Zoals sommige hier al wel zullen weten ben ik al bijna 2 jaar ziek. Ik heb het Melkersson-Rosenthal Syndroom.. Ik begon er mee om te kunnen gaan. Maar tot afgelopen week heb ik de meest heftige keus uit mijn leven moeten maken.
Door mijn ziek zijn heb ik veel moeten laten. Ik kan daarom niet naar school, niet werken, en ben een hoop vrienden kwijt geraakt. Hier viel dacht ik wel mee te leren leven. Zolang ik het paardrijden nog maar had.
Afgelopen week werd me verteld dat de rekening van de manege er weer aan zat te komen. En dat ik maar is goed na moest gaan denken of ik dit jaar nog wel verder zou gaan met de manege, aangezien ik al 2 jaar geen gebruik maak van de bak, en de lessen.
Nu kwam er ook nog bij dat de instructrice waar ik goed mee overweg kon onze manege zou gaan verlaten. En dit maakte voor mij de keus ook wel iets makkelijker. Maar ik het er nog vele tranen voor gelaten.
Mijn nachtmerrie die werkelijkheid werd: Ik stop met paardrijden.
Nu ik dit typ kan ik nog steeds wel janken 12.5 jaar heb ik dit trouw gedaan. 5 jaar lang op een gewone manege pony gereden, En de andere jaren op mijn verzorg haflingertje.
Arma hoop ik nog wel vaak te kunnen knuffelen en te kunnen zien. Dat is misschien een kleine troost. Maar ik ben echt helemaal kapot hierdoor. Ik zal nooit mijn droom waar kunnen maken. Nooit meer zal ik het niveau gaan halen waar ik met Arma op reed. Nooit meer trots zijn omdat Arma iets overgeweldig deed naar mijn zin.
Ik ga enkel trots moeten zijn, als ik haar nog verzorgen mag, Als ik haar knuffelen kan. Alleen al mag ik blij zijn dat ik even langs de wei kan gaan om haar een aai over haar neus te geven!
Damn, wat ga ik dat allemaal heel erg missen

Ik wilde het gewoon even delen hier!