Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:14

Hoe gaat het met je?

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 18:15

Lief dat je het vraagt! <3

Fysiek is het status quo. Weinig verandering, maar dat betekend dus ook geen verslechtering. Dat moeten we ook maar positief zien. :))
Infectie lijkt weg (te blijven), dus dat is ook wel heel erg fijn. Verder gaat het wel. Mijn rug stribbelt wel enorm tegen, veel pijn, vooral op de geopereerde plekken. De pijn in de rug zelf kan ik wel redelijk goed hebben, maar de uitstralende zenuwpijn in mijn benen (met name linkerbeen) is vaak niet te hebben. Vaak zak ik dan ook door mijn benen heen, al kan ik dat meestal wel redelijk corrigeren. Vooral met opstaan als ik zit of lig is lastig, eenmaal ik sta of loop is het wel weer oké.

Buik gaat eigenlijk wel goed, met momenten dat de drain pijn doet als ie ergens in loopt te porren. Vooral lever en diafragma is zooooo enorm pijnlijk. Maar dat is maar af en toe. Hoofd, tsja, ik weet t niet heel goed. Goed is het niet, continue veel hoofdpijn, ook weer wat slechter zien. Morgen naar de oogarts hier, ben benieuwd. Ik hoop dat de chirurg de kleppen in mijn hoofd wil vervangen.

Verder enorm rot in mijn hoofd. Ik kan totaaaaal niet accepteren dat ik niet kan wat ik kon, nog niet eens een beetje in de buurt kom van mijn kunnen van wat ik kon... Waardoor ik toch gewoon continue op volle toeren door ga, alles gewoon doe en aanpak wat ik voorheen zonder een enkel probleem kon. Dat gaat dus niet, waardoor alles faalt. Daardoor wordt ik heel erg kwaad op mezelf ("dat je dat niet eens kunt") en ga ik nóg meer doen. Om vervolgens tot de conclusie te moeten komen dat ik echt NIETS meer kan. Terwijl er best dingen zijn die op zich wel lukken, maar doordat ik gewoon alles wil doen en dus ook doe, lukken zelfs die dingen niet meer. Dat is enorm frustrerend.

Ik merk dat er in mijn hoofd gewoon heel erg veel "fout" gaat. Verwerken van informatie en prikkels gaat heel erg traag, geheugen is erg slecht en vergeet alles, heel snel is het te veel, vooral prikkels van buiten is erg moeilijk, leren en verbanden leggen (waar ik juist heel erg goed in was) kost me enorm veel moeite, concentreren is erg moeilijk en erg snel moe. Kan verder ook gewoon heel erg weinig hebben... Snel geprikkeld, gefrustreerd, enz.

Oh en ik kan geen twee dingen meer tegelijk...
Gisteren de pony's binnen zetten en het waait nogal hard. Ik pak ze altijd gewoon samen, gaat ook prima. Maar nu verschoten ze allebei tegelijk van de wind. :+
Twee pony's rustig krijgen tegelijk, gaat dus niet zo makkelijk haha.
Gelukkig zijn ze allebei onwijs lief en braaf, maar Liberty is gelijk gespannen als ze iets doet "wat niet mag" (waarvan zij dus denkt dat ze niet zou mogen doen). Best sneu soms, want ze doet het juist super goed en braaf. Dat ze eens schrikt of speelt of even niet zo goed op let vind ik niet eens zo erg, daarvoor is ze drie jaar. Dus hopelijk gaat ze snel een beetje dat vertrouwen krijgen dat ze gewoon "een fout" mag maken.

Verder ben ik Urya aan het werken aan de lange lijnen, vind ze zo leuk en doet ze ook erg goed. Nog niet zo lang achter elkaar, dat hou ik zelf niet vol. Hooguit minuut of 15. Van de week ook eens er op geklommen, gewoon in de stal. Kon het niet laten, haha. :=


Afbeelding

Afbeelding

Edit: Dat dekje heb ik een paar jaar geleden zelf gemaakt. :))

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:32

hm, geen verslechtering is al een hele winst, maar beter wordt het ook niet. wanneer heb je contact met de chirurg over het al dan niet vervangen van de kleppen? en kan de slang in je buik niet korter zodat ie minder kan gaan rondprikken?
ik blijf bewondering hebben voor je enorme wilskracht en doorzettingsvermogen. ik weet wel dat je van op de bank of in bed liggen ook niet beter of gelukkiger wordt, maar altijd maar vechten tegen de pijn... en dan nog het innerlijke gevecht wat je omschrijft, ik ben er stil van.

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:51

Maar je doet het toch maar allemaal.
Meid Ben kei trots op je.
Tuurlijk het is niet meer zoals het was.
Maar je bent altijd positief gebleven en hebt nooit het koppie laten hangen.
Libby en Urya zien er super goed uit en zijn blije ponies.
ik had geen beter baasje voor prinses kunnen vinden
Knuf

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:04

Je hebt gewoon op een paard gezeten :D
Mijlpaal *\o/*

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 11:44

Helaas niet zo'n mooie gezichtsvelden, beide ogen mis ik aan de buiten zijde een behoorlijk stuk, waarvan een deel ook echt 0%. Nu in Nederland de onderzoeken opvragen om te kunnen vergelijken.

Je merkt zelf alleen niet dat het slecht is of slechter wordt. Dat is best vervelend zeg maar. Grote kans ook dat dit blijvend is, nu vooral hopen dat het niet verslechterd...

Even kijken wanneer de afspraak met de neurochirurg is, zou na de oogarts zijn.

Ja inderdaad gewoon op het paard gezeten, ook niet meer dan dat, maar toch. :))

Nu is t hier ook echt lente, zonnetje schijnt, zo'n 1/2/3 graden. Paardjes lekker zonder jas buiten op de wei. Zon doet echt zo veel met je! Hopelijk de rijbak ook snel wat beter, dan lekker de beestjes longeren en eens een rondje stappen. :=

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:12

He verdorie meid wat vervelend om zo geconfronteerd te worden met het (niet) kunnen van dingen zeg! Is erg pijnlijk om mee te maken, telkens opnieuw die confrontatie.
Wel super dat je even op het paard hebt gezeten, wat zal dat heerlijk hebben gevoeld!!

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 00:46

Kleine stapjes.. weet je als ik onder narcose ga voor 1 operatie heb ik daar al pittig lang last van. Ook wat jij zegt: trager, minder helder, minder snel. Jouw lichaam moet echter onwijs veel van die troep verwerken, los van alle infecties en pijn, een lichaamsvreemd object en ook nog eens alles daar omheen.
Ik vind je klachten niet gek. Maakt ze niet minder frustrerend maar misschien helpt iets relativeren?
Het lijkt soms of je ver vooruit kijkt. Dat kan beangatigend zijn. Even terug naar het hier en nu, je leedt nu. :) er gaan dingen goed, je soet singen goed. Er gaan dingen minder goed, en je doet soms teveel. Maar de lente komt eraan.. langer licht, en misschien kun je wat meer balans krijgen in deze enorme lawine van prikkels die je hebt meegemaakt de afgelopen tijd?
Ik heb heel veel respect voor je doorzettingsvermogen en wilskracht. Nu even een klein stapje terug? :*

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 16:23

Blije paardjes. <3 <3 <3
Nieuwe grote wei, ze hebben nu zo'n 3/4 hectare om op te spelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:07

Mooie foto's. Heerlijke kleuren! <3

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 01:20

Wat een heerlijke moddermonsters heb je! :')

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 02:51

bobje26 schreef:
Mooie foto's. Heerlijke kleuren! <3


Vind t echt prachtig om ze zo te zien <3
Kan ik uren naar kijken hihi.


BusyMissy schreef:
Wat een heerlijke moddermonsters heb je! :')


Echt hé...
Ze waren schoon voor ze naar buiten gingen, eerste wat ze doen: meest natte plek uit zoeken om heerlijk uitgebreid in te gaan liggen rollen.

Vooral deze:

Afbeelding

Maarrr ik heb ze vanavond weer "schoon" gekregen. :))


En nu lig ik wakker te wezen. Kan niet slapen. :\
Veel pijn, bah.

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:16

Wat een heerlijke beestjes heb je! Ze houden je wel bezig zo.

Succes als Zil ooit naar Zweden komt met die modder/klei. Dan ben je heel blij met een schimmel :')

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:01

Ik hoop dat je toch nog hebt kunnen slapen -O- . Wanneer heb je nou weer een afspraak?

Je meiden zien er erg tevreden uit zo!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:08

Ben je al bij de Neuroloog geweest? en de oogarts?
Hoe is het nu met de pijn, en met je ogen?

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 19:29

Ogen zijn niet goed, nu ook weer regelmatig dubbel zien. Weet nog niet wanneer we terug naar de neurochirurg, april eerst naar Nederland en dan er maar achteraan gaan als we nog geen afspraak hebben. Hoop in ieder geval dat ie dus de kleppen in mn hoofd gaat vervangen, we zullen zien...

Erg veel pijn, nog altijd, dag en nacht. Tot overgeven aan toe en slapen is een hele opgave. Maargoed, t is niet anders. Kan nog best wat met de meisjes doen, lang niet wat ik wil, maar t is iets en ze doen t ook erg goed allebei.

Afbeelding

Libby is aan t puberen, dus ze probeert nog wel eens gewoon door te lopen. Gelukkig vind ze alles wel razend interessant, dus ze doet t allemaal wel braaf. Ook een enorme knuffelkont, als ik haar stal in kom is het eerste wat ze doet haar neus in mijn nek leggen. <3

Afbeelding
Gisteren weer eens singeltje omgedaan, dit keer "aangesingeld". Alleen wat strakker dat ie overal aansluit, maar niet strak of iets. Zo braaf, alleen singel vast maken vind ze niet zo leuk. Doet niets, alleen wat boos kijken.

igor001 schreef:
Wat een heerlijke beestjes heb je! Ze houden je wel bezig zo.

Succes als Zil ooit naar Zweden komt met die modder/klei. Dan ben je heel blij met een schimmel :')


Ja haha, ik denk dat ik Zil maar gewoon van top tot teen in ga pakken hier. :=
Net als Liv als ie straks wit is. :+

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 08:13

Afbeelding
<3 <3 <3

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:28

Heb je weer gereden?! Wat gaaf!!! *\%/* Wat zul jij ontzettend genoten hebben! Super tof Alice!

En ook nog eens gefeliciteerd met je verjaardag!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:32

Van Harte Gefeliciteerd met je Verjaardag.
Heb je gereden?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:16

Gefeliciteerd Alice!!

En wat heerlijk dat je weer op een paardenrug heb gezeten!!

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:31

Hieperdepiep Hoera
Meid wat heb ik genoten.
Heb een traantje weggepinkt
Zo ontzettend blij dat jullie samen hebben genoten.
Een mooier cadeau kon je niet wensen

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 10:43

Dankjewel allemaal!

Het rijden stelt nog niet zoveel voor hoor, niet langer dan 10/15 minuten en vooral stappen. Kleine stukjes gedraafd. Maar was echt top weer eens te rijden, nu vaker erop.

Wel een enorme tegenvaller. Ik wist al lange tijd dat links slecht is (sinds links verlamd geweest is), slechte coördinatie, geen controle, weinig kracht en bijna geen gevoel. Nu op t paard merk ik pas hoe erg t echt is...

Zal een lange weg worden voor dat beter gaat worden, als t überhaupt beter wordt. Sowieso nog een lange weg te gaan.

Urya was wel echt super lief, gaf ook een heeeel vertrouwd en safe gevoel. <3


Afbeelding
Libby maakt de dag helemaal compleet. <3
Eerste keer dat ik haar gelongeerd heb, stap en draf, links en rechtsom. Alsof ze niet anders doet. Alleen aandraven is een beetje eng en dan trekt ze sprintje. :))

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:51

Gefeliciteerd Alice!!
Wat goed dat je er weer op gezeten hebt. Al is het maar een begin, het begin is er in ieder geval wel.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:01

Oh Alice wat heerlijk dat je hebt gereden!! En gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*
En het was dan misschien niet super lang, maar nog altijd langer dan er niet opzitten!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:45

Mooiste cadeau ooit volgens mij!

Hartelijk gefeliciteerd trouwens!