Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:05

Mijn oma krijgt op doktersrecept oxazepam. (kalmerings/slaapmiddel). Ze gaat hier heel verantwoordelijk mee om, ze neemt er voor haar slaapproblemen ongeveer twee per week en soms voor een ziekenhuisbezoek of ander 'spannends' overdag ook eentje. De huisarts staat hier achter en ze wordt verder begeleid. Nu is dat spul op recept echter ontzettend duur, als we het tenminste vergelijken met wat je er online voor moet betalen. Het wordt namelijk niet vergoed door haar verzekering en ze heeft het al absoluut niet breed. Nu zullen er vast mensen denken dat het maar om een paar euro gaat omdat ze zo weinig gebruikt en dat is ook zo, maar elke euro is er eentje voor haar. :)

Maar goed, ik ben ook wel een beetje huiverig voor online bestellen. Is dat betrouwbaar? Zijn er ervaringen mee (uit eerste hand graag)? Mag ook via PB. Als het niet wat is doen we het uiteraard niet, maar ik wilde het toch eens uitzoeken. :)

mnnkhfsgh
Berichten: 226
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:09

Absoluut niet doen! Online heb je niet de zekerheid dat het veilig is. Ook zit er vaak veel minder werkzame stof in - waardoor het dus goedkoper wordt- en om de ontbrekende werkzame stof te op te vullen stoppen ze er troep in.

Ik snap niet dat mensen dit serieus overwegen ( sorry wil je niet aanvallen maar verbaas me hier enorm over)

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:09

Alleen op de site van een erkende apotheker (ingeschreven in NL registers) bestellen, anders loop je het risico suikerpilletjes (of zelfs gevaarlijke troep) te krijgen. En zelfs dan vraag ik me af of het nog veel goedkoper is. Want een erkende apotheker betaal je altijd handelingskosten/uitgavekosten. Je kan nog het beste even contact opnemen met je zorgverzekeraar, die weten vaak wel of het pluis is, ookal vergoeden ze de middelen niet.

Suzanne F.

Berichten: 49236
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:12

Er zijn websites waar je met een recept ook kan bestellen. Die zijn wel betrouwbaar denk ik maar heb er geen ervaring mee.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:23

Geen probleem als je het bij een online apotheek besteld met recept.

Ik zou absoluut niet iets via internet bestellen uit bv Amerika, wordt onwijs veel mee gesjoemeld met medicatie en je wilt niet dat oma ziek wordt door 'medicatie'.

De eerste keer is trouwens alleen prijziger bij de apotheek ivm eerste uitgifte, daarna valt het echt reuze mee. Anders geef je oma voor kerst een lading pillen als cadeau :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-11-15 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:25

Suzanne F. schreef:
Er zijn websites waar je met een recept ook kan bestellen. Die zijn wel betrouwbaar denk ik maar heb er geen ervaring mee.
Als je echt goed werkende slaaptabletten wil dan moet je vragen iemand uit Spanje Dormidina 25 mg voor je mee te brengen. Met een halve lig je echt de hele nacht gestrekt. Werkt beter dan Oxazepam of Temazepam.



En dat kan je daar gewoon in de apotheek of drogist halen zonder recept?

rosecroft6
Berichten: 514
Geregistreerd: 26-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:37

vraag eens aan de huisarts of hij er een code achter wil zetten zodat het chronisch is en dan wordt het waarschijnlijk wel vergoed

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:37

Alle betrouwbare websites kun je hier vinden https://www.aanbiedersmedicijnen.nl/ niet voor niks dat ze de regels hier voor pas ook aangescherpt hebben. Gemiddeld is de kans meer dan 50% dat medicijnen die via internet worden aangeschaft vervalst zijn. Om te voorkomen dat de gezondheid van burgers in gevaar wordt gebracht, is het belangrijk medicijnen bij een legaal online verkooppunt te kopen.

http://www.igz.nl/onderwerpen/curatieve ... ekers.aspx hier kun je de apothekers vinden die geregistreerd staan en de middelen dus aan mogen bieden.
Laatst bijgewerkt door Blackberry28 op 13-11-15 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:49

in principe is het zo dat elk slaapmiddel het liefst niet dagelijks gebruikkt mag worden ivm gewenning en dat geld ook zeker voor Oxacepam.
Dat is ook de reden dat het niet zonder recept verkocht wordt en te verkrijgen is.

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:50

Waar zou je de medicatie op internet willen bestellen? Een betrouwbare webshop of donkerdere delen van het internet? Oxazepam mag niet geleverd worden zonder recept, dus andere bestellingen zijn per definitie illegaal en brengen risico's met zich mee. Wanneer je een betrouwbare webshop met recept zou vinden, is dat het overwegen waard, maar kan ik mij niet voorstellen dat de medicatie daar goedkoper is..

Eventueel zou je wel met de huisarts kunnen bespreken of hij een B2-code wil schrijven; dan wordt de Oxazepam wel vergoed, maar daar zijn weer bepaalde indicaties aan verbonden waar je grootmoeder wellicht niet aan zal voldoen.

x_zoetje_x
Berichten: 54
Geregistreerd: 29-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:51

rosecroft6 schreef:
vraag eens aan de huisarts of hij er een code achter wil zetten zodat het chronisch is en dan wordt het waarschijnlijk wel vergoed


Deze vlieger gaat helaas niet op. Oma van TS zou in aanmerking moeten komen voor een B2 codering, en geloof me, dat wil je liever niet! En als ik het gebruik zo lees gaat ze hier ook zeker niet voor in aanmerking komen.

Zoals al eerder gezegd is een eerste uitgifte duurder dan een vervolg uitgifte (kan wel de helft schelen!) En dan is het ook nog eens veel voordeliger om wat grotere hoeveelheden af te nemen. 30 st is maar een paar centen duurder dan bv 10 st.

Leg het probleem eens voor bij de apotheek. Zij kunnen je vertellen wat de prijs is bij welke hoeveelheden, en vraag de arts wat meer voor te schrijven.

Als je dan toch via internet wil bestellen... Buiten de vraag of je wel betrouwbare medicijnen krijgt, hou er dan ook rekening mee dat de medicatie bewaking in de apotheek niet meer volledig is met alle risico's van dien.

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:54

x_zoetje_x schreef:
rosecroft6 schreef:
vraag eens aan de huisarts of hij er een code achter wil zetten zodat het chronisch is en dan wordt het waarschijnlijk wel vergoed


Deze vlieger gaat helaas niet op. Oma van TS zou in aanmerking moeten komen voor een B2 codering, en geloof me, dat wil je liever niet! En als ik het gebruik zo lees gaat ze hier ook zeker niet voor in aanmerking komen.

Zoals al eerder gezegd is een eerste uitgifte duurder dan een vervolg uitgifte (kan wel de helft schelen!) En dan is het ook nog eens veel voordeliger om wat grotere hoeveelheden af te nemen. 30 st is maar een paar centen duurder dan bv 10 st.

Leg het probleem eens voor bij de apotheek. Zij kunnen je vertellen wat de prijs is bij welke hoeveelheden, en vraag de arts wat meer voor te schrijven.

Als je dan toch via internet wil bestellen... Buiten de vraag of je wel betrouwbare medicijnen krijgt, hou er dan ook rekening mee dat de medicatie bewaking in de apotheek niet meer volledig is met alle risico's van dien.


Hoezo zou je niet in aanmerking willen komen voor een B2-codering? Officiëel voldoet het gebruik van grootmoeder hier niet aan, maar niet alle artsen gaan hier even strikt mee om..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:57

magriet schreef:
Ik heb even gegoogled op dormidina. Dit zou ik dus nooit doen. ten eerste is dit middel in nederland niet eens op de markt. Ook is dit niet als slaapmiddel geregistreerd in het buitenland maar als een antihistaminica (anti allergiemiddel) Ook geeft dit middel snel gewenning zodat je meer nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken

Zijn Nederlandse wel goed gekeurde middelen ook niet vaak de oorsprong voor allergie?

Ik zou bovenstaande wel willen hoor.
Klinkt eindelijk als goed slapen morgenvroeg vanuit de nachtdienst.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:59

Als oma dosering 10 mg krijgt, kun je ook vragen om 20 mg en daar de helft van nemen als ze tabletten krijgt. Is namelijk bijna evenduur om 30 stuks van 10 mg te krijgen als van 20 mg, terwijl ze bij 20 mg er 2 keer zo lang mee kan doen.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:01

Nou dat heb ik dus ook.

Ik heb het niet vaak nodig, maar als ik een slaapmiddel nodig heb heb ik ook gelijk een goede nodig zoals bv temazepam, de reguliere middelen werken bij mij totaal niet.
Maar ja, waar koop je zoiets....

x_zoetje_x
Berichten: 54
Geregistreerd: 29-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:04

Als je even zoekt op "indicatie B2 code" vind je al snel de criteria waaraan je moet voldoen om hiervoor in aanmerking te komen. (Sorry, zit even mobiel en krijg zo snel geen link geplaatst) Ik zou ze liever betalen dan hier aan te voldoen...

En dat artsen zich daar niet aan houden.... daar kan ik niks zinnigs over zeggen. De regeling is niet voor niets in het leven geroepen, en artsen moeten zich ook kunnen verantwoorden.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:04

Oxazepam is een middel wat niet zomaar genomen mag worden.. Je krijgt hier zelfs bij de apotheek geen grote hoeveelheid van. Via internet verkrijgbaar lijkt me bij zo een middel niet de bedoeling (en hopelijk ook niet de echte oxazepam). Ik zou het dus persoonlijk niet doen..

Of het moet een erkende apotheek zijn waar je een recept in moet leveren, maar dat zal niet heel veel schelen in kosten.

x_zoetje_x
Berichten: 54
Geregistreerd: 29-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:09

renee16 schreef:
Oxazepam is een middel wat niet zomaar genomen mag worden.. Je krijgt hier zelfs bij de apotheek geen grote hoeveelheid van. Via internet verkrijgbaar lijkt me bij zo een middel niet de bedoeling (en hopelijk ook niet de echte oxazepam). Ik zou het dus persoonlijk niet doen..

Of het moet een erkende apotheek zijn waar je een recept in moet leveren, maar dat zal niet heel veel schelen in kosten.


De apotheek mag dit voor 3 maanden maximaal afleveren, maar een huisarts kiest vaak voor aflevering per maand. Maar als oma verstandig omgaat met haar medicatie zal de arts meestal niet moeilijk doen over aflevering per 3 maanden.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:26

Vraag het wel eens aan een collega ;-)

Tinkertje89

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Noorden

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:53

Heb je al aan de huisarts gevraagd of hij er een code op wilt zetten dat het wel vergoed wordt?

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:56

x_zoetje_x schreef:
Als je even zoekt op "indicatie B2 code" vind je al snel de criteria waaraan je moet voldoen om hiervoor in aanmerking te komen. (Sorry, zit even mobiel en krijg zo snel geen link geplaatst) Ik zou ze liever betalen dan hier aan te voldoen...

En dat artsen zich daar niet aan houden.... daar kan ik niks zinnigs over zeggen. De regeling is niet voor niets in het leven geroepen, en artsen moeten zich ook kunnen verantwoorden.


Dan begrijp ik wat je bedoelt :) Criteria zijn inderdaad vrij fors en het is natuurlijk prettig om hier niet aan te voldoen, maar één van de drie - complexe psychiatrische problematiek - is redelijk vrij interpreteerbaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:21

Bedankt voor alle input! Ik ben er zelf totaal niet in thuis, maar probeer alles voor haar zo makkelijk (en indien mogelijk zo goedkoop) mogelijk te regelen. Geen idee dus ook of het een optie is, diergeneesmiddelen bestel ik wel regelmatig online voor een paar euro goedkoper (en gewoon goed), dus ik ben me slechts aan het verdiepen of dat voor humane medicatie ook opgaat.

Ik heb de laatste keren de pillen opgehaald bij de apotheek en schrok me toen de blubbers van wat ik moest afrekenen. Beide keren kreeg ze er 10 (van 10 mg) en ik moest 21, ?? euro betalen. Een dikke 2 euro per tablet dus. Ik snap dat veel goedkoper en via het buitenland niet betrouwbaar kan zijn, dat overweeg ik natuurlijk niet eens.
Maar ik vond o.a deze: https://online-apotheker.net/winkel/oxa ... g-30-tabs/ Dat scheelt bijna 35 cent per tablet. En nee, dat zijn geen wereldbedragen, zeker niet met de hoeveelheid die ze gebruikt, maar toch. Ik vind het veel geld voor een paar pillen en het is ook behoorlijk veel geld voor haar. Vandaar mijn idee om eens verder te kijken. :) Jullie reacties geven in ieder geval handvatten, bijvoorbeeld om eens te gaan vragen bij de huisarts en/of apotheek of grotere hoeveelheden goedkoper zijn en of ze voor zo'n indicatie in aanmerking komt (mits dat verder niet nadelig is voor haar). Dat zijn dus dingen waar ik geen weet van had (en zij al helemaal niet), dus bedankt daarvoor. :)

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:44

RedPassion schreef:
Bedankt voor alle input! Ik ben er zelf totaal niet in thuis, maar probeer alles voor haar zo makkelijk (en indien mogelijk zo goedkoop) mogelijk te regelen. Geen idee dus ook of het een optie is, diergeneesmiddelen bestel ik wel regelmatig online voor een paar euro goedkoper (en gewoon goed), dus ik ben me slechts aan het verdiepen of dat voor humane medicatie ook opgaat.

Ik heb de laatste keren de pillen opgehaald bij de apotheek en schrok me toen de blubbers van wat ik moest afrekenen. Beide keren kreeg ze er 10 (van 10 mg) en ik moest 21, ?? euro betalen. Een dikke 2 euro per tablet dus. Ik snap dat veel goedkoper en via het buitenland niet betrouwbaar kan zijn, dat overweeg ik natuurlijk niet eens.
Maar ik vond o.a deze: https://online-apotheker.net/winkel/oxa ... g-30-tabs/ Dat scheelt bijna 35 cent per tablet. En nee, dat zijn geen wereldbedragen, zeker niet met de hoeveelheid die ze gebruikt, maar toch. Ik vind het veel geld voor een paar pillen en het is ook behoorlijk veel geld voor haar. Vandaar mijn idee om eens verder te kijken. :) Jullie reacties geven in ieder geval handvatten, bijvoorbeeld om eens te gaan vragen bij de huisarts en/of apotheek of grotere hoeveelheden goedkoper zijn en of ze voor zo'n indicatie in aanmerking komt (mits dat verder niet nadelig is voor haar). Dat zijn dus dingen waar ik geen weet van had (en zij al helemaal niet), dus bedankt daarvoor. :)


Die website zou ik dus echt niet vertrouwen, zonder recept en ook nog eens korting bieden := . En welke apotheker is daar werkzaam, zie geen contactgegevens, dus dan ga ik me al af vragen waar die zijn geneesmiddelen bestelt om door te leveren.... (heb de site ook gemeld bij de IGZ)

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:01

Schrok nogal van de kosten van dit medicijn dus wilde eens kijken wat het bij ons in Vlaanderen kost. Kwam daarbij op een Nederlandse website terecht en dan kost het helemaal niets voor de patiënt? http://www.medicijnkosten.nl/stap4.asp Zou daar toch eens naar kijken.

Link werkt zo niet zie ik, je kan even surfen naar medicijnkosten.nl en daar het zelf invoeren.

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:06

Niet zomaar medicijnen kopen hoor! Dikke kans dat je oma meer medicijnen gebruikt is vrij groot en 1 van de taken van je apotheker is controleren dat deze niet samen voor vreselijke bijwerkingen zorgen. Als je de apotheker er tussen uit haalt is er geen controle meer en kunnen apart vrij onschuldige medicijnen voor nare interacties zorgen. Dan liever wat meer betalen toch en geen kapotte lever (ik noem maar wat).