Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 08:52

saffire schreef:
Sorry maar middelen als oxazepam zijn niet voor niks op recept
Via internet zou ik niet doen
En idd 20 euro is wel veel check het merk even


Ook apotheken gaan mee met hun tijd en kun je veilig online bestellen ;) ik bestel mijn medicatie ook altijd via internet: bij mijn eigen apotheek dan.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-11-15 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 08:56

Ik ben van mening dat dit soort middelen niet voor niks op recept gaan, ze zijn niet zo onschuldig als ze misschien lijken. Dit soort middelen vallen in andere landen ook niet voor niets onder de opium wet (in NL ook maar dan als grondstof, lijst II)

En of je goedkoper uit bent, betwijfel het. Lijkt te mooi om waard te zijn.. Ik zou het risico nooit nemen om medicatie online te bestellen die normaal altijd op recept gaan, je weet niet wat er eventueel mee gedaan is en wat er wel of niet in zit.

Invisible

Berichten: 896
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: vlakbij den haag

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:03

Werk zelf in een apotheek en 30 stuks kost echt maar 6-8 euro. Zou mooi even een belletje wagen naar die andere apotheek, hoe hun aan 21 euro komen. Is niet niet opgehaald tijdens een avond/nacht dienst? Dan liggen de prijzen hoger..

En idd slecht advies om zomaar iets uit het buitenland halen. Daardoor gaat je medicatie bewaking mis en belanden alsnog mensen in het ziekenhuis

Hevonen

Berichten: 5633
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:07

Even dit. Mijn moeder (in de tachtig) had ook oxazepam. Ze nam er af en toe een als slaappil en als ze nerveus was soms een kwart of halve overdag. Ze had dat spul al jaren en de huisarts zei dat het geen kwaad kon. Toch is het op een gegeven moment omgeslagen in een totale verslaving. Ze kon niet zonder drie per dag en bleek overal oxazepam te hebben verstopt. (extra gekregen bij apotheek, onder mom van 'kwijtgeraakt, kapotgetrapt, niet aangekomen (werd bezorgd)' etc. Huisarts schreef sowieso meer voor omdat mijn moeder het nodig zei te hebben.
Ze zei altijd dat ze heel weinig nam.

We kwamen er pas achter hoe erg ze ervan afhankelijk was, toen ze na een medische fout lang in het ziekenhuis moest blijven. Het afkicken ervan was moeizaam en een ellende met depressiviteit en hallucinaties.

Pas echt op met dat spul en blijf je oma controleren, hoe l*ll*g dat misschien ook voelt.

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:51

Weet niet of t al gezegd is? Maar voor de 1e keer ophalen betaal je nog een x bedrag uitleg kosten etc. Dit was in mijn geval de helft van de prijs bij een bepaald medicijn. De volgende keer is het dan alweer stukken goedkoper.

Janneke2

Berichten: 22834
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:55

Silly1972 schreef:
in principe is het zo dat elk slaapmiddel het liefst niet dagelijks gebruikkt mag worden ivm gewenning en dat geld ook zeker voor Oxacepam.
Dat is ook de reden dat het niet zonder recept verkocht wordt en te verkrijgen is.


Eh - oxezepam is naar de letter van de wet geen slaapmiddel, het hoort tot de valiumgroep.
Op zich terecht, dat het niet vergoed wordt - " het is geen geneesmiddel".

TS, laat jouw oma haar huisarts maar achter de vodden zitten!
Graag een serieuze aanpak van slaapproblemen, slaaponderzoek, etc en geen verdovend spul. De belangrijkste fase van de slaap staat bekend als REMslaap, met middelen uit de valiumgroep heb je nauwelijks REMslaap (en slaap je in feite niet).
Verder blijft het middel lang in je bloed (waarbij gemeten is bij jonge mannen, dus voor oudere vrouwen geldt hoogstwaarschijnlijk een langere afbraaktijd, alleen dat weet je dus pas als het wordt gemeten). En dan is twee keer per week best veel: waarschijnlijk heeft ze alle dagen valium in haar lichaam, wat sufheid geeft, boven op het feit dat je van te weinig REMslaap ook al brak wordt.

En als na onderzoek echt niet anders kan - dan hoort de huisarts te weten wat hij/zij voorschrijft aan wie (een middel dat niet wordt vergoed aan iemand die elk dubbeltje moet omkeren) en dan kan worden geregeld dat het toch wordt vergoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:54

Beste mensen, ik verzin die prijs toch niet? Beide keren dat ik het bij haar apotheek heb gehaald was het een herhaalrecept, op normale openingstijden en moest ik 21 euro nog wat betalen. Ik kan er niets anders van maken.
Maar ik ga zo bellen en hopelijk word ik daar wijzer van.

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:01

Kun je niet beter langsgaan? Soms helpt het om dat van persoon tot persoon te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:02

Nog een toevoeging wat de slaapproblemen betreft. Oma is een heel zachte en (hoog)gevoelige vrouw met (terecht) zorgen over familie, geld en wat er allemaal in de wereld gebeurt. Ook is ze slechthorend en soms ongerust dat ze daardoor meer in een isolement raakt en kan ze soms niet slapen door geluiden die ze niet kan plaatsen. Dan gaat ze piekeren en is het cirkeltje rond. Ze is verder nog heel actief, sociaal en heeft mensen die veel om haar geven en veel contact houden dus ik maak me persoonlijk geen zorgen om af en toe een slaapmiddel. Ze gebruikt ze verstandig en ik zie dat het haar door mindere periodes helpt. Ze heeft genoeg meegemaakt, als dit voor haar laatste jaren de scherpe kantjes van stressperiodes afhaalt vind ik dat meer dan prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:04

Shadow0 schreef:
Kun je niet beter langsgaan? Soms helpt het om dat van persoon tot persoon te doen.


Ik ga de HA en verzekering bellen, afhankelijk van wat zij zeggen kijk ik wat handig is wat betreft de apotheek zelf. :)

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:07

Ah ok, succes!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:08

RedPassion schreef:
Beste mensen, ik verzin die prijs toch niet? Beide keren dat ik het bij haar apotheek heb gehaald was het een herhaalrecept, op normale openingstijden en moest ik 21 euro nog wat betalen. Ik kan er niets anders van maken.
Maar ik ga zo bellen en hopelijk word ik daar wijzer van.


Het klopt hoor,die prijs.Ik heb ze ook een keer moeten betalen en ik was voor een doosje rond de 25,- kwijt.Geen idee hoeveel er in zaten.
In Mallorca zijn ze spotgoedkoop,maar kijk uit! ze zijn daar vaak over datum.
Als ik ze nog had,mocht je Oma ze zo van me hebben.Ik heb wel Oxycodon 10mg en 40mg,maar dat zal te zwaar zijn voor Oma. ;)

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:12

RedPassion schreef:
Nog een toevoeging wat de slaapproblemen betreft. Oma is een heel zachte en (hoog)gevoelige vrouw met (terecht) zorgen over familie, geld en wat er allemaal in de wereld gebeurt. Ook is ze slechthorend en soms ongerust dat ze daardoor meer in een isolement raakt en kan ze soms niet slapen door geluiden die ze niet kan plaatsen. Dan gaat ze piekeren en is het cirkeltje rond. Ze is verder nog heel actief, sociaal en heeft mensen die veel om haar geven en veel contact houden dus ik maak me persoonlijk geen zorgen om af en toe een slaapmiddel. Ze gebruikt ze verstandig en ik zie dat het haar door mindere periodes helpt. Ze heeft genoeg meegemaakt, als dit voor haar laatste jaren de scherpe kantjes van stressperiodes afhaalt vind ik dat meer dan prima.


Verstandige heb je oma :) Klinkt alsof ze er heel verstandig mee om gaat, top! Laat je weten wat er uit het telefoongesprek komt met de apotheek? Ben heel erg benieuwd waarom je zo'n hoge prijs hebt moeten betalen.

Invisible

Berichten: 896
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: vlakbij den haag

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:20

Snap ook werkelijk niet dat andere mensen andere medicijnen aanbieden of doorverwijzen naar een site in het buitenland.. Oxycodon zijn zware pijnstillers die onder de opiumwetgeving vallen, is heel wat anders dan oxazepam.

Verstandig dat je gaat bellen naar de apotheek, ben wel benieuwd wat ze te zeggen hebben.

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:23

Invisible schreef:
Werk zelf in een apotheek en 30 stuks kost echt maar 6-8 euro. Zou mooi even een belletje wagen naar die andere apotheek, hoe hun aan 21 euro komen. Is niet niet opgehaald tijdens een avond/nacht dienst? Dan liggen de prijzen hoger..

En idd slecht advies om zomaar iets uit het buitenland halen. Daardoor gaat je medicatie bewaking mis en belanden alsnog mensen in het ziekenhuis


Is Oxazepam dan zoveel goedkoper als Temazepam? Ik betaalde 13.80 voor 5 stuks!

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:26

Silly1972 schreef:
Invisible schreef:
Werk zelf in een apotheek en 30 stuks kost echt maar 6-8 euro. Zou mooi even een belletje wagen naar die andere apotheek, hoe hun aan 21 euro komen. Is niet niet opgehaald tijdens een avond/nacht dienst? Dan liggen de prijzen hoger..

En idd slecht advies om zomaar iets uit het buitenland halen. Daardoor gaat je medicatie bewaking mis en belanden alsnog mensen in het ziekenhuis


Is Oxazepam dan zoveel goedkoper als Temazepam? Ik betaalde 13.80 voor 5 stuks!


De prijzen van pammetjes liggen allemaal rond de 6-8 euro (uitzonderingen daar gelaten), alleen de 1e uitgifte is duurder omdat daar het eerste uitgifte tarief bij zit :) De originele zijn uiteraard duurder.

Invisible

Berichten: 896
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: vlakbij den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:27

Je hebt een gewoon tarief en een eerste uitgifte tarief.
Gewoon tarief is per aflevering medicijn, 6 euro + kosten medicijn zelf
Eerste uitgifte tarief is 12 euro + kosten medicijn.
Eerste uitgifte is als je iets voor het eerst krijgt, of er zit langer dan een jaar tussen de vorige keer.

Dus eigenlijk is het. Hoe minder je afneemt, hoe duurder het in vergelijking is met bv 30 stuks omdat je aflever kosten betaald, die 6 of 12 euro.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:30

Invisible schreef:
Snap ook werkelijk niet dat andere mensen andere medicijnen aanbieden of doorverwijzen naar een site in het buitenland.. Oxycodon zijn zware pijnstillers die onder de opiumwetgeving vallen, is heel wat anders dan oxazepam.

Verstandig dat je gaat bellen naar de apotheek, ben wel benieuwd wat ze te zeggen hebben.


Dit dus. Tevens is ts haar oma op leeftijd en zal ze zoals 95% van haar leeftijdgenoten nog andere medicatie gebruiken. De arts kijkt ook naar wisselwerkingen van medicatie en kent de medicatie. Zomaar zelf gaan aanrommelen is heel gevaarlijk.

Goed van je ts dat het belang van oma voorop komt. Dat gebeurd niet overal, zeker niet als er kosten bij komen. Top ts !!

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:33

Leverage schreef:
De prijzen van pammetjes liggen allemaal rond de 6-8 euro (uitzonderingen daar gelaten), alleen de 1e uitgifte is duurder omdat daar het eerste uitgifte tarief bij zit :) De originele zijn uiteraard duurder.



Oke dat is grappig, die uitleg heb ik nooit gehad nl haha

saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:10

Oxazepam werkt verslavend daarom zijn er recepten

Invisible

Berichten: 896
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: vlakbij den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:15

En dan zijn jullie vast vergeten dat deze tabletten allemaal de rijvaardigheid beïnvloed, maar wel weer lekker de auto in stappen

1 pil oxazepam is 16 uur niet autorijden
1 pil temazepam tot 20 Mg is 8 uur niet rijden, die zou dan evt nog kunnen
1 pil promethazine, na inname is 24 uur niet autorijden.

En dat allemaal zonder overleg met de huisarts en via inet bestellen

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:18

Nederland slaat door in recepten.
Duitsland waar het wel te verkrijgen is is ook geen onverantwoord land.

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:20

bruintje123 schreef:
Nederland slaat door in recepten.
Duitsland waar het wel te verkrijgen is is ook geen onverantwoord land.


Maakt dat meteen dat Nederland door slaat in recepten? :) In andere landen vallen dit soort middelen juist onder de opiumwet, in Nederland niet (wel lijst 2, uitgezonderd flunitrazepam).

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:22

Ja vind ik wel.
Lekker de prijs opdrijven.

Bij verstandig gebruik. Dus lees niet dagelijks zal het wel mee vallen.

Recepten zijn er ook gekomen omdat mensen meende het elke dag nodig te hebben.
Ja dan gaat het een ander verhaal worden.
Maar dan moet je de af en toe gebruiker daar niet op pakken.

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:22

Suzanne F. schreef:
Er zijn websites waar je met een recept ook kan bestellen. Die zijn wel betrouwbaar denk ik maar heb er geen ervaring mee.
Als je echt goed werkende slaaptabletten wil dan moet je vragen iemand uit Spanje Dormidina 25 mg voor je mee te brengen. Met een halve lig je echt de hele nacht gestrekt. Werkt beter dan Oxazepam of Temazepam.



Ik heb ze wel eens in Frankrijk gekocht. Ideaal voor als je met het vliegtuig gaat. Kost maar een paar euro bij een apotheek