Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:24

Mijn psycholoog zei dat het niet van de emdr kon komen. Dat vind ik wel wat opmerkelijk, aangezien ik nog niet eerder zo diep ben gegaan. (ja elke keer dat je denkt dat het niet dieper kan...)

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:28

Lastig jolien


Hier leek beter te gaan ben gisteren van ander paard als mijn gevallen,
Hellaas zit nu verplicht thuis doe me paarden ff snel
Ff weer grote dip
Probeer overal afleiding te zoeken maarja heb niemand in de buurt

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:18

Balen dat je van een paard bent gevallen. Kun je niet iemand uitnodigen ofzo? Of lekker alleen film kijken, serie kijken?

Hier gaat het ook weer minder, gelukkig zit ik op een werkplek waar ik niet de hele tijd hoef te lachen naar mensen, want dat zou ik nu moeilijk trekken denk ik.

Ik denk nog veel na over afgelopen woensdag, en ik vind het toch redelijk schokkend hoe ik me in de kerstvakantie nog zo goed voelde, sterker nog, afgelopen week ook, en woensdag zo onvoorstelbaar diep ga. Ik hoop ook echt dat ik dat gevoel van woensdag niet weer krijg, want dat wens je je ergste vijand niet...
Nja alhoewel, een paar mensen wel :')

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:29

Hier gaat het vandaag best goed!
Ik heb afspraken gemaakt om het weekend van 27/28/29 januari naar een vriendin te gaan en dan gaan we naar een feestje, dus daar heb ik nu al heel erg zin in! Ik ben ook gewoon veel blijer oid, voel me best goed.
Ben alleen erg zenuwachtig voor aankomend weekend, heb geen contact meer met m'n vader en wil m ook niet zien, alleen het weekend is m'n broer jarig. Daar komt hij natuurlijk ook.. Nu heeft m'n broer tegen m'n vader gezegd dat hij vanaf 4 uur welkom is, zodat wij er even zijn en zodat we optijd weg kunnen. Maar ikben heel erg bang dat hij opeens om half 3 oid binnen komt lopen..

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:43

Leuk vooruitzicht Nicolette.
Ik kan me voorstellen dat dat spannend is. Misschien afspreken dat je broer de deur open doet, en als hij dan prompt te vroeg komt, je broer kan regelen dat jij eerst weg kunt voordat je vader binnen komt? Beetje omslachtig, maar misschien wel fijn.

Ik heb net voor het eerst een oxazepam genomen. Voelde me nl rap slechter worden, maar dat gevoel trekt nu langzaam weg. Dat is wel fijn hoor, word er denk alleen een beetje woozy van. Mja dat neem ik dn maar voor lief.

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:48

Dat is idd wel een idee. Ik zit er zelfs aan te denken om gewoon niet te gaan.. Raak al helemaal in paniek als ik dr uberhaupt aan denk..

Misschien een domme vraag, maar wat is oxazepam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:56

Nico_lette schreef:
Dat is idd wel een idee. Ik zit er zelfs aan te denken om gewoon niet te gaan.. Raak al helemaal in paniek als ik dr uberhaupt aan denk..

Misschien een domme vraag, maar wat is oxazepam?


Geen domme vragen, dat is een rustgevend middel.

Als het je echt teveel stress geeft, kun je ook op een andere dag naar je broer toe gaan.

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:57

Ooh oke. Helpt het?
Jup, dat heb ik ook al bedacht..

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:01

Het is mn eerste pil maar ik voelde letterlijk de onrust wegzakken. Dus ja, voor nu kan ik zeggen dat het helpt.

Ik neem altijd de overweging, kost het me meer stress om te gaan of om af te zeggen.

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:36

Hellas wonen veel mensen te ver weg hellaas dus ik kijk veral op tv Netflix maar krijg al snel weer de pijn van kijken, zouden enorm eenzame dagen worden

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:50

@ Nicolette, ben je nog naar je broer gegaan? Hopelijk is het goed gegaan en ben je je vader niet tegen gekomen.

@ Joolien, hoe gaat het nu? Helpt de oxazepam?

@ Machopablo, heb je therapie? Heb je weleens geleerd om negatieve gedachtes om te buigen?

Hier gaat het redelijk, ben weer beter maar ik heb steeds meer last van faalangst. Ik durf amper nog iets te doen, bang om over mijn grenzen heen te gaan. Heb net 5 min rustig gewandeld en heb daar nu zo'n stress van (was het niet te ver?) dat ik strak sta van de spanning.
Heb 2 Valeriaan tabletten ingenomen.

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:07

Hier gaat het nog steeds niet goed. Gisteren weer gehuild, maar dit keer lucht het niet op, ik blijf down. Net lekker paardgereden, maar nu voel ik me weer slecht. Dit keer voel ik me slecht, en daardoor krijg ik nare gedachten.

Ik wil proberen om het van me af te schrijven, ik kwam gisteren met dit.

De pijn is zo groot
Het dwingt me te kijken naar de dood
niet als het einde van het zijn
maar als een nieuw begin zonder pijn.

Nu als ik het lees, vind ik het echt heftig, maar gisteren met het opschrijven voelde het heel logisch en gaf het me wel wat rust toen ik het opschreef.

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:09

Heb geen therapie of iets,
ik heb het vroeger wel gehad maar heeft toen niet geholpen, eingelijk ging daardoor alleen slechter,
wat nu vaak helpt is een buitenritje maken op me paard dan kan ik gedachten verzetten, en daarna gaat het vaak ook weer goed,

aangezien ik hier in de buurt eingelijk geen vriendinnen heb en al snel 1.5 tot 2 uur moet rijden,
Ben nu bezig met ander werk viden enz even alleen aan mezelf denken :)

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:25

Dat is inderdaad een heftig gedicht...voel je het nog steeds zo?
Wel fijn dat je hebt gereden! Ik mis dat zo, maar moet geduld hebben.

MP, gelukkig voel je je weer wat beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:40

laetitia schreef:
Dat is inderdaad een heftig gedicht...voel je het nog steeds zo?
Wel fijn dat je hebt gereden! Ik mis dat zo, maar moet geduld hebben.

MP, gelukkig voel je je weer wat beter!


Ik voel het nu niet zo hoor, gelukkig maar. Maar ik voel me ook echt niet top. Zit vandaag weer op een 3 ofzo. Gisteren ook, zelfs richting de 2, allee bij de voetbal zat ik op een 4/5 ofzo. Het is echt retezwaar zo.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:15

Had je voor de EMDR ook dagen met 2-en of 3-en?

Heb net 5 mg oxazepam genomen. Jezus wat had ik een stress om die 5 min wandelen. Adrenaline gierde door mijn lijf -O- .
Denk dat ik maar eens een goede burnout coach ga zoeken die me helpt met mijn lichamelijke grenzen leren kennen en me van die faalangst af helpt.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:20

Vwb therapie: nare gedachten ombuigen is gewoon zwaar mentaal werk. Op zich nuttig, maar als je al uitgeput bent kan het een valkuil worden.

En Jolien: ik lees dit gedicht als "op deze manier wens ik niet te leven", en binnen bepaalde grenzen: gelijk heb je! Loeizwaar en rapportcijfer 2 of 3 - ik ben niet jaloers op je.
Ik ben wel benieuwd naar de argumenten 'dat dit niet van emdr kan komen'.
En niet om het een of ander: zou dit wel zo zijn, zou ik het een hoopvolle gedachte vinden. Let wel: het is en blijft erg rot! Maar zou het een reactie zijn, dan is het zo dat emdr werkt - en dat jullie op iets dat oud en uiterst pijnlijk is zijn gestuit. (En wat dus als zijnde een reactie in de eerstvolgende sessie de nek wordt omgedraaid.)
(Die lieverd bij wie ik was, maakte voor het eerste onderwerp meteen drie principeafspraken. Maandag beginnen, als het niet klaar is gaan we woensdag verder en hopelijk wordt een hardnekkige rest op vrijdag de nek omgedraaid.)

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:22

laetitia schreef:
@ Nicolette, ben je nog naar je broer gegaan? Hopelijk is het goed gegaan en ben je je vader niet tegen gekomen.

Nope, niet gegaan. Begon helemaal te panieken als we het er al over hadden. Ik ga maandag even naar m'n broer toe!

Marjolein_B

Berichten: 118
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:05

Hallo, ik kom voorzichtig even om een hoekje kijken. Ik kamp al jaren met depressies, steeds gaat het weer beter en zelfs heel fijn, om even later weer omlaag te knallen, zoals nu. Ik zou het zo fijn vinden om er eens met lotgenoten over te kunnen praten.

xLiez

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:46

@Marjolein_B Ah wat vervelend! Heel herkenbaar. Soms heb ik echt goede dagen en dan probeer ik daar ook echt wel van te genieten. Maar dan opeens is het weer een dag mis en kan ik even geen positieve dingen zien. Heb je ooit therapie gevolgd? Dat wil soms ook wel helpen. Ik vond het vooral fijn om te horen dat meer mensen moeite hebben met dezelfde dingen en dat je er met elkaar over kan praten. Je bent altijd welkom om hier mee te praten :)

Marjolein_B

Berichten: 118
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:56

Dank je wel. Ja ik heb therapie gehad en slik medicijnen (AD's). Ik ben vorige week nog bij de psycholoog geweest en het ging zó goed dat het de laatste afspraak was. Ik ben sinds drie weken een nieuw leefschema begonnen met dagelijkse taken, wat heel erg goed geholpen heeft, maar sinds twee dagen ben ik toch weer somber en snel geïrriteerd en heb ik nergens meer zin in. Ben gisteren ook niet naar m'n paarden geweest, zag het helemaal niet zitten.
Het zou me denk ik goed helpen als ik yoga weer kan oppakken. Ik had drie keer per week yogales maar daar ben ik mee gestopt omdat het te veel tijd kostte en het niet in mijn nieuwe schema past. Maar ik wil elke ochtend vroeg opstaan om dan eerst yoga te doen, maar dat is er tot nu toe niet van gekomen.
Wat mij zo verbaasd is dat ik steeds weer terugval, wat ik ook doe. En daar word ik zo moedeloos van, het lijkt dan allemaal zo kansloos...

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:12

Hoi Marjolein,
welkom! En rot hoor, dat gezigzag en dat je telkens weer terugvalt!
De makke met depressie is, dat de diagnose :o nogal rammelt.
Er is de DSM, maar die gaat over 'gedrag'. En het is een veredelde turflijst: "heb je voldoende turfjes in lijstje x, dan valt de stelling te verdedigen dat jij aandoening x hebt." - Dat is beter dan niets, maar beslist geen verhaal met kop en staart. (Zo is via de DSM depressie niet of nauwelijks van trauma te onderscheiden, terwijl de therapieën daarvoor toch verschillen.)

Zo is ook bekend in de wereld van de psychiatrie dat veel mensen depressief worden tijdens/ na een periode met veel stress.
...Yoga oppakken kan dus heel erg veel zin hebben! En soms, als jij dit bij jezelf herkent, is er meer nodig om de effecten van stress 'de nek om te draaien'. (Bijv een orthomoleculaire arts je cortisolgehalte laten bepalen, een stresshormoon uit de bijnier.)
(Hier op doorbordurend is er de 'polyvagal theory' van Stephen Porges, er staan op YouTube filmpjes van hem.)

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:30

Succes op deze blue monday iedereen

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:04

Sidera schreef:
Succes op deze blue monday iedereen

Ik heb juist een goede dag, gisteren voor het eerst op baby paard gezeten dus mijn week kan niet meer stuk *\o/*

Heb mezelf nooit depressiever dan anders gevoeld op deze maandag geloof ik :+

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:58

Ik kom ook even om het hoekje kijken hier, niet de tijd en energie om heel het topic door te lezen maar ik wil hier ook wel m'n verhaal doen.
Ik ben 16, zit nog op school (België) in m'n 5e jaar middelbare. Heel zwaar jaar met veel leerstof en een heel groot verschil met vorig jaar. Ik ben 1,5 jaar geleden gediagnosticeerd met een (jeugd)depressie en sommigen zullen me dan ook wel kennen van m'n topic [MWS] Zware jeugddepressie.
Ik ben in december opgenomen in Crisis opvang voor 2 weken, ben ruim een maand niet regelmatig op school geweest. De opname heeft deugd gedaan en is een oogopener geweest maar helaas vorige week een terugval gehad. Wel heb ik wekelijks begeleiding bij een psychologe en om de 2 weken bij m'n jeugdpsychiater. Ik ben hier om af en toe wat te kletsen met lotgenoten of gewoon m'n verhaal te kunnen doen...hopelijk vinden jullie dat niet erg