Fitness Beginners gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:57

Ik houd sinds twee weken m'n kcal bij via de Yazio app (heel handig in gebruik en zeer uitgebreid).
Om af te vallen (0,5 kg per week) mag ik 1850 kcal per dag. En DAMN daar zit ik snel aan zeg!! En ik eet geen brood en geen aardappels en geen pasta... Maar dan nog zit ik zo patsboem aan de 1850 kcal :oo
Ben nog een beetje zoekende naar een nieuw eetpatroon, dus lees ook mee voor tips :o


Sporten gaat niet op het moment want het gaat lichamelijk even niet zo goed met mij :(:)

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:24

Ik heb het een tijdje bij gehouden bij my fitnesspal maar vind het dan juist heel lastig om aan genoeg calorieen te komen & ik eet wel gewoon brood & pasta.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:56

Ik track alles via MFP en de verhoudingen verschillen daarbij per dag, afhankelijk van of ik sport of niet (en hoe goed het me lukt me er aan te houden op het moment). Rond de 2300kcal per dag nu.
Ik probeer op niet sportdagen khd-arm te eten, andere dagen redelijk wat khd voor mijn doen. Maar veel stress gehad en dan schreeuwt mijn lijf echt om khd, gecombineerd met emotie-eten maakt dat ik me er niet zo heel goed aan heb gehouden. Nu proberen iets te verbeteren, maar gaat nog moeizaam, nog niet helemaal geland. Ik kom niet aan en voel me eigenlijk best wel oke, dus bekijk het per dag.

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:25

Wow jullie eten veel. :o

Ik gebruik inderdaad ook my fitness pall om het bij te houden.
Mijn dagen zien er ongeveer altijd hetzelfde uit.
Ochtend is havermout met magere melk en frambozen en blauwe bessen + een groot glas vers sinaasappelsap.
Dan rond 10u-10:30 een banaan of meloen oid, soms nog wat cashewnoten.
Middag is een salade, meestal kip of kalkoen of tonijn, soms beetje aardappelen of pasta, maar zeer weinig.
Vaak zelf gemaakt, maar soms ook zo'n ready to go salade van AH.
Dan hangt het er vanaf wanneer ik honger krijg, een hardgekookt ei heb ik sowieso nog bij en dan nog een stuk fruit of wat noten.
In de avond: Zoete aardappelen of rijst met gekookte groenten en meestal chateaubriand/filet pur.
Soms ook wel eens kip ofzo.
Soms laat in de avond nog wat magere kwark met fruit.
En op de dagen dat ik ga sporten uiteraard nog een beker magere melk met eiwitpoeder.

Ik bak bijvoorbeeld ook alles (behalve steak) met zo'n smart cookingspray. 1kcal per spray (heb ongeveer 4 sprays nodig per pan).
Ik drink ook alleen maar water.

Bij mij draait alles om voorbereiding. Als dat goed zit, dan heb ik absoluut geen probleem met zo gezond te eten.
Wil alleen op termijn nog de koolhy verlagen en eiwit en vet nog wat omhoog trekken en kijken wat mijn lichaam daarop doet.

Bij mij ging het niet alleen om afvallen, maar vooral om gezond te zijn. Geen kort dieet maar wel iets wat ik kan volhouden op lange termijn.

Ben 2 keer op restaurant geweest. Dan drink ik bijvoorbeeld 1 ice-tea en de rest water.
Maar geen nootjes of chips, zeker geen dessert.
En ik kies iets gezond, zoals salade met fruit en hesp bijvoorbeeld. Maar eet dan wel kroketten erbij.
Dan pas ik gewoon voor de rest van de dag wat aan. Maar ik maak er geen drama van als ik een beetje boven de kcal voor die dag uitkom.

Lange tekst geworden zie ik... Misschien hebben jullie er iets aan.

Sabini, hopelijk snel lichamelijk beter!

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:37

Spoiler:
Afbeelding


Denk dat jullie mijn favoriete kleur wel kunnen raden. :+
Rechtsboven mijn favoriete top.


Afbeelding

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:26

Yes morgen gewoon weer sporten mijn teen ziet er onwijs goed uit en is niet meer nat dus morgen weer knallen

Afgelopen donderdag wel bij de voedings consulent geweest en moest meer eiwitten eten maar heb nu ook heel mijn schema om gegooid zal hem hier even neer zetten wat ik ongeveercop een dag eet

Sochtends havermout 40 gram havermout 200 ml melk een kleine appel kaneel en een handje rozijnen ( op aanraden van de voedings consulent )

Tussendoor : meestal twee crackers of twee rijstewafels met kipfilet of filet american

Middag meestal soep met twee crackers soep is altijd helemaal zelf gemaakt

Tussendoor of crackers of rijstewafels met filet american , kipfilet of rookvlees

Avond verschilt heel erg ik hou niet echt van rijst en mijn aardappels ben ik ook aan het minderen

En aangezien ik altijd heel vroeg op bed lig heb ik savonds geen tussendoortje meer dit heb ik ook nooit gedaan ook eigenlijk .

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:19

Op hoeveel kcal zit je dan?

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:07

Ja ik ben ook benieuwd op hoeveel Kcal je zit. Je eet ook verder geen kwark of iets? Daar zit ook eiwitten in en een keer wat anders ter afwisseling.

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:37

wat knap dat jullie allemaal helemaal bij houden hoeveel je eet enzo!

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:40

Zo eindelijk heb ik vanmorgen weer kunnen sporten... had enorme klachten in mn nek en hoofd. Rustig aangedaan en veel warm gehouden en los laten maken.

Vanmorgen weer heerlijk gesport wel rustig aan gedaan want vanavond paardje weer hard trainen en stal doen.

Eten vind ik zoooo lastig.. vooral nu.. deze tijd, een vader als banketbakker die heel lief vaak wat meeneemt voor ons... poeh lastig. Maar kom gelukkig niks aan..

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:50

Oh balen van je klachten dany94
Gaat het nu weer wat beter?

Jaa idd die verleiding nu van al dt lekkers! Vriendlief kwam vorige weer terug van het werk met een mega chocoletter van de bakker! Afgelopen zaterdag op een kerstmarkt gestaan en daar vlogen de oliebollen al weer in het rond en ga maar door..

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:20

Ja echt enorm lastig.. agh.. als nu maar niet aankom vind ik het prima.

Ja het gaat met ups en downs.. zit aan te denken om van back on track een shirt of neckbrace te kopen..

Ben al volledig op de foto en mri gezet.. conclusie: ermee leren leven en spieren sterker maken. Zucht..

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:33

Ooh jeetje wat lastig zeg!
Dus nu proberen je spieren daar sterker te maken, zodat je er minder last van hebt?

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:50

Kcal weet ik niet precies kwark lust ik echt niet we zijn nu echt bezig met kijken wat ik wel en niet lust en meer minderen met eten de 22ste gaan we volgens mij kijken naar de hoeveel heid kcal

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:35

Dany94, wat lastig. Heb regelmatig ook wel nek en daardoor hoofdpijnen, maar kan dat best goed controleren.

Gisteren op de kerstmarkt 2 warme chocomelks en vandaag een koekje. Moet af en toe kunnen.. niet te hard zijn voor jezelf.
Zaterdag 25min gelopen en dan schouders en buik in fitness.
Gisteren paard gereden en dan benen en biceps.
Squatten met stang langer ging perfect en zonder pijn. *\o/*
Nu omhoog in gewicht!

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:55

Jaa dat is ook zeker zo, zo af en toe moet het best kunnen! Wij hebben nu voor thuis besloten om alleen in het weekeind chips in huis te hebben, en op is op.. De rest van de week, een keer een lekker koekje of iets en verder niet. Bij mij geld vooral zolang ik het maar niet in huis heb is er niets aan de hand whaha

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:10

In huis halen doen wij ook absoluut niets. Dat is gewoon het makkelijkste.

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:04

Fijn dat je weer mag sporten !!
In dit topic plaatsen mensen ook dagelijks hun lijstjes voor het eten! Ik haal daar altijd veel motivatie uit om gezond te blijven eten.
[MWS] Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Ik ga vanavond ook weer sporten. Merkte vorige week dat ik nog even bij moest komen nadat ik ziek was geweest dus vanavond weer knallen. Heb afgelopen week wel gewoon paardgereden & gefietst dus niet helemaal stil gezeten!

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:07

Thanks voor de link vera, ik heb me er maar even gemeld!

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:07

Hoe controleer jij dat goed Kirr ? Ik wordt er soms best moedeloos van.. ben dan altijd super moe.. last van uitbed komen en concentratie problemen.. echt rot soms.

War fijn dat sporten zo goed gaat !

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:38

Nou maandag ging de sportles (Attack) die ik altijd volg niet door vanwege ziekte en hadden we dus een andere les. Vond het echt verschrikkelijk saai en was blij dat het uur voorbij was.

Gisteren mezelf weer naar de sportschool geschopt. Had zo geen zin en was heel de tijd smoesjes aan het bedenken om niet te gaan maar toch een lekker lesje Core gedaan en daarna nog 25 minuten op de crosstrainer.

& heerlijk spierpijn nu in m'n buik.

Ik ga zo maar eens een rondje paardrijden en vanavond een uurtje zumba

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:06

Lekker bezig vera! Jammer dat de les tegen viel!

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:22

Soms zijn het kleine dingen, hoe je tv kijkt bijvoorbeeld. Heb ondertussen goed door welke houdingen het uitlokken. Net hetzelfde verhaal bij veel oefeningen in de fitness. Moet me goed concentreren dat ik geen verkeerde spanning zet in mijn nek. Zit veel achter bureau, heb stoel etc zo afgesteld dat ik geen last krijg. Heb 2 hoofdkussens, moeten op de juiste manier op elkaar liggen. Lig ik hoger of lager dan anders dan heb ik direct last.
Bij mij heeft het ook gewoon heel veel te maken met spanning en alle spieren vastzetten. Regelmatig bezoek bij kine en proberen het stressniveau naar beneden te krijgen.
Als ik echt voel dat het te erg wordt dan neem ik al snel een pijnstiller, want door de pijn ga ik alles alleen maar meer vastzetten en zo blijft het een cirkeltje.
Heb jaren echt er problemen mee gehad, zeker in examenperiodes etc. Maar nu de laatste jaren gaat het best goed.

Vera, jammer dat de les tegenviel. Soms moet je jezelf gewoon even onder de kont schoppen.

Ik ben dinsdagmiddag al in de gym geweest, ga vanmiddag opnieuw proberen.
Lopen is er nog niet van gekomen. Heb morgen afspraak bij notaris ivm opstart vennootschap, dus het is al een spannende en drukke week geweest om alles lastminute in orde te krijgen.
Vanavond nog vergadering tot +-22:30uur.

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:20

Wat jij zo zegt klopt precies. Ik heb er ook veel last van als erg druk ben en spanningen heb.. vannacht met een ander kussen geslapen. Gaat beter nu. Arme vriend sliep met mijn oude kussen (speciaal voor nekklachten) en nu enorm spierpijn haha.

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:49

Hey ik meld me hier!
Ik ben sinds 1,5 maand ongeveer ook aan het sporten, tot nu toe nog steeds genoeg motivatie om te gaan hahaha, vind het echt heel leuk om te doen
Probeer wel minimaal 2x per week te gaan, en begin mezelf lichamelijk ook al echt wel fitter te voelen
Dat is ook vooral mijn doen, gewoon fitter, betere conditie, wat meer spieren etc

Nu vroeg ik me eigenlijk af wat jullie vooral net voor en net na het sporten eten. Ik hoor meestal dat je na het sporten koolhydraten moet eten? Maar ben weet qua voeding echt nog vrij weinig, dus vandaar mijn vraag :)