Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 19:57

Afbeelding

Laat je niet afschrikken door de titel, als je wel een doel hebt, ben je hier ook meer dan welkom!

Dit topic is voor iedereen! :D

Iedereen valt af op z'n eigen manier en daar is dit topic voor, wil jij graag salami op je brood, dan is dat prima. Heb je een strak schema met allerlei gezonde dingen en wil je absoluut niks ongezonds eten, dan is dat ook prima. Uiteraard mag je advies geven, maar houdt t vriendelijk en laat iedereen in z'n waarde.

Dit topic is dus voor iedereen!
Keep up the good work en deel je ervaringen en motiveer anderen. :)

wil94

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:59

Ik meld me

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 20:02

Gezellig! Heb je iets in gedachten wat je wil? Vertel eens wat over jezelf :)

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:06

Ik wil op gewicht blijven, al zou 2 kilo er af net wat mooier zijn.

Ik ben 20 jaar oud, woon in de gemeente Emmen (drenthe). Studeer CE aan het Stenden University in Emmen.
Naast bijna dagelijks paardrijden, mag ik ook graag naar de sportschool gaan of wandelen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 20:07

wil94 schreef:
Ik wil op gewicht blijven, al zou 2 kilo er af net wat mooier zijn.

Ik ben 20 jaar oud, woon in de gemeente Emmen (drenthe). Studeer CE aan het Stenden University in Emmen.
Naast bijna dagelijks paardrijden, mag ik ook graag naar de sportschool gaan of wandelen.

Oh prima ja!
Wat heb je voor eetpatroon? :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:08

Aah! Ik wil graag mijn buikje kwijt voor de zomer. Verder heb ik, vind ik, geen last van erg overgewicht. Ik wil er graag een paar kilootjes gewoon vanaf hebben. Het zou prettig zijn als ik weer in mijn maatje m broeken makkelijk pas. Nu wil de bovenkant niet dicht, terwijl het bij mijn benen echt niet ruimer moet.
Nou heb ik dus een fitness programma gekocht voor de xbox kinect. Het schijnt ontzettend goed te werken en ik verwacht het spel van de week binnen, dus ben erg benieuwd!
Andere topics werken nooit voor mij, omdat iedereen zo'n strak eetschema heb. Met alle respect voor anderen, maar ik heb die zelfdiscipline niet. Ik wil gewoon lekker genieten van mijn eten en hopelijk door wat meer beweging en meer water ipv frisdrank, wat strakker worden :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 20:09

Precies en dat is precies waar dit topic voor is!
Lekker genietend goed bezig zijn :D

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:11

Ik wil wat strakker worden voor de zomer. Lekker eten moet kunnen, maar wil wel gezonder gaan eten.
Vooral extra beweging wil ik aan gaan werken want doe op het moment niks meer :=
Over 2 weken wanneer mn schoolexamen week is afgelopen en de reisweek achter de rug is ga ik een goed schema maken voor het sporten en ga ik de paarden weer oppakken.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:12

En jij wilt zelf ook wat kilootjes kwijt? Op welke manier doe jij het? :)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:14

Ik ben ook bezig met afvallen! Momenteel 11.2 kilo kwijt en ik wil er nog 5 af hebben. Ik doe dit door gezonder te eten volgens een eetlijst en door naar de sportschool te gaan. Hopelijk ben ik met een paar weken op gewicht, al blijf ik dan wel op deze manier eten. :) Wil het er wel graag afhouden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:16

Ja :Y) Ik meld me ook.

Ik heb eigenlijk niet echt onwijs een doel :+ En doe maar gewoon wat. Ik sport wel ongeveer 4-5 uur per week in de sportschool. Meestal groepslessen.
Gezond eten probeer ik zoveel mogelijk wel te doen. Maar soms, zoals vanavond eet ik gewoon lekker chocolademousse :9
M'n voornaamste doel is niet dikker worden :') Het liefst zou ik een kilootje of 5 ongeveer afvallen. Net wat strakker dan. Ik weeg nu ongeveer 80 kilo en zou graag 75 willen wegen. Ik ben 1.80 lang overigens.
Ben al wel wat kilo's kwijt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 20:19

Ja, ik ben 6 januari begonnen met gezonder eten en meer water drinken :)
M'n 3 maaltijden laat ik gewoon zoals ik zelf wil :) m'n tussendoortjes vervang ik door iets gezonds en ik drink alleen water of thee (of ik moet zin hebben in iets zoets, dan neem ik roosvicee). Hiermee ben ik tot nu toe zo'n 4 kilo afgevallen, van 71 naar 67 kg, ik wil naar 63 kilo toe, dus ik ben op de helft. Ik ben wat meer aan het wandelen en ga beginnen met de 30 day ab challenge vanavond :)
31 maart ben ik 12 week bezig en ben ik benieuwd wat m'n gewicht is.

Het kan nog iets secuurder, dus ik ga wat meer bewegen :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 20:20

maai_ke schreef:
Ik ben ook bezig met afvallen! Momenteel 11.2 kilo kwijt en ik wil er nog 5 af hebben. Ik doe dit door gezonder te eten volgens een eetlijst en door naar de sportschool te gaan. Hopelijk ben ik met een paar weken op gewicht, al blijf ik dan wel op deze manier eten. :) Wil het er wel graag afhouden.

Hoe werkt zo'n eetlijst? :)

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:31

Ik wil ook wat van mijn buik af hebben. Heb hetzelfde probleem als cinderella.
Alleen ik eet gezond en beweeg veel.. Maar heb ik diabetes en door t spuiten krijg je gratis wat vetjes.
Ben aan het uitzoeken hoe je een strakkere buik krijg haha.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:22

*\o/* geniale titel Sharon!

Ik meld me dus ook gelijk maar.. alleen ik wilt niet afvallen. JA nu pas ik weeeeeeeeer niet in het topic.. 8)7
Nou jullie doen het er maar mee; ik wil wel gezonder eten en meer bewegen. Ik ben daar vorige week mee begonnen door te hardlopen en seven minute workout app te gebruiken. En daarnaast natuurlijk mijn paardje blijven rijden!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:25

Ik wil ook meedoen!

Mijn doel (ja, toch een doel, sorry) is om 6 kilo af te vallen. Ik ben ooit van 76 naar 70 gegaan en wil er dus nog een paar af. De sportschool bezoek ik 2x in de week en paardrijden doe ik ook een keer of 3-4. Maar toch blijf ik altijd hangen op 70.

Ik drink veel te weinig water dus dat wil ik in ieder geval als eerste doen. Als iemand daar nog tips voor heeft :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:27

Ja ik meldt me, ik wil wel graag strak op vakantie maar het boeit me ook niet heel erg wanneer dat niet lukt.
Ik wil gewoon gezonder eten.

Mijn probleem is eten, ik hou van ongezond eten en ik eet heel eenzijdig.
Ik beweeg trouwens meer dan genoeg. :=

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:33

Mandarijn, ik drink ook altijd veel te weinig. Tegenwoordig zet ik een kan water naast me neer als ik huiswerk maak/als ik me verveel/dingen moet opzoeken etc. je pakt dan veel sneller nog een glas water dan wanneer je eerst moet opstaan, naar de keuken lopen en weer terug.
Flesje water meenemen als je ergens heengaat en zorgen dat deze altijd gevuld is. Zet hem in je auto neer dat je onder het rijden een slokje kan nemen, neem hem mee naar je paard om voor/na het rijden/mesten/verzorgen wat te drinken etc.
Als je continu wat drinken bij hebt dan drink je veel sneller is mijn ervaring!

Én bijkomend voordeel: water zorgt voor snellere afvoering van de afvalstoffen, dus helpt mee in het afvallen! :)

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:35

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:38

maai_ke schreef:

Hoe heb jij dat gedaan.? Ik zou graag 8 kg kwijt willen zittend beroep maar ca 2 tot drie uur druk met voeren en mesten op een dag op mijn vrije dagen vaak ook nog 1, 5uur paardrijden maar er gaat niets vanaf.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:40

oeh, dit is wel een goed topic voor mij. voelde me in andere afvaltopics nooit zo op mijn plaats. een heel streng dieet hou ik toch nooit vol.

ik wil ook afvallen, zo'n 10 kilo in ieder geval. maar elke x geef ik na een paar dagen alweer op :') . maar heb net besloten dat meer water drinken, de 3 maaltijden zo houden als nu, en gezondere tussendoortjes al een goed begin is voor mij.

succes iedereen!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:41

Leuk topic! Ik wil voor de zomer ook weer een paar kilo kwijt (ja, wie niet?!) :D

Ik heb de hele week al gezond gegeten maar ik was een halve kilo aangekomen dus dat schiet lekker op.

Morgen weer een poging tot nog strenger voor mezelf zijn en ik ga op de fiets naar m'n werk :D

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:43

Ik meld mij! Wil van de 64 naar naar 57 gaan, koekjes, snoep en schips achterwege laten, nog meer bewegen, en opletten met wat ik eet, vanaf morgen beginnen:) heeft er iemand nog tips voor mij?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 21:43

Ik ben van mening dat je gewoon moet blijven doen.
Je kan wel drastisch gaan veranderen qua eetpatroon, maar als je dat puur en alleen doet om af te vallen, is de kans dat je terugvalt en aankomt groter is.
Ik denk dat je moet gaan aanpassen en kleine dingen dan vooral, water drinken is een goeie, gezonde tussendoortjes ook, maar wil je een keer een Snickers, dan moet dat kunnen zonder dat je direct een ons aankomt :j

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:45

Meld me!

Ik wil niet afvallen persé, maar omdat ik een slank lichaam heb meegekregen van de natuur eet ik enorm slecht want het 'maakt toch niks uit'. Maar sinds ik gestopt ben met roken heb ik een muffintop die er wel af mag. :=

Met de app myfitnesspal hou ik sinds 6 dagen mijn eetgewoontes bij zodat ik inzicht krijg in hoe en wat ik eet zodat ik hopelijk ooit beter ga eten.

Heb deze week al 2 keer ontbeten met twix echt beschamend als dat op zwart wit staat en je kunt dat niet weer 'vergeten' :=

Kan de app aan iedereen aanraden, erg makkelijk in gebruik!