 stuks) wordt de prijs aanzienlijk goedkoper. Echter als ze ze gebruikt om te slapen is oxazepam niet het 'juiste' pammetje.


Wat mij echter totaal verbijsterd is hoe makkelijk mensen hier even een pilletje aanraden. Zonder de complete achtergrond en de rest van het medicijn gebruik van 'oma' te kennen. Echt wow!

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:27

bruintje123 schreef:
Als ik lees wat het kost in het buitenland of hier scheelt dat vaak nogal.
Ook met andere medicijnen.


Maar dat heeft niks met recepten te maken. Of het nu wel of niet op recept gaat.

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:27

An_J schreef:
Ik zou even haar huisarts bellen en overleggen. Bij grotere hoeveelheden (30 stuks) wordt de prijs aanzienlijk goedkoper. Echter als ze ze gebruikt om te slapen is oxazepam niet het 'juiste' pammetje.


Wat mij echter totaal verbijsterd is hoe makkelijk mensen hier even een pilletje aanraden. Zonder de complete achtergrond en de rest van het medicijn gebruik van 'oma' te kennen. Echt wow!


Pammetjes mogen maar voor maximaal 30 dagen worden versterkt. Denk niet dat het dus mogelijk is om er veel in 1x te kopen omdat dat voordeliger is :n

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:28

Dus de apotheek verdient er niets aan? :D

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:30

bruintje123 schreef:
Dus de apotheek verdient er niets aan? :D


Nee :D

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:30

En wie betaald hun toko en personeel dan?

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:31

Receptvergoeding, handverkoop ed :) Zoals ik jou reactie nu lees denk je dat de apotheek de kosten van een medicijn bepaalt, dat is niet zo; de kosten van een geneesmiddel worden bepaald door de fabrikant.

x_zoetje_x
Berichten: 54
Geregistreerd: 29-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:34

Leverage schreef:
An_J schreef:
Ik zou even haar huisarts bellen en overleggen. Bij grotere hoeveelheden (30 stuks) wordt de prijs aanzienlijk goedkoper. Echter als ze ze gebruikt om te slapen is oxazepam niet het 'juiste' pammetje.


Wat mij echter totaal verbijsterd is hoe makkelijk mensen hier even een pilletje aanraden. Zonder de complete achtergrond en de rest van het medicijn gebruik van 'oma' te kennen. Echt wow!


Pammetjes mogen maar voor maximaal 30 dagen worden versterkt. Denk niet dat het dus mogelijk is om er veel in 1x te kopen omdat dat voordeliger is :n


Dat is dus al lange tijd niet meer zo. Het mag voor 3 maanden voorgeschreven worden. Maar gezien de grote kans op misbruik word dit vaak gedaan.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:34

Een medicijn kost het medicijn plus vergoeding aan de apotheek.

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:35

Is dat zo? Ik heb tot afgelopen zomer nog in een apotheek gewerkt waar het nog steeds maar per maand werd verstrekt, om inderdaad misbruik ed te voorkomen. Artsen schreven het ook maar voor 1 maand voor (maar of dat onderling afspreken was weet ik niet).

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:35

bruintje123 schreef:
Een medicijn kost het medicijn plus vergoeding aan de apotheek.


Trek daar de inkoopprijs van het medicijn nog maar vanaf, dan houd je bijna alleen nog maar de receptvergoeding over :)

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:36

Invisible schreef:
En dan zijn jullie vast vergeten dat deze tabletten allemaal de rijvaardigheid beïnvloed, maar wel weer lekker de auto in stappen

1 pil oxazepam is 16 uur niet autorijden
1 pil temazepam tot 20 Mg is 8 uur niet rijden, die zou dan evt nog kunnen
1 pil promethazine, na inname is 24 uur niet autorijden.

En dat allemaal zonder overleg met de huisarts en via inet bestellen


Nee hoor, dat vergeet ik totaal niet, niet mensen gaan veroordelen als je er geen snars afweet van de problemen van een persoon.

Geweldig als normale middelen wel werken bij jou of als je huisarts wel gewoon voorschrijft.
Maar met slaapgebrek achter het stuur zitten is veel erger, maar dat besef je waarschijnlijk niet!

Brainless

Berichten: 29756
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:38

Leverage schreef:
Receptvergoeding, handverkoop ed :) Zoals ik jou reactie nu lees denk je dat de apotheek de kosten van een medicijn bepaalt, dat is niet zo; de kosten van een geneesmiddel worden bepaald door de fabrikant.

Niet helemaal... er is een (wettelijk) maximum wat ze mogen rekenen, maar de prijs kan wel degelijk verschillen tussen apothekers onderling, zeker bij "eigen" merken.

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:41

Brainless schreef:
Leverage schreef:
Receptvergoeding, handverkoop ed :) Zoals ik jou reactie nu lees denk je dat de apotheek de kosten van een medicijn bepaalt, dat is niet zo; de kosten van een geneesmiddel worden bepaald door de fabrikant.

Niet helemaal... er is een (wettelijk) maximum wat ze mogen rekenen, maar de prijs kan wel degelijk verschillen tussen apothekers onderling, zeker bij "eigen" merken.


Als apothekers zelf mogen bepalen wat ze rekenen (tot een wettelijk maximum zoals je zegt), dan heb je aan sites zoals medicijnkosten.nl ed, helemaal niks? Daar staat toch juist zwart op wit wat een medicijn kost?

Ik heb zelf gemerkt dat dit altijd nog klopt met het geen wat er van m'n eigen risico af gaat wat medicijnkosten betreft.

Met eigen merken bedoel je dan generieke merken of magistrale bereidingen of het merk van de apotheek zelf?(Bijv. Service dingen of dingen van Benu)

saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:43

Silly1972 schreef:
Invisible schreef:
En dan zijn jullie vast vergeten dat deze tabletten allemaal de rijvaardigheid beïnvloed, maar wel weer lekker de auto in stappen

1 pil oxazepam is 16 uur niet autorijden
1 pil temazepam tot 20 Mg is 8 uur niet rijden, die zou dan evt nog kunnen
1 pil promethazine, na inname is 24 uur niet autorijden.

En dat allemaal zonder overleg met de huisarts en via inet bestellen


Nee hoor, dat vergeet ik totaal niet, niet mensen gaan veroordelen als je er geen snars afweet van de problemen van een persoon.

Geweldig als normale middelen wel werken bij jou of als je huisarts wel gewoon voorschrijft.
Maar met slaapgebrek achter het stuur zitten is veel erger, maar dat besef je waarschijnlijk niet!


Ehm sorry hoor maar met oxazepam achter het stuur gaan zitten is net zo gevaarlijk

Brainless

Berichten: 29756
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:45

Leverage schreef:
Als apothekers zelf mogen bepalen wat ze rekenen (tot een wettelijk maximum zoals je zegt), dan heb je aan sites zoals medicijnkosten.nl ed, helemaal niks? Daar staat toch juist zwart op wit wat een medicijn kost?

Ik heb zelf gemerkt dat dit altijd nog klopt met het geen wat er van m'n eigen risico af gaat wat medicijnkosten betreft.

Met eigen merken bedoel je dan generieke merken of magistrale bereidingen of het merk van de apotheek zelf?(Bijv. Service dingen of dingen van Benu)


Citaat:
Hoe komen medicijnprijzen tot stand in de apotheek?
Sinds 1 januari 2012 wordt de prijs van een medicijn berekend volgens vaste afspraken van individuele apotheken met diverse zorgverzekeraars (het apothekerstarief). De prijs kan dus per apotheek en zorgverzekeraar verschillen. De afgesproken prijs is een maximumprijs. Goedkoper mag, duurder mag echter niet.

https://www.efarma.nl/pages/medicijnprijzen.htm

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:47

Whoops, niet alles van m'n post geplaatst :o


Iedere apotheek heeft wel z'n voorkeursmerk, waarmee prijsafspraken zijn gemaakt. Die zijn dan goedkoper in te kopen dan het ander. Dat het per apotheker en verzekeraar kan verschillen, kan zeker. Maar dat gaat echt niet om een tientjes per medicijn, is vaak maar centen of eurowerk.

Brainless

Berichten: 29756
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:48

Leverage schreef:
Whoops, niet alles van m'n post geplaatst :o


Iedere apotheek heeft wel z'n voorkeursmerk, waarmee prijsafspraken zijn gemaakt. Die zijn dan goedkoper in te kopen dan het ander. Dat het per apotheker en verzekeraar kan verschillen, kan zeker. Maar dat gaat echt niet om een tientjes per medicijn, is vaak maar centen of eurowerk.

Mijn pil (Yasmin) scheelt 20E per 6 strips....

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:50

Brainless schreef:
Leverage schreef:
Whoops, niet alles van m'n post geplaatst :o


Iedere apotheek heeft wel z'n voorkeursmerk, waarmee prijsafspraken zijn gemaakt. Die zijn dan goedkoper in te kopen dan het ander. Dat het per apotheker en verzekeraar kan verschillen, kan zeker. Maar dat gaat echt niet om een tientjes per medicijn, is vaak maar centen of eurowerk.

Mijn pil (Yasmin) scheelt 20E per 6 strips....


Ben nu toevallig aan het kijken voor mijn eigen dingen, interessant die site, bedankt voor het delen! :)

Mijn Zoloft, inhalators en allergie dingen schelen in prijs maar centen als ik mijn huidige apotheek vergelijk met mijn oude apotheek. Pil heb ik nog niet bekeken.

Edit: Pil kan ik nog niet vergelijken, nog niet bij m'n nieuwe apotheek gehaald zonder dat ik moest betalen. Binnenkort maar eens op letten!
Laatst bijgewerkt door Leverage op 16-11-15 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:59

Puur uit nieuwsgierigheid hoor, maar middelen die jullie online bestellen, geven jullie dan ook bij de apotheek aan dat jullie die middelen gebruiken? Ivm medicatiebewaking? :)

Invisible

Berichten: 896
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: vlakbij den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:02

Mijn stukje tekst staat er als algemeen, dus als je je aangevallen voelt... De medicatie die je uit het buitenland kan bestellen heb ik nog niet naar gekeken maar weet voor 99% zeker dat daar ook invloed op is

Maar het ging uiteindelijk over waarom de oxazepam zo duur is bij die ene apotheek en nu dwaalt iedereen af met hun slaapproblemen.

Dus ben eigenlijk alleen nog maar benieuwd of ts de apotheek al gesproken heeft.

genja
Berichten: 3944
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:41

bruintje123 schreef:
*Verwijderd*



Zo slecht dat een afdeling hier aan mee werkt ze zijn hier zelfs strafbaar voor!!! (ik werk dus in een ziekenhuis apotheek)

Echt ik val bijna van mijn stoel hoe makkelijk er over dit soort medicijn gebruik gepraat wordt.

En degene die allemaal namen noemen van medicijnen die zo via internet besteld kunnen worden beseffen jullie dat hier ook minderjarige mee kunnen lezen die op ideeën gebracht kunnen worden?
Hoop dat dit topic heel snel dicht gaat...
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 17-11-15 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd ivm verwijderd bericht.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:55

Ik snap niet dat er hier zo veel zelf gedokterd word.

Als je huisarts het niet voor wilt schrijven dan acht hij dat niet nodig. Dan kan je 2 dingen doen, naar een andere huisarts of het accepteren.

Maar hoeveel er gesjoemeld word schrik ik van. Te triest voor woorden..