Zelfmoordpoging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lillith24

Zelfmoordpoging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 21:12

M'n ex heeft zojuist zelfmoordpoging gedaan om me te dwingen hem weer terug te nemen. Hij ligt in het ziekenhuis met 3 gebroken ruggenwervels, gebroken ribben, een klaplong en een schedelfractuur. Hij reed met een auto tegen een boom aan.
Ik ben boos, verdrietig, kwaad, maar vooral bang. Bang dat ie me nog meer gaat manipuleren zoals hij de laatste weken deed. Me midden in de nacht huilend bellen, zeggen dat ie zich zou verdrinken of z'n polsen door snijden. Als ik niet bij hem terug zou komen zou ie voor een trein springen of de snelweg op rennen etc... Ik heb het geprobeerd te negeren. We hebben meerdere gesprekken gehad ook heel duidelijk over waarom ik het uit heb gemaakt en waarom we niet geschikt voor elkaar zijn. Ik houd niet van hem, ik ben niet verliefd. Maar hij laat niet los. Nu ligt hij in de kreukels en ik weet gewoon even niet wat ik moet doen... Ervaringen en tips zijn heel erg welkom. Ik heb al gepraat met mijn moeder en morgen ga ik slachtofferhulp aanvragen want ik kan hier niet mee omgaan.

Geryon

Re: Zelfmoordpoging

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:13

Jeetje wat heftig :(:)

Zou als ik jou was ook een gesprekje aangaan met je huisarts. Misschien kan die iets betekenen. Ook voor je ex..

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:13

Heel veel sterkte, TS, wat een schrik en wat een angst...
Is psychische hulp een optie? Hier kom je in je eentje niet vanaf vrees ik.
Nogmaals sterkte en een dikke knuffel.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:14

Niet op ingaan !
Heel veel sterkte meis, dit is manipulatie ten top. Hou aub je been stijf. :(:)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:14

Zo hé, wat heftig :(:)
Zoek zeker hulp! Kan er voor hem niet ook (gedwongen) hulp worden gezocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:15

Jeetje..erg voor je. Hopelijk krijgt hij nu de psychische hulp die hij nodig heeft. Ik heb er geen ervaring mee en heb geen tips voor je. Wil je gewoon even sterkte wensen met dit alles.

Duhelo

oh jeetje, dit is niet niks...
Laten we ermee beginnen dat dit absoluut jouw schuld NIET is, ongeacht wat je ex zegt of doet.
Misschien is het een idee om naar de zelfmoordlijn te bellen? daar kun je misschien nu al je verhaal kwijt?
https://www.zelfmoord1813.be/

CarinaR

Jeetje wat heftig.
ik denk dat ze vanuit slachtofferhulp je heel goed kunnen helpen, wat je hier verder mee moet.
ga evt ook nog naar je HA

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:16

oei dat is heftig!
sterkte,
zit hij nog in het ziekenhuis of niet?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:16

Jeetje ts.

Besef je wel dat dit NIET jouw schuld is. Er is maar 1 iemand die die keuze maakt en dat is hij.

Ik zou inderdaad naar de ha /pzycholoog voor hulp gaan. Niet mee rond blijven lopen als het niet goed voelt

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 21:17

zo snel alle reacties, bedankt bokkers. Ik weet even niet wat ik nu moet. Hij heeft naar mij gevraagd dus het ziekenhuis belde mij maar ik weet niet of ik er wel heen wil. Heb zijn moeder gebeld en gevraagd hoe het met haar is, verschrikkelijk overstuur. Ze wist niet dat het uit was, hij heeft haar niks verteld en gedaan alsof we nog een relatie hadden.
Morgen inderdaad slachtofferhulp. Voor hem weet ik niet, worden mensen die een zelfmoordpoging doen gedwongen opgenomen? Ik hoop het maar. Hij maakt me hiermee kapot en ergens voel ik me verschrikkelijk harteloos en gemeen, hij heeft me zo nodig nu. Maar ik kan hem niet laten winnen. Dit spel is niet eerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:17

Zoek voor jezelf de juiste hulp om hiermee om te kunnen gaan en je los te maken.
Hoe hard het ook lijkt, niet naar hem toe gaan. Geen aandacht geven hieraan. Dit moet hij zelf, met professionele hulp gaan oplossen.
Sterkte

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 21:18

Duhelo schreef:
Laten we ermee beginnen dat dit absoluut jouw schuld NIET is, ongeacht wat je ex zegt of doet.
Misschien is het een idee om naar de zelfmoordlijn te bellen? daar kun je misschien nu al je verhaal kwijt?

bedankt ik ga denk ik zo even bellen, moet even kalmeren. heb net heel hard zitten huilen met mijn moeder. ze is ook erg overstuur, ik slaap vanavond bij haar gelukkig. Is het niet een belgisch nummer? omdat het eindigt op .be?

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:19

Misschien klinkt dit even ontzettend bot maar misschien moet hij op deze manier maar even goed voelen dat hij heel dom bezig is. Ga ook niet aan zijn bed zitten of hem troosten want dan geef je alleen maar valse hulp. Ik hoop voor hem dat hij vanuit het ziekenhuis psychiatrische hulp krijgt en ga zelf ook met iemand praten.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:20

Niet er heen gaan! Bespreek dit met bv je huisarts .

Dreamflower

Jeetje wat heftig! Kan je geen ander telefoonnummer nemen zodat hij je daar tenminste niet meer op lastig kan vallen?

Anoniem

0900-0113 is het Nederlandse nummer.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:21

Ik zou er niet heengaan :n
Dan heeft hij juist de aandacht die hij wilt en ik denk ook niet dat het jou veel goeds zal doen.

Kattenbak

Geen tips, wel een berichtje om je een hart onder de riem te steken. Houd je taai!

Percy

Je zegt het zelf: dit spel is niet eerlijk.

Meestal zijn mensen die ermee dreigen niet de mensen die het daadwerkelijk doen. In dit geval is dat dus duidelijk anders. Hij geeft aan niet te kunnen leven zonder jou. Jij hebt geen leven als je bij hem blijft.

Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen leven en daden. Jij moet afstand gaan nemen, hoe moeilijk nu ook. Als je hem nu gaat bezoeken heeft hij je waar hij je hebben wil en blijft dit voortslepen.

Hoe hard ook, nu afstand houden is heel belangrijk. Slachtofferhulp is een goed idee, huisarts zeer zeker ook. Zoek steun bij je familie, die kunnen je nu ook helpen.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 21:22

Anoniem schreef:
0900-0113 is het Nederlandse nummer.

heel erg bedankt. ik ga zo even bellen, moet dit van me af praten maar wil m'n moeder ook niet belasten. die zit overspannen thuis en kan dit er NIET bij hebben... niet haar woorden natuurlijk, maar wil gewoon dat het voorbij is. ga morgen als eerste huisarts bellen maar via politie kreeg ik al nummer van slachtofferhulp. misschien dat ook doen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:24

Lillith24 schreef:
Duhelo schreef:

bedankt ik ga denk ik zo even bellen, moet even kalmeren. heb net heel hard zitten huilen met mijn moeder. ze is ook erg overstuur, ik slaap vanavond bij haar gelukkig. Is het niet een belgisch nummer? omdat het eindigt op .be?

oh, het is idd het belgische nummer, het nederlandse staat inderdaad hieronder.
Huilen is niet erg, laat het maar komen ;)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:25

Je mag mij ook pben als je je verhaal kwijt wilt en met een soort van ervaringsdeskundige wil praten.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:26

Jeetje wat heftig! Ik zou ook zeker niet gaan :n mischien is het zelfs het beste om helemaal geen contact met hem aan te gaan. En zeker hulp zoeken! Dit is natuurlijk heel zwaar om te verwerken..

Sterkte meid :(:)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:26