Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 06:16

Ooe spannend, zitten er 2 vruchtjes in?

Balen dat het niet zo heel lekker gaat...

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 21:02

_KiMbErLeY_ schreef:
Ooe spannend, zitten er 2 vruchtjes in?

Balen dat het niet zo heel lekker gaat...


Ze had twee eitjes en beide zijn tegelijk gesprongen. Morgen weten we of ze volgende jaar en tweeling krijgt. :D


Afbeelding
Vanavond weer op mijn fantastische Vosje gezeten. <3

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:08

Ik dacht dat ze dan eentje weghalen ivm groot risico?

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 22:13

Nee, de tweede gaat dan in een andere merrie. :))

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:34

Oh wat bijzonder!

Anoniem

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:00

Idd wat apart , een draagmoeder dus!

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:02

Wat leuk !

esje01

Berichten: 4902
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:15

Alice wat werd ik blij van je bericht.
Heerlijk dat je yaya genoeg vertrouwd en dat jullie samen ontdekken wat allemaal kan.
ik weet zeker dat ze altijd haar best zal doen en dat jullie samen straks weer heerlijk kunnen rijden.
En daar ging het om weer terug te paard en genieten.
Spannend 2 embryo 's.......zou wel heel fantastisch zijn

juval

Berichten: 13259
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 07:28

wat goed dat je weer lekker hebt gereden!! super!

ik duim voor je voor 2 mooie veulens volgend jaar!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 07:49

Oh wat lekker dat je weer te paard zat zeg!

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 08:22

Wauw,ik heb gewoon kippenvel omdat je weer te paard hebt gezeten!

Topper!

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 13:37

Helaas, geen embryo's. Dus ze mag nog een rondje. :)
Hopelijk dan meer geluk!

Yaya is echt een fantastisch lief dier, heel vertrouwd. <3
Zelfs al een stukje buiten gestapt en ze is zoooo voorzichtig.

Misschien vanmiddag/vanavond nog een rondje. Libby doet het ook erg goed, nu vooral los/grond werk met haar en pakt ze super op. Vandaag gemeten en ze is nu ongeveer 1,43/1,44m. Dus een mooi maatje, hopelijk blijft ze mooi onder de 1,48m en mag ze over een paar jaar internationaal met een pony ruiter. :D

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 13:47

Zondag 14e opnamen op de intensivvård en 15 mei operatie.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:58

Oh dat komt dichtbij! Heel veel succes alvast!

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:01

spannend!

Anoniem

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:12

Dat is al bijna , heel veel succes alvast!

tiwi1969

Berichten: 7670
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:30

Ik heb al jouw berichten gelezen, 5 dagen over gedaan. Wat heb ik veel respect voor je dat je ondanks de pijn en de tegenslagen toch met de toekomst bezig blijft en de moed en wil om te leven niet opgeeft.

Een paar jaar geleden heb ik ernstige hoogte ziekte gehad, dus weet wat een hoge hersendruk met je doet. De pijn, het kotsen en de chaos in je hoofd. Het doet zeker wat met je cognitieve vaardigheden.
Na een week hoogte ziekte heb ik al schade, kan slecht tegen drukte en geluiden komen ongefilterd binnen.
Een val van paard (met cap) heeft dit nog erger gemaakt en ook desoriëntatie gegeven en paniek in nieuwe situaties.
Bij mij was de hoge druk pijn na een week over, kan me niet voorstellen dat dat altijd aanwezig is.

Voor jou hoop ik dat het voor jou ook verledentijd is na het aanpassen van je drain. En dat je dan lekker kan gaan genieten van je paardjes en de geplande veulentjes.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:07

Datums ! Ik duim !

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 19:04

Bedankt allemaal! Gaat snel nu inderdaad! Nu nog een 2/3 uur durende gesprek met neurochirurg, anesthesist en verpleegkundige. Van te voren nog een ecg laten maken, bloed laten prikken en mijn bloed groep laten bepalen.


tiwi1969 schreef:
Ik heb al jouw berichten gelezen, 5 dagen over gedaan. Wat heb ik veel respect voor je dat je ondanks de pijn en de tegenslagen toch met de toekomst bezig blijft en de moed en wil om te leven niet opgeeft.

Een paar jaar geleden heb ik ernstige hoogte ziekte gehad, dus weet wat een hoge hersendruk met je doet. De pijn, het kotsen en de chaos in je hoofd. Het doet zeker wat met je cognitieve vaardigheden.
Na een week hoogte ziekte heb ik al schade, kan slecht tegen drukte en geluiden komen ongefilterd binnen.
Een val van paard (met cap) heeft dit nog erger gemaakt en ook desoriëntatie gegeven en paniek in nieuwe situaties.
Bij mij was de hoge druk pijn na een week over, kan me niet voorstellen dat dat altijd aanwezig is.

Voor jou hoop ik dat het voor jou ook verledentijd is na het aanpassen van je drain. En dat je dan lekker kan gaan genieten van je paardjes en de geplande veulentjes.


Wow, daar ben je inderdaad wel even zoet mee geweest! Respect! Lang topic aan t worden.

De rest schade die je noemt herken ik inderdaad ook, vooral dat filter dat stuk is. Inderdaad die hoge hersendruk is heel naar, vooral ook omdat er geen einde aan komt en ook geen moment t wat minder is.

Ben je verder goed hersteld?

Bedankt in ieder geval!!

Van t weekend gaan we een nieuw paard ophalen, een 8 jarige ruin (Goldschmidt x caprimond, een Trakehner dus).

Afbeelding
Afbeelding

esje01

Berichten: 4902
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:35

Leuk dier

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 19:44

Ja inderdaad! Hij is wel voor de verkoop. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 07:47

Zoooo fijn dier zeg! Lopen je zaakjes in de handel verder goed? Als ik mE goed herinner was het toch een soort bedrijfje daarin wat je wou starten?

tiwi1969

Berichten: 7670
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:27

Quir schreef:
.
Wow, daar ben je inderdaad wel even zoet mee geweest! Respect! Lang topic aan t worden.

De rest schade die je noemt herken ik inderdaad ook, vooral dat filter dat stuk is. Inderdaad die hoge hersendruk is heel naar, vooral ook omdat er geen einde aan komt en ook geen moment t wat minder is.

Ben je verder goed hersteld?



Verder ben ik inderdaad best goed hersteld, alleen de neurologische schade en daar leer je mee omgaan. Soms challenge ik het ook, nu dus vooral de desoriëntatie en om daar niet van in paniek te raken. Ik ben net terug van 5 dagen Bacelona in mijn eentje en op een paar keer de verkeerde metro na is dat prima gegaan door me steeds goed voor te bereiden.
Kaart lezen, route uitstippelen in een opschrijfboekje en een dag voor de terugreis alvast gaan kijken waar de bussen naar het vliegveld stoppen en hoe het kopen van een kaartje werkt.

Op de CT die na mijn val is gemaakt bleek dat ik al langer met een breuk in mijn T4 rondloop. Waarschijnlijk al meer dan 20 jaar denk ik, toen ben ik met het zadelmak maken van een Haflinger een aantal keer flink gelanceerd. Sowieso dus al jaren geen ongeschonden lijf meer.

Revalidatie heb ik gedaan onder begeleiding van een fysio die gericht is op ruiters en rijden, naar mijn gevoel zit ik nu beter op mijn paard dan daarvoor. Ik moet wel heel braaf mijn oefeningen blijven doen om dit resultaat te onderhouden.

Gaaf paard heb je gekocht! Ga de je deze meenemen naar Zweden?

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 10:27

Varekaj schreef:
Zoooo fijn dier zeg! Lopen je zaakjes in de handel verder goed? Als ik mE goed herinner was het toch een soort bedrijfje daarin wat je wou starten?


Hij is leuk hé, ben benieuwd wat we er van kunnen maken! Hij gaat alleen dus sowieso wel weer verkocht worden. Hij mag eerst een paar weken wennen hier en dan na de operatie ga ik met hem aan t werk. Wel erg leuk om zo weer langzaam aan een doel in t leven te gaan krijgen, dit soort dingen deed ik altijd zo graag! Liefst ook nog echt opknap projectjes en zo. Ik wil straks een volg topic voor hem maken, wel leuk om de veranderingen te gaan zien.

We hebben inderdaad een bedrijf! Zie onderschrift. :D
Loopt best goed! Dit jaar pas begonnen. Vooral heel erg leuke en gave contacten, wereldwijd. Wat helemaal bijzonder is, ik bemiddel al een aantal jaar, meeste voor particulieren en dus ook wat lagere prijsklasse (zo tot 15.000). Nu zitten we dus in een totaal ander segment (paarden voor tonnen en zelfs miljoenen). We hebben dan ook een paar zeer gave én unieke paarden in ons (stille) aanbod. Paarden die echt iedereen kent. :))
Het is echt heel leuk om te doen, maar wel enorm druk.

tiwi1969 schreef:
Quir schreef:
.
Wow, daar ben je inderdaad wel even zoet mee geweest! Respect! Lang topic aan t worden.

De rest schade die je noemt herken ik inderdaad ook, vooral dat filter dat stuk is. Inderdaad die hoge hersendruk is heel naar, vooral ook omdat er geen einde aan komt en ook geen moment t wat minder is.

Ben je verder goed hersteld?



Verder ben ik inderdaad best goed hersteld, alleen de neurologische schade en daar leer je mee omgaan. Soms challenge ik het ook, nu dus vooral de desoriëntatie en om daar niet van in paniek te raken. Ik ben net terug van 5 dagen Bacelona in mijn eentje en op een paar keer de verkeerde metro na is dat prima gegaan door me steeds goed voor te bereiden.
Kaart lezen, route uitstippelen in een opschrijfboekje en een dag voor de terugreis alvast gaan kijken waar de bussen naar het vliegveld stoppen en hoe het kopen van een kaartje werkt.

Op de CT die na mijn val is gemaakt bleek dat ik al langer met een breuk in mijn T4 rondloop. Waarschijnlijk al meer dan 20 jaar denk ik, toen ben ik met het zadelmak maken van een Haflinger een aantal keer flink gelanceerd. Sowieso dus al jaren geen ongeschonden lijf meer.

Revalidatie heb ik gedaan onder begeleiding van een fysio die gericht is op ruiters en rijden, naar mijn gevoel zit ik nu beter op mijn paard dan daarvoor. Ik moet wel heel braaf mijn oefeningen blijven doen om dit resultaat te onderhouden.

Gaaf paard heb je gekocht! Ga de je deze meenemen naar Zweden?


Gaaf zeg, vijf dagen alleen maar Barcelona! Paniek ken ik gelukkig niet, maar "vroeger" vond ik het heerlijk om in een druk station te lopen, drukke stad of vliegveld of iets. Nu vind ik dat dus echt vreselijk. Zo graag ik eerst met het ov reisde, nu dus absoluut niet meer.

Fijn dat je verder in ieder geval goed hersteld bent! Je kan er verder inderdaad wel mee leren leven, maar makkelijk vind ik dat niet. Juist dingen die ik zo graag deed en fijn vond, heb ik nu dus een enorme hekel aan.

Gelukkig kan ik nog wel volop genieten van de paarden! Misschien nog wel veel meer zelfs.

Mag ik vragen wat voor oefeningen je hebt van de fysio?

Merk dat ik fysiek langzaam aan wat beter word. Ik doe nog altijd niet heel veel fysiek, maar de dingen die ik doe gaan wel steeds makkelijker. Merk alleen dat mijn rug toch wel echt slecht is, regelmatig ook veel pijn (en vooral veel zenuwpijn in mijn linkerbeen). Verder dan best wat frustraties dat mijn linker helft zo slecht is, krachtverlies, gevoelloos, slechte coördinatie, enz. Ik hoop dat wel beter te krijgen, onder andere door te rijden. Rij nu 2 tot 3 keer in de week een minuut of 10/15. Veel stappen en dan dus wat zijgangen in stap en zo, om zo hopelijk wat meer controle terug te krijgen. Langer dan 15 is ook nog niet echt mogelijk, maar ook niet eerlijk voor Yaya (zo'n geweldig lief dier, die elke keer precies voorzichtig gaat zoeken wat ik bedoel <3 ).

Hij is leuk hé! Hij staat al in Zweden (komt wel uit Nederland) en we gaan hem morgen op halen. Dan komt ie dus bij ons thuis te staan.

Maar ik hoop een fijn en leuk nieuw huisje voor hem te gaan vinden. Beetje training moet dat best gaan lukken! Zoek alleen nog wel een leuke roepnaam voor hem! Dus als iemand ideeën heeft? Hij heet Harnoncourt, dus iets wat afgeleid is van zijn naam of met de H. :))

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:29

Harro