Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 06:56

Zo ernstig als de titel is, is de breuk ook.

Maandagochtend: ik had gereden en stap altijd voor de schuur af. Dit keer sprong ik er te hard vanaf, land op links voet draait half weg en hoor 'KRAK'. Foute boel dus.

Vervolgens belt de eigenaar van het paard eerst maar mijn moeder en toen door laten dringen dat de ambulance moest komen. Die was er binnen tien minuten wn toen naar ziekenhuis Tiel gebracht. Mijn mooiste rijbroek kapot geknipt maar gewoon uittrekken zou ik zijn doodgegaan aan pijn in mijn been. Toen kwamen de foto's. Zonder foto was er ook al veel te zien, maar toen bleek mijn scheenbeen en kuitbeen door midden te zijn en kreeg snel te horen dat ik geopereerd zou worden. Dit zou kunnen vanaf 3 uur kunnen.

Ik werd kwart voor 4 weggebracht maar om kwart over 4 was ik weer op de afdeling. Was een communicatiepunt geweest en kom dus helemaal niet.

Toen waren ze er weer om kwart over 5 met de mededeling dat ik zo gehaald zou gaan worden.
Dit werd pas 7 uur. Ondertussen was er wel wat bezoek geweest. Mijn moeder kwam spullen brengen en mijn zus kwam uit haar werk langs met mijn kleine neefje van 9 maanden. En vlak voor de operatie nog een vriend langs geweest.
Uiteindelijk begon de operatie om half acht en duurde tot half tien, dit was een uur uitloop zelfs. Om elf uur werd ik weer wakker uit de narcose want daar had ik voor gekozen. Wilde geen ruggeprik met roesje omdat ik al smiddags lachgas had gehad maar wel alles meegekregen heb en alles bij elkaar geschreeuwd heb van de pijn.
Ze zeiden dat ik het zou vergeten maar weet alles precies helaas.

De hele nacht toen maar een paar uur geslapen maar wel prima. Ma 22 uur geen eten te hebben gehad mocht ik een eerste beschuitje eten. Dit ging goed en had een bak aardbeien gekregen van de eigenaar van het paard in een hele grote fruitschaal. Dus eerst die bak aardbeien leeggegeten.

Om tien uur kwam er opeens een vriend van ex langs, werd even later opgehaald voor controle foto maar was toch even gezellig die tien minuten.
Om kwart over 11 kwam mijn moeder weer een kwartier. Die moest door naar haar werk voor een uurtje in de stad.
Na dat werk kwam ze nog een keer eventjes langs
Schoonzus was er toen ook al en bleef nog lekker dus was erg gezellig.
Vervolgens kreeg ik een appje van een tindermatch die ik nog nooit gezien had of hij langs mocht komen met zijn zusje. Vond het wel prima scheelt weer een Awkward date hè. Toen zij allemaal weg waren een uurtje gaan uitrusten en slapen, daarna kwamen mijn ouders samen. Verder mijn broer nog geweest met zijn vriendin (zelfde schoonzus).
En een jongen die ik 2 weken ken maar heel goed mee kan heeft van 5 tot 9 hier gezeten en ervoor gezorgd dat ik met rolstoel even naar buiten mocht. Was hem dus erg dankbaar haha.

Afgelopen nacht was weer een hel! Tot 3 uur jankend van de pijn gelegen maar had al 2 vieze morfine achtige smelttabletjes gehad en mocht niet meer. Na 3 uur eindelijk geslapen maar steeds misselijk en werd badend in mijn eigen zweet wakker. Heel vies.

Ik vertel dit omdat ik gewoon even mijn verhaal kwijt wilde. Ben vast dingen vergeten maar hoop vandaag naar huis te kunnen. Ze hebben hier alleen allemaal geen verstand van diabetes en stellen allemaal domme vragen. En weten niet wat ze doen.

Verder kan ik eigenlijk niet zo lang lezen en schrijven. Dan ga ik dubbel zien namelijk.

Anoniem

Re: Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:00

He bah dan ben je flink verkeerd terecht gekomen.

Beterschap

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:02

Dat is geen kattepies zeg. Allemensen, wat rot voor je. Maar wel weer lachen van die eerste rare date. Ik wens je beterschap! Hoop dat je snel pijn vrij bent.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:04

Veel beterschap Y;(
lekker van je af schrijven.
hoop voor je dat ze de pijn onder controle krijgen.

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:10

aii das niet best
heel veel beterschap voor jou :(:)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:11

He bah wat naar! Veel beterschap gewenst! Inderdaad wel erg leuk van die eerste date *D
:(:)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:18

Hemeltje wat een verhaal! Beterschap en sterkte!!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:19

Zo zit je ineens in een hele andere wereld.
Wat een pech, hoop dat je snel op mag knappen, van harte beterschap gewenst!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:21

Wees blij dat ze je helpen...jeetje..wat ondankbaar zeg die laatste woorden.
Mensen in het zkh hebben heus wel verstand..
Praat niet zo raar, wees blij dat je daar geholpen word!

Veel beterschap!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:17

Heel veel beterschap thamar!! :(:)

En jolliegirl; vaak weten ze in het ziekenhuis helemaal niks van diabetes. Ik heb zelf diabetes en ben verpleegkundige. Ik heb vaak genoeg meegemaakt met mijn stage in het ziekenhuis, dat ze echt de domste (en ook kwetsende) opmerkingen maken over diabetes. En dan denk je dat ze daarvoor gestudeerd hebben.... Helaas is het dus vaak wel de waarheid :n

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:21

Jakkes bah zeg...

Heel veel beterschap en sterkte!!!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:22

Sterkte! :(:) Klinkt enorm heftig zeg

Ik heb meer slechte ervaringen met ziekenhuis Tiel helaas :=

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:28

naar ongelukje, maar als je het allemaal beter weet dan het ziekenhuis, zou ik de breuk de volgende keer zelf behandelen, dan hoef je ook niet lelijk te doen over de mensen die je nu helpen.
Ik schrok trouwens toen ik in je profiel keek, ik dacht dat een puberende 16/17 jarige dit geschreven had.......

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:29

Jeetje mina, zo zit je nog op je paard en een paar uur later lig je in het ziekenhuis.

Heel veel beterschap!!

Enne, die date, was t wat? *D

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:35

Lig je in ziekenhuis Tiel? Dan heb je inderdaad recht van klagen. Ik heb en ken ook alleen maar slechte ervaringen met dat ziekenhuis. Hopelijk ben je er snel weer uit! Beterschap!

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:38

kusjes lieve thamar! hopen dat je snel naar huis mag pechvogel

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:41

Sterktee ! Hopelijk mag je snel naar huis

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:48

Sterkte!!
Dat dat zomaar kan gebeuren als je van je paard af springt zeg.. Of was het bij jou sowieso al een zwakke plek?

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:52

Y;( Beterschap! Hoop dat de pijn te doen is.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:54

Sterkte en beterschap!

EJuniorJoostJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:55

Bah.. ongeluk zit in een klein hoekje! En ik weet er alles van. Op mijn 16e verjaardag zou ik opstap gaan. Ik fietste snel naar de stad, maar het regende dus het was glad. Ik viel dus met de fiets... Je zag dat het gebroken was en ik voelde Ook 'krak'. Dus daar lag ik dan alleen in de regen.. na 10 min kwam iemand bij mij en die heeft het ziekenhuis gebeld en de ambulance duurde echt lang! Eenmaal in het ziekenhuis konden ze geen foto maken ze moesten het eerst goed zetten. Conclusie gebroken op 3 plekken en enkel uit de kom. 4 dagen in het ziekenhuis heel veel morfine en het is 3 keer gezet.. in het ziekenhuis nog even voedselvergiftiging gehad..

Dus ik weet hoe het is sterkte !

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 09:37

Billy schreef:
naar ongelukje, maar als je het allemaal beter weet dan het ziekenhuis, zou ik de breuk de volgende keer zelf behandelen, dan hoef je ook niet lelijk te doen over de mensen die je nu helpen.
Ik schrok trouwens toen ik in je profiel keek, ik dacht dat een puberende 16/17 jarige dit geschreven had.......

Nee toevallig iemand die onder de morfine pillen ligt maar hele nachten wakker ligt van de pijn en niet genoeg medicatie op die momenten krijgt.

Deze woorden doen me echt heel pijn zeg...

Ze hebben me voor en na de operatie niet gecontroleerd op mijn suiker, je weet waarschijnlijk niet wat de ziekte inhoud maar dat kan maar zo iemands einde zijn.
Ben geregistreerd als donor maar wilde nog niet gebruikt worden hoor ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 09:39

RiannaB schreef:
Sterkte!!
Dat dat zomaar kan gebeuren als je van je paard af springt zeg.. Of was het bij jou sowieso al een zwakke plek?

Nee nog nooit wat gebroken.
Het is gedraaid dus daardoor kapot 'gescheurd'

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:40

Heb je dit al aangegeven bij ze??
Weten ze uberhaupt dat je dit hebt?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 09:43

Jolliegirl ik heb het tien x gezegd, eigenaar van het paard ook en mijn moeder was ook direct gekomen. Tussen het krijsen van de pijn door eruit laten komen diabetes te hebben, ik lag toen nog op de grond en niemand had nog wat gedaan. Werd direct bloed geprikt door de ambulance.

En dit is mijn behandelende ziekenhuis jolliegirl, Ze hebben dus mijn hele dossier

Heb zelf tien jaar diabetes er wordt altijd op gehamerd genoeg te prikken.
Ik ben niet altijd helder genoeg om er zelf aan te denken (zoals voor de operatie en net uit de narcose)...

Over de operatie niks gezegd maar de kundigheid van de verpleging valt echt wel iets over te zeggen zoals hier al meer zeggen