Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:50

@ Knert: excuses, mijn spelling was verkeerd :D. Ik bedoelde een waterrad (zo'n rad in het water dat het water omhoog pompt). Deze staat bij ons in de straat.

Ze zijn in de praktijk nu aan het kijken of er wellicht toch iets lichamelijks aan de hand is, maar uit mijn bloedwaardes komt er steeds niets...
Ik durf nu dus echt niets meer, geeneens een heel kort stukje wandelen.
Ze zeggen wel dat bij depressie en burn out bewegen belangrijk is, maar ik heb het gevoel mijn lichaam alleen maar meer kapot te maken, omdat de pijn in mijn bindweefsel en spieren alleen maar toeneemt.

Kreeg nog een leuke mevrouw van het UWV aan de lijn met de vraag waarom ik niet naar de sportschool ga 8)7 .

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:55

laetitia schreef:
@ Knert: excuses, mijn spelling was verkeerd :D. Ik bedoelde een waterrad (zo'n rad in het water dat het water omhoog pompt). Deze staat bij ons in de straat.

Ze zijn in de praktijk nu aan het kijken of er wellicht toch iets lichamelijks aan de hand is, maar uit mijn bloedwaardes komt er steeds niets...
Ik durf nu dus echt niets meer, geeneens een heel kort stukje wandelen.
Ze zeggen wel dat bij depressie en burn out bewegen belangrijk is, maar ik heb het gevoel mijn lichaam alleen maar meer kapot te maken, omdat de pijn in mijn bindweefsel en spieren alleen maar toeneemt.

Kreeg nog een leuke mevrouw van het UWV aan de lijn met de vraag waarom ik niet naar de sportschool ga 8)7 .


Wij kunnen elkaar de hand schudden, bewegen lijkt hier ook enkel af te breken. Ze noemen het nu fibromyalgie, heerlijk onbehandelbaar..

Hoewel ik gisteren wel cbd olie heb gewonnen met een deelactie dus die gaan we proberen *\o/*

Anomien

Berichten: 7420
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:06

laetitia schreef:
@ Knert: excuses, mijn spelling was verkeerd :D. Ik bedoelde een waterrad (zo'n rad in het water dat het water omhoog pompt). Deze staat bij ons in de straat.

Ze zijn in de praktijk nu aan het kijken of er wellicht toch iets lichamelijks aan de hand is, maar uit mijn bloedwaardes komt er steeds niets...
Ik durf nu dus echt niets meer, geeneens een heel kort stukje wandelen.
Ze zeggen wel dat bij depressie en burn out bewegen belangrijk is, maar ik heb het gevoel mijn lichaam alleen maar meer kapot te maken, omdat de pijn in mijn bindweefsel en spieren alleen maar toeneemt.

Kreeg nog een leuke mevrouw van het UWV aan de lijn met de vraag waarom ik niet naar de sportschool ga 8)7 .


Toch heb ik liever dat mensen domme vragen stellen dan dat ze achter je rug om over je kletsen of je maar raar blijven vinden. Dit geeft vaak wel de kans om een eens op te reageren..

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:19

Hier kreeg ik de opmerking dat mijn burn-out wel zal mee vallen, aangezien ik nog make-up draag :')

Lastige situatie Laetitia, bewegen is belangrijk, maar als het zoveel lichamelijke klachten oplevert, is dat niet goed. Hopelijk vind je er een verklaring voor!

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:24

Darah3 schreef:
Hier kreeg ik de opmerking dat mijn burn-out wel zal mee vallen, aangezien ik nog make-up draag :')


Gelukkig is dat de maatstaf. Dan is die van mij sowieso erger als die van jouw hoor, want ik draag de mijne niet meer. Sommige mensen toch.. :roll:

edit: ik zie dat men post nogal onvriendelijk kan overkomen naar jou, dat bedoelde ik niet, ik bedoelde naar diegene die de opmerking maakte :p

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:34

Haha echt Darah? Ik draag ook make up, ookal lig ik plat op de bank. Wil er wel toonbaar uit zien.

Mmm niet meer doen dan maar :D .

@ Azmay, ben benieuwd naar de CBD olie.
Ik heb nu steeds ontzurende baden genomen, maar dat helpt nu ook niet meer...

Waar heb jij pijn? Is het ook je bindweefsel?

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:37

Geeft niet The_Cat, niet zo opgevat :)

Haha ja, ik draag dus ook altijd make-up en ik denk dat diegene me niet eens zou herkennen zonder make-up :+
Zal de volgende keer wel in mijn pyjama naar ze toe gaan. Ik was te verzorgd voor iemand met een burn-out (lees: mascara en eyeliner op, ongewassen haar in een staart en jeans met sweatvest aan).

claudiadvx

Berichten: 2799
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:38

Kom even binnenvallen.
Heeft er iemand ervaring met meditatie bij een paniekstoornis? Ik heb voor de 3/4e keer een terugval gekregen en ben er echt flauw van nu

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:38

Ik gebruik ook cbd olie voor fibromyalgie en voor mij helpt het goed. Ik gebruik het niet elke dag maar de dagen dat ik gelijk al merk dat ik veel pijn ga hebben.

Morgen een gesprek om te kijken of ik weer/nog steeds een paar maanden moet wachten op behandeling.

ikkkke
Berichten: 603
Geregistreerd: 30-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:40

Laetitia... jouw Posts lezende zat ik te denken richting de ziekte van lyme of aanverwanten... ik ben natuurlijk geen dokter, maar klachten als griep (zeker zo lang/vaak), vermoeidheid, spier-/gewrichtspijnen,... doen mij daar wel aan denken. Vaak gaan ze dit ook na via bloedtesten, maar helaas zijn deze niet zo betrouwbaar en is er in zowel België als Nederland niet zoveel expertise / staat men er niet zover in. Misschien toch het overwegen waard dit eens mee te nemen naar je arts wanneer je teruggaat?

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:41

laetitia schreef:
Haha echt Darah? Ik draag ook make up, ookal lig ik plat op de bank. Wil er wel toonbaar uit zien.

Mmm niet meer doen dan maar :D .

@ Azmay, ben benieuwd naar de CBD olie.
Ik heb nu steeds ontzurende baden genomen, maar dat helpt nu ook niet meer...

Waar heb jij pijn? Is het ook je bindweefsel?


Ik draag alleen naar bruiloften etc makeup :+

Ik heb al vanalles geprobeerd, heb inderdaad pijn in mijn bindweefsel en gewrichten. De beenpijn die ze bij mij fibromyalgie noemen noemen ze bij mijn moeder restless legs.

Oja ik krijg morgen het resultaat van mijn psychiatrisch persoonlijk onderzoek. Ben beniewd wat het eindoordeel is kwa labeltjes en behandeling.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:44

Wat een belachelijke redenering.. Waarom zou je je niet mogen verzorgen om een depressie of burn out te kunnen hebben? Dat je (bijzonder) slecht in je vel zit wil nog niet zeggen dat je hygiëne uit het oog verliest.

CBD heb ik zelf geen ervaringen mee. Mijn moeder heeft versleten nekwervels en fibromyalgie, die heeft er heel veel baat bij. Ze ervaart het minder pijnlijk en voelt zich meer ontspannen indien ze iets moet doen waar ze anders veel last van zou hebben.

Een kennis heeft vorige week besloten dat hij niet langer door wilt gaan. Hij heeft zon 3 jaar last van depressie en medicijnen willen niet werken. Vanavond gaan mijn ouders afscheid nemen. Ik vind het heel erg dat je in zulke gevallen niet geholpen kan worden en je dan zelf het hef in handen moet nemen, vreselijk voor zijn dochter en natuurlijk ook voor de rest van zijn kennissen en vrienden. Voel me er ontdaan van..

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:45

claudiadvx schreef:
Kom even binnenvallen.
Heeft er iemand ervaring met meditatie bij een paniekstoornis? Ik heb voor de 3/4e keer een terugval gekregen en ben er echt flauw van nu

Sterkte :(:)
Ik heb ervaring met mindfulness en mediteren, maar heb geen paniekstoornis.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:51

Claudia, ik heb tijdelijk oxazepam gebruikt toen ik steeds paniekaanvallen kreeg, maar voor een langere tijd lijkt me dat niet prettig.. Veel sterkte!

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:54

Ik stopte inderdaad met het dragen van mascara.. Maar mensen zagen me wel lachen, dus ik was ook niet depressief :n

Met meditatie heb ik geen ervaring, maar ik merkte wel dat ik van yoga goed kan ontspannen.

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:06

Ik draag óók maskers. Niemand die t merkt. Behalve mensen die heel dicht bij mij staan

Morgen bloed onderzoek. Ben benieuwd.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:11

Maskers heb ik mijn hele leven gehad. Op een gegeven moment was ik een jaar of 20 en begon ik te zeggen dat ze het niet wilde weten als iemand vroeg hoe het was. Toen is iemand eens heel boos geworden (ik kende diegene niet eens echt goed) en die heeft gezegd dat hij het niet zou vragen als hij het niet wilde weten. Sindsdien geef ik eerlijk antwoord al iemand vraagt hoe het met me is. Of het algemeen is dat "het gaat wel" of "het kan beter", dat laatste is vaak het beleefde antwoord naar mensen die ik niet zo goed ken en mensen dicht bij me kunnen dan een "shìt" verwachten.
Werkt eigenlijk heel bevrijdend, maar voel me ook wel echt een zeur zo nu en dan want men vraagt meestal wat er dan is en dan loop ik weer mijn ellende te spuien :+

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:40

Darah3 schreef:
Hier kreeg ik de opmerking dat mijn burn-out wel zal mee vallen, aangezien ik nog make-up draag :')

Lastige situatie Laetitia, bewegen is belangrijk, maar als het zoveel lichamelijke klachten oplevert, is dat niet goed. Hopelijk vind je er een verklaring voor!



Wat zijn mensen toch oppervlakkig af en toe :')

En over dat afvallen, als je in een snelle tijd veel af valt is dat altijd een reden tot concern dus ik vind het erg raar dat ze er zo lichtzinnig over doen.


Ik heb het even gehad met alles en iedereen, maar kijk uit naar een weekje waar ik (bijna) niets hoef te doen en met mn hondje kan knuffelen. Die week begint zaterdag dus I'm almost there <3

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:54

Over masker ken idd
Nu ben ook steeds opener en denk ik tja de gene die echt om me geven blijven wel denk ik zomaar ;)

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 02:50

Wat heftig eight.. sterkte!

Hier gaat het op en neer. Zucht. :-( feestdagen waren leuk maar wel heftig! Moet er echt even van bijkomen maar als ik teveel rust voel ik me ook weer slechter. Lastug!

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:16

Ik ben blij om te lezen dat er meer last hebben zo na de feestdagen, ik heb er ook moeite mee. Net of mijn kleine energievoorraad nu echt op is. Ik doe het deze week wat rustig aan, verder kijk ik veel leuke films en ben ik vooral bij de beestjes te vinden. Sporten doe ik nu gewoon even helemaal niet, en zielige films durf ik even niet aan te beginnen. Ik vind januari sowieso altijd een lastige maand :j ik kijk er ook ontzettend naar uit dat de dagen weer wat langer worden.

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:36

Vandaag gaat het voor het eerst sinds weken weer bijzonder slecht. Ik voel me weer erg down, futloos, en het spookt constant door mn hoofd dat het zo niet meer hoeft. Een nare gedachte, maar op zo'n dag als deze wil ik echt niks. Ook dingen die ik normaal leuk vind, krijg ik niet voor elkaar. Dit soort dagen zijn slopend om te verdragen. Het liefst wil ik over de grond rollen en schreeuwen en huilen dat het niet meer lukt, dat ik het niet kan. Maar ik houd me nog redelijk bij elkaar.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:11

Och wat balen joolien, hopelijk voel je je morgen weer wat beter :(:)

Ik ben echt hélemaal klaar met mijn psycholoog. Vandaag gezprek gehad waarvan ik dacht dat ik mijn resultaten en plan kreeg maar moest nòg een keer aan een extra persoon vertellen wat er was. Ze wist ook nog niet dat ik slaaponderzoek kreeg terwijl dat via hun psychiater is gegaan en leken geen idee te hebben waar ze heen wilde met het gesprek. Heb nu al echt uren met dat mens gelult en mijn verhaal 4x moeten doen aan verschillende mensen. Ben het echt beu nu -O-
Dit is nog het in kaart brengen van mijn klachten maar op deze manier zie ik ook weinig heil in de behandeling.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:34

Sterkte allemaal!

Hier veel stemmingswisselingen en erg moe, maar slapen helpt of lukt ook niet. Zit er dus ook een beetje doorheen.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:48

Vervelend Joolien..sterkte. Hoop dat je de kracht hebt jezelf bijelkaar te houden.

Jeetje aznay..wat een gedoe joh..irritant om telkens je verhaal opnieuw te noeten vertellen.

Ik ben eigenlijk blij dat de feestdagen voorbij zijn. Voel me nu beter dan toen. Heb er ook (bewust) een beetje langs heen geleefd.