CrossFit

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:30

Needje schreef:
Volgens mij is het mooie aan CF juist dat je het op elk niveau kan aanpassen.

Nou precies! Dat maakt CrossFit ook iets wat ik ook leuk ga blijven vinden. Het daagt mij zo op een positieve en fijne manier uit. Ik heb vanochtend mijn laatste fundamental gehad en mag nu mee draaien met de echte WOD'S. En ik ben ook heel benieuwd naar de samenhang in mijn box. Juist het alleen beginnen in de Wods vindt ik wel echt even spannend hoor.

En eh,hoe vaak trainen jullie per week? :)

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:45

Leuk Marijee! Gewoon laten gebeuren, je vind je wel snel genoeg.
Ik train nu 2x per week in de box, twijfel om naar 3x te gaan. Daarnaast train ik nu 2x per week thuis, heb een set competitiekettlebells staan van 8tm 24kg en dumbbels aan te passen van 2 t/m13kg. Thuis is kracht, soms afgewisseld met een WOD om af te sluiten. Vandaag afgesloten met 3x tabata kb swing, jumping jack en burpee. Moeilijk om nu thuis cardio in een zelfgemaakte WOD te gooien dus dat is soms zoeken.
Weet je al hoe vaak jij wil gaan trainen?

Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:44

Mij lijkt het meest ideaal om drie keer in de week te gaan trainen. Twee keer vind ik net te weinig omdat ik er niet naast sport en vier vraagt wel een goede planning straks naar de vakantie. Ligt er ook net aan hoe verzuurd ik ben :Y) Ik wilde eigenlijk ook vanavond weer gaan, maar mijn schouders en armen voel ik wel. Even afwachten en anders ga ik morgen weer.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 10:55

Ik sport 3 keer per week bij 2 verschillende boxen. Daarnaast loop ik 3 keer per week hard. :)

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:20

Ik ben bij de dokter geweest voor mijn knie. Advies is laterale dijbeenspier goed te gaan trainen. Hij vroeg wel of 5x pw sporten niet teveel was, maar heeft niet gezegd te minderen. Wel goed naar mijn lijf luisteren. Ben weer een beetje verder.

Anne_Baukje

Berichten: 6659
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Enschede

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:02

Ik probeer 3x in de week maar gemiddeld kom ik uit op 2x door drukte. Ik vind 3x ook veel beter want dan merk ik sneller resultaat.

Vanavond een circuit :D

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:55

secricible schreef:
Leuk Marijee! Gewoon laten gebeuren, je vind je wel snel genoeg.
Ik train nu 2x per week in de box, twijfel om naar 3x te gaan. Daarnaast train ik nu 2x per week thuis, heb een set competitiekettlebells staan van 8tm 24kg en dumbbels aan te passen van 2 t/m13kg. Thuis is kracht, soms afgewisseld met een WOD om af te sluiten. Vandaag afgesloten met 3x tabata kb swing, jumping jack en burpee. Moeilijk om nu thuis cardio in een zelfgemaakte WOD te gooien dus dat is soms zoeken.
Weet je al hoe vaak jij wil gaan trainen?

Wow! Wat een discipline... heb thuis ook een kettlebel en heb een eigen springtouw. Thuis wil ik eigenlijk proberen de dubbleunders onder de knie te krijgen (ben er bijna!), en eigenlijk wil ik ook een barebell thuis om techniek te oefenen, maar het ontbreekt mij aan discipline. Ik gooi er wel eens een Tabata of een Sally Up/Sally Down achter mijn hardlooptraining aan (met planken en squats etc.), maar verder kom ik niet.

Needje

Berichten: 19211
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:13

Ik doe thuis niets. :D
Heb wel onbeperkt abbo dus dat scheelt.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:48

Box is een eind weg hier dus thuis trainen is ideaal. Werk 1 dag per week thuis en 1dag vrij (en weekend dan nog) en ik vind het heerlijk om die ochtenden te starten met een workout. Soms half uur, soms een uur, beetje afhankelijk vd tijd en mijn energielevel.

Bokkiej

Berichten: 6322
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: Friesland, Aldeboarn

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:31

Oee een crossfit topic! Ik ga binnenkort proefles doen. Nog nooit zo'n soort sport gedaan, maar fitness kan mij niet motiveren. Met WOD wel, tenminste dat denk ik. Als ik de verhalen hier zo lees moet het goed komen. Heb alleen blessure aan mijn pols, zal daar toch maar eens mee naar de dokter moeten voordat ik hieraan begin.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:31

Ik heb gisteren gesprek gehad met de HA, de echo heeft niets aan het licht gebracht! Geen liesbreuk, geen ontsteking in de lies, (aanhechting)buikspier of heup en ze hebben geen spierscheuringen gevonden +:)+

Wel vreemd omdat de HA niet met zekerheid kan zeggen waar de pijn vandaan komt, idg betekend het dat ik weer mag sporten. Alleen moet ik even met beleid (lees rustig aan) gaan sporten en langzaam opbouwen :+ Concreet betekend dit dat ik vanaf volgende week ga sporten maar dan zelf samengestelde WOD's ga doen om met name mijn buikspieren sterker ga maken zonder het competitieve aspect }:0 . Mijn fysieke toestand blijft een beetje achter op mijn mentale toestand wat op dit moment even niet zo handig is volgens de HA := Ik kan heel makkelijk mijn fysieke ongemakken en grenzen opzij zetten en doorbuffelen :j _-:( Wat niet zo handig is op dit moment :o

Needje

Berichten: 19211
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:50

Ik heb ook heel lang met een liesblessure gelopen. Dat bleek veroorzaakt door m'n SI gewricht.
Bij een manueel voor gelopen en daarna niet meer teruggekomen.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:04

Bezoekje aan de manueel arts zou geen overbodige luxe zijn...................Vorige keer had ik ook mijn SI gewricht vastzitten.

Stom maar had hier helemaal niet aangedacht :+ Thanks voor de tip +:)+

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:08

Vanavond na 3 weken weer CrossFitten... zie er een beetje tegenop. := Altijd als ik een tijdje niet ben geweest door drukte of ziekte. Ben wel bezig geweest in de tussentijd (hardlopen, paardrijden, stallen uitmesten, hooi lossen), maar dat is toch niet zo intensief allemaal als dit. En ik zal wel donderdag spierpijn hebben. Gelukkig staat dan een dagje sauna op de agenda. Kunnen mijn spiertjes gelijk goed ontspannen.

dots83

Berichten: 874
Geregistreerd: 30-06-09
Woonplaats: Lelystad

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:14

YEAH! Alhowel we niet de naam crossfit bij ons aan de gym hangen doen we het eigenlijk wel, iedere keer andere workouts echt superleuk! Doe het nu een maand of 7 en raad iedere ruiter aan om naast paardrijden iets aan sport te doen, merk gewoon dat ik echt veel sterker ben sinds ik 2 keer in de week train en het is super leuk!

Ook wel fijn dat de mensen uit de gym niet alleen over paarden praten :P

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:22

Afbeelding
Zo. Ik ben geweest... na 3 weken. En het was weer erg lekker. Voor en na foto van hoe rood ik word, :P

Needje

Berichten: 19211
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:58

Herkenbaar. Ik word ook knalrood.
Terwijl het merendeel er gewoon goed uit blijft zien. :+
Vooral op groepsfoto'a altijd goed te zien. haha

Tsjonge, dacht gister lekker alleen wat Power Cleans te hebben.
Hadden ze bedacht dat we een dubbele Fran konden doen daarna.
42-30-18 thrusters en pull ups.
Heb ring rows gedaan en de thrusters met 20 en dat was nog te zwaar voor me gister. Mijn god.
Ik heb echt haat aan thrusters!

Anne_Baukje

Berichten: 6659
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Enschede

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:00

Haha mensen kijken mij altijd bezorgd aan omdat ik zo rood word :P
he die schoenen heeft een vriendin van mij ook Duke!

Vanavond mag ik ook weer. Duo wod:
A. 5′AMRAP of:
Sled Press & Pull

B. 5′AMRAP of:
5 Pull Ups
10 Push Ups
15 Squats

C. 5′AMRAP of:
Run (meters)

D. 5′AMRAP of:
Tire Flips & Jump Through

E. 5′AMRAP of:
10 Box Jumps 24″/20″
10 Box Dips

F. 5′AMRAP of:
10 Kettlebell Swings 24/16 kg
10 Goblet Squats 24/16 kg

Rest 2′ between each AMRAP.

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:11

Ik ben net terug van mijn training, net gehaald. Was echt zwaar voor mijn doen haha!

70 DU/ 200 singles (ik deed singles)
60 air squats
50 kettlebell squats (12 kg)
40 HRPU
30 Wallballs (6 kg)
20 TTB / KU (ik deed knees up)
10 HSPU
Buy out: 100 sit ups

Edit: For time, Max 25 minuten

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:05

Ik deed de 40 Power Cleans op 27,5 (32,5 was RX) en de Thrusters (bah!) op 20. Was al weer mooi zat voor mij. Had in de skills de Squat Clean op 32,5 uiteindelijk. Vond alweer aardig wat. Na 3 weken niet sporten.

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:02

Kennen jullie een app waarbij je de tijd kan instellen en dat er piepjes komen?
Ik zou graag thuis ook wat oefeningen gaan doen (air squat, sit-up, push-up en eventueel HSPU) maar ik zou niet weten hoe ik de tijd kan instellen op mijn telefoon..

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:18

Tabata app.

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:46

Top! Ik ga hem downloaden en uittesten. Bedankt :)

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:24

Heerlijk om die trainingen voorbij te zien komen. Deze week heb ik weer groenlicht van de HA om te gaan trainen. Eerst even zorgen dat we de deadline (ivm renovatie huis) halen en dan kan ik weer lekker aan de slag :-)

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:42

Ik heb de Tabata gewoon in m'n spotifylijst gezet. Handig om 'even' een Tabata te doen na het hardlopen bijvoorbeeld.