Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Szan schreef:Wat phormicola zegt inderdaad, gewoon blijven proeven met een stok achter de deur. Mijn vriend lust veel meer dan ik, en ik vraag hem om bijv. 2 keer per week eten te maken met daarin iets wat ik echt niet lust. Eerst moet dat ingrediënt op een subtiele manier erin verwerkt worden (bijv. een paar kleine stukjes biefstuk door een ovenschotel die je al lust), en daarna steeds verder uitbouwen. Het werkt voor mij fantastisch.
Maar... met structuurproblemen is dat wat laster.
Toch heb ik op dezelfde manier ook die dingen leren eten. Noten vind ik bijvoorbeeld ontzettend vies, door de structuur. Maar nadat mijn vriend een paar keer mijn favoriete pasta heeft gemaakt met mini (mini!) stukjes noot erin, en dat is gaan uitbouwen, eet ik het in ieder geval. Lekker vind ik het nog niet, maar het eten is geen enkel probleem meer.
BraveSpots schreef:Joh, als de TS het een eetstoornis noemt, denken jullie dan echt dat het zal overgaan met 10x proeven en 'doe maar normaal'?
Je zegt toch ook niet tegen iemand met een depressie, doe maar 10x keer gelukkig en dan voel je je beter.
Voor de rest TS, is het denk ik uitvissen wat werkt voor jou. Heb je tegen alle voedsel die je niet lust dezelfde angst, of zijn er dingen die je minder eng vind dan andere? Dat lijkt me een goed startpunt.
En voor de rest, als je echt wilt meer eten, moet je het voor jezelf willen. Anders lukt het toch niet.
antje_vip schreef:Probeer vegetarisch als je niet tegen vlees kan